SBIT - The best of 1980-1989

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Ostatko levyn?

Kyllä!
75
43%
En.
100
57%

Total votes: 175

Suotana
Paholainen
Paholainen

SBIT - The best of 1980-1989

Post by Suotana »

Dodiin! Nytten sitten jotain infoa ilmestynyt tulevasta kokoelmasta ja kansitaidekkin julkaistu.

Image
‘Somewhere Back In Time' :
1. Churchill Speech (0.49)
2. Aces High (4.36)
3. 2 Minutes To Midnight (6.00)
4. The Trooper (4.11)
5. Wasted Years (5.06)
6. Children Of The Damned (4.35)
7. The Number of The Beast (4.53)
8. Run To The Hills (3.53)
9. Phantom Of The Opera - Live (7.21)
10. The Evil That Men Do (4.34)
11. Wrathchild - Live (3.07)
12. Can I Play With Madness (3.31)
13. Powerslave (6.47)
14. Hallowed Be Thy Name (7.12)
15. Iron Maiden - Live (4.50)

Ensinnäkin pakko sanoa, että pirun komea kansikuva! Eihän levyn sisältö mitään uutta tuo, mutta silti pakko hehkuttaa levyä. :D Pakko ostoshan tuo on jokaiselle Maiden fanille jos löytyy pikkusenkin keräilijän vikaa.

EMI:
Yhtye julkaisee toukokuun 12. päivä bändin 80-luvun tuotantoa sisältävän kokoelma-albumin “Somewhere Back In Time”. Albumi sisältää avainkappaleita bändin seitsemältä ensimmäiseltä albumilta, sekä "Live After Death" livelevyltä. Kokoelma kattaa vuodet 1980-1989, alleviivaten näin myös ajallisesti käynnissä olevaa kiertuetta. "Somewhere Back In Time"-kiertuehan keskittyy pääosin Maidenin vanhempaan tuotantoon (1984-1987).
Kädenojennuksena etenkin nuoremmalle Maiden-sukupolvelle EMI avaa ainutlaatuisen SOMEWHERE BEST IN SOUND - palvelun, josta koko albumin voi ladata ilman veloitusta korkealaatuisina (320kbs) WMA - tiedostoina.Albumi on kuunneltavissa kolme kertaa kokonaisuudessaaan, jonka jälkeen albumin voi halutessaan ostaa kopiosuojaamattomana (DRM-free) versiona.
Tossa hiano mahdollisuus päästä tutustumaan Maideniin niille jotka eivät ole pahemmin Maidenia kuullut.

Uutisointia kokoelmasta EMI:n sivuilla ja Maidenin virallisilla.
http://www.emi.fi/uutiset/688/11-03-2008
http://www.ironmaiden.com/index.php?cat ... icleid=832[/code]

Uutisointia myös "Chemical Weddingistä"
SlayerXL
Peräruiske
Peräruiske

Post by SlayerXL »

Tämä tuli todellisena yllätyksenä! Jotenkin odotin kokoelmalevyä tuolta aikakaudelta. Kansikuva on loistava! Pakko tuo on hyllylle saada ja tuohan on melkein kuin henkilökohtainen best of Iron Maiden levy, sillä tuossa on juuri kaikki lempibiisini! Children of The Damned!
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Kyllä aion tuon kokoelman ostaa ja kylläpä on hieno kansikuva. Aika puskista tää mulle kyllä tuli kun en ole virallisia sivuja oikein kunnolla seurannut viime aikoina. Mutta pakko-ostos kuitenkin.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Ei mitään järkeä, enkä todellakaan osta. Menen nyt katsomaan tv:tä kapeamilisine mielipiteineni.

Ps. keräilijät: miettikää nyt ihan oikeasti itsessänne: kannattaako ostaa :roll:
Nimim. vanha keräilijä.
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Mä en vaan diggaa tosta kannesta. Olis Riggs voinu taiteilla ton "oikeesti" eikä tehä tietokone stydeemiä. Se se siinä tökkii. Liian "tietokonemainen"...

