Instrumentin soitto ja treenaaminen

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

^Siinä tapauksessa en mäkään soita kitaraa. Kyllä se soittamiseksi lasketaan, vaikkei millään tunneilla kävisikään. Akustisesta ja tabeista se mullakin lähti 8).
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

http://www.bcrich.com/chuckstealth/

Sieltä About Chuck osiosta voi kattella kun esim Pat O'Brian (Cannibal Corpse) vinguttaa Chuck Stealthia ja samalla puhuu menneistä ajoista.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
spongebob
Hang-Around
Hang-Around

Post by spongebob »

^On kyllä hyvä että Chuck saa tunnustusta kuolemansa jälkeenkin. Ihan mielenkiintoista kuunnella tuon Pat O'Brian muisteluja idolistani.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Tuli tuossa tänään hankittua uusi Fender hihna Tokaihini ja myös hihnalukot lähti mukaan F-Musiikista. Hihnalukkojani laittaessa, Tokain Ast-33:n hihnanupit olivat liian paksut, joten onneksi hihnalukko paketissa tuli ylimääräiset nupit mukaan jotka laitoin. Mutta paketin mukana tulleet ruuvit olivat liian pieniä, ja kitarassa olevat eivät mahtuneen uusiin nuppeihin. Piti hakea uudet ruuvit. Otin ohkaisemmat kuin alkuperäiset, mutta pidemmät, jotta menisivät syvemmällä. 8) Ne menikin jo onnistuneesti hyvin.

Päätin vielä "huoltaa" vähän Stratoani. Jakki oli taas löystyny, joten sitä piti hieman kiristää, mutta kun ei ollut oikeaa työkalua tuohon niin se täytyikin tehdä sormilla... Nyt täytyykin kohta aloittaa tallan kiristäminen yms. liittyvä. Korjatkaa jos oon tehny jotain väärin, että voin vielä korjata asian ennen ku kitara halkee kahtia...
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Oiskos kellään antaa noista kitaramikeistä mitään ehdotuksia mulle kun oon ajatellu kohta vaihtaa nuo kitaran mikitki. Eli Fenderin vai Seymour Duncanin mikit? Sitten jos oisi vielä jotain ehdotuksia, niistä mikkiseteistä. Suorat linkitki voi antaa mulle (Thomanin) jokaisesta mikistä, eli mitä ehdottaa mulle talla mikiksi ja mitä kaulamikiksi jne...
** Iron Maiden **

Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

No sehän riippuu ihan siitä, minkälaista saundia haet? Mutta näin merkin perusteella olen Seymour Duncanin puolella, niistä on todella hyvät kokemukset. Kannattaa vain vilkuilla esim juuri Seymourin kotisivuja, siellä on hyvät ja todenmukaiset tone chartit mistä voi kuunnella.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Deathrasher wrote:No sehän riippuu ihan siitä, minkälaista saundia haet? Mutta näin merkin perusteella olen Seymour Duncanin puolella, niistä on todella hyvät kokemukset. Kannattaa vain vilkuilla esim juuri Seymourin kotisivuja, siellä on hyvät ja todenmukaiset tone chartit mistä voi kuunnella.
Murrayn soundeja toki etsin. Mulle ehdotettiinkin tätä: SEYMOUR DUNCAN SSHR-1B WH

Onko hyvä?
** Iron Maiden **

Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

^

Ei ole kyllä tuosta kokemusta eikä näytä Duncanin sivuillakaan sitä enään olevan, mutta siis kaikenkaikkiaan nuo Duncanin niin yksikelaiset Humbuckerit kuin ihan tavallisetkin ovat erittäin laadukasta kamaa. Ja Murray saundista, mikset vaan ostaisi suoraan niitä Hot Railseja :wink:
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Deathrasher wrote:^

Ei ole kyllä tuosta kokemusta eikä näytä Duncanin sivuillakaan sitä enään olevan, mutta siis kaikenkaikkiaan nuo Duncanin niin yksikelaiset Humbuckerit kuin ihan tavallisetkin ovat erittäin laadukasta kamaa. Ja Murray saundista, mikset vaan ostaisi suoraan niitä Hot Railseja :wink:
Niitä aionkin, eli nää:

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sshr1b_wh.htm
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan ... _white.htm
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssvr1n_wh.htm
** Iron Maiden **

asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Tulipa tossa ajankuluksi vedettyä läpi KILLERS, POM ja POWERSLAVE. On ne vaan saatana hyviä kitaralevyjä.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

^On, todellakin.

