Metallica
Moderator: The Killer Krew
Re: Metallica
Eiköhän niitä lippuja myydä vielä paljon lisää. Jos mestaan mahtuu 100000 ihmistä, olisi erittäin tyhmää myydä se vain puolilleen.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
-
- Lentäjä-Ässä
Riippuu ihan siittä mihin tuo lava lopulta rakennetaan. Siellä missä viime vuonna oli RMJ:n leirintäalue mahtuu varmasti tuo 100000 henkee, mutta vähän semmosen käsityksen olisin saanut ettei lava ole tulossa sinne.KTULU wrote:Eiköhän niitä lippuja myydä vielä paljon lisää. Jos mestaan mahtuu 100000 ihmistä, olisi erittäin tyhmää myydä se vain puolilleen.
-
- Kapteeni Saigonissa
Käsittääkseni alueelle tarvitsisi tehdä jotain ilmeisesti kohtuu laajoja muutostöitä, jotta satatuhatta olisi realistista ja niihin kaupunki ei ole tällä hetkellä valmis, koska budjettiin ei oltu sellaista rahaa varattu. Viime kesänä RMJ:n leirintäaluetta tullaan ottamaan käyttöön ilman suuria muutoksia, jotta sinne saadaan enemmän ihmisiä. Sinällään viime kesänä Porin 450vuotisilmaiskonsertissa kerrottiin olleen 45000 ihmistä. Stingin keikalla, jossa olin, taisi olla jotain 35000 luokkaa ja silloinkin se tuntui paljolta ja nyt vielä 15000 enemmän. Voisin spekuloida, että kun lavan sijoittaminen tiedetään sekä tehtävät muutokset yms. aluetarkistukset voisin pitää 5000 lisälippua varovaisen realistisena. Aika näyttää...Heikunkeiku wrote:Riippuu ihan siittä mihin tuo lava lopulta rakennetaan. Siellä missä viime vuonna oli RMJ:n leirintäalue mahtuu varmasti tuo 100000 henkee, mutta vähän semmosen käsityksen olisin saanut ettei lava ole tulossa sinne.KTULU wrote:Eiköhän niitä lippuja myydä vielä paljon lisää. Jos mestaan mahtuu 100000 ihmistä, olisi erittäin tyhmää myydä se vain puolilleen.

