The X-Factor vs. Virtual XI?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

The X-Factor vs. Virtual XI?

The X-Factor
132
70%
Virtual XI
57
30%

Total votes: 189

Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Finnish Eddie wrote: PS. Nickon rumpusoundista plussaa X Factorille :twisted: ...
Todellakin :D Se snaresoundi...
Half Lives... Eat But Never Kill
Teemu R
Peräruiske
Peräruiske

Post by Teemu R »

Hämäävää, mielestäni juuri x factorlta ja virtualilta löytyvät yhdet dynaamisimmista ja parhaista soundeista koko tuotannosta, tosin en ole kuullu kuin näitä remasteroituja lättyjä noista vanhemmista levyistä, alkuperäisillä olisi varmaan dynaamisempi soundi?
Tasoissa ovat musiikillisestikkin levyt kyllä, mutta menköön ääni täältäkin x factorille, jo pelkkä sign of the cross on niin hieno, että eihän siinä ole vaihtoehtoja...
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Teemu R wrote:alkuperäisillä olisi varmaan dynaamisempi soundi?
No ei ole. Ainakaan CD:eissä.
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Ehdottomasti X-Factor. Mainioita Maiden klassikoita: Sign Of The Cross, Lord Of The Flies, Fortunes Of War, Look For The Truth, Blood On The Worlds Hands.... Blaze oli hyvä valinta Maidenin sen aikaiselle kaudelle.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
THUNDER
Hang-Around
Hang-Around

Post by THUNDER »

Kyllä Virtual XI vie minun kirjoissa voiton X factorista,vaikka ei nyt mikään ihmeellinen lätty ole sekään. Jotenkin siinä on vielä kuultavissa
se tuttu maiden meininki toisin kuin seuraajallaan, jolla on silläkin toki hetkensä, eli Sign of the Cross lähinnä ja joitain varsin mainioita melodioita parissa biisissä.
X Factori sisältää liikaa samasta muotista veivattuja biisejä ja on muutenkin liian puuduttavaa meininkiä minun makuuni. Myös soundimaalima on melkoisen köykäinen ja ontto, lähinnä kitarat tökkii.
Kyllähän nämä molemmat Blazen ajan levyt ihan siellä hännillä ovat Maidenin tuotannosta siinä heti Brave New Worldin jälkeen.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Jyyd »

Vertailen albumit nyt näin:

Kuunneltavat tai muuten vain hyvät/erinomaiset biisit levyillä:

The X Factor:

- Sign Of The Cross
- Lord Of The Flies
- Man On The Edge
- The Aftermath
- Blood on the World's Hands
- The Edge Of Darkness
- 2 A.M.

7/11 = 63,3%

Virtual XI:

- Futureal
- The Clansman
- When 2 Worlds Collide
- The Educated Fool
- Como Estais Amigos

5/8 = 62,5%

Näin kun vertailemme asiaa, lähes yhden prosentin erolla The X Factor vie voiton. Ja The X Factor vie myös voiton levynarvosteluränkingissäni:

The X Factor, 3,363p
Virtual XI, 3,125p

Joten näin mennään täällä päin.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Vittu mä jaksa tehdä mitään pisteytystä (antasin kuitenkin melkein kaikille biiseille kympin :) mutta tunnesyistä se on kuitenkin X-Factor.
Tosin nykyisin tulee kuunneltua Virtual XI-levyä huomattavasti useammin, joten valinta oli melko vaikea.

X-Factor on semmonen, että harvoin tulee kuunneltua, mutta joka kerta kun levyn kuuntelee, tulee tunne, että tämä on maailman parasta.

Yritin tossa epätoivoisesti mun kasarikaverille selittää taannoin, että miten X-Factor on about Maidenin 3.paras levy, voi sitä sen epätoivoista ilmettä :)! Pitäis varmaan nostaa Virtual XI-levykin sinne melko kärkisijalle, sillä kyllä toi meikän kirjoissa melko korkealla pääse.
Last edited by Imperator on Wed Jan 21, 2009 13:44, edited 1 time in total.
FUCK X-THOR
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

The X Factor on parempi. Tasaisempi kappalemateriaali, paremmat biisit ja synkkä ja painostava tunnelma on ne syyt, mitkä nostavat sen selvästi VXI:n yläpuolelle. The X Factor on juuri sellainen levy, mistä olen oppinut pitämään, kun olen sitä tarpeeksi monta kertaa kuunnellut. Olihan se aikamoinen järkytys, kun sen ekan kerran kuuli, mutta olen löytänyt siitä paljon hienoja kappaleita ajan myötä.
Mielestäni Virtual XI on Maidenin huonoin levy. Se on aivan liian epätasainen, siinä on huono, jotenkin tuhnuinen tuotanto ja minusta levystä ei edes paista se innostuneisuus, minkä itse ainakin huomaan muista Maiden-levyistä. Ainoastaan The Clansman, Futureal ja The Educated Fool ovat juuri sellaista Klassista Maidenia, mistä minä pidän. Okei, The X Factor on myös aika masentavan kuuloinen levy, mutta se on selvästi erilainen kuin muut Maiden-levyt, mutta kun se on toteutukseltaan onnistunut, se on tervetullut tuulahdus Maidenin tuotannossa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Terminator X
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Terminator X »