Mutta menee ostoon kyllä. Kaikki versiot mitä käsiini saan!

^ mitä tossa on miettimistä? Jos keräilee niin keräilee... voishan ne rahat tietty pistää vaikka korkeekorkoselle...
Last edited by DevilLook on Tue Mar 11, 2008 22:52, edited 1 time in total.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Jää hyllylle, niin kuin on jäänyt myös Edward The Great. Ei kiinnosta edes keräilymielessä, käytän nekin rahat johonkin oikeasti keräilemisen arvoiseen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

DevilLook wrote:Mä en vaan diggaa tosta kannesta. Olis Riggs voinu taiteilla ton "oikeesti" eikä tehä tietokone stydeemiä. Se se siinä tökkii. Liian "tietokonemainen"...
.
Oikeastaan kun tota tarkemmin katsoo niin huomaa juuri tätä tietokonemaisuutta ja tulee ihan Lara Croftin seikkailut mieleen, mutta silti tämä on minun mielestä upea. Tottakai jos saman joku taitava lähtisi timmoista käsin piirtämään niin voisi siitä toki tulla hianompikin. Kun sitä miettii tarkemmin niin ei vaan tajua, että miten jotkut voi yleensäkkään tehdä mitään upeita piirroksia, kun itse ei edes pysty piirtämään tikkuukkoa ilman, että viivat olisi umpivinoja.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Jukka wrote:Jää hyllylle, niin kuin on jäänyt myös Edward The Great. Ei kiinnosta edes keräilymielessä, käytän nekin rahat johonkin oikeasti keräilemisen arvoiseen.
Hyvin samoilla linjoilla, ainakaan näillä näkymin en ole ostamassa. Edwardkin jäänyt ostamatta, jonka ehkä voisi metsästää vinyylinä joskus kun kohdalle sattuu. Ainoat tarvitsemani koksut Maidenilta ovat Best Of The Beast-4lpboxi ja Ed Hunter 8)
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

SlayerXL wrote:Tämä tuli todellisena yllätyksenä!
Kyllä tuli kuin puskista, ei voi muuta sanoa!! Pystyvät siis oikeasti pistämään pihalle ties kuinka monennen helvetin kokoelman kymmenen vuoden sisään. Hetkinen, listataanpa.

- Best of the Beast 1cd -versio
- Best of the Beast 2cd -versio
- Ed Hunter
- Edward the Great pt.1
- Edward the Great pt.2
- Iron Maiden Essential (eikös se tämän niminen ollut?)
- Somewhere Back In Time - The Best of: 1980-1989 (en uskalla edes veikata montako versiota tästä tulee...)

Vuodesta 1998 lähtien siis nuo kokoelmat. Eikö niillä ole oikeasti parempaa tekemistä?

"Julkaisemme näitä että uudet fanit saisivat tutustuttua Maideniin paremmin" - heh, eikö uudet fanit voi ostaa Best of the Beastia?

Oikeastaan ainoa mielenkiinnon kohde on, että miltä keikoilta nuo live -versiot ovat. Voisiko olla mahdollista että esim. vuoden 2005 kiertueelta? Tai ainakin joltain muulta kuin RiR:lta, LAD:lta tai DotR:lta.

-----

Mistä muuten johtuu tämä järjetön kokoelmien julkaisupolitiikka? Kuka tämän päättää? Maiden, levy-yhtiö vai kuka? Miksi esimerkiksi Metallica ei ole julkaissut yhtäkään kokoelma-albumia tähän mennessä?

