"Aito" Faneus?
Moderator: The Killer Krew
Re: "Aito" Faneus?
Mun mielestä aitoon faneuteen riittää ihan vaan se, että ihan aidosti ja vilpittömästi tykkää bändistä. Tällä perustellaa laskisin itsekkin aidoksi faniksi, vaikkei mulla ehkä olekaan Maidenin ihan jokaista singleä, ensipainoksista puhumattakaan. Mä vaan rakastan Maidenia, ja mun mielestä se riittää 

-
- Kundalini
Lainata sieltä levy, ripata se koneelle, polttaa levylle ja kuunnella. Sama asia?Osiris wrote:kannattaisikohan kääntyä välillä ihan bibliotekin puoleen?
Juuri tuota samaa tarkoitin ja jos ei löydy kirjastosta niin sitten vaikka kavereilta jos heiltä sattuu löytymään. Tosin nykyään Kirjastoista löytyy ihan suhkoht hyvin kaikkea, että en näe siinä tuohon liittyen mitään ongelmaa.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Itsehän löysin Maidenin monta vuotta sitten kirjastossa seikkaillessani. Levyhyllyssä sattui vastaan Best of the Beast, kansi oli komee niin olihan se pakko napata mukaan. Biisit iski ja kovasti. Vaihtoehtoina oli levyn palauttamatta jättäminen eli siis räpsyt tai koneelle rippaaminen. Löytyy vieläkin ripattuna kovalevyltäOsmaGunner wrote:Lainata sieltä levy, ripata se koneelle, polttaa levylle ja kuunnella. Sama asia?