X Factorin tunnelma on sen verran kohdallaan, että se vetää kyllä reippaasti pidemmän korren. Virtual ei uppoa mulle kauheesti. Jokunen huippubiisi löytyy, mutta kokonaisuus on aika heikko. Eipä tosin X Factorkaan ihan tasainen kokonaisuus ole, mutta todella hyvä levy kuitenkin.
Hevari
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hevari »

Vastaus menee The X-Factorin puolelle, joka on mielestäni yksi Maidenin parhaimpia teoksia. Virtualiin verrattuna TXFssä on tasaisempi kappalemateriaali sekä juuri se tarvittava synkkä tunnelma, mikä tekee levystä kiinnostavan, mainittakoon myös biiseistä Sign of the Crossin, Judgment Of Heavenin sekä The Edge of Darknessin, jotka sopivat albumiin kuin McAivo rumpuihin. Virtual XI taas on Maidenin huonoin levy. Liian ailahtelevat biisit sekä albumi on toteutukseltaan epäonnistunut, plussaa paremmista kitarasoundeista, mutta ei auta, ei auta.

Up The Irons -
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Mä jopa kuuntelen mieluummin X Factorin kitaroita kuin VXIn, jotenkin jälkimmäisellä kitarasoundit ovat kamalan keskiäänipainoitteiset lurinaplurinat. Kitaramelodioiltaan VXI on kyllä oikeinkin hyvää tavaraa, mutta soundit ja yleinen laiskuus vesittää kokonaisuuden
Half Lives... Eat But Never Kill
Hevari
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hevari »

Yrms_ wrote: Kitaramelodioiltaan VXI on kyllä oikeinkin hyvää tavaraa, mutta soundit ja yleinen laiskuus vesittää kokonaisuuden
Joo, toi on kyllä totta. Jotenkin vaan tuntuu että kyseinen albumi on hutaisten tehty, ja se kansikuva... huhhuh. Kyllä Virtualilla omat hetkensä on mutta nekin nojaavat vain 2-3 biisin sijaan.
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

^Väitätkö, että Virtualin kansikuva olisi jotenkin hutaisten tehty :? .Musta se on kyllä todella hieno varsinkin värien taitava käyttö on todella ilahduttavaa. Ja ei se sisältökään ole ihan hutaisten tehtyä.
Hevari
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hevari »

Mielipidekyselyhän tämä on, joten sanon siis että sisältö on vain jotenkuten hutaistua. Kansikuva ei taas ole mitenkään hutaistua, hienot värithän siinä on ym. , mutta ei iske meikäläiseen.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Vaakakuppi kallistuu The X Factorin puoleen melko selvästi. Levy sisältää monia Maidenin parhaimmistoon kuuluvia vetoja, kuten Sign Of The Cross, Lord Of The Flies, Fortunes Of War Blood on The World's Hands ja The Edge Of Darkness. Ainoa muusta materiaalista hieman jälkeen jäävä biisi on levyn päättävä The Unbeliever, joka ei kuitenkaan ole mikään kehno biisi sekään. Olen myös aina pitänyt levyn synkästä ja painostavasta tunnelmasta erittäin kovasti. Virtual XI taas on ollut aina itselleni se heikoin Maiden-tuotos, vaikka huonosta albumista ei todellakaan voida tässäkään yhteydessä puhua. Kappalemateriaali vain yksinkertaisesti jää jälkeen The X Factorista, sisältäen kuitenkin muutamia omissa kirjoissani todellisia klassikoita tyyliin Futureal, Lightning Strikes Twice, The Clansman ja The Educated Fool. The Angel And The Gambler ja When Two Worlds Collide taas kuuluvat kaikkien aikojen heikoimpien Maiden-biisien listalle. Soundimaailmaltaan Virtual XI on niukasti The X Factoria parempi, lähinnä raskaampien kitaroiden vuoksi. The X Factorissa taas on erittäin paljon korvaa miellyttävät rumpu-ja bassosoundit, mutta kitarat ovat aivan liian ohuet. Blazen äänestä on vielä sanottava sen verran, että mies vetää todella paljon paremmin The X Factorilla, johtuen juuri biisien synkkyydestä. Mies sopii levylle kuin nakutettu. Jos nyt vielä jonkinlaiset arvosanat pitäisi levyille heittää, niin ne näyttäisivät jotakuinkin tältä:

The X Factor 4/5
Virtual XI 3/5
Jamo
Kisälli
Kisälli

Post by Jamo »

Virtual XI on parempi.

