Iron Maiden @ Tampere Ratinan Stadion 19.7.2008

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Menetkö keikalle?

Kyllä!
208
64%
En!
118
36%

Total votes: 326

Kimsor
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kimsor »

jarmila wrote:
stillife wrote:
jarmila wrote:[quote="Thunderoar"Huomasin kyllä sen. Harmi ettei B sitä huomannut, siitä olisi voinut tulla hyväkin heitto yläilmoihin.
jaa ettei huomannnut!!!!! Ennen The rhyme of the ancient mariner:ia tuli kyllä sellainen selvitys......Bändi oli jopa palkannut paikallisen lokin stuntti-albatrossiksi, give them some credit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oli siis puhe Aces High aikana olleesta moottorillisesta ilmalennosta !!!!!!!!Silmä käteen!!!!!!!!!!
Juu molemmat huomasin minäkin kentän taka-osasta.
Tarkastappas muuten miten se "Rhyme" kirjoitetaan... pisti vain silmään.
Rime Of The Ancient Mariner:han se on.
Sliver
Vempare
Vempare

Post by Sliver »

jarmila wrote:
stillife wrote:
jarmila wrote:[quote="Thunderoar"Huomasin kyllä sen. Harmi ettei B sitä huomannut, siitä olisi voinut tulla hyväkin heitto yläilmoihin.
jaa ettei huomannnut!!!!! Ennen The rhyme of the ancient mariner:ia tuli kyllä sellainen selvitys......Bändi oli jopa palkannut paikallisen lokin stuntti-albatrossiksi, give them some credit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oli siis puhe Aces High aikana olleesta moottorillisesta ilmalennosta !!!!!!!!Silmä käteen!!!!!!!!!!
Eikös Bruce jotain maininnut jonkun välispiikin aikana, että "keikan alussa lensi lentokone yleisön yli"? Ainakin itselleni jäi tuollainen kuva, voin tosin muistaa väärin - itse lentoa en huomannut kun tuli keskityttyä muihin asioihin siinä eturivissä :)
/ Sliver
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

^ Jep, "so far I've seen one funny-looking aeroplane and a helicopter taking pictures of you people". Sitten tuli lokkijutut.

Tämä on tärkeää! :D
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

tsorl wrote:^ Jep, "so far I've seen one funny-looking aeroplane and a helicopter taking pictures of you people". Sitten tuli lokkijutut.

No on tärkeää, kun ton jutun jälkeen Dickinson sano jotain "Do you know what I dont see?" ja siihen väliin mie huusin "ALBATROSS" ja sitten Dickinson sanoo suunnilleen "Albatros, yes". Jokseenkin hieno hetki oli meikäläiselle. Jos tuosta videoo tai äänitettä löytyy niin polkekaa tänne se.

Up the seaguls!
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
Sooty
Vempare
Vempare

Post by Sooty »

HikiNeito wrote:
Osiris wrote:
darealjyra wrote:Oli muuten hemmetin hyvä läppä, kun Two Minutesin aikana tuli ne järkkärit siivoilemaan jotain siitä lavalta, se Janickin puolella harjan kanssa heilunut tuli sitten vähäksi aikaa soittamaan "harjakitaraa" siihen lavan reunalle Janickin kanssa. 8)
Mitäköhän lavalle oli oikeasti lentänyt? 8) Oli muuten hieno näky!
Tätä ihmettelin itsekkin. Brucehan siinä laulamisen lopetti ja katseli ihmeissään että mitä se tyyppi kuuraa siinä. Se huoltomies siinä pyyhkeen kanssa kuuras sitä lavaa ja näytti naamallaan sellasen "Yök"-ilmeen johon Bruce vastasi hämmentyneellä virneellä :D
Sama tyyppi sitten vielä harjasi Janickin puolelta ja päätty soittaan kitaraa sen kanssa :D
Olikse se sama mies? Mä näin vissiin näkyjä kun olin katsovinani, että siellä oli kaksi miestä kuuraamassa. :)
stillife
Vempare
Vempare

Post by stillife »

tsorl wrote:^ Jep, "so far I've seen one funny-looking aeroplane and a helicopter taking pictures of you people". Sitten tuli lokkijutut.

Bruce sanoi: "curious aeroplane" ja Livis ja Kimsor ovat niin oikeassa ja minä väärässä... Tuli otettua vähän liikaa punkkua ja vastailtua tänne... sorry my bad....

