Iron Maiden 6. ja 7.7.2005 Hartwell Areenalla
Moderator: The Killer Krew
^Stadionilla oli mikseripöydän edessä ruuhkaista, mutta Maidenin
keikoilla yleensä mikseripöydän paikkeilla ollut jo rauhallista. Johtuu ehkä
Stadionin kenttäpaikkojen isommasta määrästä.
Itse olin yläkatsomossa perällä kesän keikalla (kun itse intissä ja äiti
tuurasi lippujen hankinnassa) ja mielestäni ihan mukava paikka sekin. Sai
istua, näki hienot Eddie-kuvat paremmin mm. lattiasta, valoshowta ei näe
läheskään niin hyvin kentältä. Eli hyviä puolia myös sieltä
peräseinänpaikoiltakin jäi käteen. Eli ei huolta mielestäni, vaikka sinne
lipun hommaisi.
Pirun kuuma silloin oli, kun kesä oli, ja varmaan niin on taas nytkin.
keikoilla yleensä mikseripöydän paikkeilla ollut jo rauhallista. Johtuu ehkä
Stadionin kenttäpaikkojen isommasta määrästä.
Itse olin yläkatsomossa perällä kesän keikalla (kun itse intissä ja äiti
tuurasi lippujen hankinnassa) ja mielestäni ihan mukava paikka sekin. Sai
istua, näki hienot Eddie-kuvat paremmin mm. lattiasta, valoshowta ei näe
läheskään niin hyvin kentältä. Eli hyviä puolia myös sieltä
peräseinänpaikoiltakin jäi käteen. Eli ei huolta mielestäni, vaikka sinne
lipun hommaisi.
Pirun kuuma silloin oli, kun kesä oli, ja varmaan niin on taas nytkin.
Suosittelen katsomonosaa 120 ja paikkoja 1-10 rivillä ei niin väliä. Kaverini oli viimeksi tuolla ja kehui paikkoja erinomaisiksi.
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
Minäkin olin kesän keikalla tuossa 108 katsomossa aivan 107:n ja 108:n välisten portaiden vieressä toisiksi alimmalla rivillä ja kyllä voin lämpimästi suositella ainakin niille, jotka jostain syystä epäröivät kentälle menoa. (pelkäävät etteivät näe tai tulevat runnotuksi jne.)
Katsomosta näkee aivan erinomaisesti lavalle ja koko halliin, jos on tarvetta tiirailla yleisön käyttäytymistä. Se oli huikea näky, kun koko kenttä pomppi sävelten tahdissa...
Tosiaan en tiedä millaista on olla takakaarteessa ylähyllyllä, mutta ainakin nuo katsomot tuossa lavan vierustalla ovat erinomaisia. Keikasta saa paremman käsityksen kokonaisuudessaan, kuin kentältä. Näkee valot paremmin, pystyy rauhassa keskittymään seuraamaan tapahtumia jne.
Kentän meininki on todella hektistä, eikä siinä välttämättä edes tajua katsella kaikkea. Esim. minä missasin Janickin kokonaan viime kerralla.
Mutta sitten taas kentän fiilistä ei kyllä mikään voita.
Katsomosta näkee aivan erinomaisesti lavalle ja koko halliin, jos on tarvetta tiirailla yleisön käyttäytymistä. Se oli huikea näky, kun koko kenttä pomppi sävelten tahdissa...
Tosiaan en tiedä millaista on olla takakaarteessa ylähyllyllä, mutta ainakin nuo katsomot tuossa lavan vierustalla ovat erinomaisia. Keikasta saa paremman käsityksen kokonaisuudessaan, kuin kentältä. Näkee valot paremmin, pystyy rauhassa keskittymään seuraamaan tapahtumia jne.
Kentän meininki on todella hektistä, eikä siinä välttämättä edes tajua katsella kaikkea. Esim. minä missasin Janickin kokonaan viime kerralla.
Mutta sitten taas kentän fiilistä ei kyllä mikään voita.

Riippuen areenasta ja lavasteista niin voi olla jopa hyvä paikka. Jarre ainakin toimi Tukholmassa sieltä hyvin ja koko showsta sai paremman käsityksen.Tag wrote:Tosiaan en tiedä millaista on olla takakaarteessa ylähyllyllä,
Voin kaverini puolesta vahvistaa asian.Tag wrote:mutta ainakin nuo katsomot tuossa lavan vierustalla ovat erinomaisia. Keikasta saa paremman käsityksen kokonaisuudessaan, kuin kentältä. Näkee valot paremmin, pystyy rauhassa keskittymään seuraamaan tapahtumia jne.
