trooper77 wrote:Ja aidossa on kaiverrukset jotka poikkee booteista... En nyt muista niitä ulkoa...Mutta muistaakseni ne löytyy jostain netinkin syövereistä...
Nuohan löytyy joka sivulta. En ainakaan ole vielä kuullut bootista, jota ei aidosta erottaisi, kunhan osaa vain katsoa. Oma versioni kotiutui, ja hyvin aidolta vaikuttaa.
Tuleehan sitä mietittyä, että kuinka hyvän kopion sillä 500 eurolla, jonka levystä saa nyhdettyä, voisi tehdä. Varmaankin sellaisen, ettei ilman mikroskooppitason tutkimusta voisi erottaa. En silti usko, että moisia on vielä tehty.
Staalo wrote:Tuli näistä edellisistä keskusteluista - ja aiemmin ketjussa jutusteluista- mieleen nuo Live + One versioiden numbers (of the beast). Aidossa näyttäisi olevan 2 600481 A (ja B), uusintapainoksessa esim 62 - 2600481 A' ja Jaappanin painoksessa EMS - 41001 - A, mikäli täsä ravintolapohjien otossa oikein katsoin.
Löytyykö sulta tietoa, että mikä tuo "uusintapainos" oikein on? Jotain privaattitason väännöksiä? Mun versiosta löytyy juuri nuo uusinnan kaiverrukset
Aika paljon noidenkin hintoihin on eurojen vaihtuminen vaikuttanut. Muistan aikoinaan kun näin itse aidon suondhouse tapesin eräällä keräilijällä. Hän oli sen englannista ostanut jostain huutokaupasta. Ja siinä oli aidot nimmarit (niin hän ainakin sanoi) en muista oliko kaikkien jäsenien, mutta hinta oli 1200mk.. Ei varmaan vastaavaa 200e:llä sais nykypäivänä
Bathory wrote:Aika paljon noidenkin hintoihin on eurojen vaihtuminen vaikuttanut. Muistan aikoinaan kun näin itse aidon suondhouse tapesin eräällä keräilijällä. Hän oli sen englannista ostanut jostain huutokaupasta. Ja siinä oli aidot nimmarit (niin hän ainakin sanoi) en muista oliko kaikkien jäsenien, mutta hinta oli 1200mk.. Ei varmaan vastaavaa 200e:llä sais nykypäivänä
Lisäksi rahan arvo on aivan toinen kuin markka-aikana. Ei hintoja voi suoraan verrata enää. Ja ainakin minun mielestä nimmarit laskee levyn arvoa ainoastaan.
Jesh! Tänään tuli engelsmannien maalta kauan mietinnässä ollut Man On The Edge Box avaamattomana. Tosin vaikka boxi oli avaamaton, oli singlen Cd irti kun klipsit olivat menneet mystisestä syystä poikki.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
thingummywut wrote:Nuohan löytyy joka sivulta. En ainakaan ole vielä kuullut bootista, jota ei aidosta erottaisi, kunhan osaa vain katsoa. Oma versioni kotiutui, ja hyvin aidolta vaikuttaa.
Tuleehan sitä mietittyä, että kuinka hyvän kopion sillä 500 eurolla, jonka levystä saa nyhdettyä, voisi tehdä. Varmaankin sellaisen, ettei ilman mikroskooppitason tutkimusta voisi erottaa. En silti usko, että moisia on vielä tehty.
Itse olen kuullut selaisesta bootista, joka on todella aidon näköinen. On niitä bootteja, jotka aukeutuvat sivulle, mutta tämä aukeutui ylös niinkuin alkuperäinenkin. Kaikki muutkin jutut on kulma aidon näköisiä ja tuossa kyseisessä bootissa on se paperi inserttikin mukana. Mutta niinkuin trooper77 tuolla edellisellä sivulla totesi alkuperäisen erottaa ajan patinasta.
