Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Hudson
Vempare
Vempare
Posts: 10
Joined: Wed Jan 07, 2004 20:06

Post by Hudson »

Oiskohan ollut vuonna 2000 kun kaveri oli ostanut läjän levyjä, AC/DC:tä ja Iron Maidenia ainakin. En tuolloin vielä kuunnellut mitään ihmeemmin mutta ajattelin että ihan jees musaa. Myöhemmin latasin pari biisiä ja siitähän se sitten lähti. :D
And when he gets to Heaven
To saint Peter he will tell:
One more soldier reporting Sir -
I've Served my time in Hell
mr.williams
Vempare
Vempare
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:10
Location: Oulu

Post by mr.williams »

Joskus 90-luvun loppupuolella tuli jonkin verran kuunneltua, mutta enemmälti vasta viime vuosina. Tällä hetkellä ehkä jopa ykkösbändi.
Late
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 383
Joined: Thu Jan 15, 2004 21:46

Post by Late »

2003 tammikuu, Aces High kappale levyltä Powerslave!

EDIT:Ja ikää oli 13 vuotta, eli nytten siis oon 14 vuotias!
Last edited by Late on Fri Jan 16, 2004 22:52, edited 1 time in total.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4785
Joined: Fri Jan 16, 2004 10:41
Location: Kotka/Karhulan Metallitehdas 48666

Post by Peke »

se oli 1983 ja olin 11v
mulla oli samalla kadulla kavereina kaksosveljekset, jotka oli minua pari vuotta vanhempia. Veljesten isosisko oli n16-17 tuolloin. Mimmi oli käynny katsomassa maidenia just hesassa ja toi jätkille world piece tour paidat. Oli kesä ja huudattettiin piece of mindia sisällä, kadulla, biitsillä jne..... sitten äiskä osti mulle oman POMin joululahjaksi 1983.....

siitä se lähti
Into Iron Maiden Since 1983
Urizen
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 148
Joined: Sun Jan 18, 2004 21:54
Location: Twenty knots over Kill Devil Hill

Post by Urizen »

Siinä jossain vuoden 1993 tietämillä....kaverilla kuulin ekaa kertaa Real Live Onea ja loppu on sitten historiaa....tuosta alkoi himmee levyjen kerääminen ja nyt löytyy tosiaa kaikki studioälpyt liveineen...ja jouluna oli 4. Maidenin keikka jossa olin läsnä!
Last edited by Urizen on Fri Jul 23, 2004 8:40, edited 1 time in total.

"Näin Seppo Rädyn kerran Kiteen Nesteellä hakkaamassa hedelmäpeliä.
Vittu, mie en pystynyt puhumaan sanaakaan, se oli niin vakuuttava."
- Jouni Hynynen
satanismo

Post by satanismo »

Yli 20 vuotta sittenhän se alkoi, Number Of The Beast oli mullekin se ensimmäinen jota tosissaan diggailin. Välillä oli vähemmällä huomiolla kun speed ja thrash metal jyräsivät niin lujaa mut sittemmin palasin ja nykyään kuuntelen sulassa sovussa.
Jaso
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 166
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:12
Location: Toivakka/SLN

Post by Jaso »

Vajaa kaks vuotta sitten, taisin olla kolmetoista
-Miks me juodaan heti aamusta kaljaa?
-Murot on loppu.
Child_of_the_damned
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 52
Joined: Tue Jan 06, 2004 12:13
Location: Rovaniemi Twilight Zone
Contact:

Post by Child_of_the_damned »

Suurin piirtein puolitoista vuotta on tullut kuunneltua. Itselläni bändi on selkeässä ykkösbändin asemassa.
Full of this
Lcfr
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 86
Joined: Tue Jan 06, 2004 12:10
Location: Rovaniemi Rock City

Post by Lcfr »

Child_of_the_damned wrote:Suurin piirtein puolitoista vuotta on tullut kuunneltua. Itselläni bändi on selkeässä ykkösbändin asemassa.
Veit sanat suustani :wink: .
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli
Posts: 509
Joined: Tue Jan 13, 2004 23:29
Location: Lapinlahti

Post by rokkariarvid »

En muista tarkalleen mutta ehkä 4-5 vuotta... Luulin ekaks että iron maiden on semmosta örinää mutta ei se ollukkaan...