Kenttä ja katsomo ovat kaksi eri maailmaa. Katsomossa saa kyllä kaiken irti muiden tunnelmasta, kun voi katsoa sitä kentän hektistä ja hurmoshenkistä käyttäytymistä. Samalla voi katsoa mahtavaa valoshowta. Esim 1999 näytti katsomosta mahtavalta kun vihreät ja siniset spotit värjäsivät yleisön näyttämään Skotlannin nummilta Clansmanin aikana. Alakatsomoissa myös aina seistään, joten mitään jumittamista ei sielläkään ole tarjolla. Katsomossa on vähän kun katsoisi DVD:tä.
Kentällä sitten taas joutuu vähän fyysisempään ja jalkoja kuluttavampaan toimintaan. Osa showsta voi myös mennä ohi, mutta yksityiskohtiin on helpompi keskityä.
Kahtokaas muuten tätä. Ei ne neljä ensimmäistä albumia ole rajana, kun biisilistaa tehdään. Tämän Bruce kyllä kertoi jo Götebrgs Postenissa.
Tässä kuitenkin miehen toivelistaa:
Kentällä sitten taas joutuu vähän fyysisempään ja jalkoja kuluttavampaan toimintaan. Osa showsta voi myös mennä ohi, mutta yksityiskohtiin on helpompi keskityä.
Kahtokaas muuten tätä. Ei ne neljä ensimmäistä albumia ole rajana, kun biisilistaa tehdään. Tämän Bruce kyllä kertoi jo Götebrgs Postenissa.
Tässä kuitenkin miehen toivelistaa:
Reuters wrote: when Bruce Dickinson was been interviewed, he let go some of the songs that would be played: Children of the Damned,Where Eagles Dare, Die With Your Boots On, RIME TO THE ANCIENT MARINER, Powerslave, Wasted Years, Stranger in a Strage Land.
Oho, tuon Strangerin soittoa odotan erityisesti. Vaikka pahoin pelkään ettei se tule toimimaan kunnolla ilman synaa. Soitettiinhan se Ed Hunter-kiertueellakin ekalla viidellä keikalla mutta tiputettiin pois nopeasti ja rehellisesti sanoen siinä ei todellakaan ollut samaa fiilistä kuin jos katsotaan vuosien 86/87 vastaavaa vetoa.
Ja Wasted Years... Gers ei saa soittaa sooloa!

Adrian soitti Wasted Yearsin 1999.condemned wrote:Oho, tuon Strangerin soittoa odotan erityisesti. Vaikka pahoin pelkään ettei se tule toimimaan kunnolla ilman synaa. Soitettiinhan se Ed Hunter-kiertueellakin ekalla viidellä keikalla mutta tiputettiin pois nopeasti ja rehellisesti sanoen siinä ei todellakaan ollut samaa fiilistä kuin jos katsotaan vuosien 86/87 vastaavaa vetoa.
Stranger tiputettiin sen takia poijes, kun Adrian meni isänsä hautajausiin kesken kiertueen. Sitten kun hän tuli takaisin, ei sitä jostain syystä otettukaan ohjelmistoon.
Mulla on 1999 New Yorkin keikka ja toimi muuten pimeen hyvin! Miten niin ei synaa?! Nythän niillä on syna mukana. 1986 EI ollut synaa, vaan kitarasynat. Michael Kenny soitti 1999 esim. Stranger in the Strangelandin synat verhojen takaa kuten tavallista.
^ No sen kyllä uskon. Laskee kyllä tunnelma heti kun tulee tuollainen hitaamman puoleinen kesken vauhdikkaan pyörityksen.
^^ Joo näin teki. Ja oli ´99 synat mutta paljon vaimeammat kun tulevat sieltä taustalta verhojen takaa ja veivät ehdottomasti osan fiiliksestä pois. Mutta se kitarasyna on ainut oikea.
^^ Joo näin teki. Ja oli ´99 synat mutta paljon vaimeammat kun tulevat sieltä taustalta verhojen takaa ja veivät ehdottomasti osan fiiliksestä pois. Mutta se kitarasyna on ainut oikea.
