Metallica
Moderator: The Killer Krew
-
- Sateentekijä
-
- Kundalini
Minä taas olen Akimanin kanssa samoilla linjoilla. Metallican Load ja ReLoad ovat hyviä levyjä (St.Anger = p a s k a), mutta eivät lähelläkään Ride-Puppets tasoa, kun taas AMOLAD ja BNW ovat hyvinkin lähellä SIT-7th Son -akselia ja menevät ohi paikoittain epätasaisesta Powerslavesta sekä Piece of Mindista. Mielipiteitä on toki yhtä monta kun on persereikiä.Bruusbruus wrote:Mitä tarkoitat Metallican nykytasolla? St. Angerista on jo tovi ja tuskinpa olet uutta levyä vielä kuullut. Muutenkin aika provokatiivinen mielipide; ainakaan itse en näitä viimeisimpiä Maiden levyjä voi rankata lähellekään kultakauden tuotantoa.Akiman wrote:... mutta toisaalta Maidenin kolme uusinta kestävät omissa kirjoissani ihan helposti tasavertaista vertailua sen kuuluisimman tuotannon kanssa, kun taas Metallican nykytaso kalpenee varhaisien levyjen kanssa armotta.
Hyvältä kuulostaa tuo(kin) uusi biisi, mielenkiinnolla odottelen levyä.
Muistan muuten, kun St.Anger sai aikanaan Soundissa 5/5...kukahan sitä oli arvostelemassa?
Muutaman kerran kuuntelin tuon Apocalypsen ja en kyllä oikein ymmärrä mistä nuo kehut tulevat. Kovasti pojat yrittävät rässiä tehdä, mutta ei siitä kyllä tuon perusteella oikein mitään enää tule. Testament-kohta oli varsin hyvä, mutta muuten uskomattoman keskinkertainen biisi. Cyanide ja TDTNC > My Apocalypse. Noh, josko se vähän paremmin aukenisi ajan kanssa.
-
- Taka-ampuja
Niinpä niin
... Teki bändi mitä tahansa, aina löytyy jostakin joku joka nipottaa "tekisivät ennemmin thrashia (tai vaihtoehtoisesti joko St. Anger-linjaa tai sitten Load ym. kevyempää vastaavaa)". Joillekin ei kelpaa mikään koska Metallica petti silloin joskus true-faninsa siirtymällä thrashista kevyempään musaan... Nyt kun taas sitä trashia tehtäisi vuonna 2008 niin sehän ei tietenkään sovi koska nyt se on vanhojen wannabe-heviukkojen "väkinäistä hc-fanien suosion takaisin kalastelua"
... Lars sitä ja Lars tätä (eli ei hyvä rumpali kun kielsi Napsterinkin). Ja tätä rataa kommentointia voikin jatkaa maailman tappiin...
Itse olen fanipoika sen verran että Death Magnetic täytyy kyllä hommata heti kun mahdollista
.

Itse olen fanipoika sen verran että Death Magnetic täytyy kyllä hommata heti kun mahdollista