2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
-
- Lentäjä-Ässä
Englannissa nyt pari keikkaa ollu. Setti pysynyt paljolti samanlaisena kuin jenkeissä. Uusia biisejä parina iltana ollu Judas Kiss, No Leaf Clover, Helpless, Turn The Page ja Prince.
-
- Kapteeni Saigonissa
Tässä Nottinghamin setti 25.2.
That Was Just Your Life
The End Of The Line
The Four Horsemen
Leper Messiah
One
Broken, Beat And Scarred
The Judas Kiss
Sad But True
No Leaf Clover
All Nightmare Long
The Day That Never Comes
Master Of Puppets
Fight Fire with Fire
Nothing Else Matters
Enter Sandman
- - - - - - - -
Breadfan
Helpless
Seek and Destroy
Minusta aika helmi setti.
Lisäksi tässä lista mitä ja montako kertaa ovat World Magnetic US Tourilla soittaneet:
(48 eri biisiä ja 36 show´ta)
That Was Just Your Life 36
The End Of The Line 36
One 36
Broken, Beat & Scarred 36
Cyanide 36
Master Of Puppets 36
Enter Sandman 36
The Day That Never Comes 36
Nothing Else Matters 36
Seek And Destroy 36
Sad But True 35
Wherever I May Roam 21
Creeping Death 18
All Nightmare Long 18
Last Caress 16
For Whom The Bell Tolls 16
Die Die My Darling 14
Ride The Lightning 14
Fight Fire With Fire 11
Harvester Of Sorrow 11
Blackened 10
Battery 9
Stone Cold Crazy 7
Motorbreath 7
Welcome Home (Sanitarium) 7
Hit The Lights 7
The Unforgiven 6
No Remorse 6
Damage Inc 6
Whiplash 6
The Four Horsemen 5
The Memory Remains 5
Breadfan 5
Until It Sleeps 4
And Justice For All 4
Blitzkrieg 3
The Thing That Should Not Be 3
So What 2
Phantom Lord 2
Of Wolf And Man 2
Frantic 1
Disposable Heroes 1
Leper Messiah 1
Jump In The Fire 1
Fuel 1
Fade To Black 1
Am I Evil? 1
Green Hell 1
Albumeittain:
Kill Em All 8
Ride The Lightning 5
Master Of Puppets 7
And Justice For All.. 4
Metallica (The Black Album) 6
Load 1
ReLoad 2
Garage Inc 8
St.Anger 1
Death Magnetic 6
That Was Just Your Life
The End Of The Line
The Four Horsemen
Leper Messiah
One
Broken, Beat And Scarred
The Judas Kiss
Sad But True
No Leaf Clover
All Nightmare Long
The Day That Never Comes
Master Of Puppets
Fight Fire with Fire
Nothing Else Matters
Enter Sandman
- - - - - - - -
Breadfan
Helpless
Seek and Destroy
Minusta aika helmi setti.
Lisäksi tässä lista mitä ja montako kertaa ovat World Magnetic US Tourilla soittaneet:
(48 eri biisiä ja 36 show´ta)
That Was Just Your Life 36
The End Of The Line 36
One 36
Broken, Beat & Scarred 36
Cyanide 36
Master Of Puppets 36
Enter Sandman 36
The Day That Never Comes 36
Nothing Else Matters 36
Seek And Destroy 36
Sad But True 35
Wherever I May Roam 21
Creeping Death 18
All Nightmare Long 18
Last Caress 16
For Whom The Bell Tolls 16
Die Die My Darling 14
Ride The Lightning 14
Fight Fire With Fire 11
Harvester Of Sorrow 11
Blackened 10
Battery 9
Stone Cold Crazy 7
Motorbreath 7
Welcome Home (Sanitarium) 7
Hit The Lights 7
The Unforgiven 6
No Remorse 6
Damage Inc 6
Whiplash 6
The Four Horsemen 5
The Memory Remains 5
Breadfan 5
Until It Sleeps 4
And Justice For All 4
Blitzkrieg 3
The Thing That Should Not Be 3
So What 2
Phantom Lord 2
Of Wolf And Man 2
Frantic 1
Disposable Heroes 1
Leper Messiah 1
Jump In The Fire 1
Fuel 1
Fade To Black 1
Am I Evil? 1
Green Hell 1
Albumeittain:
Kill Em All 8
Ride The Lightning 5
Master Of Puppets 7
And Justice For All.. 4
Metallica (The Black Album) 6
Load 1
ReLoad 2
Garage Inc 8
St.Anger 1
Death Magnetic 6
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
-
- Taka-ampuja
^ Oliko eka kerta kun Judas Kiss soitettiin? Taitaa enää My Apocalypse ja Unforgiven III olla "ei-livenä-soitetut" DM-biisit tähän mennessä
...

-
- Hang-Around
Kas ovat soitelleet Phantom Lordiakin.Kyllähän tuon livenä kelpaisi kuulla, ainahan se kaikenmaailman Franticit voittaa! 

