Ärsyttävin Maiden biisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Hellworks
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hellworks »

Itselläni on jonkinlainen lista ns. vakioskippejä, mitä yleensä en syystä tai toisesta jaksa kuunnella, kun maiden levysoittimessa pauhaa. Seuraavassa jonkinlainen lista kappaleista: charlotte the harlot, en tiedä mikä siinä on, jotenkin vaan ärsyttää korvaa kuunnellessa. Loistavalta piece of mindilta en yleensä jaksa kuunnella Die with your boots on raitaa. Powerslaven - 7th sonin väliltä ei juurikaan kappaleita ole, mistä pitäisi alkaa valittamaan.

90-luvun alun tuotannossa olevia hyppybiisejä ovat: Fates Warning, the assasin, run silent run deep, the fugitive, chains of misery sekä the apparation.

Blazen ajan pohjanoteerauksia the angel and the gambleria ja virusta en ole pitkään aikaan vaivautunut kuuntelemaan.

The mercenary on BNW:n selvästi heikoin ja ärsyttävin biisi. Dance of deathilta en ole vielä mitään ärsyttävää löytänyt. :wink:
"Joo tänään vois kyll.."
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

The Assassin on huonoin biisi mitä Maiden on koskaan tehny :x
Prowl3r
Bändäri
Bändäri

Post by Prowl3r »

Assasin pilaa osittain loistavan levyn maineen. :(

Muistu vielä mieleen tämä surkimus nimeltä Weekend Warrior
El Coyote
Vempare
Vempare

Post by El Coyote »

Kyllä täytyy sanoa, että kaikki biisit, joissa laulaa tämä Blaze Bayley ylittävät henk. koht. sietokykyni rajat reilusti. Eikä ne biisit kuulostaa juurikaan paremmilta Brucenkaan laulamina, joka kertoo jo aika paljon niiden tasosta. Yhtäkään levyä, jolla BB on osallisena en omista enkä tule koskaan omistamaan. Sen verran karmeeta on meininki.

Mainittakoon vielä, että tämähän on vain minun mielipiteeni ja mielipiteethän tunnetusti ovat kuin eräät nimeltä mainitsemattomat ihmisruumiin onkalot.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^No johan on. Eikö edes Sign of the Cross tai Clansman saa Brucen laulamana arvostusta. Varsinkin tuo Sign of the Cross on RIR:lla yksi Maidenin kaikkien aikojen parhaista vedoista. Toisaalta mielipideasioitahan nämä ovat. Itsekin olin aiemmin tuota samaa mieltä, mutta kuunneltuani enemmän noita kahta levyä, muutin mielipiteeni. Mielestäni Blazen hieman "räkäinen" ääni ainakin noilla kahdella albumilla on helkkarin hyvä ja sopii noihin biiseihin. Live- esityksistä en sitten mitään sanokaan. Niistä kun ei laajempaa kokemusta ole.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

^No jaa, en mä ole ikinä tajunnut mikä tuossa Clansmanissä viehättää. Mulle se on samaa cakkaa levyllä, että livenä. Oli sitten kehässä Bruce tai Blaze. Ja olen taas eri mieltä tuossa Sign Of The Crossissakin. Mielestäni tuo Studioversio kaikessa karuudessaan hakkaa RIR livevedon. Onhan tuossa Rock In Riossakin meininkiä, mutta livenä alkuperäinen tunnelma katoaa. Sama juttu Fear Of The Dark biisin kanssa.
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Assassin olisi mielestäni loistava biisi, jos kertosäkeestä olisi tehty vähemmän ärsyttävä/kehno.
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Varmaankin olisi Clairvoyant... En vain tykää...
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
Powerslaver
Peräruiske
Peräruiske

Post by Powerslaver »

Joo ärsyttää tuo BNW:n biisien haukkuminen
Paras levy Maidenilta ikinä :P

Ärsyttää muaki Starstuckin pitkä lista.. mut jos siinä ei ois noin paljon hyviä biisejä ni ei sitten ärsyttäis..

Ja Holy Smokekin haukutaan vaikka se on loistava

Mun lista ärsyttävistä biiseistä

No jaa ei mua hirveesti nyt oo semmosia oo..
Ehkäpä: Fates Warning ja sit Diannon ja Baileyn aikasissa biiseissä on jonkin verran ärsyttäviä..En vaan tykkää heidän äänistä 8)
Kellari-Jeesus
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kellari-Jeesus »

Jees. Maidenin ehkä ärsyttävin biisi on ROTAM. Se mikä tässä biisissä ärsyttää on se etten jaksaisi kuunnella sitä spiikki kohdan alkamisen jälkeen, mutta kun ei koskaan raaskisi sitä olla kuuntelemattakaan niin jatkan vain :?

