The Final Frontier albumikeskustelu

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Minkä tyylisen levyn toivoisin Maidenin seuraavaksi tekevän?

Jatkettakoon progressiivisten ja pitkien biisien linjalla
95
31%
Pistetääs synat kehiin-uutta Somewhere in timea kaivataan
101
33%
Paluu juurille tapahtukoon tyyliin NPFTD. Räkäinen meno kunniaan.
26
9%
Yksinkertaistetaan biisejä , mutta tietynlainen eeppisyys säilyköön
83
27%

Total votes: 305

Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Re: Minkä tyylisen levyn toivoisin Maidenin seuraavaksi tekevän?

Post by Bombo »

puolisukeltaja wrote:
Lowerslave wrote:^Somewhere Back in Time on kokoelma, joka julkaistiin tänä vuonna. Tarkoittanet Somewhere in Timea.
...tai sit Bombo tarkoittaa SBIT-ajalla sitä aikaa, jolta kokoelman biisit on, eli vuosia 80-88? :roll:
Katohan vaan, puolisukeltajalla on jääny hyvin mieleen mun avatar kuva :D . Se oli Moonkiller joka tuossa SBIT:tistä puhui enkä minä. Tietääkseni en ole edes vastannut tähän topickiin. Sori OT.
Ugh
puolisukeltaja
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by puolisukeltaja »

No helvetti. :D Hankkikaa uniikit avatarit tai jotain, ei noita nimiä jaksa ain katella kun on niin pienellä präntillä, kele!
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonkiller »

puolisukeltaja wrote:
Lowerslave wrote:^Somewhere Back in Time on kokoelma, joka julkaistiin tänä vuonna. Tarkoittanet Somewhere in Timea.
...tai sit Bombo tarkoittaa SBIT-ajalla sitä aikaa, jolta kokoelman biisit on, eli vuosia 80-88? :roll:
Juuri niitä vuosiahan minä tarkoitin.
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
Hilguma
Peräruiske
Peräruiske

Post by Hilguma »

Olisi melkoisen mielenkiintoista nähdä mihin Harrisin poppoo pystyy nykyisillä raskaammilla kitarasaundeilla ja syntikoilla. Eli vastaan että synat kehiin uutta SIT:ia kaivaten 8)
Eleven saintly shrouded men
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
Beast Doctor 661
Peräruiske
Peräruiske

Post by Beast Doctor 661 »

Ois mielenkiintosta kun palattas johonkin vähän enemmän ensimmäisten kymmenen vuoden linjoille! Esim. Jotain Piece of Mind ja Seventh Sonin kaltaista sekoittaen, mutta biisit voisi olla nopeita mieluummin kuin hitaita?!
Salamalla ratsastaja
Kisälli
Kisälli

Post by Salamalla ratsastaja »

Uutta SITiä kaivataan täällä. Olisi upeaa, jos bändi saisi aikaan SITin ja AMOLADin biisimateriaalin sekoitusta ja kehiin vielä kunnon kasaribassot ja POMin aikainen soundi :o Aika hyvä levy tulisi!
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Re: Keskustelu Uudesta Studioalbumista (ilmestynee vuonna 2010)

Post by Pertti Keinonen »

Jatkossa keskitetään kaikki uutta albumia koskeva keskustelu tähän topiciin nyt kun alkaa kohta tippua erilaisia tiedonjyviä sieltä ja täältä. Eli heti kun Cavemanin päiväkirjoissa vilahtaa edes pieni viittauskin uuteen lättyyn, niin tänne vaan. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että Shirley tuottaa taas.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Toni Brigatti wrote:Tämä tietenkin sillä oletuksella, että Shirley tuottaa taas.
Aivan, vieläkö Shirley jatkaa vai onko aika vaihtaa tuottajaa? En panisi pahakseni, vaikka Roy Z tuottaisi seuraavan levyn.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Edward Mannerheim wrote:
Toni Brigatti wrote:Tämä tietenkin sillä oletuksella, että Shirley tuottaa taas.
Aivan, vieläkö Shirley jatkaa vai onko aika vaihtaa tuottajaa? En panisi pahakseni, vaikka Roy Z tuottaisi seuraavan levyn.
Olisi liian hyvää ollakseen totta. :twisted:
What we do in life, echoes in eternity
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