Rod sanoo:
“The new double DVD, The Early Days, covers the period of the first four classic albums – Iron Maiden, Killers, Number of the Beast and Piece of Mind – and this gives us a fantastic opportunity to give the fans a set with lots of materiel from those great albums."
Täten odottaisin setin koostuvan pääosin noista albumeista (IM, K, NOTB, POM), tosin minun puolestani settiä saisi tulla uudemmiltakin albumeilta, mutta koska kiertue on early days-teema, niitä ei luultavasti soiteta.
Ja vielä hartwall-stadikka keskusteluun, viitaten viralliseen kotisivuun keikka on näillänäkymin jaffalla.
“The new double DVD, The Early Days, covers the period of the first four classic albums – Iron Maiden, Killers, Number of the Beast and Piece of Mind – and this gives us a fantastic opportunity to give the fans a set with lots of materiel from those great albums."
Täten odottaisin setin koostuvan pääosin noista albumeista (IM, K, NOTB, POM), tosin minun puolestani settiä saisi tulla uudemmiltakin albumeilta, mutta koska kiertue on early days-teema, niitä ei luultavasti soiteta.
Ja vielä hartwall-stadikka keskusteluun, viitaten viralliseen kotisivuun keikka on näillänäkymin jaffalla.
Kattellaan...
Joulun keikalla olin katsomossa 312, ja ei sielläkään mitenkään huono tunnelma ollut, muttei sitä voinut verrata siihen miltä kentällä näytti. Hyvää siellä oli se, että näki kokonaisuuden. Itse en sinne toista kertaa mene, jos sinne menee niin kannattaa varata kiikarit mukaan.
Edit: Vielä nuihin biiseihin, mitä Bruce mainitsi. Jos ROTAM, Powerslave, Wasted Years soitetaan, niin ei voi olla kuin tyytyväinen.
Edit: Vielä nuihin biiseihin, mitä Bruce mainitsi. Jos ROTAM, Powerslave, Wasted Years soitetaan, niin ei voi olla kuin tyytyväinen.
Kyllä oheisista valitsisin Children of the Damned, olisi todella mielenkiintoista kuulla miltä kuullostaa Brucen tämänhetkinen ääniReuters wrote: when Bruce Dickinson was been interviewed, he let go some of the songs that would be played: Children of the Damned,Where Eagles Dare, Die With Your Boots On, RIME TO THE ANCIENT MARINER, Powerslave, Wasted Years, Stranger in a Strage Land.
ja kolmen kitaran sovitus.
Totta kai myös niihin. Bruce on tosin jo todennut Göteborgs Postenille, että mitään rajaoituksia ei laiteta, eli että vain noilta 4 albumilta pitäisi matsku valita. Mieshän itse esitti esimerkkinä materiaalia Somewehre in Timeen asti.Sammakko wrote:Rod sanoo:
-
- Kisälli
Ai pirulainen, jos soittaisivat nuo, mitä Bruce sanoi! Sitten voi olla kyllä uskomattoman hienoa, kun mukana on Powers. , ROTAM, SIASL... Viimeinen noista olisi kyllä erinomaisista erinomaisin pomppubiisi , jos pääsen kentälle
Muutenkin nuo ovatkin melkein niitä kappaleita, joita olen halunnut nähdä livenä
Keikka pistää kiertämään mahassa jo sen verran mukavasti, että lähdempä tästä jankille saman tien

Muutenkin nuo ovatkin melkein niitä kappaleita, joita olen halunnut nähdä livenä

Keikka pistää kiertämään mahassa jo sen verran mukavasti, että lähdempä tästä jankille saman tien

Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Norjassa ei ole konserttia. 7.7 on mahdollisesti toisen konsertin optiopäivä. 9.7 on seuraava konserti Ullevilla.Cyrus (ironmaiden.com bb) wrote:Hei og takk for mail.
Det blir nok ingen Iron Maiden konsert i Norge i forbindelse med
turnèen de skal ut på.
Det er riktig det at det blir Gøteborg. Jeg tror billettsalget starter
på mandag, du kan følge med på www.ema.se
Lykke til !
MVH
Kristin :-)
-
- Berserkki
kysymys...
Miten voin liittää kuvan nimimerkkiini 

And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Tuli tässä listailtua neljän ensimmäisen levyn kappaleita, joita kuulisi todella mielellään keikalla ja vaikka siihen on saatanasti aikaa vielä, niin pistän tämän listan huvikseni tähän.