"My son ask for thyself another Kingdom,
for that which I leave is too small for thee"
^Juuri tuosta syystä käytän rahani johonkin muuhun kuin "alkuperäiseen" Soundhouse Tapesiin, varsinkin kun netissä levyä ei pääse ennen ostoa tutkailemaan. Täytyy tyytyä alkuperäiseen cd-versioon, joka hyllystä löytyy.
Ihmeen paljon näitä alkuperäisiä versioita liikkuu eBayssä kun otetaan huomioon alkuperäinen painosmäärä. Uskokoon ken tahtoo moisten aitouteen, minä en. Kyyninen veikkaukseni on, että käsi Raamatulla aitoina kaupattavista Soundhouse Tapeseista ehkä joka kymmenes on alkuperäinen. Jos Harris itse kauppaisi ko. levyä niin sitten se olisi kai luotettava levyn aitouteen. Muuten tekee aika tiukkaa.
thingummywut wrote:Nuohan löytyy joka sivulta. En ainakaan ole vielä kuullut bootista, jota ei aidosta erottaisi, kunhan osaa vain katsoa. Oma versioni kotiutui, ja hyvin aidolta vaikuttaa.
Itse olen kuullut selaisesta bootista, joka on todella aidon näköinen. On niitä bootteja, jotka aukeutuvat sivulle, mutta tämä aukeutui ylös niinkuin alkuperäinenkin. Kaikki muutkin jutut on kulma aidon näköisiä ja tuossa kyseisessä bootissa on se paperi inserttikin mukana. Mutta niinkuin trooper77 tuolla edellisellä sivulla totesi alkuperäisen erottaa ajan patinasta.
Toki sivulta aukeavat ovat ihan oma lukunsa. Eräästä aika lähelle osuvasta painoksesta olen lukenut. Siinä on kaiverrukset kuten pitääkin, mutta kansi taittuu väärällä tavalla taakse. Senkin siis erottaa helposti.
Tollasen taulun väsäsin Elokuun reissun tiimoilta, tosin yks Janickin kuva 15.7-08 Tukholmasta.
Pienihän tuo on, mutta kun ei hyllyyn mahdu ja Vaimo ei anna seinille laittaa. Sille kelpaa vain "kunnon" taulut
Captain Edward wrote:Italiasta uusi Maiden boksi!!!
Boksi tulee sisältämään kaikki 14 studioalbumia. Cd ovat samantapaisia '98 uudelleen julkaisujen kanssa, mutta ovat Italia painoksia. Boksia saa ilmeisesti jotenkin osissa, ekaan osaan kuului Iron Maiden, Killers sekä itse boksi.
Tänään saapui italiasta kyseinen laatikko. Kaikki 8 osaa tallessa pahvitaustoineen
8. osahan oli ns. lisäjulkaisu, sisältää Italia-painoksen Live After Death -DVD:stä. Siististi toteutettu paketti kokonaisuudessaan, vaikka rahastuksen makua onkin.
Kun täällä on nyt näitä keräilijöitä, joilla on omat listansa niistäkin, niin missäs järjestykessä teillä on Maidenin levyt? Itselläni on tällä hetkellä listalla ilmestymisvuosi järjestyksessä ja levytkin sen mukaisesti. Mutta kannattaisikohan vaihtaa CD:t kaapissa Aakkos-järjestykseen jotta esim POMn kaikki originaalit ja tuplaversiot olisivat vierekkäin eivätkä 10 vuoden päässä toisella puolen maidenin levyjäni? Onko ehdotuksia?
** Iron Maiden **
Osiris wrote:Kun täällä on nyt näitä keräilijöitä, joilla on omat listansa niistäkin, niin missäs järjestykessä teillä on Maidenin levyt? Itselläni on tällä hetkellä listalla ilmestymisvuosi järjestyksessä ja levytkin sen mukaisesti. Mutta kannattaisikohan vaihtaa CD:t kaapissa Aakkos-järjestykseen jotta esim POMn kaikki originaalit ja tuplaversiot olisivat vierekkäin eivätkä 10 vuoden päässä toisella puolen maidenin levyjäni? Onko ehdotuksia?
