Keräily-topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Re: Keräily-topic

Post by reptile »

Moonkiller wrote:Itsellä ei ole kuin pari DVDtä, SBIT kuvalp, yks single ja pari paitaa ja seinälippu, mutta olen kovasti yrittänyt etsiä kirppareilta vanhoja vinyyleitä tuloksitta, joten olisko jollain hyviä vinkkejä mistä niitä vois löytää?
Huuto.netistä kannattaa kokeilla, sieltä saattaa löytää kaikkea mielenkiintoista.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonkiller »

Eilen sain käsiini Man On The Edge cd sinkun niin mietin minkä arvoinen se on kun en ole varma onko se slimcase vai mikä mitkä keräilyhinnastossa mainittiin. :|
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Moonkiller wrote:Eilen sain käsiini Man On The Edge cd sinkun niin mietin minkä arvoinen se on kun en ole varma onko se slimcase vai mikä mitkä keräilyhinnastossa mainittiin. :|
Haluaisitko kuvailla minkä näköinen sinkku on niin voisi tulla helpommaksi selvittää sen arvo.

Slimcase on ohut muovikantinen, sekö? Minulla samanlainen, arvo on mitätön. enintään 10 € maksaisin.

Jos sulla on se pahviboksi mis on mukan 5 card + palkki the x-factorille ja muille ni sen arvo on joku 60 €.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonkiller »

Kannet on samanlaiset kun Different World sinkussa eli se on varmaan slimcase. No sain sain sen 4,5 eurolla niin tein ihan hyvät kaupat.
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Moonkiller wrote:Kannet on samanlaiset kun Different World sinkussa eli se on varmaan slimcase. No sain sain sen 4,5 eurolla niin tein ihan hyvät kaupat.
juu on tuo se Slimcase. itse maksoin tuosta viime kevällä 7.5 €.
** Iron Maiden **

Salamalla ratsastaja
Kisälli
Kisälli

Post by Salamalla ratsastaja »

Osaako kukaan sanoa, onko bootlegit harvinaisia. Kerran tuli "vahingossa" osettua Summer festival vuodelta '81. Entä onko nää First ten years CDt jotenkin harvinaisempia, kun niissä on se tilauskuponki mukana.
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

CD-bootlegeillä ei niinkään ole mitään erityistä arvoa. Vinyylibootlegeistä jotkut maksavat melkoisia summia, yleensä mitä vanhempi ja harvinaisempi niin sitä kovempi hinta-asteikko. Noita ei kyllä ostele kuin pesunkestävät diehard-keräilijät.

Pari malliesimerkkiä:

http://www.popsike.com/php/detaildata.p ... 0064935112" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.popsike.com/php/detaildata.p ... 0107345224" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.popsike.com/php/detaildata.p ... 4806583794" onclick="window.open(this.href);return false;
Omar
Hang-Around
Hang-Around

Post by Omar »

Onko tuosta Raising hell videosta olemassa Dvd vai onko se VHS? ainut live taltiointi joka puuttuu hyllystä.
Time is always on my side.
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

^Löytyy DVD:nä, ja löytyy ihan useimmista musiikkiliikkeistäkin. Itse taisin joskus frendiltä tuon ostaa joka puolestaan osti aironmusiikista.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Tähdennettäköön vielä, että Raising Hell DVD on bootleg. Kyseisestä keikasta ei ole vielä tullut virallista DVD:tä. Kaiketi tulossa lähivuosina vielä.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

On se virallinen mutta eihän tuota ole kuin jenkeissä DVD:nä julkaistu jostain syystä.

Raising Hell Bmg 72333800919 USA 2000 VIDEOS DVD

ImageImage

BMG tuskin on mikään boottilafka?
Solacide
Peräruiske
Peräruiske

Post by Solacide »

mulla tuo on hyllyssä ollut jo vuodesta 2001 dvd:nä, ja aidolta vaikuttaa. hienot liikkuvat animaatiot, ääni ja kuva hemmetin hyvä, äänivalikkokin löytyy haluatko stereona vai dolby digitalina. Tuskimpa on bootleg, BMG kannessa lukee. Nyt Asaa ahdistaa=)
Iron Maiden:
23.9.98,15.9.99, 30.6&21.12.03, 6.7&7.7.05, 12.11&5.11.2006, 18.7&19.7.2008
----------------
http://www.myspace.com/maidenhellfin" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/kimmokorhonen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/solacide" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/coventhrall" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.waltarimusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Solacide wrote:Tuskimpa on bootleg, BMG kannessa lukee. Nyt Asaa ahdistaa=)
No perkules. KERRANKOS sitä elämässään erehtyy ;)

Taisin sekoittaa siihen ihme LAD BrassiDVD:hen. Seli seli. Kyllähän tuo Raising Hell DVD omastakin hyllystä löytyy, enpä ole vaan tainnut edes katsoa sitä koskaan. Ainoastaan VHS:ää. Ehkäpä siis katselen sen tässä joku päivä.
Omar
Hang-Around
Hang-Around

Post by Omar »

Ok kiitos tiedoista.
Time is always on my side.
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

