Ikä ensimmäisellä Maiden keikalla
Moderator: The Killer Krew
-
- Peräruiske
Re: Ikä ensimmäisellä Maiden keikalla
Mä olin 16 vuotias ekalla maidenin keikalla. Vuonna 1984. World Slavery Tour. Helsingin vanhassa jäähallissa.Eli Se oli se rankin ja pisin kiertue mitä ne teki silloin Powerslave levyn jälkeen. Mahtava ensi kokemus! Huusin keikalla ääneni niin käheäksi että se oli maassa seuraavat 2 viikkoa.
Beast Doctor 661 wrote:Mä olin 16 vuotias ekalla maidenin keikalla. Vuonna 1984. World Slavery Tour. Helsingin vanhassa jäähallissa.Eli Se oli se rankin ja pisin kiertue mitä ne teki silloin Powerslave levyn jälkeen. Mahtava ensi kokemus! Huusin keikalla ääneni niin käheäksi että se oli maassa seuraavat 2 viikkoa.
Voihan perkules, samaa kuppikuntaan siis kuulut kuin allekirjoittanut. Tarkoitan ikää ! En ensimmäistä keikka ikää :)Gloria Gloria -68 vuodelle..hiihaa. Itse olin 3-5 rivissä Daven puolella Slavery Tourilla. Mistä ja kuka ?
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
-
- Peräruiske
Mä oon Aki Jaatinen ja asun nykyään Forssassa. Suurimman osan elämästäni oon elänyt Kangasalla, siinä Tampereen naapurissa. Sillä ekalla keikallani olin katsomosta päin katsottuna bändimme rumpalin kanssa oikealla aika edessä olevilla istumapaikoilla.Mä tosin oon asunu monessa paikkaa ja musiikkia on tullut harrastettua 12-15v.ekaksi rumpali eräässä bändissä ja monessa projektissa laulajana. Vähän aikaa sitten olin 2 1/2v. Laulajana bändissä jossa vaimoni soittaa bassoa edelleen. Ei oltu mikään tunnettu nimi. Mä lopetin musan tekemisen kun on vaikea löytää soittajia joilla on sama visio musan tekemisestä. Mä kuuntelen kyllä muutakin heavyä, mutta halusin tehdä kasari tyyppistä. Ja mulla on paljon muita harrastuksia, kuten esim. Valokuvaus, tähtitiede, lukeminen ja tietysti musan kuuntelu ja dvdeidein katselu, levyjen keräily yms. Mulla on täällä nyt tänään toisen valokuvanäyttelyn avajaiset ja viime kuussa oli eka.Oli korkea aika pitääkin näyttely koska oon harrastanu valokuvausta 18 vuotta. Lähinnä maisema kuvausta ja yöllisiä maisemia ja tähtijuttuihin liittyviä kuvia. Mä oon nähny Maidenin 5 kertaa vaan: 1984,2000 ruisrock 2003 Death on the road Hartwall Areena, 2006 Matter of Life and Death ja sitten tänä vuonna Somewhere Back In Time Hesassa.Oon kyllä ollut periaatteessa fani jo 15-vuotiaasta asti, mutta väliin jäi vuosia jolloin se asia oli syrjässä, lähinnä kai siks että takana on kaksi epäonnistunutta avioliittoa ja ne muijat ei tykännyt myöskään hevistä. Nykyinen on hevi nainen ja muutenkin juuri se oikea.Kerropa itestäs jotakin kans. Mukava kun otit yhteyttä.jarmila wrote:Beast Doctor 661 wrote:Mä olin 16 vuotias ekalla maidenin keikalla. Vuonna 1984. World Slavery Tour. Helsingin vanhassa jäähallissa.Eli Se oli se rankin ja pisin kiertue mitä ne teki silloin Powerslave levyn jälkeen. Mahtava ensi kokemus! Huusin keikalla ääneni niin käheäksi että se oli maassa seuraavat 2 viikkoa.
Voihan perkules, samaa kuppikuntaan siis kuulut kuin allekirjoittanut. Tarkoitan ikää ! En ensimmäistä keikka ikää :)Gloria Gloria -68 vuodelle..hiihaa. Itse olin 3-5 rivissä Daven puolella Slavery Tourilla. Mistä ja kuka ?
-
- Kisälli
En ole IHAN kokonaan topikkia lukenut, mutta olenko minä ollut ekalla Maiden keikalla NUORIN? Ite olin ekalla keikalla 10-vuotias (2kk ja ois ollu 11) En kyllä nähnyt yhtään ikäistäni.
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Headbanger: This IS the news.
-
- Kisälli
Vuonna 2008 Hesan Stadionilla 11 ja puoli-vuotiaana 

