Voinemme luottaa mr. Harrisiin siinä suhteessa ... Herra kun osaa tehdä mun makuuni sopivia biisejä...

Tiedä vaikka jätkät vetäis ässät hihastaan ja keksivät kokonaan uuden teeman ...
Moderator: The Killer Krew
Juurikin näin. Hokemat helvettiin, ei IrMa sentään mikään Pulttibois ole.Sir wrote:Maksimimitaksi 40 minuuttia ja siinä ajassa veisataan 8 biisiä. Takaisin perusasioihin sen suhteen. Tietenkin sitten jos biisikynä terävöityisi tarpeettomien venytyksien ja toistohokemishomostelujen sijaan kohtuumittaisiin mutta silti paikoitellen eeppisiin biiseihin vaikkapa jonkin Piece Of Mindin tapaan, niin hyvä olisi.
Itse olen täysin päinvastaista mieltä, enemmän 4 minuutin tiukkoja vetoja kuin leikkaa/liimaa -biisejä, joissa kaikissa täytyy olla ne pakolliset 2 minuutin introt ja jankkaavat kertosäkeet. Seitsemän, kahdeksan 3-5 minuutin repäisyä ja yksi pitempi eeppisempi biisi.Yrms_ wrote:AMOLAD-kamaa miinus se pakollinen Out of the Shadows. Ainoa hieman heikompi rallatus levyltä. Mulle kelpaisi vaikka vieläkin pidemmät biisit kuin edellisellä, tai tyyliin yksi 15-minuuttinen ja muutama 7-8 minuutin rykäisy ja sitten niitä 5-minuuttisia puolirokkereita.
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan omasta puolestani. AMOLAD on mielestäni tunnelmaltaan kokonaisuutena raskaampi ja synkempi kuin BNW ja DOD. Siellä on myös muutamia todella painavia riffejä, kuten Brighter Than A Thousand Suns:in ja Benjamin Breeg:in pääriffit. Tietyst esim. DOD:n Pachendale pääsee yksittäisenä biisinä samoille raskausasteille, mutta nyt puhuttiin levykokonaisuuksista.Yrms_ wrote:^Miten määrittelet keveyden/raskauden? Omasta mielestäni ainakin BNW ja DOD on Maidenin raskaimpia levyjä noin soundillisesti/soitannollisesti, AMOLAD taas on vähän kevyempi ja lopputulos "ilmavampi".
Sulla oli paljon hyviä pointteja, joita itsekin olen miettinyt. Tiivistettynä siis hieman lisää tempoa, vähemmän pitkiä maalailevia introja, kahdeksan biisiä, raskaampaa osastoa vielä lisää, vastapainona herkkiä kohtia ym. Riman pitäisi olla korkealla. Tekisivät tosissaan ne kaksitoista biisiä, joista 8 albumille ja loput voisi sitten jättää sinkkujen b-puolille ja japsipainokseen kunnon bonuksina, eikä todellakaan mitään 16. liveversiota Wrathchildista.Jyyd wrote:Toivon että AMOLAD:in yli 7 minuutin biiseistä siirryttäisiin nyt enemmän erilaiseen maastoon. Toki pituutta biiseillä saa olla, mutta tuo pieni progressiivisuus voisi jäädä vähemmälle, vai mikä lie onkaan. Vaikka AMOLAD onkin rakastettu levy maidenilta minulle, tekisi nyt vaihtelu hyvää.
- Ensinnäkin avausbiisi voisi olla pitkästä aikaa joku yli viisiminuuttinen pläjäys, jossa pistetään heti kättelyssä kuitenkin pasmat sekasin kuuntelijoilta, ei silti jotain Sign Of The Crossin kokoista pitkien introjen kera, vaan jotain sieltä välimaastosta. Ripaus jotain uutta pitää jo ekalla biisillä kuulua, en tiedä mitä se sitten voisi olla.
- Nopeutta vähän enemmän biiseihin samalla, minusta AMOLAD:issa Nickon rummutusnopeus on hidastunut sitten DoD:in, vaikka livenä irtoaa vielä Aces Highinkin kaltainen nopea rummuttelu kuin entisestään.
- Joku raskaamman puoleinen biisi voisi olla mukana, mutta myös Out Of The Shadowsin tyylinen biisi on tilauksessa täältäpäin, mutta ehkä jonkun rytminvaihdoksen voisi pistää kehiin tyylillä No prayer for the dying tai Infinite Dreams. Nämä kaksi biisiä ovat mahtavia esimerkkejä tuon tyylin biiseistä Maidenin käsialalla.