Eka kuulin ehkä fear of the darki, siitä en niin hirveesti tykänny. Hallowed iski ihan hyvin ja Mariner oli kans kova... Wasted yearsin alku jäi kans kovasti mieleen ja siitä se pikkuhiljaa lähti :D
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Buckethead
Wimp
Wimp
Posts: 27
Joined: Mon Jan 19, 2004 22:31
Location: Rauma

Post by Buckethead »

Iron Maidenin kuuntelu alko reilu 9v sitten.
Be Quick Or Be Dead
johnas-
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 112
Joined: Tue Jan 06, 2004 14:07
Location: Joutseno

Post by johnas- »

BNW:n julkaisun jälkeen, jolloin olin 10 -vuotias
Like candles watch them burn
Maso
Roudari
Roudari
Posts: 407
Joined: Fri Jan 09, 2004 12:26
Location: Hellsinki
Contact:

Post by Maso »

1979 kun Paul soitti mulle mankassaan jotain niiden demoa. Oli sikahyvää siinä kännissä vaikka soundit kusikin. No sitten mä heräisin ja oikeasti aloitin 1981 Killersin ilmestymisen aikoihin kuuntelemaan.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
aku ankka
Vempare
Vempare
Posts: 21
Joined: Wed Jan 21, 2004 16:31
Location: E-pohjanmaa

Post by aku ankka »

Kuuntelun aloitin vuonna -99 Ikää tuolloin oli 13 vuotta. Ensimmäiset omistamani levyt taisivat olla Fear of the dark ja The number of the beast
Ea
Wimp
Wimp
Posts: 25
Joined: Wed Jan 21, 2004 16:34
Location: Helsinki

Post by Ea »

80-luvun loppupuolella, oisko ehkä 1987 tai jotain, kuitenkin joskus ala-asteikäisenä
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 251
Joined: Wed Jan 21, 2004 13:20
Location: Porvoo

Post by Lionheart »

Ikää 17 (ja puoli...), metallia on tullut kuunneltua 4-vuotiaasta saakka, mutta Maidenin kuuntelemisen aloitin vasta pari vuotta sitten :oops: .
Born To Lose - Live To Win
Judas
Vempare
Vempare
Posts: 19
Joined: Sun Jan 11, 2004 12:35

Post by Judas »

Maidenin kuunteluni alkoi puoli vuotta sitten, kun kaverini soitti Fear of the darkin, olin silloin kaksitoista
DejaWu
Berserkki
Berserkki
Posts: 861
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:16
Location: Beyond The Realms Of Ikaalinen
Contact:

Post by DejaWu »

Joo... Tää ei oo ihan lyhyt, juttu, mutta kerron kuitenkin!
Eli... Olin 6. luokan syksyllä koulussa, ja meillä oli tapana kuunnella luokan soittimella musiikkia ennen kuin opettaja tuli luokkan. Sitten kuulin räkäset soundit ja tuntu vaan nii tutulta biisiltä...
Sitten muistelin, että kaveri oli soittanu jotain biisiä ku olin niillä, mutta ei tienny muutaku, että bändin nimi oli joku Iron Maiden.
Okei... Kuuntelin biisiä koulussa eteenpäin ja kuulin laulun... :x Ihan kamalaa, sitten kysyin, että mikäs tää on? -Children Of Bodomin Trooper(oikei tiedän nykyään, että se oikeasti Sentenced).
Sitten heräs kiinnostus ja latasin biisin Trooper Iron Maidenilta, ja samalla tuli mukaan, 2 minutes to midnight ja Number Of The Beast.
Olin myyty! Eli tää prosessi tais kestää siitä 6. lkn loppusyksystä vuoden 2002 jouluun. Sitten kesti kauan ennenkuin ajattelin ostaa ihan oikean levynkin...
Olin Pariisissa viime vuodeden keväällä, ja ostin Killersin... Se oli paha virhe, koska en pitänyt yhtään... :( Mutta olin sinnikäs ja ostin kesän alussa Iron Maidenin ja Number Of The Beastin! Siitä se lähti ja nykyään omistan kaikki Studio albmuit ja Maiden on ainut ykkös bändi!!!
Ja tulihan sitä Maidenina todistettua Livenä 21.12 Isän kanssa. Ennen sitä oli jossain vaiheessa selvinnyt, että Isä oli Kuusrockissa '80 ja Maidenin keikalla!
Sen pituinen se!

