Sonata Arctica

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Iskeekö Sonata?

Kyllä ja kovaa!
47
28%
Pari hyvää biisiä, mutta siihen se sitten jääki.
58
35%
Ei iske, ei sitten yhtään
63
38%

Total votes: 168

miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Dark Rider wrote:Kyllä se on niin että
Dickinsonia ja Kakkoa ei voi verrata koska molemmat ovat niin mahtavia laulajia,ja muutenkin erinlaisia!Tää on mun mielipide ja sitä ei enää kukaan muuta :P
Heheh ja toihan oli vasta kolmas kerta, kun se mielipide muuttu. Mutta nyt se pysyy! :lol:

Odotan kyllä innolla Sonatan esiintymistä Sauna Openissa. En ole kertaakaan livenä nähnyt, joten pääsee itse arvioimaan keikan paikan päällä. Jos siinä vaiheessa on enää arvioimiskunnossa.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Itse näin viime kesänä Sonatan Saunassa ensimmäistä kertaa livenä enkä ollut kovinkaan vakuuttunut. Vanhat ja vauhdikkaammat rallit toimivat, mutta en saanut uudemmasta tuotannosta mitään irti. Puuduttavaa ja tasaisen harmaata massaa josta ei jäänyt mitään mieleen kun en ole paria uusinta levyä sen enempää kuunnellut.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Itse olin todistamassa 29.4.2007 Sonataa Tampereen pakkahuoneella, ja meno oli kova. Eli Sonatan kanssa ei epäonnistuta!
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Viper wrote:Itse olen suuri Helloween-fani, josta Sonata ei kovin paljon enää erilaisempaa ole (ainakaan siitä 90-luvun versiosta)
Luulis nyt vähän enemmän painottavan, että KASARI HELLOWEENILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ MINKÄÄN VITUN SONATA FAGGOTICAN KANSSA!!!

80's Helloween = pure heavy metal
Sonata Arctica = Anus
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
Graphics
Kisälli
Kisälli

Post by Graphics »

^ Itse en löydä miltään vuosikymmeneltä minkäänlaista yhteyttä orkestereiden välillä.
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Graphics wrote:^ Itse en löydä miltään vuosikymmeneltä minkäänlaista yhteyttä orkestereiden välillä.
No itse en pahemmin muista minkälaista tuo uudempi Helloween on, mutta aika paljon on pitäny bändin muuttua et olis alkanu Sonatalta kuullostaa.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

KTULU wrote:
Viper wrote:Itse olen suuri Helloween-fani, josta Sonata ei kovin paljon enää erilaisempaa ole (ainakaan siitä 90-luvun versiosta)
Luulis nyt vähän enemmän painottavan, että KASARI HELLOWEENILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ MINKÄÄN VITUN SONATA FAGGOTICAN KANSSA!!!

Sonata Arctica = Anus
Tätähän itseasiassa hainkin juuri tuolla 90-luku vertauksellani. 80-luvun Helloween on todellakin aivan eri tasoa kuin Sonta Fartica, siitä ei ohi tule yksikään metalli-bändi, pari pääsee samalle tasolle.

Lähinnä yritin hakea jotain musiikkia omista ihquiluistani, joka olisi Sonataa lähimpänä ja 90-luvun Helloween Perfect Gentlemaneineen nyt sattuu olemaan se lähin (joskin eroakin kyllä vielä löytyy jonkin verran). On se muuten hauskaa, kun vähänkin ilmaisee itseään epäselvästi (tai muuten vaan puhuu suun täydeltä paskaa) saa olla heti tarkentamassa omia sanomisiaan. 8)

This shit comes back to haunt you!
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Viper wrote:
KTULU wrote:

Sonata Arctica = Anus
Tätähän itseasiassa hainkin juuri tuolla 90-luku vertauksellani. 80-luvun Helloween on todellakin aivan eri tasoa kuin Sonta Fartica, siitä ei ohi tule yksikään metalli-bändi, pari pääsee samalle tasolle.
Mä en kyllä puhunut musiikin tasosta vaan tyylistä.
Toi tasoero nyt on aivan uskomattoman suuri.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