''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''
Iron Maiden since 2006
Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023
SoundRanch Studio
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
-
- Taka-ampuja
^ Jaa, minä täytin sinä päivänä 45 ja mukana oli silloin 14-vuotiaat poikani. Ei tosin ollut minulle ensimmäinen keikka. Niinkuin tuolla aikaisemminkin joku mainitsi, sukupolvet vaihtuu ja IrMa vain porskuttaa...
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
niitä ei meiltä kukaan ... vie
Jaa että Kangasalalla.. siskoni asuu siellä Ukonkorennontiellä. Ja Forssaan tulen taas tossa kuukauden sisään peuramettälle. Itse olen lähtöisin siitä kupeesta eli Valkeakoskelta ja täällä kotkassa on tullut oltua elokuusta 90-lähtien. Joitakin kesiä kesätöissä muualla, muuten täällä suurimmaksi osaksi. Perhettä vaimon lisäksi 2 poikaa. Vanhemman piti tulla ekalle keikallensa kesällä hesaan, mutta asiat muuttuivat viime hetkellä. ( Poika: Iskä, en olekkaan vielä valmis lähteen keikalle) No jos sitten seuraavalle suomen keikalle. Itselle seuraava keikka onkin melkein pualvuosisataa täynnä. Eka oli jo kesäkuun 1. -83, siitä sitten tasaisesti kiihtyen viime vuosiin. Maidenin kautta on tullut sellaisia "oi jospa oisit ollut mukana" reissuja koettua, tehtyä, suunniteltua yms. Alkaa olemaan siinä mallissa mulla tuo IM saanti, että vois vaikka hellittään jo hiukan. Mettästän, kalastan(+valvonta hommia), musan keräilyä yms. POM levy lähinnä sydäntä Irman tuotannosta niin musiikillisesti kuin myös ostettujen painosten puolesta. Siinä lyhyt versio !Beast Doctor 661 wrote:Mä oon Aki Jaatinen ja asun nykyään Forssassa. Suurimman osan elämästäni oon elänyt Kangasalla, siinä Tampereen naapurissa. Sillä ekalla keikallani olin katsomosta päin katsottuna bändimme rumpalin kanssa oikealla aika edessä olevilla istumapaikoilla.Mä tosin oon asunu monessa paikkaa ja musiikkia on tullut harrastettua 12-15v.ekaksi rumpali eräässä bändissä ja monessa projektissa laulajana. Vähän aikaa sitten olin 2 1/2v. Laulajana bändissä jossa vaimoni soittaa bassoa edelleen. Ei oltu mikään tunnettu nimi. Mä lopetin musan tekemisen kun on vaikea löytää soittajia joilla on sama visio musan tekemisestä. Mä kuuntelen kyllä muutakin heavyä, mutta halusin tehdä kasari tyyppistä. Ja mulla on paljon muita harrastuksia, kuten esim. Valokuvaus, tähtitiede, lukeminen ja tietysti musan kuuntelu ja dvdeidein katselu, levyjen keräily yms. Mulla on täällä nyt tänään toisen valokuvanäyttelyn avajaiset ja viime kuussa oli eka.Oli korkea aika pitääkin näyttely koska oon harrastanu valokuvausta 18 vuotta. Lähinnä maisema kuvausta ja yöllisiä maisemia ja tähtijuttuihin liittyviä kuvia. Mä oon nähny Maidenin 5 kertaa vaan: 1984,2000 ruisrock 2003 Death on the road Hartwall Areena, 2006 Matter of Life and Death ja sitten tänä vuonna Somewhere Back In Time Hesassa.Oon kyllä ollut periaatteessa fani jo 15-vuotiaasta asti, mutta väliin jäi vuosia jolloin se asia oli syrjässä, lähinnä kai siks että takana on kaksi epäonnistunutta avioliittoa ja ne muijat ei tykännyt myöskään hevistä. Nykyinen on hevi nainen ja muutenkin juuri se oikea.Kerropa itestäs jotakin kans. Mukava kun otit yhteyttä.jarmila wrote:Beast Doctor 661 wrote:Mä olin 16 vuotias ekalla maidenin keikalla. Vuonna 1984. World Slavery Tour. Helsingin vanhassa jäähallissa.Eli Se oli se rankin ja pisin kiertue mitä ne teki silloin Powerslave levyn jälkeen. Mahtava ensi kokemus! Huusin keikalla ääneni niin käheäksi että se oli maassa seuraavat 2 viikkoa.
Eiköhön prkl jossain vaiheessa kahveet juoda ?
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Nyt on jarmilalla kova vastaustahti
Beast Doctor 661 viesti Lähetetty: Ma Marras 10, 2008 15:10
jarmila vastaus Lähetetty: Su Syys 18, 2011 21:27
No parempi myöhään, kuin ei milloinkaan
E: Jaa empäs ole tähän topickiin varmaan aiemmin rustannutkaan.
6.7.2005 oli ensimmäinen keikka, tuohon aikaan vuodesta vielä 14-vuotiaana. Keikkaan oltiin katsomassa Hartwellin takakaarteessa, katsomossa 313. Oli varmaan joku yrityslippukatsomo tms. kun meno oli viereisiinkin lohkoihin verrattuna jäistä. Silti ensimmäisellä keikalla on tottakai oma paikkansa sydämessä. Muutamaa vuotta ja pari keikkaa myöhemmin edelleen hinkuu lisää.