Livikselle: Punkun tiliin pistän pöljäilyni, en lukenut riittävän tarkasti viestiäsi.... Näin sinut muuten siellä mahdottomassa vessajonossa (tunnistin heti reissuhaastattelusi kuvista.) Teki mieleni mahdottomasti tulla kyselemään lisää matkoistasi, mutta en uskaltanut kun pelkäsin että tällaista vanhaa akkaa pelästyisit... Sitä paitsi oli enää 65 kusihätäistä jonossa edelläni, pelkäsin menettäväni paikkani.....

Kimsorille: Tuo mokani ei ollut edes punkun syytä, tarkistin levyn takakannesta ja oikeassahan sinä olet... "Rime" on muinaisenglantia, jota tietenkin on tuolloin 1700-luvulla käytetty! Rhyme on vaan niin sopivampi sana nykyihmiselle, joten käytin sitä. Kiitos kun valistit minua tässä!!!
And God shall wipe away all tears from their eyes: and there shall be no more Death. Neither sorrow...nor crying. Neither shall there be any more Brain: for the former things are passed away...
(Revelations)
krautio
Vempare
Vempare

Post by krautio »

Tuossa kolme videota Tampereelta hyvällä äänellä.

t. Köpe

Aces High
http://www.youtube.com/watch?v=izVo1eBAxAM

Run to the Hills
http://www.youtube.com/watch?v=W1U--4ht3l8

The Trooper
http://www.youtube.com/watch?v=u6iF0Gwb9k8
Mano
Vempare
Vempare

Post by Mano »

Oli kyllä päteviä JV :tä tällä kertaa, kun hoitivat tuota vesijakoa hyvin. Monilla keikoilla ärsyttää, kun jv :t unohtavat tämän kokonaan vaikka vettä olisi tarjolla.

Keikka oli kyllä tosi hyvä ja mukavia ihmisiä eturivin tuntumassa sekä terasseilla. Huomasitteko muuten keikan loputtua niiden neitokaisten keikkaa katsomossa? :twisted:
-Rockett
Peräruiske
Peräruiske

Post by -Rockett »

Huomaskohan kukaan kun jonkun aika alussa olleen biisin, ehkä Troopperin, niin bruce meinas kaatua, kun se hyppäs monitoreitten päälle? Ajattelin vaan että mikähän biisi se oli :?:
Iron Maiden 12.11.2006, 19.07.2008, 08.08.2010
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

^Enpä muuten aatellut, pitää yrittää muistella.

Se oli aika hauska kun Janickin puoleinen ramppi heilui aika reilusti kun roudarit kokeilivat sitä säätäessään kamoja. Onneksi kuitenkin keikalla pysyi paikallaan, eikä mitään sattunut.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Thrashtard
Berserkki
Berserkki

Post by Thrashtard »

Oli muuten Tampereen keikka täynnä vässyköitä ja lampaita suden vaatteissa. Eli Maiden-paita löytyy, mutta keikalle tullaan vain seisomaan kädet taskussa ilmeettömänä. Mikä ihmisiä vaivaa? Jos Bruce Dickinson käskee huutamaan, niin sillon kanssa luulis huutavan! Katsomoissakaan ei kukaan näyttänyt nousevan seisomaan. Ens keikka sitten Nosturiin!
On this night, in this hour
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

^Onhan tuo vässyköiden meno surkeeta. Mutta parasta itse keskittyä laulamiseen/huutamiseen, musiikin mukana eläytymiseen ja Dickinsonin ohjeiden noudattamiseen. Noin ainakin itse tein enkä suuremmin välittänyt jos joku ei ollut menossa mukana.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
The Prophet
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by The Prophet »

Samhain wrote:^Onhan tuo vässyköiden meno surkeeta. Mutta parasta itse keskittyä laulamiseen/huutamiseen, musiikin mukana eläytymiseen ja Dickinsonin ohjeiden noudattamiseen. Noin ainakin itse tein enkä suuremmin välittänyt jos joku ei ollut menossa mukana.
Kun Dickinson huutaa: "Scream for Me!", on parasta totella. Niin tehtiin ja tässä nyt ollaan varattomina ja entistä nälkäisempinä Maidenin suhteen. :wink:
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Taisi tulla siellä aika kovaa huudettua kun kun keikan jälkeen iski pienoinen kurkkukipu, mikä sitten viikon aikana vain entisestään paheni. Perjantaina oli ääni aika käheä ja sai suunnilleen huutaa että edes pihadustakan sai keuhkoista ilmoille. Tiistaina ääni oli jo lähellä Jussi Lampi kohtaa Kimi Räikkösen, mutta vieläkin käheämpänä ja heikompana. Narisevaa bassojytkettä. Oiskohan äänihuulissa jonkinsorttista vikaa.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
overkill
Bändäri
Bändäri

Post by overkill »

Jooh. Kiva lukea että oli ollu hyvä keikka.