En nyt näkisi, että bändillä on (ainakaan omaa) tarvetta lähteä vaihtamaan tuottajaa. Mies on tuottanut kolme levyä, joissa ei ole tuotannollisesti heikkouksia ja laatu on ollut kaikilla kolmella tasaisen varmaa. Uran luultavasti viimeinen levy, joten jätkät haluaa varmasti lähteä tyylillä -> en usko että toimivaa systeemiä lähdetään vaihtamaan ja tuottajilla kikkailemaan.

Itse en tuota Roy Z:n hehkutusta oikein ymmärrä. En toki kaikkia miehen tuottamia albumeja ole kuullut, mutta mielestäni esim. Brucen levyt ovat parhaimmillaankin vain tasoa ok ja kärsivät hienoisesta tuhnuudesta. Shirley, vaikkei Birchin tasolle tai muutenkaan mihinkään maailman kärkikaartiin omilla listoilla kuulukkaan, on kuitenkin paljon parempi vaihtoehto kuin Roy Z.

Itse uskon, että:

- Ulos tulee pitkillä biiseillä varustettu, mutta SIT-ajalta syntikoita enemmän lainaava lätty.
- Biisien keskipituus on 6:16 ja Harris kirjoittaa ainakin yhden biisin jossa kritisoidaan uskontoa sekä soittaa siihen ensimmäisen bassosoolonsa sitten vuoden '95.
- Gers kunnostautuu jälleen sävellysrintamalla ja lisäksi säveltää soolon jota Adrian-fanit ylistävät kuorossa.
- Bruce räppää yhden biisin c-osan säkeistön ja biisi tuomitaan heti kättelyssä huonoimmaksi Maiden-biisiksi ikinä.
- Levy lähtee käyntiin taidehevimäisellä instrumentaalilla.
- Viimeinen biisi on yli 10 minuuttia pitkä ja yhdistää ovelasti Rime Of The Ancient Marinerin, Seventh Son of a Seventh Sonin, Alexander The Greatin, The Sign of the Crossin ja Dream of Mirrorsin tarinat yhteen kokonaisuuteen, ja biisin nimessä on neljä sanaa.
- Nicko kirjoittaa Daven kanssa yhdessä yhteen biisiin lyriikat, joiden voidaan päätellä kielikuvien kautta kertovan golfin pelaamisesta ja kalastuksesta.

Noh, eiköhän aloiteta noiden pikkuisten tiedonmurusten tippumisen odottaminen tässä pikkuhiljaa 8)
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

^Eikös tuota Brucen räppäämistä kuultukin jo Rainmaker singlellä More Tea Vicar kappaleessa, ja se voisi kyllä mun puolesta jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi räppäämiseksi Maidenissa.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

darealjyra wrote:
Itse en tuota Roy Z:n hehkutusta oikein ymmärrä. En toki kaikkia miehen tuottamia albumeja ole kuullut, mutta mielestäni esim. Brucen levyt ovat parhaimmillaankin vain tasoa ok ja kärsivät hienoisesta tuhnuudesta.
Minun mielestä Dance of Death ja AMOLAD vasta tuhnuja ovatkin, kaipaisi enemmän kirkkautta niin rumpuihin kuin kitaroihinkin.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Roy Zetan luomat soundit AoB:llä ja ToS:lla ovat kyllä loistavat ja CW:llä on oma maailmansa, ehkä vähän dunk, mutta osasyynä molossialainen. Eniten kuitenkin tuottajalta odottaisin valmentajamaista otetta, eli birchmäistä täydellisyyden hakemista. Dickinson ainakin laulaa todella paljon paremmin omilla sooloillaan. Tähän tietenkin syynä itse tehty materiaali, mutta tässä olis just tuottajan sanottava ja vedettävä raja, että tämä kuulostaa paskalta ja epäilen, että Shirley on liikaa jees miehiä.