^On muuten ihan yleinen väärinkäsitys toi Raising hell. Mullekkin usein väitetty, että bootleg se on, mutta siitähän on selvinnyt vilauttamalla Maidenin virallisia sivuja. http://www.ironmaiden.com/index.php?cat ... icleid=343" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tosta Raising hellistä pyöri myös paljolti piraatti versioita myytävillä, kun muistaakseni siitä se johtui, että porukat luulivat bootlegiksi. Itse ainakin muistelisin, että olen nähnyt jonkun muunkin kuin BMG julkaseman version tosta myynnissä.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Itse olen ainakin elänyt siinä uskossa, että vhs on virallinen, mutta dvd ei... Miten tuo nyt sitten lienee.
Miglu
Bändäri
Bändäri

Post by Miglu »

^^Eihän Raising Hell itsessään ole mitkää bootleg, vaan ihan virallinen taltiointi, mutta eihän tuolla Maidenin sivullakaan puhuta mitään DVD:stä, (tai en ainakaan äkkiseltään löytänyt?). En muista onko itselle tullut vastaan vai miten, mutta ainakin semmonen mielikuva on jostain syöpynyt, että siitä on liikkunut DVD-versioita jokseenkin samassa sarjassa, kuin tuosta LADista, eli jotain vähemmän virallisia VHS-rippejä.

Itse siis Backletin kanssa samalla tavalla siinä uskossa elänyt, että VHS on ainut virallinen versio. Tuli ihan yllätyksenä, että BMG on julkaissut tuon DVD:n.
2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
thingummywut
Hang-Around
Hang-Around

Post by thingummywut »

Joo, kyllä se USAn DVD-versio minunkin mielestä ihan virallinen on. Euroopassa ei tosiaan ole julkaistu DVD:tä erikseen, mutta tuota BMG:n versiota löytyy edelleenkin aika hyvin jopa kaupoista.
Rokkikukko
Peräruiske
Peräruiske

Post by Rokkikukko »

USA DVD-painos on virallinen.
Etelä Koreasta löytyy kolmea erillaista DVD-versiota, joista yksi virallinen ja kaksi piraatteja (toisen piraatin nimenä vain "Be Quick or be Dead", ei siis "Raising Hell").
Myös Aasian (Kiina?) DVD-painos löytyy jossa pahvinen slipcase.
Cheers!
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

^Ja myös tuota "Be Quick or be Dead"-nimellä varustettua on ollut myynnissä muutamassa suomalaisessa nettikaupassa.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Kuinka paljon maksaisitte euroja vuonna 1980 Kuusrockissa saaduista nimmareista silloiseen Maidenin fanikuvaan, jossa on tosiaan kaikkien kavereiden aidot nimmarit? Tällaisella hypoteettisella kysymyksellä lähestyttiin meikäläistä tällä viikolla Turusta. Heittäkääs jotain ajatuksia. Haluaako joku tuon?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No toi on niin vaikea kysymys. Mä en henkilökohtaisesti maksaisi kun pari kymppiä jos sitäkään, kun ei niillä nimmareilla ole mulle arvoa ellei ole itse henkilökohtaisesti pyytänyt. Joku taas saattaa mielellään maksaa vaikka 100 euroa.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Toni Brigatti wrote:Kuinka paljon maksaisitte euroja vuonna 1980 Kuusrockissa saaduista nimmareista silloiseen Maidenin fanikuvaan, jossa on tosiaan kaikkien kavereiden aidot nimmarit?
Kuten asa jo totesikin on tähän kysymykseen vaikea esittää yleispätevää vastausta. Itse en ainakaan alle parilla sadalla luopuisi moisesta, puhumattakaan jos olisin itse saanut.

Jos aitouden suhteen ei jää epäilyksen sijaa, suosittelisin ostaan kuvan jo ihan historiallisuutensa vuoksi. Clive Burrin nimmarit alkaa tätä nykyä valitettavasti olla kirjoiteltu, joten ostaminen pian ainoa vaihtoehto ylipäänsä sellaista saada. Dennis Stratton, jos ei yhtä ongelmallinen, ei ole ihan helppo nakki hänkään enää. Steven ja Daven saanee melko vähällä vaivalla vielä itse haltuun, mutta varsinkin Daven kuittaus on mennyt viime vuosina todella huonoksi ja myös Steve on lyhentänyt omaansa alkuajoista. Di'Annon sentään saa kun pyytää vaan, ei tosin mielellään kirjoita ennen keikkaa. Vaihtelua hänelläkin kuittauksessa tosi paljon, kannattaa pyytää vetämään kunnolla jos kyseessä tärkeämpi esine.

Kuvan perusteella olisi helpompi arvioida asiaa. Kuvan ja nimmaiden kunto vaikuttavat luonnollisesti asiaan, kuten myös mitä kynää on käytetty (ja etenkin miten kynä toiminut). Toki tuon ikäisessä esineessä saa kuitenkin ajan patina näkyäkin. :)
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Nyt kun on keräillyt Maidenia muutaman vuoden, niin nyt loppui tila Cd:hyllystä, niin kävin Ikeasta hankkimassa mielestäni juuri sopivan hyllyn noille cd:ille ja DVD:ille. Myöhemmin voisi toisen tuollaisen hankkia jatkoksi.

Image

Image

Image

Image
** Iron Maiden **

Harhama
Peräruiske
Peräruiske

Post by Harhama »

Osiris: Tuota katsellessa alkaa pikkuhiljaa jo valua kuola pitkin leukaa.. o___o

Asiaan,,, itse olen melko uusi maiden fani enkä omista kuin hmm.. live after death levyn ja paijan :D no, kyllä niitä tulee sitte lisää.
Girls drinking plasma wine.
Post Reply