Beast Doctor 661 viesti Lähetetty: Ma Marras 10, 2008 15:10
jarmila vastaus Lähetetty: Su Syys 18, 2011 21:27
No parempi myöhään, kuin ei milloinkaan

E: Jaa empäs ole tähän topickiin varmaan aiemmin rustannutkaan.
6.7.2005 oli ensimmäinen keikka, tuohon aikaan vuodesta vielä 14-vuotiaana. Keikkaan oltiin katsomassa Hartwellin takakaarteessa, katsomossa 313. Oli varmaan joku yrityslippukatsomo tms. kun meno oli viereisiinkin lohkoihin verrattuna jäistä. Silti ensimmäisellä keikalla on tottakai oma paikkansa sydämessä. Muutamaa vuotta ja pari keikkaa myöhemmin edelleen hinkuu lisää.
2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
-
- Kapteeni Saigonissa
21v 1999 Ed Hunter tourilla...
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
-
- Berserkki
16v (vuosimallia 1994 olen) oli mittarissa tuossa kesän Stadikan keikalla. Jatkossa pakko päästä todistamaan Maidenia livenä useamminkin, kenties muihin pohjoismaihin voisi matkoja harkita. Varsinkin, jos jatkavat täällä keikkailua kerran stadionilla -meiningillä. Ja mikäli kaivavat jäävuoret jostain arkistoista takaisin lavalle tai sattuvat soittamaan ihan jumalaisella teemalla seuraavan/seuraavat kiertueet, niin ehdottomasti enemmän kuin yksi keikka nähtävä!
Mitä tuohon kesän ensimmäiseen Maiden-keikkaan tulee, niin varmastihan se mieleen jää, mutta kyllä siitä pystyi aistimaan, etteivät puitteet, Brucen kunto ja meno noin yleensä olleet sitä luokkaa, etteikö tulevaisuudessa osuisi vielä montaa kovempaa (Maiden)keikkaa todistettavaksi. Tosin Olympiastadionilla kajahtaneet The Final Frontier (koska aloitus, siksi), When the Wild Wind Blows, The Wicker Man ja Blood Brothers tulevat kyllä varmasti kuulumaan aina upeimpien livekokemusten listaan.
Mitä tuohon kesän ensimmäiseen Maiden-keikkaan tulee, niin varmastihan se mieleen jää, mutta kyllä siitä pystyi aistimaan, etteivät puitteet, Brucen kunto ja meno noin yleensä olleet sitä luokkaa, etteikö tulevaisuudessa osuisi vielä montaa kovempaa (Maiden)keikkaa todistettavaksi. Tosin Olympiastadionilla kajahtaneet The Final Frontier (koska aloitus, siksi), When the Wild Wind Blows, The Wicker Man ja Blood Brothers tulevat kyllä varmasti kuulumaan aina upeimpien livekokemusten listaan.
Last edited by Summerganon on Sun Oct 02, 2011 14:11, edited 1 time in total.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time"
Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Infinity runs deep,
-
- Kisälli
Mitäpä tähän lisäämäänSummerganon wrote:16v (vuosimallia 1995 olen) oli mittarissa tuossa kesän Stadikan keikalla.