Valinta oli suhteellisen vaikea, sillä The X Factor on alkanut pyöriä yhä useammin soittimessa. Virtuaalia on kuitenkin tullut kuunneltua tasaisesti sen ostosta saakka. Lisäksi virtuaalin Futureal, Lightning Strikes Twice, The Clansman ja Como Estais Amigos uppoavat meikäläiselle paremmin kuin Sign Of The Cross, Lord Of The Flies, Man On The Edge ja The Edge Of Darkness.

Blazen ääni sopii kuitenkin paljon paremmin The X Factorille.
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
riiko
Wimp
Wimp

Post by riiko »

Virtual XI parempi. Paljon iloisempi levy. The X Factorilla on sellainen ''tunkkainen'' tunnelma. :)
Virtual XI:llä Blaze myös laulaa paremmin.
TXF:ia kuuntelen yleensä vaan ku oon angsteis.
:roll:
Jotenki ku sitä kuuntelee ni tulee huono mieli. :D
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

^Helvetin hyvin sitten 'Arry on saanut oman sen aikaisen masennuksenssa purkitettua, kun kerran fiilis tarttuu noin hyvin. :D

Itse juuri rakastan X Factorin tunnelmaa, synkintä tavaraa jota Maidenilta saa hakea. Vaikkakin saundeissa voisi vähän olla parantamisen varaa...
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Maiden pekko
Hang-Around
Hang-Around

Post by Maiden pekko »

Ehdottomasti The X Factor.Ei Virtual XI:kään huono ole mutta miinusta antaa hiukan
tylsistyttävät biisit.-Factorilla on minusta Blazelle sopiva "synkempi" ja vihaisempi laulu.Ja toki The X Factorilla on enemmän biisejä,joista suurin os on ainakin keskiverto Maidenia.Rock In Rion versio Sing of the crossista on vaan niin jumalattoman hyvä.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Ei jaksa kirjottaa joten:
childofthedamned wrote:The X-Factor, ehdottomasti.

Paljon parempi kuin Virtual XI, vaikka toki, onhan VXI:lläkin muutamia hyviä biisejä, Clansmanit ja muut.. Kuitenkin X-Factor vie mun ääneni.
"Life goes on....until it doesn't"
t[h]eme
Vempare
Vempare

Post by t[h]eme »

The X Factor saa kyllä mun äänen. Ja ihan vaan sen takia että sitä levyä on tullu kuunneltua niin vitusti. Kumpikaan levy ei oo huono mut x factor on jollain tavalla rakas. Joku tuntematon tekijä siinä nimensämukaisesti on mikä siinä viehättää.. Levyllä ei oo yhtään huonoo biisiä. TXF on semmonen levy mille pitää antaa aikaa, mutta kunse avautuu niin se myös palkitsee sillä kuuntelijansa. Aivan uskomaton levy.
Pluto
Wimp
Wimp

Post by Pluto »

The X Factor, ilman epäröintiä.

Kuulijastahan tämä on kiinni, mutta omasta mielestäni TXF:n soundit ovat helvetin hyvät. Rummut soivat kovaa, kitarat hiljempaa. Itse pidän tällaisesta soundimaailmasta. Ja kuten edellä on kirjoitettu, Virtualin kitarasoundit ovat kyllä kovin pahvisen kuuloiset, ihan kuin suoraan linjaan ilman kunnon mikitystä vedetyt.

Mutta ei Virtualkaan mikään sysipaska levy ole. Ihan kelpo matskua siltäkin löytyy. X Factorissa on vain jotain, mikä vetoaa meikäläiseen todella kovasti.
Grimmie
Hang-Around
Hang-Around

Post by Grimmie »

Neljä sanaa voittajasta: Sign of the Cross.

Ei mulla sit muuta.
"That is not dead
Which can eternal lie
Yet with strange aeons
Even death may die"

H. P. LOVECRAFT
Lane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Lane »

Tämän hetken fiiliksen mukaan ääneni meni Virtual XI:lle. Levy sisältää enemmän parempia biisejä. Tosin osakkeet ovat ennenkin vaihtuneet näiden levyjen kohdalla.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Grimmie wrote:Neljä sanaa voittajasta: Sign of the Cross.

Ei mulla sit muuta.
Vaikka SotC on toki mainio biisi, itselleni se ei edusta läheskään The X Factorin parhaimmistoa. Lord of the Flies, Fortunes of War ja esim Look for the Truth jyräävät helposti yli!
Post Reply