-
- Bugstomper
Juu. Tuli sitten se biisi kuultua, ja jämäpaskaksi todettua. En mä jaksa enempää jaaritella vaan kopioin suoraan "analyysini", jonka eräälle englanninkieliselle foorumille naputtelin. Tämä on mielipiteeni uudesta Metallica-biisistä.
Sir wrote:I heard the complete new song today (I'd previously heard some short clips only)... and...
IT'S TOTAL CRAP.
OK, it's better than any song from St Wanker. But that's not exactly a major achievement. Or is it?
It sounded like they were trying to mix ballad stuff from LoadOfShit and ReLoadOfShit with harmony guitars that sometimes reek of Master Of Puppets era and then add a few thousand mostly shit riffs more that just make the song worse. Much worse. Actually the song sounded like they were trying to copy themselves and their old songs. The long instrumental part in the end was just horrible. I think I heard some mediocre Iron Maidenish riff too. But it didn't help much.
Oh, did I already mention that the "song" is not exactly a song but just a bunch of riffs thrown together? It makes more sense than stuff off StWanker but still it's just incoherent utter bollocks.
Epic songs can be really, really great if they're done well and if the whole thing actually makes sense. This "song" doesn't. A thousand riffs in a row is not a song.
-
- Crusader
^Very well executed, review. Kuunteles nyt tuo My Apocalypse vai mikä se oli ja pistä samanlainen. Biisit kun ovat kovin erilaisia.
Kovin ovat olleet nämä kolme biisiä erilaisia keskenään. Kyllä tuo levy täytyy hankkia, koska noiden kolmen biisin avulla mennään jo 300% kovempaa kuin Angerilla. Ja ainahan mulle sopii, jos yrittävät apinoida 1983-1988 aikakautta, se kun oli aika messevä.
Kovin ovat olleet nämä kolme biisiä erilaisia keskenään. Kyllä tuo levy täytyy hankkia, koska noiden kolmen biisin avulla mennään jo 300% kovempaa kuin Angerilla. Ja ainahan mulle sopii, jos yrittävät apinoida 1983-1988 aikakautta, se kun oli aika messevä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
No perkele. My Apocalypse tuli kuunneltua... onhan tuo sellainen "ihan kiva"-osaston humppa. Ja siinä oikeastaan kaikki. Kiva kuitenkin kuulla, että ainakin yhdessä biisissä on saatu joutava rönsyily pidettyä vähän edellistä "biisiä" paremmin hallinnassa (jotain pientä pomppuheviturhailua olin havaitsevinani tässäkin jossain kohtaa mutta so fucking what...).
Kuitenkin vain "ihan kiva". Siinä kaikki. Pikkunäppärä biisi. Voisi olla melkeinpä tilaustyönä tehty tyylillä "annetaan nyt niille yks tällanen biisi niin lopun aikaa voidaan tehdä taidetta... paskaahan tämä". Tai ehkä mä vain olen kyyninen skeptikkopaskanihilistirunkku.
Lieneekö kukaan tähän kiinnittänyt huomiota: jotenkin tuo Hetfieldin ajan myötä melodisempaan suuntaan kehittynyt laulutyyli kuulostaa omissa korvissani jotenkin päälleliimatulta ja musiikista irralliselta tälläisen nopeamman biisin yhteydessä.
Kuitenkin vain "ihan kiva". Siinä kaikki. Pikkunäppärä biisi. Voisi olla melkeinpä tilaustyönä tehty tyylillä "annetaan nyt niille yks tällanen biisi niin lopun aikaa voidaan tehdä taidetta... paskaahan tämä". Tai ehkä mä vain olen kyyninen skeptikkopaskanihilistirunkku.

Lieneekö kukaan tähän kiinnittänyt huomiota: jotenkin tuo Hetfieldin ajan myötä melodisempaan suuntaan kehittynyt laulutyyli kuulostaa omissa korvissani jotenkin päälleliimatulta ja musiikista irralliselta tälläisen nopeamman biisin yhteydessä.
Very well said in these few sentences.Sir wrote:Epic songs can be really, really great if they're done well and if the whole thing actually makes sense. This "song" doesn't. A thousand riffs in a row is not a song.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Toi My Apocalypse kuulosti hirveältä mutta lähinnä soundien takia, etenkin kitarat ja toivottavasti tää on vain siksi kun on joku kuppainen nettiversio. Kun se The Day That Never Camekin kuulosti jo radiosta paljon paremmalta.
Ja mitä tuohon "tuhat riffiä per biisi"-juttuun tulee niin tässähän mentiin pieleen jo vuonna '91, paitsi että asialla oli Dark Angel Time Does Not Healillä.
Ja mitä tuohon "tuhat riffiä per biisi"-juttuun tulee niin tässähän mentiin pieleen jo vuonna '91, paitsi että asialla oli Dark Angel Time Does Not Healillä.
Eipä kaksisia ole ollu nämä uudet biisit, kovin on väkisin väännetyn oloista riffisuttua, tuo My Apocalypse nyt selkeästi noista paras vaikka kovin keskinkertaiseksi rykäisyksi sekin jää. Mutta joo taitaa tämä magneettilevy jäädä kauppaan minun osalta.
Niin, sekin vielä.Yrms_ wrote:Apocalypse ois ollut ihan OK-tason ralli mutta kuuntelua häiritsi Larsin armoton laahaus
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
Ja nyt hiljaa siellä, se on hyvä levy!condemned wrote: Ja mitä tuohon "tuhat riffiä per biisi"-juttuun tulee niin tässähän mentiin pieleen jo vuonna '91, paitsi että asialla oli Dark Angel Time Does Not Healillä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Taka-ampuja
Time does not heal on kyllä pirun tylsä levy
Tuossa viimesimmässä Metallica-biisissä alkaa olla jo yritystä. Selkeästi paras näistä näytebiiseistä, joita tähän asti on julkaistu. Kohtuullisen tiukkaa riffittelyä alkaa olemaan, mutta jotenkin näistä tulee kokonaisuudessaan aika väkinäinen fiilis. Vaikuttaa juuri siltä, että väkisin on yritetty saada sitä vanhaa meininkiä mukaan. Kiinnostus levyä kohtaan kuitenkin kasvoi hieman My Apocalypsen myötä. Vois kai levyn netistä ladata
No, ehkäpä jonkun kaverin luona pääsee vielä kuulemaan levyn kokonaan. Toistaiseksi tuntuu tosin siltä, että vanhaa kierrätetään hieman liikaakin. Onhan tämä jo kertaalleen kuultu, ja paljon paremmin tehtynä.

