Akustista kitaraa tuli lähinnä rämpyteltyä kolmisen vuotta silloin tällöin, kunnes viime keväänä hommasin Ibanezin halpis-sähkiksen. Valitettavasti itse skeba on sen verran heikkoa laatua, että olen joutunut viitisen kertaa käyttämään vehkeen huollossa.
Nyathep wrote:Akustista kitaraa tuli lähinnä rämpyteltyä kolmisen vuotta silloin tällöin, kunnes viime keväänä hommasin Ibanezin halpis-sähkiksen. Valitettavasti itse skeba on sen verran heikkoa laatua, että olen joutunut viitisen kertaa käyttä.mään vehkeen huollossa.
Ei kai nyt sentään. Keppiä on sitten joutunut huoltamaan parin kuukauden välein, ja noissa alan liikkeissä ei hinnat ole kovin alhaiset. Tässä tullaan taas siihen vanhaan viisauteen: "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Halpiskitaroista kannattaa pysyä muutenkin erossa, koska lähes samalla rahalla saa käytetyn laatukitaran. Vielä jos pystyy katsomaan ulkonäköä haittaavia kolhuja hiukan läpi sormien, voi päästä käsiksi pikkurahalla todellisiin timantteihin.
Saiskohan 800 euron budjetilla mitään pikkuista "kotistudiota"? Toisin sanoen laitteet, jolla sais lähinnä äänitettyä kohtuullisella laadulla ja vähän miksattuakin. Voisitteko suositella mitään?
Mielellään ihan kunnon mikkiä ja muuta paskaa sitten vähemmän.
^Mitä sun pitäis nauhotella? Jos pelkästään kitaroita, niin veikkaisin että sulle riittäis aika perussetti tyyliin pari kunnon mikkiä, mikseri ja joku audio-ohjelma + piuhat ja ständit päälle. Ite oon tottunu nauhottaan kompit kahella Shuren mikillä ja jos vaan mahollista niin soolot sitten Shuren ja Sennheiserin yhdistelmällä, mutta kyllä sama settikin käy. Kaks mikkiä oon kuitenkin huomannu parhaaks keinoks, ettei jää turhan ohueks se soundi. Itte varmaan voisin rakennella tän tyyppistä, kunhan taas tulee rahaa viheltämisestä joskus:
Monitorit:
Jos haluaa vielä sitten miksailla "ammattimaisesti" niin jonkunlaiset tavallisia tietokonekaiuttimia "paremmat" vois olla paikallaan. Aktiivinen pari lähikenttämonitoreita vois olla aika jees, jos ei sitten 5.1 tai 2.1 järjestelmää halua. Mä en kyllä jaksais asennella huonetta täyteen kajareita. Alesiksen M1 ACTIVE 520 -pari = 195 e. BEHRINGER B2031A TRUTH -pari = 366 e.
Eivät kummatkaan varmaan mitään ihan paskoja ole.
Siihen sitten vielä parit ständit, piuhat ja joku äänitysohjelma tyyliin Pro Tools tai Sonar tai oikeastaan mikä tahansa ja toimiva äänikortti... Luulisin et se olis aikalailla siinä. Viisaammat lisäilkööt.
Elikkä, Nyt sitten voin pari viikkoa soitella kunnon kamoilla. Saatiin lainaksi Behringerin 2 kaappia , Putki Kitaranupin ja putki Bassonupin. En muista malleja kun en jaksa mennä kattoon. No oikea syy kamojen lainaamiseen olie että tulossa isot juhlat.
En oo mitään varmaan tähän Topickiin aikasemmin kirjottanut jotenka kerrotaan mitä kamoja on omasta takaa.
Squierin - Stratocastervm. 82. Ensimmäistä erää mitä Squieria on tehty jotanka aivan samanlainen kun Aito Fender.
Vahvistin on joku halpis Behringer.
Plekuina käytän Dunlopin Jazzeja, jotka ovat nopeita soittaa pienen kokonsa vuoksi.
Onko kellään mitään tietoa Marshallin Valvestate-kaapeista? Tiedän että combot on tunnetusti paskoja, mutta serkulta saisin 200 eurolla saman mallin, jota Schuldinerkin käytti.
Treenikseltä löytyy joku alhainen VS-kaappi, joka menee todella helposti tukkoon vähänkin bassoa lisäämällä, tätä ongelmaa ei ole omalla Craten vintagekaapilla. Parit treenit mitä tolla olen soittanut niin olen pitänyt bassot aivan nollassa ja kuitenkin on pörissyt tukkoisesti. Elementinvaihdoillahan noista selviää jo melko pitkälle. En tiedä tosta Chuckin käyttämästä mallista, ei se varmaan mikään paska kuten ei ollut herran kitarasoundikaan :)
Onkohan kellään kokemusta Z-ALDEN merkkisistä skitaroista?