Spekulointi koko asialla on kyllä melko hullua, kun kukaan meistä ei ole ollut lähelläkään koko prosessia ja kommentointi tapahtuu vain äänityksistä luotujen mielikuvien ja lopputulosten perusteella.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

asa wrote:Minun mielestä Dance of Death ja AMOLAD vasta tuhnuja ovatkin, kaipaisi enemmän kirkkautta niin rumpuihin kuin kitaroihinkin.
Kitarasoundeista diggailen ite mut rummuista olen kyllä samaa mieltä, niissä on jonkin verran heikohkot soundit.

^Ja tuo on totta, että Bruce laulaa paremmin sooloillaan, mutta luulen osasyyksi siihen myös sen, että suurin osa Maidenin biiseistä menee E:stä kun taas Brucen soolot menevät yhtä kokonaista nuottia alempaa D:stä, jolloin miehellä ei tarvi venyttää niin paljoa korkeampiin nuotteihin.
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

Itehän oon sitä mieltä että Maidenkin voisi tipauttaa vähän virettä ja viedä soundiaan lähemmäksi Brucen soolojen suuntaa. Bruce kuitenkin nykyään on parhaimmillaan siellä vähän alemmassa rekisterissä. Eikä se pieni uudistuminen hallaa tekisi, vaikka nyt onkin viimeinen levy luultavasti kyseessä.
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^Voisi olla järkevää. Minä en mitään näistä vireistä ymmärrä, mutta olen antanut itselleni kertoa, että AC/DC tipautti Black Icellä virettä juuri sen takia, että Brian Johnson pääsisi laulussa hiukka helpommalla. Ei välttämättä tekisi pahaa Dickinsonillekaan.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Kun Maiden ei ole ennenkään pudottanut virettä niin miksi nytkään? Hyvin se Bruce pärjää. Antaa vaa muiden mennä riman alta. :D
** Iron Maiden **

Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Itsekin olen sen verran vanhakantainen, että tod.näk. viimeisen levyn ollessa kyseessä ei kannata enää alkaa uudistumaan, vaikka eivät ne vanhatkaan levyt prikulleen E:stä mene. Viimeisin kiertue osoittaa mielestäni, että Bruce hoitaa tonttinsa edelleen esimerkillisesti normivireessäkin.
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

A Matter of Life and Death oli sen verran upea teos, että toivoisin Maidenin jatkavan pitkälti samaan tyyliin. Soundipuolella bändi voisi ehkä tuoda syntikoita enemmän esiin. Esim. Seventh Sonin tyylinen soundimaailma kelpaisi minulle.

Biisien pituudet kannattaa pitää samoissa lukemissa kuin edellisillä levyillä. Turha niitä lyhyitä kappaleita on enempää alkaa tekemään, kun ne vähätkään eivät viime levyillä ole erityisemmin vakuuttaneet (vaikka eivät ihan huonojakaan ole olleet). Maidenin vahvuus nykypäivänä on ihan selkeästi eeppisten biisien säveltämisessä. Toistoa olisi toki hyvä vähentää ja AMOLADilla mentiinkin jo parempaan suuntaan sen suhteen.

Jos nyt ihan täysin toive-linjalle heittäydytään, niin teema-levy olisi kiva. Mieluiten biisit saisivat muodostaa yhtenäisen tarinan King Diamond -tyyliin.
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Hetken mietittyäni seuraavanlainen toive putkahti päähän;
Tiettyä balanssia kyllä kaipaisin levyyn. Eli olisi niitä rockereita ja pitkiä biisejä ihan 50-50. Tai mikä parempaa, olisi ennemminkin Semi-pitkiä biisejä. Välimalleja.
Mutta tärkeimpänä; Ei yhtään Balladia tai mitään sinne päinkään. Maiden ei ole koskaan onnistunut niissä vedoissa, päinvastoin. Myötähäpeän tunteet ovat yleensä lähellä. Joten kunhan pysytään vain sillä rokkauslinjalla.