-
- Kundalini
Jep jep...
Ehkä heikkoa artikulaatiota meikäläiseltä, mutta tarkoitin että eikö ole sama:
a) Imuttaa levy netistä
b) Ottaa lainaan kirjastosta, ripata koneelle, jne.
c) Ottaa lainaan kaverilta, ripata koneelle, jne.
Vaikka nettilatailu on noista se laiton vaihtoehto, niin missään noista tapauksista ei bändi hyödy millään tavalla rahallisesti. Tai niin, kait se levyn polttaminenkin on laitonta - käsittääkseni "polttaa" ei saisi muuta kuin itselleen varmuuskopion jostain, tms.
Ja itse aiheesta sen verran, että "aidon fanin" määritelmä tuli minusta hyvin ilmi seuraavissa:
Ehkä heikkoa artikulaatiota meikäläiseltä, mutta tarkoitin että eikö ole sama:
a) Imuttaa levy netistä
b) Ottaa lainaan kirjastosta, ripata koneelle, jne.
c) Ottaa lainaan kaverilta, ripata koneelle, jne.
Vaikka nettilatailu on noista se laiton vaihtoehto, niin missään noista tapauksista ei bändi hyödy millään tavalla rahallisesti. Tai niin, kait se levyn polttaminenkin on laitonta - käsittääkseni "polttaa" ei saisi muuta kuin itselleen varmuuskopion jostain, tms.
Ja itse aiheesta sen verran, että "aidon fanin" määritelmä tuli minusta hyvin ilmi seuraavissa:
Infinite_93 wrote:Eikö se ole tärkeintä mitä tuntee sydämmessään
Olen "köyhänä opiskelijana" usein tottunut siihen, että ei ole varaa ostaa paljoakaan sellaisia asioita mitä haluaisi tai mitä edes tarvitsisi. Osiris, ei millään pahalla, mutta sulla kun tuota Maiden-kokoelmaa näkyy kertyneen suht nuoreen ikään jo aika lailla, niin pakko sitä rahaa on tulla myös porukoilta, sukulaisilta tai jostain, jotta voit kartuttaa kokoelmaasi. Se ei ole väärin, mutta pitää ymmärtää asia myös tältä kannalta:mikko93 wrote:Mun mielestä aitoon faneuteen riittää ihan vaan se, että ihan aidosti ja vilpittömästi tykkää bändistä.
Hyvinkin tuttu tilanne omasta lapsuudesta. Hmm...10mk viikkoraha...2kk...yht. 80mk = n.13€.Infinite_93 wrote:ei ole rahaa maksaa edes 10 euroa koska en saa sen vertaa rahaa edes kahdessa kuukaudessa.
Joo, on tässä alkanut pikkuhiljaa jarruttamaan tuota tahtia kun alkoi mennä välillä ehkä liiankin paljon tuota rahaa noihin. Syksyllä vielä luulin ettei tämä "Taantuma" tule vaikuttamaan minuun ja levyostoksiini, mutta vuoden vaihteessa ilmeni sekin asia että luvattu kesätyöpaikka joka toi minulle sitä millä hankkia noita, ei ehkä olekkaan niin varma että nyt kesällä ja nyt olisi mitään kesätyöpaikkaa, joten hyvä kun nyt olen saanut edes tässä kuussa ajatella muuta kuin että mitä täytyy jättää taakseen, kun rahat kiitos (Bushin) taantuman ovat niin tiukilla minulla ja mitä ilmeisemmin melkein kaikilla.OsmaGunner wrote: Osiris, ei millään pahalla, mutta sulla kun tuota Maiden-kokoelmaa näkyy kertyneen suht nuoreen ikään jo aika lailla, niin pakko sitä rahaa on tulla myös porukoilta, sukulaisilta tai jostain, jotta voit kartuttaa kokoelmaasi.
** Iron Maiden **
-
- Hang-Around
Myöhästyin vähän keskustelusta kun netti hajos.
OsmaGunnerin kanssa ihan samanlaiset mielipiteet. Eikös se nyt ole ihan sama polttaa levy koneelle kuin imuttaa se netistä. Paitsi se että lainaa levyn kirjastosta tuo paljon hyvää kirjastolle. Ja jos Maiden levyjä lainaa usein saattaa niitä tulla sinne lisää. Meidän kirjastossa ei kylläkään ole kuin Brave New World ja sen olen koneelle ripannut jo aikoja sitten. Ja ei se kyllä ole helppoa minulla netistä lataaminenkaan kun on niin hidas netti kun lataa 1 - 4 kt/s niin en kyllä todellakaan ole mikään paatunut imuttaja.
Hairahtipas taas vähän ohi aiheen mutta oli pakko päästä sanomaan.
OsmaGunnerin kanssa ihan samanlaiset mielipiteet. Eikös se nyt ole ihan sama polttaa levy koneelle kuin imuttaa se netistä. Paitsi se että lainaa levyn kirjastosta tuo paljon hyvää kirjastolle. Ja jos Maiden levyjä lainaa usein saattaa niitä tulla sinne lisää. Meidän kirjastossa ei kylläkään ole kuin Brave New World ja sen olen koneelle ripannut jo aikoja sitten. Ja ei se kyllä ole helppoa minulla netistä lataaminenkaan kun on niin hidas netti kun lataa 1 - 4 kt/s niin en kyllä todellakaan ole mikään paatunut imuttaja.
Hairahtipas taas vähän ohi aiheen mutta oli pakko päästä sanomaan.
Itseäni ovat aina ärsyttäneet nämä termit "aito" fani ja tosifani. Muut fanit ovat sitten ilmeisesti "epäaitoja" faneja ja epätosia faneja? No joo, ehkei aiheen perustaja tai kukaan muukaan ihan noinkaan ajatellut.
Faneuttahan on mahdoton mitata, mutta itse näkisin asian niin, että faneja on ne, jotka suuresti pitävät bändin musiikista ja ns. HC-faneja on ne, jotka keräilevät bändin julkaisuja ja muuta krääsää ja/tai käyvät katsomassa keikkoja ulkomailla.
Niin ja sillähän ei ole mitään väliä, onko joku kovempi fani kuin toinen vai ei. Itse en ainakaan arvosta ihmisiä sen perusteella, kuinka kovia faneja he ovat.
Faneuttahan on mahdoton mitata, mutta itse näkisin asian niin, että faneja on ne, jotka suuresti pitävät bändin musiikista ja ns. HC-faneja on ne, jotka keräilevät bändin julkaisuja ja muuta krääsää ja/tai käyvät katsomassa keikkoja ulkomailla.
Niin ja sillähän ei ole mitään väliä, onko joku kovempi fani kuin toinen vai ei. Itse en ainakaan arvosta ihmisiä sen perusteella, kuinka kovia faneja he ovat.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
-
- Wimp
Toisilla tosifaneilla on enemmän meriittejä kuin toisilla, mutta ei niillä keikkojen ja levyjen määrällä faneutta mitata.
Tosifaneja yhdistää intohimo bändiä/bändin musiikkia kohtaan.
Muistan edelleen sen mahtavan yhteenkuuluvuuden tunteen 17v. pojankoltiaisena ekalla keikalla muiden lavan edessä olijoiden kanssa, vaikka omistinkin vasta Best of the Beastin, ei se tehnyt minusta yhtään huonompaa fania kuin muut.
Katsoin silloin ihaillen vanhempia tyyppejä ja nyt 28 vuotiaana olen itse se vanhempi tyyppi ja katselen ilolla uusia nuorempia faneja nähden itseni heissä ja tunnen edelleen joka keikalla sen mahtavan yhteenkuuluvuuden tunteen muiden lavan edessä olijoiden kanssa, vaikka omistankin nyt yli 200 CD:tä ja vinyyliä, ei se minusta yhtään parempaa fania kuin muut.
Tosifaneja yhdistää intohimo bändiä/bändin musiikkia kohtaan.
Muistan edelleen sen mahtavan yhteenkuuluvuuden tunteen 17v. pojankoltiaisena ekalla keikalla muiden lavan edessä olijoiden kanssa, vaikka omistinkin vasta Best of the Beastin, ei se tehnyt minusta yhtään huonompaa fania kuin muut.
Katsoin silloin ihaillen vanhempia tyyppejä ja nyt 28 vuotiaana olen itse se vanhempi tyyppi ja katselen ilolla uusia nuorempia faneja nähden itseni heissä ja tunnen edelleen joka keikalla sen mahtavan yhteenkuuluvuuden tunteen muiden lavan edessä olijoiden kanssa, vaikka omistankin nyt yli 200 CD:tä ja vinyyliä, ei se minusta yhtään parempaa fania kuin muut.
-98 -99 -00 -03 -03 -05 -05 -06 -06 -08 -11
http://1sonofa4son.suntuubi.com/?cat=22
http://1sonofa4son.suntuubi.com/?cat=22
Itse en lataa, ainakaan Maidenia, koska kaikki tarvittavat levyt on hyllyssä ja toiseksi
näin käy lähes poikkeuksetta.
Kyllä joskus jos johonkin uuteen bändiin tutustuu niin joku levy tulee ladattua (jos onnistuu), mutta sen jälkeen tulee ostettua ihan kiinteä versio.
Eikä faneutta oikein voi mitata mitenkään,mutta jos joku jolla rahaa olisi ihan riittävästi levyihin, mutta silti imuttaa kaikki levyt netistä voi miettiä onko "isompi" fani kuin semmonen jolla rahaa ei välttämättä ole hyvä kuin normaalin elämiseen säästää pitkään että saisi käydä kaupassa ostamassa sen tuliterän Flight 666 dvd:n ja elää sitten vähän vaatimattomammin seuraavan kuukauden.