On meinaan tarkoitus hankkia lähipäivänä tuommmoinen 250-300e kitara ja thomanista löytyi yksi tuon merkkinen kitara joka miellyttää silmää, mutta taitaa olla vähän tuommoista halpakamaa vai? http://www.thomann.de/fi/z_alden_sessionma.htm
^Ovh on hiukan enemmän kyllä kuin muissa mitä olen tuolta katellut, mutta sehän nyt ei tietenkään merkkaa paljoakaan.
Cort merkkisistä kitaroistakin olisi mukava kuulla kommenttia myös.
Ehkä olisi turvallisinta ostaa tuota epiphonea joka on myös suht menevän näköinen, se näköhän on tietysti tärkein kitaraa ostaessa..
EDIT: ja bonus kysymys tietäville, kumpi on parempi liimattu vai ruuvattu kaula sähköskitassa. Voisin kuvitella että ruuvattu, mutta kun ei ole oikein tietopohjaista kokemusta asiasta.
Ei voi sanoa kumpi kaulaliitos on parempi. Usein väitetään että liimattu tuo sustainia enemmän, ja yleensä liimakaula on vähän kalliimmissa kitaroissa (Gibson, toki myös Epiphonessa) Ruuvikaulan miinus on ehkä vähän huono ulottuvuus ylemmille nauhoille. Periaatteessa tuolla ei ole väliä, jokaisella on omat mielipiteensä. Itse tykkään neck-thrusta eniten.
Ja osta Yamahan Pacifica-mallin strato, tai Ibanezin RG321
Osat mielummin Tämä. Maksat saman verran käytetystä, mutta kyllä tuo olisi sen väärti. Jos tuo tone-potikka ei halua pysyä paikallaan, niin musiikkiliikkeestä saat halvalla uuden tilalle.
Jep kyllä sitä mallia tulee kyllä katsottua, eli mikä miellyttää silmää. ^Tuo on ehkä meikäläisen makuun hiukan liian ns. heviskeba,vaikka saundipolitiikka on varmasti kyllä kunnossa. Toisaalta tuo EPIPHONE VINTAGE G-400 WB mitä vakavasti harkitsen, niin ei sekään välttämättä miltään Jazz kitaralta näytä, mutta tiettyä charmia löytyy http://images4.thomann.de/pics/bdb/2113 ... 51_800.jpg
EDIT: Onkohan porukalla muuten millaisia kokemuksia tuosta Thomanin verkkokaupasta, jos on sieltä tilannut?
^Kauppa toimii aivan moitteetta, se on sitten jokaisen päätettävissä tilaako sieltä kitaraa kun ei ole testimahdollisuuksia ja takaisin lähettäminen Saksaan on aina oma pieni rumbansa. Älä ota tota Epiluuria. Multa löytyy sama malli mustana ja virittimet tippuu, ei vire pidä ja on kaulapainoinen ja on surkeat mikit ja on sitä sun tätä ja lisäksi vielä ruma
EDIT: sitäpaitsi tuolta Thomannilta se on ainakin loppu
^Jep niin on tosiaan loppu, kyselin eilen onko mahdollisesti vielä kuitenkin saatavilla.
Eli onko sinulla tuo täsmälleen sama skipara, palaute oli ainakin tyrmäävä Tässähän rupeaa tulemaan tutina päälle kun näitä miettii, isoja rahoja kuitenkin nyt pyöritellään.
Kestikö kauan ennenkuin rupesi osat rupisemaan jne. vai oliko aluksi ihan ok skitta?
http://www.thomann.de/fi/epiphone_vintage_g_400_wb.htm
Mites muuten tuossa juuri vintagessa on tuo: Myynnissä vuodesta: Kesäkuu 2008
Vai onko sitä tuolloin tullut vain lisää varastoon, vai olisiko kyseessä uurempi versio tuosta tippuri kitarasta?
^Saattaa olla ja varmaan onkin yksilöllistä. Tuotakin mallia varmaan väänetään kaukomailla aivan törkeän paljon, joten muutama susi joukkoon aina mahtuu. Se selittää varmasti hinnan laskun, vuosi takaperin tuo muistaakseni maksoi 150 euroa enemmän. Tossa Epiphonessa on myös se ärsyttävä puoli että se ikäänkuin vaihtaa virettä kun hieman asentoa vaihdat, ja palaa taas kun siirryt alkuperäiseen asentoon.
Musta tuntuu että noissa kolmessa ei keskenään ole mitään muuta eroa kuin väritys
^Taitaa olla hiukan ässä arpa mieninkiä tosiaan näissä halvemmissa kitaroissa. Juuri tuli sähköpostia Thomanilta ja vasta syyskuussa saapuu lisää tuota Eppiä, joten se siitä.
^Jos et strato/telemallia vieroksu niin kattele Yamahan Pacificaa. Ne ovat tasalaatuisimpia kitaroita mihin olen törmännyt ja hinta-laatusuhde aivan ässä, en ole huonoon yksilöön törmännyt vaikka noita olen ehkä kuutta eri kitaraa soitellut
Löytyykös Hamer merkkisistä kitaroista kokemuksia, meinaan tuolla helsingin fatzerissa oli 200e hintaan kun eilen katselin, ihan hienoja kitaroita, mutta mikähän on taso noin muuten ja kestävyys.