Paitsi
Ei varmaan kellekkään oo jäänyt epäselväks oma visioni tuleviasuuden keikoistaSummerganon wrote:Jatkossa pakko päästä todistamaan Maidenia livenä useamminkin,

13 ja puoli vuotta löytyi ikää ensimmäisellä Maiden keikalla, Porissa Sonispheressä.
Myrsky + sumun aiheuttama valo spektaakkeli (erityisesti Fear of the darkin aikana) pitävät huolen, että keikka ei ihan hetkeen unohdu
Myrsky + sumun aiheuttama valo spektaakkeli (erityisesti Fear of the darkin aikana) pitävät huolen, että keikka ei ihan hetkeen unohdu

Iron maiden:
Sonisphere, Pori 2010
Olymppiastadion 2011
Sonisphere, Pori 2010
Olymppiastadion 2011
-
- Vempare
Kulttuuritalo 1995. itse 15v.
Ensimmäinen keikka ikinä, vaikka vanha olinkin. Hyvällä on hyvä aloittaa. =)
No nyt 2. Maiden Arnhemista katsottuna.
Ensimmäinen keikka ikinä, vaikka vanha olinkin. Hyvällä on hyvä aloittaa. =)
No nyt 2. Maiden Arnhemista katsottuna.
-
- Crusader
Katoppas. Topic on ollut olemassa jo 6v, mutta en ole vielä vastannut. Vastaukseeni pätee vähän sama kuin keikalle menoonkin, eka keikkani oli v.1990, jolloin olin jo 20-vuotias. Toki hotsitti kovasti jo Powerslave-kiertueen keikka, mutta niin se kuin muutkin ennen v. 1990 jäivät väliin, kun oltiin köyhiä (ei kipeitä) ja asuttiin kovin kaukana Helsingin-metropolista.
Ei se enään harmita.
Ei se enään harmita.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Sonisphere-festivaali, Pori, elokuun alkua 2010, ikää 14 (olen syntynyt 1995).
Syöksyvirtaus iskee festivaalialueelle kesken kaiken, hajottaa toisen lavan ja päälava kärsii pahoja vaurioita, ja yleisö allekirjoittaneen mukaan lukien huolestuu näkeekö sankarejaan enää lainkaan. Mutta yleisö näyttää luontoäidille keskaria ja pian ensimmäiset MAIDEN!-huudot jo kaikuvat yleisömeressä.
Sitten Doctor Doctor alkaa soimaan, nyrkit puivat ilmaa ja pian verho paljastaa tähtilakanan takaansa. Dramaattinen musiikki nostattaa tunnelmaa... sitten Adrian Smith astuu kylmänviileästi lavalle, ja räväyttää The Wicker Manin alkutahdit... ja korvakäytävät valuvat hunajaa. Ehdottomasti mieleenpainuva päivä, syöksyvirtaus, bändi uskomattomassa vireessä, sumu teki loistavasti tunnelmaa ja valot näkyivät hyvin, sekä loistava setti. Never forget!
Syöksyvirtaus iskee festivaalialueelle kesken kaiken, hajottaa toisen lavan ja päälava kärsii pahoja vaurioita, ja yleisö allekirjoittaneen mukaan lukien huolestuu näkeekö sankarejaan enää lainkaan. Mutta yleisö näyttää luontoäidille keskaria ja pian ensimmäiset MAIDEN!-huudot jo kaikuvat yleisömeressä.
Sitten Doctor Doctor alkaa soimaan, nyrkit puivat ilmaa ja pian verho paljastaa tähtilakanan takaansa. Dramaattinen musiikki nostattaa tunnelmaa... sitten Adrian Smith astuu kylmänviileästi lavalle, ja räväyttää The Wicker Manin alkutahdit... ja korvakäytävät valuvat hunajaa. Ehdottomasti mieleenpainuva päivä, syöksyvirtaus, bändi uskomattomassa vireessä, sumu teki loistavasti tunnelmaa ja valot näkyivät hyvin, sekä loistava setti. Never forget!

Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016
''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''
- Bruce, Helsinki 2011
Meikä oli 23v ekalla keikalla Hartwallilla DOD-kiertueella. Armottoman hyvät fiilikset jäi reissusta! Varmasti osin oheissäätämisenkin takia
Olin niin fiiliksissä sillon lähdössä tuonne keikalle, edellisenä päivänä oli muistaakseni uutisoitu Dickinsonin sairastuneen ja keikan toteutuminen oli epävarmaa. Ei varmaan tullut liikaa tarkisteltua netistä tms. mikä on tilanne sillon keikkapäivänä vaan hyppäsin Vaasasta junaan ja jossain matkalla sain tietää, että keikka peruttu. No, vkl Hesassa pyörimistä ja kotiin. Sitten uus yritys siinä joulun tuntumassa kun tulivat paikkaamaan tapahtunutta. Kusin hunajaa koko keikan ajan ja mietin, että ei tämmöstä olekaan
Kun ei pohjoseen meneviin juniin enää ehdi paluumatkalle Jaffalta niin jossain Maiden-foorumilla tms. olin huudellut paluukyytiä. Sellanen järjesty Seinäjoelle, jossa juna-asemalla nukuin sikiöasennossa niskat 90asteen kulmassa aamuyön ja myöhästyin ekasta lähtevästä junasta tms. joten jatkoin bussilla. Aamulla keli oli ihan helvetillisen kylmä, tuuli piiskas suoraan sivulta toiseen korvaan ja toisesta ulos 

16-vuotiaana Olympiastadionilla. Kyllä siinä sai silmiä pyöritellä kun oli elämäni ensimmäinen iso keikka ja heti siellä 45000 kovaäänisen fanin joukossa. Settilistakin oli koko lailla täydellinen ensikertalaiselle. Sitä kelpaa kyllä muistella.
Edit: Niin, ja vuosihan oli siis 2008
Edit: Niin, ja vuosihan oli siis 2008
There was a point to this story, but it has temporarily escaped the chronicler's mind.
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
-
- Peräruiske
Ikää oli mittarissa kymmenen vuotta, kun Olympiastadionilla Helsingissä ja Ratinan stadionilla Tampereella tuli Brucen ja kumppaneiden soittoa todistettua kymmenen vuotta vanhemman isoveljen kanssa, ja oli kyllä jumalattoman komea kiertue ja mahtavat keikat! Edellisellä kerralla ei tullut Helsinkiin lähdettyä, mutta Maidenin näkeminen vaikkapa Hartwall Areenalla olisi valoshow'n ja vastaavien kikkailujen kannalta kiinnostavaa. Olisi mahtavaa, jos Suomeenkin rantautuisi tämä Maiden England-turnee...
-
- Berserkki
Ja aika varmasti se myös ensi vuonna rantautuu.The Alchemist wrote:Olisi mahtavaa, jos Suomeenkin rantautuisi tämä Maiden England-turnee...

"Living in this place,
Infinity runs deep,
Infinity runs deep,
-
- Peräruiske
Minähän olin sen verran vanha ku 18v. Toistaseksi ensimmäine ja viimesin keikka. Seuraavalle kiertueelle taas!
Mun ensimmäinen Maiden keikka oli 6.7.05 ja ikää oli silloin 15v. Hienot muistot jäi tuosta keikasta.
-
- Vempare
Itelle eka Maidenin keikka oli tuo 20.7.13 Stadikalla. 13 v. Mahtava keikka oli 

-
- Kisälli
^Tervetuloa foorumille!
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
14v. Hartwall Areena, 14.11.2006
"Good night... from Iron Maiden... from Eddie... and from the boys!"
-
- Berserkki
Se olis merkkipäivä! Tasan 10 vuotta mun ensimmäisestä Iron Maiden -keikasta. Hartwall Areena, kurkunpääntulehdus, Dance of Death, lumimyräkkä… Tunnelmoin täällä 14-vuotiaana aloittamaani topicia selaillen ja koitan samaistua siihen jäätävään täpinään, joka noina aikoina Iron Maiden -nimen ympärillä vallitsi. Hartwallin käytävällä nautittu kokis on vaihtunut Trooper-bisseen ja keikkoja kertynyt sittemmin 16. Viimesinpinä Seventh Son -setit Pariisissa ja varsinkin Hellsingissä! Josko sitä taas ensi kesänä?!
Hyvät lomat lomaileville ja joulut jouluileville!
"Helsinki is fucking heavy metal capital in Europe… …welcome to the Dance of Death!" -Bruce, 21.12.2003

Hyvät lomat lomaileville ja joulut jouluileville!
"Helsinki is fucking heavy metal capital in Europe… …welcome to the Dance of Death!" -Bruce, 21.12.2003

"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"