Eli oon siis kuunnelu n. 1ja½ vuotta, ja nyt olen melkein 14.
Jekse
Vempare
Vempare
Posts: 23
Joined: Tue Jan 27, 2004 0:58

Post by Jekse »

Pedro wrote:Kesällä/syksyllä 2000 muistaakseni kaveri toi BNW:n kuunneltavaksi, ja sehän iski heti. Olisinko ollut jotain 14 tai 15 vuotta, eihän tuollaisia lyhyellä matiikalla osaa laskea.
mulla se iski just 2000 kesällä, sen jälkeen vein bnw:n perdolle ku rupes kunnolla kolisee ja rupeshan tuo pekkapojalllakin kolisee, ja ikää meillä oli se 14 :D
Eine karhutkaan koko talvea jaksa...
-Beast-
Vempare
Vempare
Posts: 24
Joined: Tue Jan 27, 2004 15:31
Location: Äänekoski

Post by -Beast- »

4 kk sitten... olin sillon 13..
You Are The Powerslave...
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1421
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:16

Post by miinus »

Katohan. Ihan uusiakin kuuntelijoita! Tervetuloa joukkoon tummaan. Tuo ikäjakauma vain nuorenee viesti viestiltä eli vanhukseksi tässä itsensä tuntee. No, sehän on välttämätön paha tuo vanhentuminen.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4137
Joined: Wed Jan 07, 2004 19:02
Location: Jyväskylä

Post by Hammer »

Hävettää tunnustaa, että olen kuunnellut Maidenia vasta noin vuoden verran. Omistan kuitenkin jo kaikki studioalbumit Virtual-XI:ta lukuunottamatta. Toisaalta onhan se parempi aloittaa Maidenin kuuntelu myöhään kuin ei milloinkaan. Sain muuten jokin aika sitten käännytettyä yhden kaverin kuuntelemaan Maidenia, ja tästä kaverista tuli "Maiden-fani" vain parin viikon kuuntelun seurauksena. Kenetköhän seuraavaksi käännytttäisi? :)
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1253
Joined: Tue Jan 06, 2004 11:11
Location: Espoo

Post by Roskisdyykkari »

Eli joskus kesällä ennen Give Me The Ed touria aloin kuuntelemaan heti kun kuulin Number of the Beastin. Aktiivinen kuuntelu alkoi joskus syksyllä ja silloin ostin ekan Maiden levyni (Dance of Death).
Sain muuten jokin aika sitten käännytettyä yhden kaverin kuuntelemaan Maidenia, ja tästä kaverista tuli "Maiden-fani" vain parin viikon kuuntelun seurauksena.
Juu itsekin olen käännyttänyt noin 5 tyyppiä Maiden faniksi :) .
Mini
Vempare
Vempare
Posts: 18
Joined: Fri Jan 16, 2004 9:36
Location: Seinäjoki

Post by Mini »

Maidenin kuuntelu alkoi 80-luvun alkupuolella ollessani n.10v.
Paddy
Kisälli
Kisälli
Posts: 531
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:54
Location: Jyväskylä

Post by Paddy »

En ollutkaan vastannut tähän, toisin kuin luulin. Aloitin kuitenkin kuuntelemisen vuonna 2001, kesällä. Kaveri silloin imutteli joitain Maidenin biisejä koneeltani ja minä olin, että mikä vitun Maiden? Kunnes kuulin Trooperin. 8)
Post Reply