Remember Tomorrow
Phantom Of The Opera
Strange World
Wrathchild
Killers
Purgatory
Twilight Zone
Drifter
Children of the Damned
The Prisoner
22 Acacia Avenue
Where Eagles Dare
Revelations
Flight Of Icarus
Die With Your Boots On
To Tame A Land
Aces High
Two Minutes To Midnight
Flash Of The Blade
Rime Of The Ancient Marine
Powerslave
Enemmän ja vähemmän soitettuja kappaleita. Ei tule tässä ihan äkkiä mieleen, että miten pitkiä keikkoja IM on nykyään soitellut, mutta kaiketi se menee johonkin 20 kappaleen suuntaan. Tuossa listassa on kyllä jo sellaisia herkkuja, ettei sinne montaa superhittiä edes kaipaa sekaan.
Remember Tomorrow
Phantom Of The Opera
Strange World
Wrathchild
Killers
Purgatory
Twilight Zone
Drifter
Children of the Damned
The Prisoner
22 Acacia Avenue
Where Eagles Dare
Revelations
Flight Of Icarus
Die With Your Boots On
To Tame A Land
Aces High
Two Minutes To Midnight
Flash Of The Blade
Rime Of The Ancient Marine
Powerslave
Enemmän ja vähemmän soitettuja kappaleita. Ei tule tässä ihan äkkiä mieleen, että miten pitkiä keikkoja IM on nykyään soitellut, mutta kaiketi se menee johonkin 20 kappaleen suuntaan. Tuossa listassa on kyllä jo sellaisia herkkuja, ettei sinne montaa superhittiä edes kaipaa sekaan.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
Permannosta ja katsomoista. Itselläni ei ole kokemusta permannosta, sillä koskaan en ole sinne lippuja yrittänyt edes hankkia. Molemmilla kerroilla (viime vuonna) olin yläkatsomossa, ensimmäisellä kerralla katsomossa numero 313:
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm (oikea alakulma).
Toisella kerralla sitten puolestaan olin katsomossa numero 316, eli lähempänä lavaa, kuin edellisellä kerralla:
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm (alareunassa, vasemmalla).
Katsomossa 316 ollessani istuin ensimmäisellä rivillä yläkatsomossa ja näkymät sieltä olivat aivan loistavat. Sieltä näki kaiken tarpeellisen, sinne on tarkoitus nytkin suunnistaa, jos vain onnistaa.
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm (oikea alakulma).
Toisella kerralla sitten puolestaan olin katsomossa numero 316, eli lähempänä lavaa, kuin edellisellä kerralla:
http://www.hartwall-areena.com/b/b2.htm (alareunassa, vasemmalla).
Katsomossa 316 ollessani istuin ensimmäisellä rivillä yläkatsomossa ja näkymät sieltä olivat aivan loistavat. Sieltä näki kaiken tarpeellisen, sinne on tarkoitus nytkin suunnistaa, jos vain onnistaa.
Hartwall Areena, Helsinki: 30.06.2003, 21.12.2003, 06.07.2005.
Jäähalli, Tampere: 12.11.2006.
Olympiastadion, Helsinki: 18. 07.2008.
Jäähalli, Tampere: 12.11.2006.
Olympiastadion, Helsinki: 18. 07.2008.
-
- Lentäjä-Ässä
Eilen illalla varmaan jonkun tunnin innostuin väsäilemään kaikkia merkintöjä ja muistiinpanoja liittyen Maidenin mahdolliseen settilistaan. Sillon en ollut vielä kuullut tästä Brucen kertomasta jutusta joten oletin että jos setti tulisi sisältämään vain neljältä ensimmäiseltä albumilta biisejä. Noh, oletin setin olevan 17-20 biisiä. Yritin saada setistä mahdollisimman todentuntuisen.
Joka voisi oikeasti hyvin olla Early days- kiertueen settilista.
Karsin yksi kerrallaan biisejä joita tuskin soitetaisiin ja uurastuksen jälkeen tulin tähän tulokseen:
00. Intro (?)
01. Where Eagles Dare
02. Wrathchild
03. The Trooper
04. Charlotte the Harlot
05. The Prisoner
06. Revelations
07. Prowler
08. 22 Acacia Avenue
09. Transylvania
10. Murders in the Rue Morgue
11. Killers
12. Children of the damned
13. Remember tomorrow
14. Phantom of the opera
15. Iron Maiden
*** ENCORE ***
16. The Number of the Beast
17. Hallowed be Thy name
18. Sanctuary
19. Run to the hills
20. Running free
Itse ainakin toivoisin tuota Running Freetä lopetukseksi.