- Yli minuutin pitkiä introja vähennettävä. Vaikka ne voi joillekkin olla hienoja, en itse enää pidä siitä jos ainakin puolet levyn biiseistä omaa yli minuutin alkuintron. The X-Factor oli ensimmäinen levy maidenilla jossa tätä alkoi todella ilmetä, ja AMOLAD oli sitten lähinnä seuraava.
- Meno ei saa mennä kuitenkaan liian mahtipontiseksi, ja uskon että sinne päin ei olla enää tässä vaiheessa uraa menossa. Toivottavasti ryhmä tietää jo noiden vuosien kokemuksella, mikä uppoaa yleisöön.
- Miksei palattaisi tuttuun kahdeksan biisin koostumukseen, jossa jokainen biisi on erilainen. Kolmikolla Powerslave-SIT-SSOASS tämä oli onnistunut homma, mutta veisikö se uuden levyn tyylin liian uudelleen kertaavaksi, sitä en tiedä. Minulta tulee kuitenkin ehdoton ei jos biisejä on yli 10, silloin on aina suurempi mahdollisuus löytää seasta huteja, vaikka kyseessä onkin Iron Maiden.
Toivottavasti! Itse luotan 100% siihen että bändi osuu vielä kerran urallaan häränsilmään ja pyöräyttää AMOLAD:n tapaan uransa parhaimmistoon lukeutuvan albumin. AMOLAD:n soittaminen kokonaan livetilanteessa oli paras settilistaratkaisu IKINÄ, ja todisti että Maidenilla on kuin onkin pokkaa jättää tarvittaessa hittisetti soittamatta.Toni Brigatti wrote: Löytyyköhän äijiltä edelleen munaa soittaa koko levy putkeen keikoilla?
Totta, mutta kyllä se settilista kahdesti kuultuna peräkkäisinä päivinä (onneksi en enää lähtenyt Tampereelle) maistui jo puulta.Stratocaster wrote:Toivottavasti! Itse luotan 100% siihen että bändi osuu vielä kerran urallaan häränsilmään ja pyöräyttää AMOLAD:n tapaan uransa parhaimmistoon lukeutuvan albumin. AMOLAD:n soittaminen kokonaan livetilanteessa oli paras settilistaratkaisu IKINÄ, ja todisti että Maidenilla on kuin onkin pokkaa jättää tarvittaessa hittisetti soittamatta.Toni Brigatti wrote: Löytyyköhän äijiltä edelleen munaa soittaa koko levy putkeen keikoilla?
Makuja on monia. Itse kaipasin vaihtelua settiin...asa wrote:Ihme homma, kun mä näin Milano, Tukholma, Hellsingit ja Tampere-keikat, eikä settilista käynyt missään vaiheessa tylsäksi.Jazz78 wrote: Totta, mutta kyllä se settilista kahdesti kuultuna peräkkäisinä päivinä (onneksi en enää lähtenyt Tampereelle) maistui jo puulta.
Eihän sitä vaihtelua olisi ollut muutenkaan. Maiden ei tunnetusti pahemmin settiään sekoittele ensimmäisen keikan jälkeen.Jazz78 wrote:Makuja on monia. Itse kaipasin vaihtelua settiin...asa wrote:Ihme homma, kun mä näin Milano, Tukholma, Hellsingit ja Tampere-keikat, eikä settilista käynyt missään vaiheessa tylsäksi.Jazz78 wrote: Totta, mutta kyllä se settilista kahdesti kuultuna peräkkäisinä päivinä (onneksi en enää lähtenyt Tampereelle) maistui jo puulta.
Sepä se.Viper wrote:Eihän sitä vaihtelua olisi ollut muutenkaan. Maiden ei tunnetusti pahemmin settiään sekoittele ensimmäisen keikan jälkeen.Jazz78 wrote:Makuja on monia. Itse kaipasin vaihtelua settiin...asa wrote:Ihme homma, kun mä näin Milano, Tukholma, Hellsingit ja Tampere-keikat, eikä settilista käynyt missään vaiheessa tylsäksi.Jazz78 wrote: Totta, mutta kyllä se settilista kahdesti kuultuna peräkkäisinä päivinä (onneksi en enää lähtenyt Tampereelle) maistui jo puulta.