^
Kai tässä ketjussa voi asiasisällöstäkin jutskailla...
Tuliko missään vaiheessa puheeksi / selvitykseen, kun työstitte tuota
The Ides Of Marchin osuutta, että mitä osaa näyttelee Samsonin Head On-levyllä oleva kappale
Thunderburst, joka on Ides Of March hieman toisessa muodossa. Levyn teksteissä ei mainita muuta, kuin että biisi on
co-written by Steve Harris
Thunderburst on parikymmentä sekuntia pidempi, eroavaisuuksia on toki melkoisesti, biisissä on 25 sekunnin äärimmäisen yksinkertainen akustinen intro ja sen jälkeen jauhetaan loppuun saakka Ides Of Marchin alkuosan teemaa, mutta hieman hitaammalla tempolla, jylhemmin ja pahaenteisemmin, taustalla on myös jotain kuorontynkää ja efektejä ja kitarat ovat etäisemmät joten se kiihdytysvaihe menee ikäänkuin perusteeman taustalla.
Kyseessä voisi olla alkupään versio The Ides Of Marchista, koska Head On levynä ilmestyi kuitenkin ennen Killersiä. Toisaalta, kun kahdella ensimmäisellä levyllä julkaistiin paljon biisejä, jotka olivat olleet olemassa jo vuosia, niin miksei The Ides Of Marchistakin olisi voinut olla hajua jo paljon ennen, kuin se Killersille nauhoitettiin ? Joka tapauksessa Thunderburst on perustaltaan sama biisi, kuin The Ides Of March, mutta krediiteissä on säveltäjiksi mainittu Paul Samson ja Steve Harris. Killersillä krediitit menevät vain Harrisille.
Itse olen kallistunut sille kannalle, että kyseessä on Harrisin biisi, johon Paul Samson työsti alkuintron sekä muovasi kappaleen omanlaisekseen tai käytti silloisen valmiina olleen version. Harris sitten sävelsi seuraavan vuoden aikana lopullisen version, joka julkaistiin Killersillä.
Olisi kiva kysyä Steveltä, miten asian laita on ? En muista koskaan lukeneeni tästä aiheesta mitään ja tuo on askarruttanut mieltä siitä lähtien, kun tuon Samsonin version kuulin ja tunnistin tutut soundit.
Ai niin, koska olen itse syntynyt 15.maaliskuuta ja Caesar kuoli silloin, niin uskon olevani uudestisyntynyt Caesar ! Piileviä kykyjäni ei vaan vielä ole huomattu