A.Kivi wrote:Voi hyvänen aika. Näistä livelevyistä voisi muutaman tarkennuksen tehdä, kun tuntuvat asiat joillakin olevan hieman hakusessa...
...Ja vielä siitä Suomen keikasta 1992: Unohtakaa, ihmiset, se merkintä levyn kannessa, jonka mukaan FOTD-kiertueen Suomen keikka olisi ollut kesä (vai oliko se heinä)kuussa. Ei ollut. Se on virhe, joka eksyi ihan alkuperäistenkin livejulkaisujen kansiin. Suomen keikka oli elokuussa 1992. Samaan syssyyn voi todeta, että keikkapaikkakin on päin persettä. Miksi siihen on pitänyt se ishallen laittaa. Jos jäähalli ei ääkkösten takia silloin käynyt, olisihan sen voinut kääntää englantilisittain ICEhalliksi, kun hölmöksi ruotsalaishenkiseksi ishalleniksi.
voin vain ihailla tätä postia.........
Kyllä on hienoa asiaa
Pitää varmaan käydä rautaneidossa useammin
Moonchild
The Evil That Men Do
Prisoner
Still Life
Die With Your Boots On
Infinite Dreams
Killers
Can I Play With Madness
Heaven Can Wait
Wasted Years
The Clairvoyant
Seventh Son Of A Seventh Son
The Number Of The Beast
Hallowed Be Thy Name
Iron Maiden
journeyman wrote:ONko maiden england vhs:ssä muuten ne 3 alkupään biisii ku noissa kaikissa dc++:en versioissa puuttuu moonchild-infinite dreamsin väliltä ne 3 biisiä?
mulla on ihan sama juttu elikkä biisejä puuttuu... ihme juttu
journeyman wrote:ONko maiden england vhs:ssä muuten ne 3 alkupään biisii ku noissa kaikissa dc++:en versioissa puuttuu moonchild-infinite dreamsin väliltä ne 3 biisiä?
Osta alkuperäinen ja lopeta toi imuttelu, niin ei tarvii miettiä tuollasia.
Amen
-Asa-
Ei ollut aikaa tarkistaa onko tämä mainittu jo täällä, mutta tamperelainen levykauppa Epe's on pistänyt hintaa tällä kertaa alas live-albumien kohdalla ja ainakin parisen viikkoa ovat ylläkin mainitut Maidenin elävät albumit olleet hinnaltaan 12,90e. Eli jos Live After Death , A Real Live Dead One, Donington tai Rio puuttuvat, niin sieltä saa mukavaan hintaan.
Ehottomasti LAD. Introkin on minun mielestäni kaikkien aikojen komeimmista hevikeikkojen introja mitä olen koskaan kuullut.Heti churchillin spiikin jälkeen vielä nauhalta aces highin intro ja sit pommit ja AAAAARGH! ja muutenkin bändin esiintyminen on täynnä nuoruuden intoa ja setti on loistava.(ja Gers ei ole pilaamassa Smithin sooloja,varsinkaan hallowed be thy namesissa ) (sorry kaikille gers faneille). Ja rock in Rio on jotenkin täydellinen kaikkien soundien suhteen,minusta miksattu aivan liikaa.
good night-close your little eyes
sleep tight-Dream of something nice
Näytän olevan yksi ainoita jolla on mielipiteet päinvastoin. Omasta mielestäni Live after Death on... noh.. ei-niin-hyvä, ja Real Live / Dead One on taas loistava. Tämä johtuu jälleen laulutyylistä joka Live after Deathissa on jotenkin ... outoa (?). (ja tässä nähdään taas miten aliarvostettua on Brucen ei-aivan-puhaalla-äänellä-laulutyyli-aikainen Maiden).
Toki Real Live/Dead Oneilla on myös miinuksia. Yksi niistä on se että, kun kappaleet on otettu eri keikoilta, niin on jotenkin leikattu huonosta kohtaa. Tai siis esim. Hollannista nauhoitetun Can I Play With Madnessin lopussa on Ranskan keikalta nauhoitettu Waisting Loven alkuspiikki. Ei sillä paljon ole väliä, mutta toinen mikä hieman harmittaa on kitarasoundit. Gersin kitara kuuluu hieman vaimennettuna, mutta Daven kitarassa ei paljon ole vikaa. Bassosoundit (kuten myös rumpusoundit) sen sijaan ovat mainiot.
Onhan Live after Deathillakin muutamia raitoja, joista tykkään, näistä esimerkkinä The Phantom of the Opera.
Juu... Live After Deathii äänestin...
Kitarat kuuluu paljon selkeemmin ku Riossa ja molemmista kitaroista saa hyvin selvää. Ehkä tämä dolbydigital surround höskä sais tämmösen effektin rock in rioonki (näin oon kuullu), mutta tämmösellä pulliaisella ei ole varaa moiseen. Ja tuosta Beast Over Hammersmithist sen verran, että mainio on, mutta kun en omista cd:tä niin paha mennä sanomaan. Levy on ollut lainassa ja olen biisit koneelle kopsannut, mutta se vaan ei ole sama asia kun itse levyn omistaminen.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Äänestin Rock In Rio: Siinä levyllä oli kappaleita, jotka miellyttää minua.Valinta saattaa johtua siitäkin että mulla on Rock In Rio Dvd:nä ja paitana.
Rock in rio ja Live After death ovat ehdottomasti parhaita. Rock in riossa on todella hyvä tunnelma, koska Bruce on palnnut hiljattain ja Blaze aikakausien suruaika on päättynyt.