KTULU wrote: Mä en kyllä puhunut musiikin tasosta vaan tyylistä.
KTULU wrote: 80's Helloween = pure heavy metal
Sonata Arctica = Anus
Eli kasari-Helloween siis kuuluu tyyliin "pure heavy metal", ja Sonata taas tyyliin "anus". :lol:

Ja 90-luvun Helloweenkin on tasoltaan jotain mihin Sonata ei ole ikinä kyennyt. Se on se alkupuoli + Master Of The Rings, jota siis meinasin tyylillisesti edes hieman samankaltaiseksi kuin Sonata. Paskanjauhannasta saa syyttää, esseiden kirjoittamisen yhteydessä jäänyt vähän kyseinen vaihde päälle.
-Hector
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Viper wrote:
KTULU wrote: Mä en kyllä puhunut musiikin tasosta vaan tyylistä.
KTULU wrote: 80's Helloween = pure heavy metal
Sonata Arctica = Anus
Eli kasari-Helloween siis kuuluu tyyliin "pure heavy metal", ja Sonata taas tyyliin "anus". :lol:
Sonatan genre nyt on aivan ehdottomasti ANUS. Turha koittaa kyseenalaistaa.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

^Genrestä en tiedä, mutta Sonatalla on erinäisiä vitun hyviä biisejä. Kuten Fullmoon, Don't say a word, Peacemaker, Black sheep...

Tietenkään ei tämmöiset biisit uppoa Truu-iivil bläkkäreille jne.. :lol:
What we do in life, echoes in eternity
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

rocker wrote:Tietenkään ei tämmöiset biisit uppoa Truu-iivil bläkkäreille jne.. :lol:
Niin tai hyvän musiikin ystäville.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

KTULU wrote:
rocker wrote:Tietenkään ei tämmöiset biisit uppoa Truu-iivil bläkkäreille jne.. :lol:
Niin tai hyvän musiikin ystäville.
Hyvä musiikki on se, mistä mä tykkään. Se on absoluuttinen totuus... :lol:
What we do in life, echoes in eternity
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Komppaan. Sonata on hyvää musiikkia, ja sillä sipuli. Ellei peräti porkkana? No, mielipiteitähän saa jokaisella tietysti olla.
Meadow
Paholainen
Paholainen

Post by Meadow »

Ihan karsean juustoista syntikkahippaahan tämä on.
zhamout
Vempare
Vempare

Post by zhamout »

^Jep!!! Samanlaista synailua levystä toiseen. Varsinaista kehitystä ei ole tapahtunut mihinkään suuntaan.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

^Joo, uus levy on aivan 100% poweria ja pelkkää tukututktutktutktut-komppii (eli vähä rytmihäiriöistä!) ei ole muuttunut mihinkään sitten Ekliktan!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Täällä on taas viime aikoina ollut niin käsittämättömän kovien asiantuntijoiden tekstiä, että oikein sieppaa. Jos ei oikeasti ole mitään järkevää sanottavaa, niin pitäkää turpanne kiinni. Aikani katselin tota jauhantaa, mutta nyt riitti. Jos joka aiheeseen heitettäisiin samantasoista ajatusten virtaa, voitaisiin koko foorumi sulkea. Pysykää poissa sellaisten aiheiden parista, jossa teillä ei ole paukkuja analyyttiseen kommentointiin.

Ja tämä oli nätisti sanottu.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Mahtaako Sonatalta olla mitään best of-levyä? Allekirjoitan edelleen vanhan väitteeni, että Sonatahan on jo aikoja sitten ajanut esikuvansa ( Strato ) ohitse.
Muutamia todella hyviä vetoja löytyy bändiltä melkeinpä joka levyltä, mitä olen kuullut.
Uusin levy onkin sitten jäänyt täysin kuulematta ja viime levyltäkin olen kuullut vain sen DSAW-biisin. Ja se muuten toimii.
Mutta jonkun best offin voisin tältä bändiltä kyllä ostaa. Ihan näin truu-äijänä.
"To be alive is more than just breathing"
Graphics
Kisälli
Kisälli

Post by Graphics »

^ Best offi löytyy: The Collection

Ihan pätevä pläjäys tuo sellaisille, jotka ei muuten hirveästi ole bändiin tutustunut. Tosin uudempi materiaali loistaa tältä levyltä poissaolollaan lähes kokonaan.

Unia on alkushokin jälkeen ollut ihan pätevä levy. Alkuun tuli arvosteltua tekelettä aika kovin sanoin, mutta ajan kanssa levy aukesi pikkuhiljaa, ja nykyään pidän levyä erittäin tasaisena kokonaisuutena.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^^^Asia ymmärretty, herra konstaapeli. Meni minullakin jutut jo ehkä hivenen sinne ulosteenjauhamisen puolelle. Pyydän anteeksi. Ja Sonatalla on edelleen jokunen todella hieno kappale. Full Moon jyrää. Eikä se Black Sheeppikään huono ole 8)

"We are not Iron Maiden and we are not from England
We are Sonata, we come from Finland"
-Hector
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Graphics wrote: Unia on alkushokin jälkeen ollut ihan pätevä levy. Alkuun tuli arvosteltua tekelettä aika kovin sanoin, mutta ajan kanssa levy aukesi pikkuhiljaa, ja nykyään pidän levyä erittäin tasaisena kokonaisuutena.
Itse en ole tuohon Unia-levyyn vieläkään päässyt sisälle, koska en ole sitä paljoa kuunnellut. Mielestäni tuo uusin ei vain ole sitä tuttua Sonataa :lol: No, ehkä pitäisi enemmän syventyä. Caleb nyt on ihan kohtis.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Graphics wrote:^ Best offi löytyy: The Collection

Ihan pätevä pläjäys tuo sellaisille, jotka ei muuten hirveästi ole bändiin tutustunut. Tosin uudempi materiaali loistaa tältä levyltä poissaolollaan lähes kokonaan.

Unia on alkushokin jälkeen ollut ihan pätevä levy. Alkuun tuli arvosteltua tekelettä aika kovin sanoin, mutta ajan kanssa levy aukesi pikkuhiljaa, ja nykyään pidän levyä erittäin tasaisena kokonaisuutena.
Eikö tuo Picturing The Past ole Sonata- fanien keskuudessa pidetty biisi vai miksi sitä ei ole tuolla kokoelmalla? Olen monesti ihmetellyt, että miksei sitä soiteta myöskään livenä. FullMoonin kanssa ehdottomasti Sonatan parhaita biisejä!
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Minusta Picturing the Past on turhankin Stratovarius-tyylinen biisi, joten ehkä tässä voi olla syy, että otetaan vähän pesäeroa. No joo, onhan tuolla Collectionilla kuitenkin 8th Commandmentin tapaisia tilutteluita, joten vaikea sanoa.
Fastfinger
Vempare
Vempare

Post by Fastfinger »

Sonata löytyi vuonna 2004 . Isoveli osti Winterheart's Guildin ja pakotti minua kuuntelemaan. Ensimmäisiä kappaleita oli The Cage ja iski todella kovaa.
Nyt on kaikki levyt+muut hankittu.
En tajua miksi jotkut typerät mistään mitään tajuamattomat tulee vikisemään esim.
zhamout wrote:^Jep!!! Samanlaista synailua levystä toiseen. Varsinaista kehitystä ei ole tapahtunut mihinkään suuntaan.
Ottaa oikein päähän.
Sonatan uusin vedos Unia on aivan mahtava. Vaatii monta kuuntelu kertaa, että pystyy sisäistämään kaiken, sillä onhan se vaikeampaa kun perus Powerjynkytys. Kehitystä on tapahtunut mielettömästi. Se perus "rallienglanti" on mielestäni jo historiaa, eikä sitä enään kuule. Laulutaidot ovat kehittyneet mielettömästi Eclipticasta.
Kitaristin vaihdos järkytti aika pahasti ja vieläkin kaipaan Jania. Janilla on yksi parhaista tyyleistä soittaa ja sormet liikkuu vaivattomasti, todisteena (jos joku ei ole vielä nähnyt)
http://youtube.com/watch?v=dz3hpwKTB3I
Eliaksen tulo ei kyllä laskenut Sonatan laatua mihinkään suuntaan, melkein päin vastoin.
Nyt on molemmat kitaristit nähty livenä ja molemmat kyllä osaavat hommansa. Viime keikalla Haaparannassa sain Eliaksen plekun ja ostin hänen soololevyn: The Leadstar, nimmareilla varustettuna. Näin kitararistin näkökulmasta levy on aivan loistava.
Post Reply