Ärsyttävää, eikö.
http://www.mikseri.net/artists/?id=49775 <--rässiä

Ja Jeesus sanoi: Totisesti...
Kellari-Jeesus
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kellari-Jeesus »

El Coyote wrote: Mainittakoon vielä, että tämähän on vain minun mielipiteeni ja mielipiteethän tunnetusti ovat kuin eräät nimeltä mainitsemattomat ihmisruumiin onkalot.
heh. muistaakseni heitin tuon joskus täällä foorumissa 8)
http://www.mikseri.net/artists/?id=49775 <--rässiä

Ja Jeesus sanoi: Totisesti...
dj paska
Vempare
Vempare

Post by dj paska »

2 AM
Sami
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sami »

Mother Russia, kappaleessa on Iron maidenin huonoimmat skittasoolot kautta aikojen, jos sooloja ei olisi, kappale olisi jopa kuunneltava
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

^^ Jonkinlaiset perustelut olisi ollut paikallaan :? .

Quest For Fire ottaa päähän joka kerta enemmän. Itseasiassa ihan hyvä kappale, mutta ei juuri sitä Maidenia joka on minun mieleeni. Aika löysätempoinen rallatus, miinusta niistä ihme oopperakohdista (caves were hooome!).

EDIT: Pamahtipa jälleen uusi kävijäennätys.
enema
Vempare
Vempare

Post by enema »

No se Angel And THe Gambler.. Synat..
-Selvä!
xlt
Wimp
Wimp

Post by xlt »

Virus on kyllä korvia saastuttava. Kyllähän Clansman kuullostaa kauniilta kun se tulee Brucen kurkusta.
We have cheated death and he has cheated us.
trooper77
Hang-Around
Hang-Around

Post by trooper77 »

Maiden ei ole oikeastaan koskaan tehnyt huonoa biisiä joten en nimeä yhtään... ei ole niin ei ole...

Mutta yksi kaikkien aikojen uhohdetuimmista biiseistä joka on mun suosikki ollu kautta aikain on THE DUELLIST!!!!!!!!!

Aivan käsittämättömän LOISTAVA kappale ja ihan unohdettu....
26 YEARS WITH MAIDEN... AND STILL COUNTING!!!!
sirclansman
Wimp
Wimp

Post by sirclansman »

Periaatteessahan homma on niin, että Maidenilla ei huonoja/ärsyttäviä biisejä ole yhtään. Mutta kyllä yhdyn mm. puhujaan, joka mainitsi Weekend Warriorin. Ei oo kauheen loistelias veto.Tai Asassins, vaikka muutoin No Prayr For The Dying on Maidenin aliarvostetuimpia levyjä.
Ja sitten erikoismainintana joku Prodigal Son, joka on v****n hieno kappale, mutta se ei yhtään kuulosta Iron Maidenilla, joten siksi se on myös aika ärsyttävä. Ja kuvitelkaa, jos se Dennis Strattonin aikanaan ajama linja olis johtanu jatkossa tällaisiin biiseihin laajemmassa määrin Maidenin osalta. Onneks Steve antoi miehelle kengän kuvan kannikkaan!
I know what I want. When the timing is right. Then I´ll take what is mine, cause I am the Clansman!
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Jännä, mitenkä toiset inhoavat The Assasinia ja olen niitä harvoja, jotka "tykkäävät" siitä. Eihän se tietenkään mikään ihan loistava ole, mutta kyllä se on silti ihan kelpo/hyvä Maiden-biisi, jota kuuntelee mielellään.
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Janskeli
Vempare
Vempare

Post by Janskeli »

Pakko sanoa tähän jo moneen kertaan mainittu The Assasin. Jotenkin tuntuu niin väkisinväännetyltä biisiltä ja kerto kuuluu ärsyttävimpien kuulemieni kertojen joukkoon.

Toinen ärsyttävähkö biisi on kyllä Rainmaker, yksinkertaisesti huono ja mielestäni yliarvostettu biisi (älkööt ottako henkilökohtaisesti :)).[/b]
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

The Angel and the Gambler. Ihan kauheat synat ja polla alkaa hehkumaan viimeistään siinä vaiheessa, kun laulu alkaa. Ei Blazen takia, vaan siksi, että sovitus on todella kauhea.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Janskeli wrote: Toinen ärsyttävähkö biisi on kyllä Rainmaker, yksinkertaisesti huono ja mielestäni yliarvostettu biisi (älkööt ottako henkilökohtaisesti :)).[/b]
Veit sanat suustani. Mutta ei se nyt ihan ärsyttävimpiin lähellekkään kuulu, mutta en kyllä tykkää itse siitä kovin paljoa. Siinä ei ole mitään jännää...
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Battery
Hang-Around
Hang-Around

Post by Battery »

Mun valintani on ärsyttävimmäksi biisiksi on Seventh son of a seventh son.Soitto ja sävellys on aivan huippuluokkaa, mutta ärsyttäväksi biisin tekee sanat.Siinähän hoetaan varmaan sata kertaa "Seventh son of a seventh son, seventh son of a seventh son..."
Last edited by Battery on Wed Nov 10, 2004 21:36, edited 1 time in total.
Sinä edeltä käsin,minä jaloilla perässä!

:twisted: Hevaaminen kannattaa aina :twisted:

UP THE IRONS!!!
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

^ :shock:
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

^^Montakohan muuta biisiä Maidenilla on sellasia, joissa on myös sävellys reilusti hunompaa? :shock:
Post Reply