Itellähän keikkapäivä vierähti sairaalassa keuhkokuumeessa, josta tässä vieläkin ollaan toipilaana. Lipun sain myytyä mutta se nyt on aika pieni lohtu. Mutta joo, eipä voi mitää...
The Prophet
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by The Prophet »

Räbsä wrote:Taisi tulla siellä aika kovaa huudettua kun kun keikan jälkeen iski pienoinen kurkkukipu, mikä sitten viikon aikana vain entisestään paheni. Perjantaina oli ääni aika käheä ja sai suunnilleen huutaa että edes pihadustakan sai keuhkoista ilmoille. Tiistaina ääni oli jo lähellä Jussi Lampi kohtaa Kimi Räikkösen, mutta vieläkin käheämpänä ja heikompana. Narisevaa bassojytkettä. Oiskohan äänihuulissa jonkinsorttista vikaa.
Itselle ei kyllä tullut yhtään kurkku kipeäksi vaikka lauloin kaikki biisit läpi sekä yleisönhuudatukset. Voikohan se johtua siitä, että lauleskelen kotona todella runsaasti, joten laulan luonnollisesti paremmalla tekniikalla, että ei tule kurkku kipeäksi? Paha homma overkill. Toivottavasti pääset sitten seuraamaan seuraavaa Maidenin keikkaa ihan täysillä voimilla. :wink:
Kitaramies
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kitaramies »

overkill wrote: Itellähän keikkapäivä vierähti sairaalassa keuhkokuumeessa, josta tässä vieläkin ollaan toipilaana. Lipun sain myytyä mutta se nyt on aika pieni lohtu. Mutta joo, eipä voi mitää...
Harmillinen juttu että noin kävi :/ Ittee pelotti keskiviikkona et mitehän käy kun oli aamulla reilu 39 astet kuumet. Noh, onneks perjantaina pääs sit ihan terveenä matkaan ja aiempi kurkkukipukin oli lähteny.

Ei mult menny ääni ihan kokonaan keikkojen jälkeen vaik hesan keikan jälkee olikin vähä pihisemistä. Silti kuiteskin kaikki lauloin/huusin mukana. Kumma juttu kyl nää tyypit jotka katsomossaki vaa istuskeli eikä mitää taputuksia ees tehny, sit nyrpistelevät siinä naamojaan jos joku muu siin ees hurmoksessa on mukana.
Dark Rider
Wimp
Wimp

Post by Dark Rider »

OLI KYLLÄ MAHTAVA KEIKKA 8) Kyllä Maiden osaa hoitaa nämä livet :) Ensimmäinen Konsertti näin 13vuotiaalta oli edessä,mut itse asiassa keski edessä. Kaiteitten luona ja niitten edessä oli vielä se pikku pläntti. Oli lämppäreitten aikana pieni kusi hätä (ilmeisesti Jännityksestä) ja itkin vähän peloissaa että ''vittu näin hyvät paikat ja Maiden tulee!'' mut sitten kun maiden tuli lavalle kaik' huolet meni ja riehuin niin paljon kuin sielu riitti :wink: mä olin yksi riehakkaimpia siellä mun lähi paikois...ainakin mun mielestä , kun näki sielläkin niitä kädet taskusa seisojia :x No ei se mua itseasiassa haitannut kun ONNEKSI oli yks englannin kielinen tyyppi siinä mun vieres joka riehu ja laulo about yhtä paljon kuin minä :) ja oli siellä MUITAKIN totta kai ja varsinkin edessä siellä IHAN edessä melkein kaikki. Mut takaa päin tais olla vaisumpaa. No ei se mua haitannut paljookaa , kun bändi soitti niin perhanan hyvin :wink: Rime Of The Ancient MARINER :finger: Mun iskä ja sen vaimo jätti mut yksin etee ja he jäivät taakse :P Ja ennen sitä kun oltiin siellä areenalla , kun me etsittiin sitä keikka paikkaa niin tuli ekaa kertaa ahdistava tunne nähdä niin pirusti Maiden paitasia tyyppejä! Sen takia koska ajattelin (apua hehän vievät kaikki hyvät paikat :x ) . Mut kun oltiin siellä niin yllättävän lepposaa väkeä, ettei he silleen stressannut paikoista. Up the Iron!
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