Mitä mieltä jengi on tästä uudesta tulokkaasta, rockway.fistä? Ostin huvikseni vuorokauden joku aika sitten ja totesin, että mielenkiintoisia juttuja jo vähän soitelleillekin. Opin paljon uutta esimerkiksi tekniikan kehittämisestä.
You're shit and you know you are
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Semmonen juttu että onko sillä väliä mimmoset kuulokkeet ostaa jos meinaa kuulokkella kuunnella kitaran soittoa vahvistemesta. Onko sillä mitään väliä? Jos kuulokkeet on hyvät muusiikin kuuntelussa niin pelittääkö ne myös tässä tapauksessa?
roger
Hang-Around
Hang-Around

Post by roger »

No jos plugit on samankokoiset niin en nää syytä miksi ei toimisi.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Oon soitellut joskus huvikseni kuulokkeilla vahvistimesta, mutta sen sanon, että jos soittaa Marsu vahvistimilla kuulokkeet päällä, niin soundit ei ole mitään maailman parhaita... 8) Pelkkää puuroa enimmäkseen...
** Iron Maiden **

Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Osiris wrote:Oon soitellut joskus huvikseni kuulokkeilla vahvistimesta, mutta sen sanon, että jos soittaa Marsu vahvistimilla kuulokkeet päällä, niin soundit ei ole mitään maailman parhaita... 8) Pelkkää puuroa enimmäkseen...
Mulla taas tuo Cube kuulostaa kuulokkeiden kanssa melkeinpä paremmalta. Enemmän kuitenkin tykkään soittaa ilman niitä enkä häslätä kaikkien piuhojen kanssa.

Saas nähdä miltä tuo jonkin aikaa sitten ostettu Pod xt Live saundaa pääteasteen ja kaapin kanssa. Joskus ensi viikolla pääsee testaamaan. Ainakin kuulokkeiden kanssa sieltä on tullut ihan siedettävän kuuloistakin tavaraa. Lähinnä jollain marsu-mallinnuksella, en nyt muista millä. Hyvät puhtaat ja pikkurosot löytyy helposti, mutta higain-puolella joutuu kyllä säätämään aika lailla. Totesinkin olevani niin laiska, että en jaksa niitä itse ruveta säätämään ja otan tuolta Line6:sen sivuilta niitä muiden tekemiä patcheja.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla on myynnissä hyväkuntoinen Engl Powerball-nuppi, hinta n.1150€.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Osiris wrote:Oon soitellut joskus huvikseni kuulokkeilla vahvistimesta, mutta sen sanon, että jos soittaa Marsu vahvistimilla kuulokkeet päällä, niin soundit ei ole mitään maailman parhaita... 8) Pelkkää puuroa enimmäkseen...
Ja se soundi on ennen kaikkea mielettömän kuiva.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Ite oon tuolla Cube60-kitaracombolla soitellut tyytyväisenä muutaman vuoden, mutta kuulokkeilla soundi on kyllä aivan järkyttävä. :shock:
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

^Makuasia.
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

Äsken ostin käytettynä Laney Aor Pro tube lead 100w putkinupin ja siihen 4x12 kaapin alle. JUMALAUTA mitkä saundit ku testailin. Ei sinänsä yllätys ku kaverilla samanlainen setti. :D Tästä ku pääsee tonne Pohojanmaalle päin täältä kaupungista huomenna niin tiedän kyllä mitä siellä teen. :D
Lähtee muuten sabbathit...
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^Sitten vaan treenamaan tällä tavalla.

http://br.youtube.com/watch?v=BynUZOJc8QI
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

^:shock:
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Johan oli turhaa ja yhdentekevää tykitystä. Koska nämä pedrot tajuavat, että musiikki on muutakin kuin miljoonien yhdentekevien nuottien pistämistä yhteen pötköön mahdollisimman nopeasti?

Tyylitajua kehiin, olkaapa hyvät.
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

^Totta joka sana, mutta oli tuo silti aivan helvetin nopea.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Edward Mannerheim wrote:Johan oli turhaa ja yhdentekevää tykitystä. Koska nämä pedrot tajuavat, että musiikki on muutakin kuin miljoonien yhdentekevien nuottien pistämistä yhteen pötköön mahdollisimman nopeasti?

Tyylitajua kehiin, olkaapa hyvät.
Jotenkin arvas ennen kuin painoi tuota linkkiä että seuraavaksi tulee Pink Floydia. :lol:
** Iron Maiden **

Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Pentelesh wrote:^Sitten vaan treenamaan tällä tavalla.

http://br.youtube.com/watch?v=BynUZOJc8QI
:lol:

Jokainen tietysti kuluttaa aikansa miten tahtoo, mutta onko siinä nyt kuitenkaan järkeä treenata 16 tuntia päivässä tuota varten...
Post Reply