condemned wrote:Mua kiinnostaisi jo tietää että miten vitun pitkiä biisejä levyllä on jos siitä tulee VIIDEN LEVYN VINYYLIVERSIO?!
Joo. Harvemmin törmää noin monen vinyylin uuteen studiolevyyn. Mitä siellä voi olla? Aika ihme!
Haiskahtaa ikävästi St.Anger potenssiin 666-henkiseltä ratkaisulta, jossa kaikki biisit on vähintään 15-minuuttisia ja sisältävät 900 riffiä ilman mitään logiikkaa tai järjellistä biisirakennetta. Erilliset riffit on kasattu peräkkäin copy/paste-menetelmällä ja sen jälkeen on kehitelty kimpassa "sanoitukset", joihin jokainen on saanut tehdä aina vuorollaan rivin, ilman että on nähnyt edeltäviä rivejä. Tätä kutsutaan sitten suureksi taiteeksi ja paluuksi juurille, vaikka kyseessä on oikeasti karmea isolla rahalla väsätty ripulipaska.
Voin toki olla väärässäkin, mutta Metallicalta karkasi pallo jo aikoja sitten, enkä hirveän paljon usko heidän saaneen sitä vieläkään kiinni.
Entä jos Hetfield ja kumppanit ovat sortuneet turhaan hifistelyyn ja päättäneet, että
täydellisen äänenlaadun aikaansaamiseksi jokaisella levyllä on vain 2 biisiä.
Itsekin alkaa tässä jo vähän pelottaa tuo biisien pituus. Eiköhän se levy tule kuitenkin ostettua hyvä levyn toivossa.
Lähti sitten pienen mietinnän jälkeen tilaukseen tuo Box Set. Onhan tuolla hintaa, mutta sattuu löytymään vähän ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä. Saas nähdä tuliko ostettua kallista paskaa hienossa paketissa vai onko Metallica-leirissä saatu jotain oikeasti laadukasta tehtyä. Meikä tosin diggailee myös Loadeja ja St.Angeria joten pettymystä tuskin seuraa vaikka ei juurille palattaisikaan.
Mulla itselläni on vankasti sellainen tunne että sieltä on tulossa paskin ikinä tehty äänite. Metallican nimellä on julkaistu viimeksi hyvää kamaa tasan 20-vuotta sitten (eikä siltikään niin hyvää että tarttisi omaan hyllyyn hankkia). St. Anger oli todiste siitä että papoilta on täysin suhteellisuudentaju hukassa ja eivät tiedä yhtään mitä ovat tekemässä. Omat mietteeni ovat samoilla linjoilla Sirin kanssa.
Levyä ei siis todellakaan tule hommattua, koskaan. Ktulu sitä varmaan mulle soittaa kyllästymiseen asti mutta voin jo etukäteen sanoa että minä en tule lämpiämään paskoille jamitteluriffeille ja järjettömälle copy/paste-ripulipaskalle.
Itse olen sen verran suuri Metallica -fanikin edelleen, että levy löytyy hyllyyn, olipa minkälaista kuraa tahansa. Jos se sitten on täyttä paskaa niin olkoon, onpahan varaa dissata oikein kunnolla kun löytyy oikein omasta takaa ja muistella siinä samalla kultaisen kaheksanköötluvun tuotoksia. Pieni toivonkipinä on, että ainakin St. Angeria parempi levy olisi tulossa. Siihen ei juuri muuta kuin ne kitarasoolot tosin tarvitakaan...
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Niin, St.Anger oli sellainen rimanalitus, että siitä on ainakaan huonommaksi enää paha pistää.
Todennäköisesti aikamoista kuraa on jälleen tulossa. Toivottavasti olen väärässä. Usko Metallicaan ei ole vaan enää järin suuri. Tekisivät sitten edes jonkin kaupallisemman levyn tyyliin Black Album, kuin jotain köyhiä kurariffejä toistensa perään.
St.Angerilla oli niin "upeat" soundit, että mielenkiinnolla odotan jatkoa. Olisko nyt paikallaan, että kitaristit vetävät 15-wattisilla Harley Bentoneilla ja Lars hakkaa lusikalla kattiloita?
Eipä ole mitkään suuret odotukset tuolle Death magneticille. Varmaan tulee hommattua ihan mielenkiinnosta tuo levy jos, vaikka sattuisi yllättämään. Viimeisin hyvä levy Metallicalta on kuitenkin mielestäni tuo Black albumi ja tuostahan on jo se 17-vuotta aikaakin, että sen takia odotukset vähän matalalla.
On ainaki toi Metallica-logo melkein kuin se vanha kunnon systeemi, totta munassa sitäli on pitäny pikkasen muuttaa. Melkoisen... öh... Melkoinen kansi.
Jos Dance of Deathin kaltaista kantta ei olisi koskaan julkaistu, voisin melkein sanoa, että tuo ei voi olla lopullinen, mutta kai ne tuollaisiakin kurakaaria laittaa kansiksi.