Meikäläisen mielestä ilmestymisjärjestys on luonnollisin, ja CD-singlet erilleen CD-albumeista jne. Asiahan on täysin mieltymyksistä kiinni.
Ajattelin muutenkin listata Maiden-diskografiaa päivämääräjärjestyksessä, johon tulisi sitten joka ikinen julkaisu normialbumeista videopeleihin, joissa Maidenia esiintyy. Saisi vaan alotettua tuon projektin joskus.
^^Oisko mitenkään mahollista, että yksinkertaisesti vain albumijärjestys + julkaisujärjestys? Levyt vaan aikajärjestykseen ja eri painokset, re-masterit ynnä muut härpäkkeet emoalbumin kylkeen, nekin vaikkapa aikajärjestyksessä. Just my two cents, ehkä menen ei-keräilijänä lukemaan muita topikkeja...
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Niin, mulla on levyt hyllyssä käänteisessä ilmestymisjärjestyksessä, niin että ylhäällä uusimmat julkaisut, ja alhaalla on vanhat. Lisäksi tietty eri painokset myös ilmestymisvuoden mukaan (uusimmat ekana), eri maiden painokset randomilla arvottu järjestykseen, jos sama julkaisuvuosi. Poikkeuksena tietty 1998-remasteripainos, joka on hyllyssä erikseen omana kokonaisuutena. CD-sinkut on tietysti myös omassa hyllyssään.
Osiris wrote:Kun täällä on nyt näitä keräilijöitä, joilla on omat listansa niistäkin, niin missäs järjestykessä teillä on Maidenin levyt? Itselläni on tällä hetkellä listalla ilmestymisvuosi järjestyksessä ja levytkin sen mukaisesti. Mutta kannattaisikohan vaihtaa CD:t kaapissa Aakkos-järjestykseen jotta esim POMn kaikki originaalit ja tuplaversiot olisivat vierekkäin eivätkä 10 vuoden päässä toisella puolen maidenin levyjäni? Onko ehdotuksia?
Itse olen laittanut ne silleen, että on eri painokset erikseen ilmestymisjärjestyksessä, eli alkuperäiset painokset, '98-painokset, jne. Sitten sinkut erikseen ja vinyylit vielä erikseen niin, että sinkut ja varsinaiset studiorieskat erikseen ilmestymisjärjestyksessä.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
^Nyt tuli sitten järjestettyä noi Maidenin Cd:t siten, että Albumit ja niiden eri painokset erikseen ilmestymisjärjestyksessä, eli alkuperäiset painokset, '98-painokset, jne. Sitten sinkut erikseen niiden jälkeen hyllyssä. Kiitos vinkeistänne.
** Iron Maiden **
Itse satun omistamaan tuollaisen "Eddie's Head" boxin. Tuli tilattua joskus aikoinaan heti kun se ilmestyi.
Onko kenelläkään tietoa minkä arvoinen tuo on nykyään ??
Helsinki 1998, Helsinki 1999, Tukholma 2000, Helsinki 2003 x2, Helsinki 2005, Tampere 2006,Helsinki 2006,Helsinki 2008,Tampere 2008,Pori 2010, Helsinki 2011, Helsinki 2013, Hämeenlinna 2016, Helsinki 2018 x2, Tukholma 2018, Tampere 2023 x2
Itsellä ei ole kuin pari DVDtä, SBIT kuvalp, yks single ja pari paitaa ja seinälippu, mutta olen kovasti yrittänyt etsiä kirppareilta vanhoja vinyyleitä tuloksitta, joten olisko jollain hyviä vinkkejä mistä niitä vois löytää?