Paras Iron maidenin maailmankiertue?
Moderator: The Killer Krew
-
- Roudari
Kyllä se settilistan puolesta ehdottomasti on Ed Hunter. Ja lavarekvisiitan. Mutta ei ole äänestyksessä joten en voi äänestää.
1999 olin todistamassa Ed Hunter keikkaa Hesassa ja hyvät fiilikset siitä jäi. Aces High, The Trooper, Wasted Years, Futureal, Powerslave, Phantom Of The Opera jne. Mitä muuta tarvitaan? Ja kokonaisuuden kruunaavat hienot Eddiet ja pyrotekniikat.
Mutta jos jotain kiertuetta pitäisi äänestää vaihtoehdoista, ääneni saa 7th Son kiertue.
1999 olin todistamassa Ed Hunter keikkaa Hesassa ja hyvät fiilikset siitä jäi. Aces High, The Trooper, Wasted Years, Futureal, Powerslave, Phantom Of The Opera jne. Mitä muuta tarvitaan? Ja kokonaisuuden kruunaavat hienot Eddiet ja pyrotekniikat.
Mutta jos jotain kiertuetta pitäisi äänestää vaihtoehdoista, ääneni saa 7th Son kiertue.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
World slavery Tour
Tuolla ois ollu kiva olla. Keikka jonka missaaminen vituttaa eniten. Keikkataltionti on legendaarinen! video, levy... tarviiks tätä oikeesti perustella!? Toisaalta paras keikka millä ite oon ollu oli Somewhere on tour. Eka kerta Maiden livenä, loistava lavashow... oi noita kultaisia vuosia!
Tuolla ois ollu kiva olla. Keikka jonka missaaminen vituttaa eniten. Keikkataltionti on legendaarinen! video, levy... tarviiks tätä oikeesti perustella!? Toisaalta paras keikka millä ite oon ollu oli Somewhere on tour. Eka kerta Maiden livenä, loistava lavashow... oi noita kultaisia vuosia!
-
- Hell Rat
No joo. Puuttuu vähän. Killer World Tour, Real Live Tour, Ed Huntour, Give Me Ed -tour. Ja ne Blazen X-Factour ja Virtual XI World Tour.Ipe wrote:^ Siinä on yleisesti ottaen jokaisen lätyn maailmankiertueet, paitsi Blazen aikaiset, eikä kokoelma kiertueita ole mukana esim. Ed Hunter
EdH-tuurilla on kyllä kova settilista. Samoten Give Me Edillä oli mukavia veisuja, tietty Somewhere ja 7th on myös kovia. Perkele, vaikee päättää

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
No äänesti vasta nyt :pIpe wrote:^ Mitäs lopulta äännestit?
Ja äänestin sitten DoD-kiertuetta, koska muita noista listalla olevista en ole päässyt todistamaan, kun fiksusti on karsittu

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Berserkki
-
- Hell Rat
-
- Azazel
Se on kuulemani perusteella ollut varmasti Seventh Tour Of A Seventh Tour. Uhkaava Eddie taustalla keskellä jäävuoria, elämänsä kunnossa oleva bändi hienolla soundilla varustettuna. SSOASS 2CD:n Bonuksen kun kuuntelee, ei jää paljon valittamisen varaa. Infinite Dreams, The Clairvoyant, The Prisoner...

-
- Kisälli
Meni World Slaveryn,Somewheren ja 7th tourin välillä niukasti somewhere on tourin puolelle mun ääneni...näkemieni ja kuulemieni bootleggejen perusteella soitto on ollut kaikessa syntensaattoriongelmistaan huolimatta erittäin hyvää...pidän myös SIT:in aikaisista biiseistä eniten...
Näillä syntensaattoriongelmilla meinaan sitä,mitä Davey ja H vähän valittelivatkin,eli koko ajan sai jotain nuppia väännellä ja polkea efektejä...(ei omaa kokemusta)
Näillä syntensaattoriongelmilla meinaan sitä,mitä Davey ja H vähän valittelivatkin,eli koko ajan sai jotain nuppia väännellä ja polkea efektejä...(ei omaa kokemusta)
-
- Paholainen
Somewhere On Tourille menee meikäläisen ääni, paljolti sen takia että bändi edusti musiikillisesti ja ulkoisesti parasta Maidenia kaikin tavoin. Luonnollisesti kokonaisen kolmen ikävuoden takia missattiin keikka tuolloin. 

Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Ääni meni World Slavery Tour kiertueelle. Se iskee niin kovaa kalloon, kun muistaa mitä keikalla tapahtui. Olin siis tuolloin 16v. Aiempi keikka oli kanssa järisyttävän kova, siitä on muistot harmillisesti vain kovin vähissä (-83).
En pistä muita mihinkään järjestykseen, missä olen itse ollut. Ainoana lisäyksenä Eddie Rips Up Prague jää mieleeni ikimuistoisesti, Mahtavaa seuraa ja mieletön fiilinki, kun sai olla todistamassa rundin ekaa keikkaa.
Eipä nuo muutkaan huonoja ole olleet, varsinkin 86 keikka uppoo edelleen ja kovaa.
Olen siis ollut 83-84-86-88-90-03-03-05-05-05 keikoilla, ja lisää toivon saavani ensi kiertueella 2-3 keikkaa. Let´s see and hope what will happen
En pistä muita mihinkään järjestykseen, missä olen itse ollut. Ainoana lisäyksenä Eddie Rips Up Prague jää mieleeni ikimuistoisesti, Mahtavaa seuraa ja mieletön fiilinki, kun sai olla todistamassa rundin ekaa keikkaa.
Eipä nuo muutkaan huonoja ole olleet, varsinkin 86 keikka uppoo edelleen ja kovaa.
Olen siis ollut 83-84-86-88-90-03-03-05-05-05 keikoilla, ja lisää toivon saavani ensi kiertueella 2-3 keikkaa. Let´s see and hope what will happen

83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
-
- Kisälli
Äänestin nyt tota Brave New World -rundia, koska Rock In Rio on mahtava live ja settilista on mulle just bueno. Suomen keikalle lähtöä en tajunnu tarpeeks ajoissa, ja kaikista rundeista tätä olisin todella halunnu olla todistamassa, siks nyt sit äänestin sitä.
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
-
- Berserkki
-
- Berserkki
Mun melko vanha mielipide näkyy tuolla ylhäällä jossakin, mutta siitä ei kannata välittää, vaikka kyseessä legendaarinen kiertue onkin.
Tänä päivänä olen Charloten kanssa aivan samoilla linjoilla, eli Brave New Wolrd -tour.
Rock in Rio dvd:seen liittyy pieni tarina mun elämässä. Joka päivä sitä tulee n. 40 min katsottua ja sama on jatkunut semmoset 2,5 vuotta. Kyllästymisen merkkejä ei vieläkään ole havaittavissa, vaikka kaikki välispiikit, huudot ym. tulee jo aika lailla selkärangasta.
Elikkäs Brave New World -kiertueen valinta parhaaksi on kutakuinkin ensimmäisen Maiden-DVD:n syytä. Toivottavasti 2,5 vuotta jatkunut perinne keskeytyy/vaihtuu helmikuun 8. päivä...
Tänä päivänä olen Charloten kanssa aivan samoilla linjoilla, eli Brave New Wolrd -tour.
Rock in Rio dvd:seen liittyy pieni tarina mun elämässä. Joka päivä sitä tulee n. 40 min katsottua ja sama on jatkunut semmoset 2,5 vuotta. Kyllästymisen merkkejä ei vieläkään ole havaittavissa, vaikka kaikki välispiikit, huudot ym. tulee jo aika lailla selkärangasta.

Elikkäs Brave New World -kiertueen valinta parhaaksi on kutakuinkin ensimmäisen Maiden-DVD:n syytä. Toivottavasti 2,5 vuotta jatkunut perinne keskeytyy/vaihtuu helmikuun 8. päivä...

"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Vastasin tuohon ton seventh son -kiertueen ja syy siihen löytyy settilistasta. Setti sisältää mukavia biisejä tuolta 80-luvun alkupuolelta, kuten The Prisoner ja Still Life, näitä helmiä ei paljoa livenä ole soitettu ja molemmat ovat omien albumiensa parhaimmistoa. Ja kyseinen albumi 7th son, on Maidenin parhaimmasta päästä niin kyseiset biisit livenä ei voi epäonnistua, niin kuin ei feilannutkaan. 

-
- Azazel
Seventhin nimeen tuli vannottua, mutta mielipide on muuttunut. Seventh Tour sisälsi toki loistavaa kamaa, mutta mielestäni nimibiisi ei toiminut kovinkaan hyvin. Uusi suosikkini on ehdottomasti World Slavery Tour, joka tuntuu peittoavan kaikki muut kiertueet - kaikessa! Mahtava settilista, loistavat lavasteet, ja bändin yleiskuntokin tiedettäneen mahtavan Live After Deathin ansiosta. Flight Of Icarus, Revelations, Rime Of The Ancient Mariner, Losfer Words, Powerslave, Aces High samalla keikalla. Mitä voisi enempää vaatia?? 

^Samoilla linjoilla ollaan. Varsinkin World slavery tourin settilistaa kun kattoo, nii tulee ihan vesi kielelle ja alkaa samalla ärsyttää ettei ollu mahollisuutta päästä kattomaan.Stratocaster wrote: Mahtava settilista, loistavat lavasteet, ja bändin yleiskuntokin tiedettäneen mahtavan Live After Deathin ansiosta. Flight Of Icarus, Revelations, Rime Of The Ancient Mariner, Losfer Words, Powerslave, Aces High samalla keikalla. Mitä voisi enempää vaatia??

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy