Iron Maiden 6. ja 7.7.2005 Hartwell Areenalla

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Paddy wrote:
MS wrote: Lämittelijä soittaa n. 30-60min.
Hyvä lämittelijä korkeintaan plussaa.
Kyllä minä mieluummin katsoisin sen puoli tuntia vaikka Megadethiä kuin Murderdollsia.
Sama täällä.. No toisaalta Maidenin odotus nousee korkeammalle jos Murderdolls lämmpäisi 8)
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

MS wrote:Lämmittelijöistä turha spekuloida:
  • Iron Maiden pääasia.
  • Lämittelijä soittaa n. 30-60min.
  • Lämittelijällä käytössä vain osa valoista ja soundit ei välttämättä hyvät.
  • Hyvä lämittelijä korkeintaan plussaa.
Ei vittu MS ja pallukat :D :lol:
  • Lämppärit aina tervetulleita
  • Vaikka eivät kauaa soittaisikaan
  • Silti kuuntelee mielellään jos ovat hyviä
  • Tekevät tehtävänsä
  • Itsestäänselväähän tuo, että puitteet pienemmät
  • Nää pallot on tosi karuja :D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
-teme-

Post by -teme- »

joo ohan se ihan mahtavaa kun ironmaiden tulee suomee! ma meen ainakin kattomaan sita vaikka oon kuunellut vasta puols vuotta jain nakojaan seiihen musaan heti koukkuun 8) einhan ma viittuu ite menna sinne kodks siella tulee muuten kunnon jattilais kaappei ja heittelee mua miten sattuu onneks mulla on iso veli ja sen sen kamut ketka on jo kaikki yli 17 vaikka ma oon 12 :!: :D ettsa sinne vaan laulaa ja riehuu 8)
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^suomeksi?

Ite saan Maidenin konserttiin kenttäliput jonottamatta. Kerrankin onni potkaisi minua.
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

itikka^ wrote:^suomeksi?
Itsekkin ihmettelin ihan samaa.. :)

Minun pitää luottaa kaveriin että käy hakemassa liput mulle ja toiselle kaverilleni. Yllättävän paljon on kuitenkin tuttuja/kavereita lähdössä kattomaan Maidenia tältäkin kylältä. Tai siis että monet ovat sanoneet lähtevänsä.
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
The Hellion
Berserkki
Berserkki

Post by The Hellion »

Järkeelin täs vaan jotta minusta olis aika kova juttu jos Maiden reenais jonku pari biisiä joita ei oo koskaan soitettu livenä ja sitte 2-3 sellasta biisiä joita on joskus soiteltu mutta ei nyt pitkään aikaan ja lisäilisivät niitä sinne settiin, niinku yhen tai kaks sellasta ihan täyttä yllätystä settilistaan. Olis meinaan vähä mahtavaa kuulla esim. Caught Somewhere In Time tai joku Total Eclipse livenä.

Tähänkin kyllä joku varmasti keksii syyn miksi se ei ole mahdollista mutta ainahan saa haaveilla......
Apparel^
Wimp
Wimp

Post by Apparel^ »

Caugh somewhere in time ja Total Eclipse on soitettu livenä :wink:
Veikkaan että tiesitkin, mutta viilasin silti
Mun mielestä saa todellakin jättää ne aina soitetut kokonaan pois.

Mites muuten meinaatte lähteä lippuja jonottamaan? Ite ainakin ku Helsingissä asun, niin varmistan porukalla ja menemme makuupussien kanssa jonnekkin Stockmannin lähistölle.
-Scream for me, it's time for tea.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Mitä noihin biisilistoihin lopulta tulee, niin Maiden on varsin vankasti suorittanut sitä kaavaa, että jos jokin biisi jätetään soittamatta levyn promootioturneella niin se myös ei tule soittoon myöhemminkään.
ploughman
Roudari
Roudari

Post by ploughman »

Olisi muuten tosi asiallista, jos joku joka nauhoitti Brucen RadioCity-haastiksen jaksaisi naputella sen kirjalliseen muotoon, niin että se voitaisiin laittaa Rautaneidon sivuille kaikille näkyviin. Paljon löytyy varmasti porukkaa, jotka eivät Citya kuuntele tai pääse kuulemaan.

Parasthan tietysti olisi, jos se laitettaisiin audiomuotoisena kantaan.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Mä nauhoitin sen kasetille joten enköhän sitä voisi illemmalla yrittää vetästä sen puhtaaksi ja postailla tänne.
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

Audio varmaan olisi parempi idea.
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
ploughman
Roudari
Roudari

Post by ploughman »

Mutta kirjallinen versio myös ihan yhtä mukava!

Kiitos paljon condemned jo etukäteen!
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Mä en osaa kasetteja (tai ylipäätänstä mitään mediaa) siirtä PC:lle joten se siitä.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

^ Ainahan voi kokeilla tietokoneen mikillä nauhottaa kun soitat kasettia. Itse kerran nauhoitin tällä tavalla koneelle kasetin ja laatu oli riittävän hyvä.

Hätä keinot keksii :wink: .

Jos se ei tepsi niin silloin kirjallinen versio onnistuisi ainakin.
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

Minä kirjoitin lyhyemmän version haastattelusta. Tämä tuli jo viime tiistaina. Pitemmässä versiossa on pari-kolme kysymystä enemmän.

Elikkä tässä nyt haastattelu Radio Cityltä tiistaina 19.10. 2004
Haastattelijana Satu Risteli:

SR: Will the new tour contain old Iron Maiden songs also?

BD: The tour next year is going to be a look back at all the great stuff that we've done in the past especially for new fans who've never heard the band do some of these songs which are 20 years old, I mean we're playing in Europe only for 2 months from the end of May until the first week in July and obviously Hartwall Areena in Helsinki on Wednesday July the 6th.

SR: Okay, so we can expect you here?

BD: Oh yes.

SR: You were here two times last year. Which one of those gigs was the best?

BD: I really liked the second gig because it was great to come back and I just remember the outside, the snow and everything else. It was nice showing up in a middle of a bizzard going to do a gig. I mean i guess it's normal weather for you but unusual for us.

SR: Everytime you guys go on tour rumours start saying that this is your last tour and you are retitring... Will you actually tell us when that time comes?

BD: Oh yeah, we'll give you plenty of notice.

SR: Okay, so I don't have to put some rumour on that this is going to be your last tour...

BD: No 'cos it's not.

SR: Ok. You promise that now?

BD: Oh yes.

SR: Albums, DVD's, books, tours... Iron Maiden seems to be pretty eager to please the fans all the time...

BD: Well, you know it's all available if people want to have a look at it. I mean we were one of the first bands to produce really extensive videos of documentary footage and things like that, so all we're doing really is just carrying on what we've always done.

SR: Thank you very much. *The Trooper starts to fade in*

BD: Marvellous.

SR: And I'm waiting for you to come to Finland.

BD: Oh, indeed yes.

BD: Hi I'm Bruce Dickinson from Iron Maiden and on Wedesday July the 6th in Hartwall Arena, me, my mates and Eddie are gonna rip up Helsinki. See you there!

*fades to The Trooper*
Toivottavasti condemned ei vielä ehtinyt aloittaa, tiedän miten vittumaista tuota oli kirjoittaa... :D
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

^Hyvältä kuulostaa.

Riittääköhän jos menee lippujonoon puolta tuntia ennen avaamista. Siis kenttälippuja ajattelin hankkia. :roll:
tailgunner
Hang-Around
Hang-Around

Post by tailgunner »

Itse ajattelin pistää varman päälle ja mennä jotain 3 tuntii ennen jonottaa.. 8) Tuskin Joensuussa niin paljoo jonoo on lippupalvelun ovella sillon mut kuitenki, ei uskalla ottaa riskejä :)
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

DejaWu wrote:^Hyvältä kuulostaa.

Riittääköhän jos menee lippujonoon puolta tuntia ennen avaamista. Siis kenttälippuja ajattelin hankkia. :roll:
Nämä ovat niitä pahoja kysymyksiä. Viimeksi minulla riitti vartin jonotus kenttälippuun, koska löysin hyvän syrjäisen lippupalvelun, johon porukka ei ollut löytänyt.
Tällä kertaa tuo samainen lippupalvelu aukeaa vasta klo 11, joten joudun menemään jonnekin muualle todennäköisesti Stockalle.
Minä en jätä mitään sattumanvaraan, joten aion olla siellä hyvissä ajoin (pari-kolme tuntia ennen yhdeksää).
Pienillä paikkakunnilla voi olla, ettei tarvitse kauhean kauaa jonottaa päästäkseen lippuluukulle...

Sitten tietysti lippupalvelun toiminta voi olla vähän kyseenalaista, joten sekin täytyy ottaa huomioon. Nämä ovat vaikeita juttuja aina.
Powerslave
Hell Rat
Hell Rat

Post by Powerslave »

DejaWu wrote: Riittääköhän jos menee lippujonoon puolta tuntia ennen avaamista. Siis kenttälippuja ajattelin hankkia. :roll:
En tiedä mikä on yleensä tapana, mutta viime talven lippuja jonottaessa ainakin Helsingissä Sokoksen pääovella jaettiin kahdeksalta ensimmäiset jonotus-numerot. Silloin menin seitsemältä jonottamaan ja olin seitsemäs paikalla -> jonotusnumero 18 :roll:. Eipä noilla jonotusnumeroilla mitään tehnyt, kun Sokoksen koneet olivat "rikki" ja seisomapaikkoja ei ollut saatavilla.
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

^Siis miten "rikki", saitko ollenkaan lippua keikalle?
Powerslave
Hell Rat
Hell Rat

Post by Powerslave »

Sanoivat vain, että koneissa on vika eikä kenttälippuja saa. Ei edes se ensimmäinen jonossa ollut saanut kenttälippuja. Muita lippuja sai kyllä ostettua. Monet lippuja hakemaan tulleet lähtivät kiroillen pois.

Maiden katsottiin sitten Hartwallin takakaarteesta katsomosta 111, olivat kuulemma parhaat paikat mitä siinä vaiheessa sai. Lipun kouraani saatua, kelloni näytti 09:08. Nopeasti näyttivät liput menevän. Vai oliko koneet vieläkin enemmän sekaisin?

En tiedä uskaltaako sinne Sokokselle tällä kertaa mennä ostamaan lippuja :shock:.
stiflat
Bändäri
Bändäri

Post by stiflat »

Siis kaikille uusille kenttälippuja (ja miksei ylipäätään lippuja) hamuaville
tiedoksi, että vaikka olisi toisena jonossa ei välttämättä saa lippuja
kentälle, koska Lippupalvelun koneet tuntuvat aina jossain päin Suomea
sekoavan ja näyttävän kenttää täyteen buukatuksi jo avauksessa. Tätä
kutsutaan "Lippupalvelushow"ksi ja toivokaa ettei se osu juuri omalle
lippupalvelupisteellenne.

Itse mm. olin Metallicaa jonottamassa toisena, mutta paska säkä kävi.
Onneksi sain vaihdettua kenttäliput myöhmmin.

Se on sellaista paska-arvontaa koko maanantai aina.
Tietysti asemiaan voi edes vähän parantaa, jos on jonossa ensimmäisien
joukossa.

Maanantaina siinä 8:55 alkaa taas sydän lyödä tiheämpään ja kädet
hikoilla kun jonossa katselee kun nuoret tyttöset tiskin takana, vailla
minkäänlaista kiireen häivää, laittelevat koneita valmiiksi.
Ihan niinkuin olisi mistä tahansa asiasta kyse...= )
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

^Älä pelottele tuolla "lippupalvelushow":lla... :lol:
Toistaiseksi minun kohdalleni ei ole osunut, mutta taas on sellainen tunne, että joku mene pieleen...
harvester
Hang-Around
Hang-Around

Post by harvester »

^^Jep ja eläkeikäinen mummonen istahtaa koneelle ja kysyy kohteliaasti nuoremmilta työtovereiltaan "Mitäs mä nyt sitten teen?"
Kyllä siinä pulssi nousee, on todettu muutamaan kertaan.
ploughman
Roudari
Roudari

Post by ploughman »

Asiallinen homma Tag! Jos condemnediltä irtoaa vielä ne pari kolme kyssäriä, niin siinähän on tuo koko versio sitten valmis!
Post Reply