Mielestäni tämäntyylinen setti olisi hyvin mahdollinen... jos soitettaisiin biisejä vain neljältä ensimmäiseltä albumilta.
Nyt kun olen kuullut jo kuullut huhua, että Megadeth lämppää. Olen niitäkin alkanut pohtimaan
.
Miten olisi Machine Men? Ei sitten mitään kommenttia tyyliin "Sehän on Maiden 2#!"... Mielestäni olisi aika hyvä valinta lämppäriksi varsinkin kun uutta materiaaliakin tulossa keväällä. Eikä tämä bändin uusin materiaali edes kuulosta hirveän paljon Maidenilta...
Joka voisi oikeasti hyvin olla Early days- kiertueen settilista.
Karsin yksi kerrallaan biisejä joita tuskin soitetaisiin ja uurastuksen jälkeen tulin tähän tulokseen:
00. Intro (?)
01. Where Eagles Dare
02. Wrathchild
03. The Trooper
04. Charlotte the Harlot
05. The Prisoner
06. Revelations
07. Prowler
08. 22 Acacia Avenue
09. Transylvania
10. Murders in the Rue Morgue
11. Killers
12. Children of the damned
13. Remember tomorrow
14. Phantom of the opera
15. Iron Maiden
*** ENCORE ***
16. The Number of the Beast
17. Hallowed be Thy name
18. Sanctuary
19. Run to the hills
20. Running free
Itse ainakin toivoisin tuota Running Freetä lopetukseksi.
Mielestäni tämäntyylinen setti olisi hyvin mahdollinen... jos soitettaisiin biisejä vain neljältä ensimmäiseltä albumilta.
Nyt kun olen kuullut jo kuullut huhua, että Megadeth lämppää. Olen niitäkin alkanut pohtimaan

Miten olisi Machine Men? Ei sitten mitään kommenttia tyyliin "Sehän on Maiden 2#!"... Mielestäni olisi aika hyvä valinta lämppäriksi varsinkin kun uutta materiaaliakin tulossa keväällä. Eikä tämä bändin uusin materiaali edes kuulosta hirveän paljon Maidenilta...
Jos Megadeth ei tule, niin ei muuta kuin: Iron Maiden / Machine Men / TwilightningRoskisdyykkari wrote:Nyt kun olen kuullut jo kuullut huhua, että Megadeth lämppää. Olen niitäkin alkanut pohtimaan.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
Meikalainen istuu Kanarian auringossa ja kannykassa pamahtaa tekstiviestiaani soimaan. WTF? Maiden Suomeen? Loistavaa! Tata on odotettu 10 kuukautta.
Loistavaa etta paikkana on Hartwall Areena. Viime visiiteilla tunnelma on ollut katossa, vaikka kummallakin viime keikalla olen ollut kohtuu huonoilla paikoilla (ylakatsomo). Nyt tahtaan kentalle/alakatsomoon.
En tieda tuosta Ranskaan lahdosta sittenkaan, kun kaverit eivat olleet enaa kiinnostuneita kun kuulivat etta Maiden vetaa Suomessakin keikan. Mutta, katotaan. Lahdettaisko porukalla Ruotsiin?
PS. Pidetaanhan tama topic puhtaana settilistoista? Itse en haluaisi talla kertaa nahda, viime kiertueellakin kadutti kun katsoin sen etukateen.
Loistavaa etta paikkana on Hartwall Areena. Viime visiiteilla tunnelma on ollut katossa, vaikka kummallakin viime keikalla olen ollut kohtuu huonoilla paikoilla (ylakatsomo). Nyt tahtaan kentalle/alakatsomoon.
En tieda tuosta Ranskaan lahdosta sittenkaan, kun kaverit eivat olleet enaa kiinnostuneita kun kuulivat etta Maiden vetaa Suomessakin keikan. Mutta, katotaan. Lahdettaisko porukalla Ruotsiin?
PS. Pidetaanhan tama topic puhtaana settilistoista? Itse en haluaisi talla kertaa nahda, viime kiertueellakin kadutti kun katsoin sen etukateen.
"Maiden on parasta lifenä"