Pari Be quick or be deadia ja pari Public enema number onea ja johan lähtee
"To be alive is more than just breathing"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

asa wrote:
darealjyra wrote:
Itse en tuota Roy Z:n hehkutusta oikein ymmärrä. En toki kaikkia miehen tuottamia albumeja ole kuullut, mutta mielestäni esim. Brucen levyt ovat parhaimmillaankin vain tasoa ok ja kärsivät hienoisesta tuhnuudesta.
Minun mielestä Dance of Death ja AMOLAD vasta tuhnuja ovatkin, kaipaisi enemmän kirkkautta niin rumpuihin kuin kitaroihinkin.
Juuri näin olen itsekin asian kokenut Shirleyn Maiden-tuotannossa tai siis tarkemmin niin, että soundit on puuromaista huttuva, kaipaa siis sinappiva ja ketsuppiva.

Muukin Royn tuottama matsku on selkeetä ja munakasta check Judas Priest, Halford, Helloween.

Itse toivoisin Zetan ottavan tuottajan roolin seuraavaan Maideniin apunaan vaikka Renato Tribuzy, joka on omaan pumppuun saanut sellaset soundit, että normaalisäädöillä jumppaa kajarit lattialla sambaa tms ... ugh
Into Iron Maiden Since 1983
Flanker
Hell Rat
Hell Rat

Post by Flanker »

Peke wrote: Juuri näin olen itsekin asian kokenut Shirleyn Maiden-tuotannossa tai siis tarkemmin niin, että soundit on puuromaista huttuva, kaipaa siis sinappiva ja ketsuppiva.
Shirleytä aina haukutaan, mutta epäilen että bändi on itse sen verran laiska/jääräpäinen ettei tuottaja enää saisi porukkaa kuriin. Eivät viimeisimmät Birch-tuotoksetkaan mitään huippua enää olleet. DoDista sanottakoon että tunkkaiset soundit olivat Steven idea ja hän runnoi ne läpi. Shirley saa kaikesta huolimatta aikaiseksi sentään parempaa jälkeä kuin Steve yksinään.

Maailman paraskaan tuottaja ei voi mitään jos vaikka levy-yhtiö päättää haluta sotkea näppinsä peliin - tjeu Metallican uusin...
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

^Mitäs mitäs... Mielestäni 2000-luvun albumeilla on ollut puhtaimmat ja kirkkaimmat soundit ever. Varsinkin BNW viimeiset biisit ja Montsegur.
** Iron Maiden **

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^^ nooooh.... Steve-korttia on vaikea huomioida tällasessa kansanomaisessa tuottajakeskusteluissa. Mikä kuulostaa puurolta, niin mun mielestä on kanssa sitä.

Kai maailmasta nyt sentään soundii löytyy studioista sekä sellanen tuottaja joka ajaa asiansa läpi vaikka minkälaisten rokkikukkojen kanssa :wink: Vaikka Rob Cock vai olikse Bob Rock?
Osiris wrote:^Mitäs mitäs... Mielestäni 2000-luvun albumeilla on ollut puhtaimmat ja kirkkaimmat soundit ever. Varsinkin BNW viimeiset biisit ja Montsegur.
Itse kritisoin 2000-soundien puuromaisuudesta vrt mm Piece Of Mind jossa soittimet erottuu hyvin. Rummut ja basso kuulostaa tanakalta.. on kolinabassoa jne.... GO GO!
Into Iron Maiden Since 1983
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Peke wrote:
Osiris wrote:^Mitäs mitäs... Mielestäni 2000-luvun albumeilla on ollut puhtaimmat ja kirkkaimmat soundit ever. Varsinkin BNW viimeiset biisit ja Montsegur.
Itse kritisoin 2000-soundien puuromaisuudesta vrt mm Piece Of Mind jossa soittimet erottuu hyvin. Rummut ja basso kuulostaa tanakalta.. on kolinabassoa jne.... GO GO!
Tosin kovin harva bändi pääsee enään samoihin saundeihin kuin mitä oli silloin karvaisella 80-luvulla. :) Paitsi että onhan niitä bändejä joilla saundit hivelevät kuulijan korvaa.

Itse tykkäsin todella paljon A Matter Of Life And Deathin saundimaailmasta, vaikka biisimateriaali ei nopeasti avautunutkaan heti ensi kuulemalta.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Post Reply