^Mun puolesta voisivat ennemminkin heittää nuo Sandmanin ja Nothing Else Mattersin kaltaiset riippakivet helvettiin setistä, mieluummin kuuntelisin vaikka biisejä Loadilta ja St.Angerilta. Jälkimmäinenkin on hyvä levy, joka kärsii liiasta pituudesta.
-
- Hang-Around
No ehkä niinkin, mutta minun mielestäni St. Anger on puuduttava ja todella heikko levy jossa ei ole mittän muuta hyvää kuin se virveli soundi.
Ja load jos joku kärsii liikapituudesta.N. 7 minuuttisia puoliballadeja kaikki biisit..
Ja load jos joku kärsii liikapituudesta.N. 7 minuuttisia puoliballadeja kaikki biisit..
-
- Lentäjä-Ässä
Joo Nottinghamissa soitettii Judas Kiss ensimmäisen kerran. Suicide & Redemption myös soittamattaFinnish Eddie wrote:^ Oliko eka kerta kun Judas Kiss soitettiin? Taitaa enää My Apocalypse ja Unforgiven III olla "ei-livenä-soitetut" DM-biisit tähän mennessä...
^^Onhan Loadinkin biiseissä pituutta, mutta ne kuitenkin toimivat hyvin eivätkä ala puuduttaa samalla tavalla kuin osa St.Angerin biiseistä. Esim. St.Angeria ja Some Kind Of Monsteria olisi voinut huoletta lyhentää 2-3 minuutilla. Kyllä mä silti molemmista tykkään, vaikka joukkoon onkin lipsunut Curen ja Sweet Amberin tapaista täytekamaa. Load on kyllä IMO kokonaisuutena jopa Black Albumia parempi.
Dropkick wrote: Load on kyllä IMO kokonaisuutena jopa Black Albumia parempi.

What we do in life, echoes in eternity
^Emmä kanssa tiedä, mulle toimii ko. levyltä jostain syystä vaan Holier Than Thou, My Friend Of Misery, Of Wolf And Man ja Wherever I May Roam. Tai sitten yritän vain olla erilainen nuori ja tykätä Loadista niin maan helvetisti ja dissata Black Albumia. 

-
- Hang-Around
^No mulla kyllä molemmat levyt menee sarjaan: tylsää saissea.
Kylläpä vierähti ihmeen pitkä tovi siitä, kun tällaista kommenttia on viimeksi tullut... Itse olen kyllä samoilla linjoilla, varsinkin NEM on livenä aika tylsä ja turha. Tokihan Sandmaniakin on tahkottu vähä vitusti, mutta kyllähän se nyt keikalla mielestäni toimii paremmin kuin NEM. Ja perkele, vielä Fight firen perään, ei näin.Dropkick wrote:^Mun puolesta voisivat ennemminkin heittää nuo Sandmanin ja Nothing Else Mattersin kaltaiset riippakivet helvettiin setistä
-
- Kundalini
Eikös Metallica tässä jokin aika sitten vetäissyt historiansa ensimmäisen (ja varmaan viimeisen) keikan, jonka setissä ei ollut biisejä Nothing Else Matters, Enter Sandman tai Sad But True. Vähän sama asia kun Maiden jättäisi Trooperin, FOTD:n tai 666:n setistä pois.
Vastaus tuohon "legendaariseen settiin" löytyy muistaakseni tästä topikista, mutta en jaksa alkaa kaivelemaan.
Vastaus tuohon "legendaariseen settiin" löytyy muistaakseni tästä topikista, mutta en jaksa alkaa kaivelemaan.
-
- Rautakansleri
Kun tuota Jazzimiehen laittamaa listaa katsoo, niin täytyy kyllä antaa täydet pointsit Metallicalle siitä, että soittavat keikoilla aika laajaalta skaalalta noita biisejä verrattuna tähän tuttuun ja turvalliseen brittiorkesteriimme. Noin se pitää tehdä. Ihan eri juttu etenkin enemmän keikkoja kiertäville faneille, kun ei oikein tiedä, että mitä sieltä tulee.
Ei vaan ole hirveästi tullut ilmestymisen jälkeen laitettua DM soittimeen, vaikka alkuun tuntui, että tässä on kelpo lätty käsissä. Ei paljoa muita biisejä kuin All Nightmare Long edes tule mieleen.
Ei vissiin vieläkään kenelläkään infoa, että mitä VIP lipuille saa? Mulla tosin normilippu kädessä, joten se nyt on melko sama, vaikka sais kultaharkkoja, mutta kiinnostais kuitenkin.
Ei vaan ole hirveästi tullut ilmestymisen jälkeen laitettua DM soittimeen, vaikka alkuun tuntui, että tässä on kelpo lätty käsissä. Ei paljoa muita biisejä kuin All Nightmare Long edes tule mieleen.
Ei vissiin vieläkään kenelläkään infoa, että mitä VIP lipuille saa? Mulla tosin normilippu kädessä, joten se nyt on melko sama, vaikka sais kultaharkkoja, mutta kiinnostais kuitenkin.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Tähän topiciin ei näemmä ole mahdollista saada sivua ilman huutelua Sandmanien ja NEMien tiputtamisesta. 