Thomannin kauppa toimii kyllä hyvin ja suhteellisen varmasti. Jos tilaat sieltä jotain tavaraa, niin maksa tuotteet etukäteen (luottokortti required) tai muuten toimituksessa kestää IHAN SAATANAN KAUAN! Mutta summa summarum; Tavarat tulee ja hyvin pakattuina.
Hamer skebat on kyllä hyviä, etenkin nuo 500 neurooppalaisen vehkeet. Meinasin viime kesänä ostaa Hamer Vectorin, mutta jostain syystä päädyin ostamaan jotain muuta. Nuo 200 e vermeet ovat ilmeisesti pulttikaulaisia?
Pentelesh wrote:
Hamer skebat on kyllä hyviä, etenkin nuo 500 neurooppalaisen vehkeet. Meinasin viime kesänä ostaa Hamer Vectorin, mutta jostain syystä päädyin ostamaan jotain muuta. Nuo 200 e vermeet ovat ilmeisesti pulttikaulaisia?
Ok, eli luottokortilla pitää suorittaa eihän sitä ikuisuutta meinaan jaksa odottaa.
Nyt en ole ihan varma noista Hammereista, mutta hyvin voi olla...mitäs kaulakiinnitystä suosittelet?
On kylläs aika nätti tuo "lentävä" minkä linkitit.
Se kaulaliitos on ihan puhtaasti makuasia, jos kunnolla haluat sustainia siihen vehkeeseen, niin osta läpirungon menevä (tuo toinen Deani, minkä linkitin). Pulttikaulassa on se etu, että jos kaula tai body vaurioituu, niin vaihto onnistuu helposti. Liimakaulan vaihtaminen on erittäin vaikeaa ja läpirungon menevän vaihtaminen periaatteessa mahdotonta, koska silloin joutuu lyömään koko kitaran osiin.
Jos et ole ennen soitellut kitaraa yhtään, niin suosittelen sitten ostamaan ihan stratocaster- tai les paul-mallisen kitaran ja jättää nuo V-, X- ja muut erikoisenmmanmuotoiset kitarat pois. Mulla on itsella kaksi V:tä ja yksi seiskakielinen strato ja ei noiden V-mallien pitäminen sylissä mitään kovin "vaikeaa" ole, mutta sohvasoitto en käytännössä onnistu ollenkaan.
BTW: muistin juuri, että Räbsällä (taisi kirjoitella tännekkin) on siellä Oulun suunnalla myynnissä Schecterin C-1 Classic. Jos tuo on vielä myynnissä, niin suosittelen tuon ostamista.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Minulla on Schecter c1 fr, eli lisenssifloikalla varustettu c1 jossa on Duncan Designedin "blackoutit". Kaikki toimii nyt kuin vaihdoin satulaan uudet lukkopalat ja ruuvit (schallerin). Pysyy vireessä täydellisesti ellei vedätremololla IHAN pohjaan.
Voin tuota C1 suositella kyllä, hyväntuntuinen ja näköinen.
scorpions wrote:Löytyykös Hamer merkkisistä kitaroista kokemuksia, meinaan tuolla helsingin fatzerissa oli 200e hintaan kun eilen katselin, ihan hienoja kitaroita, mutta mikähän on taso noin muuten ja kestävyys.
Mulla löytyy yks Hamerin flying V(Vector)ja on ihan jees soitin.
Fazerilla tais olla se explorer-malli tarjouksessa sen reilu pari sataa,ja yksilö jota kokeilin musa-fasulla vantaalla oli ainakin ihan susipaska.
Mikit noissa on aika tuhnut ainakin jos vertaa oman Hamerini tallassa olevaan DiMarzion Super Distortioniin.
Tuohon hintaan erittäin asiallinen keppi,mutta kannattaa pyytää liikkeestä kaupanpäälle kitaransäätö nimittäin olivat tosi huonoissa säädöissä ainakin minun testatessa.
Mun Vector saattais muuten olla myynnissä jos jotakuta kiinnostaa...
When the time is up you'll know
Not just one power runs the show
^ ^^^Kiitoksia sinne ylöspäin vinkeistä, tännän pitää käydä paikallisissa musaliikkeissä tarkastamassa mikä on siellä tilanne.
Vähän on ruvennut mietityttämään että olisiko sittenkin turvallisempi ostaa ihan kunnon kaupasta, meinaan vaan että jos tulee ongelmia niin ei tarvitsisi lähetellä kitaraa ties minne, vaan voisi käydä paikan päällä...katsellaan.Thomanin soittimissa tuntuu olevan se 3v takuu kaikissa peleissä, mitenköhän noissa suomalaisissa kaupoissa.