Ai niin, meinas unohtua: En osta. Kuulen samat kappaleet vuosien 1980-1989 albumeilta ja livetkin mitä todennäköisimmin joltain jo hyllystä löytyvältä viralliselta livelevyltä...
Kitaramies
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kitaramies »

Eihän sitä nyt vaan voi jättää ostamatta, pakko hommata vaikka kappaleet on tuttuja. Mutta onhan tuo aivan unelma levy soittaa vaikka ihan levysoittimesta :d Nii niitä sitte saatavan myös vinyyleinä? Vai ymmärsinkö taas kerran vaihteeks aivan väärin..
18.7.2008 Iron Maiden
19.7.2008 Iron Maiden
9.8.2008 Suomi-Ilmiö
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Jaksetaanpas sitä taas valittaa, onko se teiltä pois jos joku 12 vuotias saa tosta itselleen hyvän tutustumispaketin bändiin? Ei ole nimittäin mikään helpoin homma asiaan vihkiytymättömän vasta musiikin kuunteluaan aloittavan löytää jotain Best Of The Beastia tänä päivänä. Antakaa niiden nyt rahastaa elämäntyöllään eiköhän jätkät ole sen ansainneet.

Mä en jaksa stressata tollasesta, se levy voi ihan hyvin jäädä sinne kaupan hyllyllekkin. Paitsi tuskin jää, aina nuo tulee kuitenkin poimittua talteen. :)

Tänään anttilassa kyllä tosiaan huvitti hieman kun samassa hyllyssä taisi olla 5 erilaista Deep Purple kokoelmaa, eli osaa muutkin bändit tämän.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Ostan kyllä kaikki versiot, mutta hyllyyn jää ilmeisemmin kerran kuuntelun jälkeen. Toivottavasti tulee Lp. tosta... 8) Musta vaan näyttää tuo pyramidin hajoava huippu niin teennäiseltä tietokonella tehdyltä.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

OsmaGunner wrote: Vuodesta 1998 lähtien siis nuo kokoelmat.
Best of the Beast on muuten vuoden 1996 julkaisu.
OsmaGunner wrote: "Julkaisemme näitä että uudet fanit saisivat tutustuttua Maideniin paremmin" - heh, eikö uudet fanit voi ostaa Best of the Beastia?
Voivat, mutta tuskin monelle tuoreelle fanille tulee ensimmäisenä mieleen lähteä etsimään levyä joka tuntuu olevan out of print hyvin pitkälti... :wink:
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Nargrot
Berserkki
Berserkki

Post by Nargrot »

Mulla on vähän ristiriitaisia fiiliksiä tästä albumista. En tiedä onko tämä nyt hyvä juttu vai ei mutta tuskin tuota ostan, menee joku 20 € hukkaan levyyn josta olen kuullut kaikki biisit ja jotka sitäpaitsi löytyy studioalbumeilta. Okei, onhan tuo kätevä uusille faneille mutta niin on myös esim. Edward The Great. Sen levyn kuitenkin omistan koska olihan se ekoja Maiden levyjäni ja sitä tuli kuunneltua aikas paljon.

Ja olen samaa mieltä että tuo kansitaide ei oikein nappaa.
För imperiet!
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Jyyd »

Aika huono kokoelma, ensinnäkin miksi ihmeessä Somewhere in Time albumilta ei ole kuin yksi biisi levyllä? Ja onhan se esimerkiksi kansitaiteessakin niin paljon esillä. Saattaa nämä paljon mainostetut uudet kuuntelijat vähän ihmetellä, kun huomaavat tuon. Kuitenkin Powerslavelta löytyy jopa 3 biisiä ja SSOASS:lta 2. Miksi SITiä syrjitään näin? Julkaisisivat nyt edes jonkun DVD:n SIT-kiertueelta 1986-1987, mutta tämä tapahtuu villeimmissä unelmissani varmastikkin.

Ja nuo live-versiotkin on varmasti jotain kuultuja vetoja, voisin veikata että siellä on joko Hammersmith 1982 nauhotteelta otettu, tai mitä todennäköisimmin LAD-levyltä on napattu nuo livebiisit, itse uskon ainakin tähän.

Onhan se sikälikin oikeusmurha jos tämän kokoelman jälkeen ei julkaista esimerkiksi "1990-1999" kokoelmaa, kaipa ne sen tajuaa vielä joskus pukata ilmoille. Siihen voisi nostaa noita aliarvostettuja biisejä, mitkä sitten uudetkin kuuntelijat huomaisi, eikä aina näitä Run To The Hillsejä ja Number Of The Beasteja. Mutta mikäs siinä kun aivan juuri bändiin tutustuneet ja nyt keikalle menevät/HC keräilijät ostaa kuitenkin.