"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
Ai, ne on vetässy neljää hevosmiestäkin?
Ite oon saanu sellasen käsityksen ettei bändi sitä enää soittaisi, kun ei James pääse enää niin korkealle. No, eipä oo pahemmin ikinä tullu seurattua, nykyselläänhän Metallica on mulle vaan bändi muiden joukossa vaikka mut rankemman kaman perään johdattelikin. Toivottavasti vetävät sen kesälläkin, mun mielestä bändin parhaimpia biisejä.
Ite oon saanu sellasen käsityksen ettei bändi sitä enää soittaisi, kun ei James pääse enää niin korkealle. No, eipä oo pahemmin ikinä tullu seurattua, nykyselläänhän Metallica on mulle vaan bändi muiden joukossa vaikka mut rankemman kaman perään johdattelikin. Toivottavasti vetävät sen kesälläkin, mun mielestä bändin parhaimpia biisejä.
No tolla verukkeella ne ei soittaisi mitään biisejä Kill 'Em Allilta. Hyvin laukkasi '07 stadionilla.
-
- Kundalini
Toni Brigatti wrote:Ei vaan ole hirveästi tullut ilmestymisen jälkeen laitettua DM soittimeen, vaikka alkuun tuntui, että tässä on kelpo lätty käsissä. Ei paljoa muita biisejä kuin All Nightmare Long edes tule mieleen.
Mulla on täysin sama juttu DM:n suhteen. Alkuun vaikutti todellakin kelpo levyltä, mutta ei ole viihtynyt tuon "alkuhuuman" jälkeen soittimessa oikeastaan ollenkaan. Cyanide on loistava biisi, ANL ihan jees, samoin Day that never comes. Muita ei tule kyllä tähän hätään mieleen, kaksi viimeistäkin lähinnä radiosoiton vuoksi.
http://www.livenation.fi/event/getEvent/eventId/340619/" onclick="window.open(this.href);return false;Toni Brigatti wrote:Ei vissiin vieläkään kenelläkään infoa, että mitä VIP lipuille saa? Mulla tosin normilippu kädessä, joten se nyt on melko sama, vaikka sais kultaharkkoja, mutta kiinnostais kuitenkin.
Tuolta lisätietoa VIP-lipuista. Vielä sen verran lisäyksenä, että jostain luin jopa juomingin olevan ilmaista, mutta aika kovalta kuulostaa.
EDIT: Olisiko tuo VIP-alue samantyyppinen kuin Maidenin FTTB-alue, eli etukarsina?
Ja helvetin hyvä että jättävät For Horsemenissa sen Sweet Home Alabama-pätkän soittamatta. Pirun kova veisu, totta tosiaan.
-
- Kundalini
Mun mielestä Metallican kovin biisi. Ja hyvä kyllä että tuota hidasta väliosaa ei soiteta livenä, mutta tietääkös joku (esim. boottikeräilijä), ovatko ne koskaan vetäneet ko. biisiä ihan studioversiona (muuallakin kuin studiossaSPD10 wrote:Ja helvetin hyvä että jättävät For Horsemenissa sen Sweet Home Alabama-pätkän soittamatta. Pirun kova veisu, totta tosiaan.

Jostain muistan kuulleeni, että vuonna '84 viimeeksi.OsmaGunner wrote:Mun mielestä Metallican kovin biisi. Ja hyvä kyllä että tuota hidasta väliosaa ei soiteta livenä, mutta tietääkös joku (esim. boottikeräilijä), ovatko ne koskaan vetäneet ko. biisiä ihan studioversiona (muuallakin kuin studiossaSPD10 wrote:Ja helvetin hyvä että jättävät For Horsemenissa sen Sweet Home Alabama-pätkän soittamatta. Pirun kova veisu, totta tosiaan.)? Jazz78? Anyone?