Tuossa topikin alkuvaiheilla oli juttua Rock in Riosta ja siihen tehdyistä lisäyksistä, niin kerronpa jutun, jonka eräs Brasilialainen sähköpostikaverini minulle tänään kertoi:
Hän kertoi olleensa paikalla, kun RiR:ää kuvattiin, ja varmasti tarkkasilmäisimmät ovat huomanneet, että Number of the Beastin aikana lavalle ryntää joku ulkopuolinen hemmo, ja turvamiehet retuuttavat tämän pois. Hänen mukaansa Bruce oli biisin loputtua antanut oikein kunnon ripityksen tälle henkilölle, mutta tämä on tietenkin editoitu pois lopulliselta versiolta. Osaako joku sanoa, pitääkö tämä juttu paikkansa? Tämä epäilemättä käy ilmi keikan bootleg-versiolta, mutta kun en ole sitä kuullut, ja asia jäi mietityttämään.
Dunadan wrote:Tuossa topikin alkuvaiheilla oli juttua Rock in Riosta ja siihen tehdyistä lisäyksistä, niin kerronpa jutun, jonka eräs Brasilialainen sähköpostikaverini minulle tänään kertoi:
Hän kertoi olleensa paikalla, kun RiR:ää kuvattiin, ja varmasti tarkkasilmäisimmät ovat huomanneet, että Number of the Beastin aikana lavalle ryntää joku ulkopuolinen hemmo, ja turvamiehet retuuttavat tämän pois. Hänen mukaansa Bruce oli biisin loputtua antanut oikein kunnon ripityksen tälle henkilölle, mutta tämä on tietenkin editoitu pois lopulliselta versiolta. Osaako joku sanoa, pitääkö tämä juttu paikkansa? Tämä epäilemättä käy ilmi keikan bootleg-versiolta, mutta kun en ole sitä kuullut, ja asia jäi mietityttämään.
Jos tuo pitää paikkansa niin minua ainakin kiinnostaisi kuulla mitä bruce on sanonut
Älä tee sitä tänään minkä voit tehdä huomenna......Jos jaksat
Eikä pelkästään Riossa tapahtunut noin, vaan myös Dynamo Open Airissa. Silloin tosin lavalle taisi tulla puoli-alaston nainen ja Brucella meni sanat ihan kiitettävästi sekaisin kun se alkoi hätistellä sitä pois lavalta.
Sami wrote:Live After Death on jälkiäänitetty ainakin Trooperin kohdalta
Heti tokassa kertsissä(oooo-oooo) Adrianin ääni kuuluu vaikka Adrian on metrin päässä mikrofonista.
Näkyy selvästi Live After Death videolla
Ömm... ei ikinä tullut mieleen, että Steve saattaisi laulaa nuo kohdat?
Ja sitten vielä tuosta Live After Deathista se vertasen, että se taitaa olla kuitenkin loppujen lopuksi äänitetty kokonaan samalta keikalta, ainakin Iron Maiden Commentaryn mukaan. Jos ette usko, niin käykääpä lukemassa: http://www.maidenfans.com/imc/?url=albu ... ink=albums
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Pahapa noita on oikeastaan käydä järjestelemään, kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Lähimpiä itselleni ovat varmaankin kuitenkin Donington ja Beast over Hammersmith. LAD:ista senverran vielä, että minun mieleeni Brucen ääni on muuhun bändiin verrattuna väsynyt ja esim. Aces high on paikoin melkoista rääkymistä. Muu bändi keikalla (/keikoilla) vetää kyllä helewatan hyvin, se on pakko myöntää. Samoin Maiden England on hyvä kokonaisuus, pitäisi vain jostain löytää aitona se paketti, nyt on vain "digiversioina", valitettavasti...
Ja muuten tuohon RiR:n bootlegasiaan...Itse en k.o. bootlegia omista, mutta muistan silti kuunnelleeni tätä, ja huomioinut sen, että levyltä sekä DVD:ltä puuttuu harmikseni mm. Brucen spiikkiosuus, jossa tämä huudattaa yleisöä puhumalla "fucking Britney Spearsista" jmv. Voi olla että olen väärässä, asiantuntijat kun täällä lyövät minut ällikällä joka kerta kun näitä foorumeita lueskelen (kiitoksia modet+avustajat, keep up good work) ja tietävät warmasti asiasta enemmän, mutta tässä uskossa minä olen elänyt. Bootlegista huomaa myös muuten selvästi esim. Wickermanin "virallisen version" copypastet
...I prefer walking on the dark side more than fooling myself in the holy light
Sami wrote:Live After Death on jälkiäänitetty ainakin Trooperin kohdalta
Heti tokassa kertsissä(oooo-oooo) Adrianin ääni kuuluu vaikka Adrian on metrin päässä mikrofonista.
Näkyy selvästi Live After Death videolla
Ömm... ei ikinä tullut mieleen, että Steve saattaisi laulaa nuo kohdat?
Ja sitten vielä tuosta Live After Deathista se vertasen, että se taitaa olla kuitenkin loppujen lopuksi äänitetty kokonaan samalta keikalta, ainakin Iron Maiden Commentaryn mukaan. Jos ette usko, niin käykääpä lukemassa: http://www.maidenfans.com/imc/?url=albu ... ink=albums
Steve Harris ei myöskään laula Trooperissa(tarkistin asian minuutti sitten)
Video ja Levy eivät ole samalta keikalta...eri välispiikit ja Bruce laulaa eri tavalla Aces High lopun