Pieni valoisa asia sentään julkaisussa on tuo netin käyttäminen näinkin paljon hyväksi. Eli nuorelle sukupolvelle aukaistaan levy sinne jo kuunneltavaksi, ja vielä hyvällä laadulla. Mutta kun nuori sukupolvi joka osaa käyttää tietokoneita on kohteena, luulisin että monet näistä kuitenkin lataa viimeistään nyt jostain päin nettiä nuo hittibiisit, tai ne on jo muutenkin itsellä. Toivottavasti tiedätte mitä meinaan.
Last edited by Jyyd on Wed Mar 12, 2008 8:55, edited 1 time in total.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Taitaa jäädä kyllä ostamatta. Pistän rahani mielummin johonkin sellaiseen, jota tarvitsen ja jota tulee kuunneltua.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Kyl mä sanoisin että tuo biisilista on ihan täysin verrannollinen nyt käytössä olevaan settilistaan. Pienillä eroilla toki. Bändi itsehän jo sorsii SIT:tä melkoisesti niin ei toi yksi biisi ole mikään yllätys.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Vai että kokoelmaa pukkaa...

Kyllä mulle kelpaa! Muutenkin tulee kerättyä, niin tuleehan se tuokin ostettua. Minä pidän tuosta kansikuvasta. Toivottavasti panostavat myös kansilehteen, eivätkä jätä sitä puolitiehen. Kappalelistasta voidaan olla montaa mieltä, eihän se ikinä miellytä kaikkia.

Turha tuosta on ruikuttaa, eihän se ole keneltäkään pois, kun julkaisevat tuon, vai onko? Ei sitä tarvitse ostaa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

reptile wrote:... Toivottavasti panostavat myös kansilehteen, eivätkä jätä sitä puolitiehen...
Todennäköisesti jättävät, mutta toivon myös ettei... Olihan jo AMOLADin kansivihko hiukka tylösää peruskauraa, noin graafisesti. Ihan siisti mutta mitään kummempaa panostusta ei ole kyllä ollut aikoihin. Kannet on yleisesti ottaen ollu siistit mutta siihen jää. Ja luulempa että tuo kokoelma on todellakin joskus 95 jälkeen syntyneille faneille suunnattu :lol: Eli "halpa" julkasu ihan vaan fyrkan takia. Olis toki hienoa kun tosta olis tehty Best of Beastin kaltanen kunnon kokoelma kirjasineen, siihen olisi jo ollut jopa aihetta jonkun bonus DVD:n kera. Mutta ei niin ei...

Kyllähän tämän kokoelman tarpeellisuutta voi ihmetellä mutta toisaalta uutta levyä on helpompi markkinoida varsinkin kun se kytkeytyy noin voimakkaasti kiertueeseen. Tosin ihmettelen ton julkasu ajankohtaa. Ilmestyy just ennen eurooppa rundia. Jotenkin olis menny paremmin läpi jos se olis suunnattu Essentailkokoelman tavoin tonne rapakon taa. Tjaa... noh, nykypävänä vituttaa kaikki, tämä kuitenkin vähiten :D
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Vekkuli »

Todellakaan ole ostamassa.

Minun mielessäni kyllä on kysymykset "miksi" ja "kenelle". Bändi joka vältteli pitkään kokoelmia (livetkin huomioiden) on alkanut nyt sitten suoltamaan oikein tosissaan noita pihalle.

On noita muitakin kokoelmia vielä saatavilla ja siksipä minusta totaalisen turhaa runnoa pihalle taas yksi. Biisilistakin on vuodet huomioonottaen niin tylsä, että hohhoijaa...eikö nyt edes tuossa julkaisussa olisi uskaltanut vähän revitelllä? Kelle tahansa junnulle, joka haluaa bändin tuotantoon tutustua suosittelisin kokoelmalevyistä Best of the Beastia tupla CD:nä, vaikka puutteensa silläkin.