^ Olitkohan se sinä siinä kakkosaidan keskikohdalla jos ei ihan eturivissä niin ainakin heti seuraavassa, englantia puhuvan meksikolaiskaverin vieressä...? Jos olit, niin minä seisoin sitten siinä takana (vähän rauhallisemmin seisoskeleva täti-ihminen...). :D
Die With Your Boots On...
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Dark Rider wrote:Ja ennen sitä kun oltiin siellä areenalla , kun me etsittiin sitä keikka paikkaa niin tuli ekaa kertaa ahdistava tunne nähdä niin pirusti Maiden paitasia tyyppejä! Sen takia koska ajattelin (apua hehän vievät kaikki hyvät paikat :x ) . Mut kun oltiin siellä niin yllättävän lepposaa väkeä, ettei he silleen stressannut paikoista. Up the Iron!
Hienoa :D Leppoisaa menoa w/maiden. About sun ikaisenä olin ekalla keikalla 1986. Maiden keikoilla oikea fani-jengi todella välittää toisistaan ikään katsomatta. Kaikki keikat ovat olleet hienoja kokemuksia...

Cheers!
Into Iron Maiden Since 1983
maidenlover
Vempare
Vempare

Post by maidenlover »

mun mielestä bruce kyl sano jotain sellasta! vaikka en mä sitä ilmalentoo nähny ku olin keskittyny siihen bändiin :D [/list]
Dark Rider
Wimp
Wimp

Post by Dark Rider »

Jilona wrote:^ Olitkohan se sinä siinä kakkosaidan keskikohdalla jos ei ihan eturivissä niin ainakin heti seuraavassa, englantia puhuvan meksikolaiskaverin vieressä...? Jos olit, niin minä seisoin sitten siinä takana (vähän rauhallisemmin seisoskeleva täti-ihminen...). :D
Mä Olin Just SE, ja mäkin muistan sut! Kiva kuulla kun että samaa perhettä oli samalla keikalla :P Tulihan sulla kuvattua kännylläkin jossain vaiheessa jos mä oikein muista :) Sulla oli kiva ilme (''hui kun ne tossa riehuu'') kun me sen meksikolaisen kaa riehuttiin niin paljon kun katoin välissä taakse... mutta ei sitä tiiä oliko se sitten toinen 8)
Joona
Vempare
Vempare

Post by Joona »

Aivan loistava keikka oli. Kolmannesa rivisä tuli oltua vähän Daven ja Adrianin puolella mutta kuiteski melko keskellä. Paikat oli kipeänä ja ääni menny keikan jälkeen, mutta oli se sen arvosta. nii hieno keikka oli. elämäni toinen maidenkeikka. Ensimmäinen oli edellisen päivän Hesan keikka, mikä oli myöskin loistava mutta ei vetäny vertoja treelle koska helsingisä paikat oli takakaarteessa. Vieläki ihan fiiliksisä oon ja oottelen vaan sitä, millon maiden tulee ens kerran suomeen. Up the Irons! Jeah
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Dark Rider wrote:
Jilona wrote:^ Olitkohan se sinä siinä kakkosaidan keskikohdalla jos ei ihan eturivissä niin ainakin heti seuraavassa, englantia puhuvan meksikolaiskaverin vieressä...? Jos olit, niin minä seisoin sitten siinä takana (vähän rauhallisemmin seisoskeleva täti-ihminen...). :D
Mä Olin Just SE, ja mäkin muistan sut! Kiva kuulla kun että samaa perhettä oli samalla keikalla :P Tulihan sulla kuvattua kännylläkin jossain vaiheessa jos mä oikein muista :) Sulla oli kiva ilme (''hui kun ne tossa riehuu'') kun me sen meksikolaisen kaa riehuttiin niin paljon kun katoin välissä taakse... mutta ei sitä tiiä oliko se sitten toinen 8)
Kuvattua kyllä tuli aina välillä, tosin kameralla. Saatatpa sinäkin jossakin kuvassa vilaukselta näkyä... :D
Teitä oli hauska seurata siinä edessä, kumpikin tuntui nauttivan keikasta yhtälailla.
Die With Your Boots On...
ap_
Hang-Around
Hang-Around

Post by ap_ »

Jou! Jos joltakulta löytyy audioboottia tältä keikalta, voitteko laittaa yv:tä, jos vaikka vaihto onnistuisi?
Post Reply