Tuossa viimesimmässä Metallica-biisissä alkaa olla jo yritystä. Selkeästi paras näistä näytebiiseistä, joita tähän asti on julkaistu. Kohtuullisen tiukkaa riffittelyä alkaa olemaan, mutta jotenkin näistä tulee kokonaisuudessaan aika väkinäinen fiilis. Vaikuttaa juuri siltä, että väkisin on yritetty saada sitä vanhaa meininkiä mukaan. Kiinnostus levyä kohtaan kuitenkin kasvoi hieman My Apocalypsen myötä. Vois kai levyn netistä ladata

Pitäisi teitäkin kerettiläisiä vähän pyöritellä, niin opitte olemaanTerminator X wrote:Time does not heal on kyllä pirun tylsä levy![]()

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Berserkki
Kattelen justiinsa tätä videota jossa Metallica vetää Kingin kanssa.... EI jumalauta, tulee hymy pakostakin huulille kun James laulaa mikkiin: SATAAAAAN, SATAN, SATAN! On se vaan kova jätkä vieläkin.
On this night, in this hour
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
Tässä näin selailin internettiä ihan rauhassa kunnes törmäsin jopa näin hauskaan kuvaan
Ja mitä biiseihin: Tuo my apocalypse on vähän laahaava biisi ja jotenkin nuo soundit on ihan hirvittävät :/
The Day That Never Comes onkin sitten vähän paree mut se lopun ilotulittelu onkin sit jo vähän liikaa mun makuun ja sitä cyanidee en oo ees kuullu.
Ja mitä biiseihin: Tuo my apocalypse on vähän laahaava biisi ja jotenkin nuo soundit on ihan hirvittävät :/
The Day That Never Comes onkin sitten vähän paree mut se lopun ilotulittelu onkin sit jo vähän liikaa mun makuun ja sitä cyanidee en oo ees kuullu.
-
- Tuhlaajapoika
Illalla tuli pariin otteeseen uusia maistiaisia pyöriteltyä eikä tässä oikein tiedä mitä mieltä pitäisi olla. Cyanide, The Day That Never Comes ja My Apocalypse ovat parempia kuin yksikään biisi Reloadilla tai St. Angerilla, mutta ainakaan noiden paskalaatuisten versioiden perusteella ei kovin kirkkaasti ohi mennä. Kappaleista löytyy hyviä juttuja ja ideoita, mutta kaksi pidempää kappaletta ovat lähteneet rönsyilemään ties minne jolloin idea ei enää kannakaan kappaletta loppuun asti mikä on sääli. My Apocalypsessa on yritystä, mutta kaikkia näistä kolmesta biisistä leimaa tosiaan jonkin asteinen väkinäisyys. Hammettin oman Onen melodiansa rip-off The Day That Never Comesissa on jo todella häiritsevää. Silti elätän toiveita, että kuuntelujen myötä ja studioalbumin soundeilla levy osoittautuisi paremmaksi.
Itse alan kyllä olla vahvasti sitä mieltä, että Metallican olisi loppujen lopuksi pitänyt jättää oma kulta-aikansa rauhaan ja jatkaa Black Albumilta alkaneen äijä-/stadionrock -tyyppisen suuntautumisensa kehittelyä edelleen.
Itse alan kyllä olla vahvasti sitä mieltä, että Metallican olisi loppujen lopuksi pitänyt jättää oma kulta-aikansa rauhaan ja jatkaa Black Albumilta alkaneen äijä-/stadionrock -tyyppisen suuntautumisensa kehittelyä edelleen.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
Ei tuo Apocalypse iske minuun, jotenkin tuo ei vain jäänyt mieleen ja olisi voinut loppua aiemminkin. Eli ei vieläkään voittanut Cyanidea, joka on oma suosikki toistaseksi näistä uusista kipaleista, siinä on mainio riffi joita vaadin lisää albumille, ja uskosin että tuon kuuleminen studioversiona tulee olemaan parantamaan mielipidettä biisiä kohtaan.
The Day That Never Comesin alkuosa paranee kun sitä vaan kuuntelee uudestaan, mutta tuo nopea loppuosa ei vaan enää iske, tuossa olisi ollut aineksia vieläkin huikeampaan klassikkoon.
Leedsistä liveveto "Day":stä hyvällä laadulla: http://www.youtube.com/watch?v=2GSWVXHbG0U
The Day That Never Comesin alkuosa paranee kun sitä vaan kuuntelee uudestaan, mutta tuo nopea loppuosa ei vaan enää iske, tuossa olisi ollut aineksia vieläkin huikeampaan klassikkoon.
Leedsistä liveveto "Day":stä hyvällä laadulla: http://www.youtube.com/watch?v=2GSWVXHbG0U
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change
Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Slaughter - Times They Change
Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/