Toki jos jostain tämän hankinta on pakollista esim. siksi että on omistettava bändin "koko tuotanto" tai jostain muusta saa kiksinsä niin go for it. Eihän se multa ole pois...tai tavallaanonhan:

Ostakaa välissä levyjä, joissa on biisejä joista teillä ei löydy jo 20:ntä versiota hyllystä! :D
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Vekkuli wrote: Ostakaa välissä levyjä, joissa on biisejä joista teillä ei löydy jo 20:ntä versiota hyllystä! :D
Niin ostankin, sitten taas Maidenia kun niiltä tulee taas täysin turha kokoelma, joka on pakko saada vain siksi, kun kannessa lukee tutulla fontilla Iron Maiden. :wink:
Miksi teitä haittaa niin saatanasti se, että Maiden julkaisee taas vaihteeksi kokoelman? Mitä väliä sillä on? Minä kun en tiedä, tyhmä kun olen.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Vekkuli »

reptile wrote:
Vekkuli wrote: Ostakaa välissä levyjä, joissa on biisejä joista teillä ei löydy jo 20:ntä versiota hyllystä! :D
Niin ostankin, sitten taas Maidenia kun niiltä tulee taas täysin turha kokoelma, joka on pakko saada vain siksi, kun kannessa lukee tutulla fontilla Iron Maiden. :wink:
öööö...ok.
reptile wrote:Miksi teitä haittaa niin saatanasti se, että Maiden julkaisee taas vaihteeksi kokoelman? Mitä väliä sillä on? Minä kun en tiedä, tyhmä kun olen.
En tiedä miksi "meitä" haittaa niin saatanasti, en voi puhua kuin omasta puolestani. Ja omasta puolestani en kai ole sanonut että se mua edes varsinaisesti haittaisi, saatanasti nyt ei ainakaan. Kunhan kummastelin tämän levyn tarkoitusta noin musiikkia sisältävänä audiotallenteena -en virallisella Iron Maiden brändillä varustettuna olevana myyntiartikkelina, jonka julkaisun tarkoitus on 100% kaupallinen.

Edelleenkin: ei minua vituta se, että väki tätä ostaa (Suomen Top 10?). Lähinnä minua kummastuttaa ja huvittaa.

Onko Maiden järkyttävän kova bändi? -On.
Sisältääkö tuo kokoelma järkyttävän kovia biisejä? -Taatusti.
Ostanko? -Miksi ihmeessä ostaisin

Näihin mietteisiin.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Kyllä se vain ainakin mun kohdalla on niin, että ostetaan kaikki mitä maailman paras bändi syysää ostettavaksi. Kovin monen muun bändin kohdalla en näin toimi, mutta tässä tapauksessa ei ole poikkeuksia. Kansikin toimii ihan hyvin, ostolistallahan tämä on luonnollisesti.
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

Mulle on aivan sama, vaikka joka kuukausi julkaisisivat kokoelmalevyn suunnilleen samoilla biiseillä, mutta eri kansilla. Jokainen ostaa mitä haluaa, itse en löydä ainuttakaan syytä miksi tuon levyn hyllyni täytteeksi hankkisin.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Rod Smallwood @IM.COM wrote: As you guys will have read from our press release, 'the best of' is to help introduce new friends into the world of Maiden. We are not trying to sell this to the legions of our well valued Maiden supporters who probably already have these 'tracks' (and no doubt the entire collection of albums!).

From the amount of tickets sold there are a lot of people coming to our shows this year who won't have seen us before, so this is intended for them as an introduction, similar to previoius ones of this nature. As with 'Edward the Great' we will arrange for the front and back cd artwork to be available for you to print free nearer the release date so, if you want, you can have them for your collections .

Full details will be posted here first in the very near future. Much looking forward to seeing you 'SOMEWHERE BACK IN TIME' !

Best wishes, Rod.
"Life goes on....until it doesn't"
Post Reply