Kyllä joskus jos johonkin uuteen bändiin tutustuu niin joku levy tulee ladattua (jos onnistuu), mutta sen jälkeen tulee ostettua ihan kiinteä versio.
Eikä faneutta oikein voi mitata mitenkään,mutta jos joku jolla rahaa olisi ihan riittävästi levyihin, mutta silti imuttaa kaikki levyt netistä voi miettiä onko "isompi" fani kuin semmonen jolla rahaa ei välttämättä ole hyvä kuin normaalin elämiseen säästää pitkään että saisi käydä kaupassa ostamassa sen tuliterän Flight 666 dvd:n ja elää sitten vähän vaatimattomammin seuraavan kuukauden.
Meiksi kyl lataa. Ja kovaa. M ut siin mieles tosi truufani, et ulkomailkii käyn keikoil.
Edit: Olen kesälomalla. Ihan palkallisella. 4vko, vasta 1 lusittu..
Edit: Olen kesälomalla. Ihan palkallisella. 4vko, vasta 1 lusittu..
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
-
- Hang-Around
Kaikki levyt mitä hyllyllä on ovat ostettuja, niitä ei ole poltettu, niitä on vain kuunneltu. Yhtäkään Maidenin tavaraa ei löydy minulta poltettuna.
Siinä on teille "TOSI" Fani, rahaa on käytetty maideniin, eikä ole ottanut siltä!
Vielä sen verran muokkaan viestiä ja sanon että on mennyt pitkään kerätä levyjä, vaikka ovatkin halpoja, mutta eipä mulla aina sitä ylimäärästä ole. Enkä mene kuuluttamaan torille että olen OSTANUT LEVYN! Osaa se levyn ostaminen ihmeellinen asia...
There is thin line beetween Fan & True Fan...
Siinä on teille "TOSI" Fani, rahaa on käytetty maideniin, eikä ole ottanut siltä!
Vielä sen verran muokkaan viestiä ja sanon että on mennyt pitkään kerätä levyjä, vaikka ovatkin halpoja, mutta eipä mulla aina sitä ylimäärästä ole. Enkä mene kuuluttamaan torille että olen OSTANUT LEVYN! Osaa se levyn ostaminen ihmeellinen asia...

There is thin line beetween Fan & True Fan...
I will set the world on fire to scream my suffering. I am wasted by the loneliness and grief.
^Musta tuntuu et tää ei ole mikään tosifanien etsintä topiikki.IronBrother wrote: Siinä on teille "TOSI" Fani, rahaa on käytetty maideniin, eikä ole ottanut siltä!

Ja jos pidät itseäsi jotenkin tosifanina niin mitä ovat nämä meidän maailmanmatkaajat Iivis, Make ja Anu yms... Varmaankin jumalia?
** Iron Maiden **
Aluks kyl latasin Maideniä, mut sen jälkeen kun kunnollla huomasin et "hei, täähän on hyvä bändi" niin eiköhän sitä kauppaan menty.
Ja tuon Flight 666 ostan enkä wareta.
Ja tuon Flight 666 ostan enkä wareta.
-
- Hang-Around
Itse pidän itseäni tosifanina, ne jotka matkaavat katsomassa maideniä, ovat myös tosifaneja.Osiris wrote:
Ja jos pidät itseäsi jotenkin tosifanina niin mitä ovat nämä meidän maailmanmatkaajat Iivis, Make ja Anu yms... Varmaankin jumalia?
No mee sä sitten palvomaan niitä jumalias...
I will set the world on fire to scream my suffering. I am wasted by the loneliness and grief.
Ja nyt tämä apukoulutasoinen "keskustelu" napsahtaa lukkoon. Jos joku kokee tämän langan edelleen tarpeelliseksi, niin allekirjoittanutta saa lähestyä 500 sanan (ei yhtään yli eikä alle) pituisella kirjoitelmalla siitä, miksi on tätä mieltä. Raati pidättää oikeuden olla ihan vitun kriittinen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook