Sauna Open Air, Tampere, Eteläpuisto, 9-11.6.2011

Keskustelua pelkästään herätysjuhlista, festareista ja keikoista, jotka eivät liity Iron Maideniin.

Moderator: The Killer Krew

Paikalla?

kyllä
81
40%
joo
33
16%
ei
91
44%
 
Total votes: 205

Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1020
Joined: Sun Jul 11, 2004 22:04
Location: Turku

Post by Purkkiliha »

Täytyy työntää oma lusikka soppaan ja sanoa, että mun mielestä Testament ei todellakaan ole mitään b-luokan thrashia, jos b-luokan thrashiksi mielletään sabbatit(UK) ja acid reignit. Ilman vertailukohtiakin koko bändi potkii monia kilpalaisiaan huomattavasti paljon kovempaa. Slayer on yliarvostettua :wink:

Paikalla Saunassa ollaan, jos saadaan vielä yksikin mua kiinnostava bändi. Yksi bändi ei saa mua raahautumaan tonne.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4374
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:28

Post by Ipe »

Ane wrote:Kuten olen aiemmin tosta Testamentista maininnut niin koko tuotanto uppoaa. Monipuolisuus on mielestäni vain positiivinen asia. Tuskassa 2005 vetivät hienon keikan kasarivetoineen ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Tällä kertaa voisivat soittaa vaikka enemmän uudempaa tavaraa, kun nuo klassikot on ainakin tullut kuultua.

Olitko muuten Ipe Tuskassa tuolloin? Väitän ettei livenä jättänyt tuo kasarimatskukaan kylmäksi..
Olin itse asiassa silloin Ilosaaressa katsomassa Anthraxia, paras keikka periaattesssa ikinä, joten ainostaan Acceptin jättäminen väliin vituttaa neljää kauhemmin.

Saunaan jos tulee pari kovan luokan artsistia, niin varmasti olen tsiigaamassa anti-Tesmanttiia, ihan vain dissaamisen vuoksi.. :P

Astral Doors > Nightingale >>>>>> Testament
Ane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 140
Joined: Sun Feb 29, 2004 17:52
Location: Salo

Post by Ane »

Mukava kattaus on Saunaan tulossa. Testament jo pelkästään riittää yhden päivän visiittiin eikä tarjonta muutenkaan ole huonoa. Whitesnake ei ole mikään fanituksen kohteeni, mutta toimii varmasti ja kelpaa minulle. Ei ole vaan tullut perehdyttyä bändiin kuin n. 10 tunnetuimman kappaleen muodossa (vai tarviiko tietää edes muita?). Anyway, tuommoinen perinteinen kasarijuttu toimii aina festareilla tyylin WASP ja Twisted sister.

Muutkin tähän mennessä bookatut esiintyjät miellyttävät: Bodom, Amorphis ja Sonata. Mikään noista ei varsinainen suosikki ole, mutta parempia kuin mitkä tahansa tusinabändit.

Pahoin vain pelkään, että jää väliin koko festari tänä vuonna. Oon näillä näkymillä menos Manowarin magic circle festiin, joten jostain on varmaan tingittävä (+Maideni samassa kuussa). Testamentin esiintymispäivänä vois kuitenkin tuonne mennä. Mikäli Priest Saunaan vielä tulee on tuonne pakko päästä kolmeksi päiväksi. Muija jää helmikuussa äitiyslomalle ja vaikuttaa valtion budjettiin. Onneksi isoveli asuu Tampereella, joten majoitus ei ainakaan rahallinen ongelma.
JKL

Post by JKL »

Testament olisi kyllä kova ja joku Whitesnake ja Bonnet/Turnerkin menisi, mutta jotain spesiaalimpaakin tonne kaipaisi vielä, että todella iskisi lähteä. Varsinkin kun ohjelmassa on jo Maiden ja Megadeth ja sen Judas Priestin suuntia pitää myös katsella. Sehän olisi vähän kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla jos Priest näihin kansanjuhliin saapuisi.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen
Posts: 8858
Joined: Mon Oct 17, 2005 18:32
Location: Oulu

Post by Jussi K »

Ane wrote: (vai tarviiko tietää edes muita?)
Totta hitossa tarvitsee! Studiolevyt välillä 1979 Lovehunter - 1984 Slide It In kuunteluun (ei niissä myöhemmissäkään/ekassaan mitään _vikaa_ ole) ja sitten voit miettiä tuon 10 biisin tietämystä uudestaan :D

Komealla, brittilippukantisella The Early Years -kokiksella pääsee helpolla (& halvalla) tuntumaan. Yhden cd:n sellaiseksi vieläpä ihan hyvin koostettu.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1279
Joined: Tue May 01, 2007 16:07
Location: Kerava

Post by maidenpoker »

Tottakai oon menossa, Amorphis ja Sonata Arctica eli sii täydellistä :D . Muuten ei esiintyjäkaarti paljoa kiinnosta mutta lisää kiinnityksiä kun on odoteltavissa niin aika kova setti on Saunaan tulossa. :finger:
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1421
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:16

Post by miinus »

^Joo, itekin mielenkiinnolla odottelen vielä muita kiinnityksiä. Vaikka tuo kattaus saa mut jo varmasti lähtemään. Sonata oli vaan todellinen pettymys tuolla Rock Finlandiassa. Oli jotenkin vaisu. Kun taas Apulanta, jota en yleensä kuuntele oli täynnä sitä kuuluisaa "munaa".
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

Tulee kyllä yhden päivän reissu Saunaan ainakin tämänhetkisen tilanteen perusteella. Testament kiinnostaa, Amorphis on ihan jees ja muut kuraa. Varsinkin Sonata. Whitesnake ei kiinnosta yhtään. Saisivat napata Sweden Rockista SAXONIN saunan lauteille niin kyllä lähtisi.
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1279
Joined: Tue May 01, 2007 16:07
Location: Kerava

Post by maidenpoker »

miinus wrote:^Joo, itekin mielenkiinnolla odottelen vielä muita kiinnityksiä. Vaikka tuo kattaus saa mut jo varmasti lähtemään. Sonata oli vaan todellinen pettymys tuolla Rock Finlandiassa. Oli jotenkin vaisu. Kun taas Apulanta, jota en yleensä kuuntele oli täynnä sitä kuuluisaa "munaa".


Sonata oli todellakin aika huono Radio Rockissa mutta se ei todellakaan antanut kunnon kuvaa bändin live-esiintymisestä kun soundit oli huonot(mikä todennäköisesti johtui siitä että soundchekkiin ei ollut tollaisessa konsertissa paljoa aikaa). Muutenkin en usko että just sellasessa konsertissa, jossa käydään soittamassa vaan kaks-kolme kipaletta ei ihan parasta pistetä kun ei yleisöstäkään läheskään kaiki ole omia faneja. Ankkarockissa Sonata oli aivan loistava :D :finger: ja tolta jo monta kertaa tällä foorumilla mainitsemaltani Kaapelitehtaan keikaltakin odotan tosi paljon.
Ane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 140
Joined: Sun Feb 29, 2004 17:52
Location: Salo

Post by Ane »

Studiolevyt välillä 1979 Lovehunter - 1984 Slide It In kuunteluun (ei niissä myöhemmissäkään/ekassaan mitään _vikaa_ ole) ja sitten voit miettiä tuon 10 biisin tietämystä uudestaan
Juu mulla on vaan hyllyssä tuo 1987. Eikös ole jonkin sortin kokoelma? Tunnetusti sulla on hyvä maku, joten tarvinnee tarttua syöttiin.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Ane wrote:
Studiolevyt välillä 1979 Lovehunter - 1984 Slide It In kuunteluun (ei niissä myöhemmissäkään/ekassaan mitään _vikaa_ ole) ja sitten voit miettiä tuon 10 biisin tietämystä uudestaan
Juu mulla on vaan hyllyssä tuo 1987. Eikös ole jonkin sortin kokoelma? Tunnetusti sulla on hyvä maku, joten tarvinnee tarttua syöttiin.
Ei ole :lol: Minusta se on tosin paras levy Slip of the Tonguen ohella.
Risto Malinen
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1104
Joined: Sun May 14, 2006 2:59
Location: Espoo

Post by Risto Malinen »

Karpaasi wrote:
Ane wrote:
Studiolevyt välillä 1979 Lovehunter - 1984 Slide It In kuunteluun (ei niissä myöhemmissäkään/ekassaan mitään _vikaa_ ole) ja sitten voit miettiä tuon 10 biisin tietämystä uudestaan
Juu mulla on vaan hyllyssä tuo 1987. Eikös ole jonkin sortin kokoelma? Tunnetusti sulla on hyvä maku, joten tarvinnee tarttua syöttiin.
Ei ole :lol: Minusta se on tosin paras levy Slip of the Tonguen ohella.
No jos haluaa tutustui siihen WS:ään, mitä Saunassa tullaan kuulemaan, riittää kun kuuntelee tuon 1987 ja sen jälkeistä tuotantoa. MUTTA jos taas haluaa tutustua yhtyeeseen nimeltä Whitesnake, kannattaa aloittaa tuolta Lovehunterista ja kahlata koko tuotanto läpi. Oikeastaan tuo jenkkimeininkin alkoi jo tuolla Slide It In:n jenkkiversiolla, mihin Micky Moodyn kitarat oli korvattu John Sykesin versioilla ja Keith Olsenin miksauksella. Itse olen vähän jäävi vastaamaan näistä jutuista, kun kuitenkin herran koko tuotanto löytyy levyhyllystä.
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen
Posts: 8858
Joined: Mon Oct 17, 2005 18:32
Location: Oulu

Post by Jussi K »

Ane wrote:
Studiolevyt välillä 1979 Lovehunter - 1984 Slide It In kuunteluun (ei niissä myöhemmissäkään/ekassaan mitään _vikaa_ ole) ja sitten voit miettiä tuon 10 biisin tietämystä uudestaan
Juu mulla on vaan hyllyssä tuo 1987. Eikös ole jonkin sortin kokoelma? Tunnetusti sulla on hyvä maku, joten tarvinnee tarttua syöttiin.
Kuka niin väittää :shock: mausta siis; mutta tosiaan tuo The Early Years on varsinkin todellakin tuon rahan arvoinen, joten jos ei maistu niin mie ostan omakustannehintaan pois!

ns: Kenny Loggins feat. Gladys Knight - Double Or Nothing, Rocky IV -soundtrackiltä
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Ane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 140
Joined: Sun Feb 29, 2004 17:52
Location: Salo

Post by Ane »

Ei ole Minusta se on tosin paras levy Slip of the Tonguen ohella
Hyvä läppä! Odottelinkin sulta jotain Karpaasi :lol: . Ihan kohteliaisuutena heitin. Ei kun oikeasti mulla tuntuu olevan aika samankaltainen musamaku Jussin kanssa. Esimerkiksi tunnustaudun Ripperin ystäväksi Iced Earthin kohdalla vaikka Barlow kolahtaa aivan yhtälaisesti. Sanotaanko näin, että tiettyjen tahojen suosittelut ottaa eri tavalla kuin toisten.
Bathory
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 183
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:49
Location: City of Satan

Post by Bathory »

Nii onkos Sauna nyt sitten samaan aikaan Sweden rockin kanssa?? Luulen, että siinä tapauksessa Sauna jää välistä.. Testament ja Whitesnake on sweden rockissakin mutta erästä bändiä odotan erittäin kovin mikä saattaisi huhujen mukaan olla sweden rockin pääesiintyjä.. Bändin nimeä en tietty voi paljastaa mutta aika nannaa.... :oops:

Nii ja kuten Judas Priest topickiin jo kirjoitin niin ne on kuulemma suomeen tulossa pari keikka heittää niin ei välttis saunaan tule mutta never say never...
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Ane wrote:
Ei ole Minusta se on tosin paras levy Slip of the Tonguen ohella
Hyvä läppä! Odottelinkin sulta jotain Karpaasi :lol: . Ihan kohteliaisuutena heitin. Ei kun oikeasti mulla tuntuu olevan aika samankaltainen musamaku Jussin kanssa. Esimerkiksi tunnustaudun Ripperin ystäväksi Iced Earthin kohdalla vaikka Barlow kolahtaa aivan yhtälaisesti. Sanotaanko näin, että tiettyjen tahojen suosittelut ottaa eri tavalla kuin toisten.
:oops: Huolimattomasti quotattu, tarkoitin siis siteerata tuota "kokoelmalevy"-heittoa, eli ihan itsenäinen studiolättyhän 1987 on, mitä nyt mukana on pari ennestään tunnettua biisiä, olikos ne nyt ainakin Here I Go Again ja Crying in the Rain.

Ja itsehän pitäisi ostaa pre-1987 levyt, lukuun ottamatta jo omistamaani Come an' Get Itia.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Sauna Open Air wrote: 05.02.2008:
SAUNA OPEN AIR: LIPUT MYYNNISSÄ 19. HELMIKUUTA


Sauna Open Airin liput tulevat myyntiin tiistaina 19.2. Lippupalvelun ja Tiketin pisteisiin. Sauna Open Air on tietenkin esillä Finnish Metal Expo -messuilla Helsingin Kaapelitehtaalla 15.-16.2. ja messuilla julkistetaan mm. uusia esiintyjiä ja päiväkohtainen ohjelma. Tietoa lippujen hinnoista ja aikatauluista löytyy Saunan sivuilta jo ennen messuja.

Uusia kotimaisia varmistuneita Saunassa ovat mm. keväällä uuden levyn julkaiseva Diablo ja Widescreen Mode. Lisää mielenkiintoisia bändejä neuvotteluissa, seuraa tilannetta!
Toivottavasti FME-viikonloppu tuo tietouteemme huomattavasti mielenkiintoisempia kiinnityksiä. Diablo on kova, mutta ei sillä vielä kuuhun mennä.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Deathrasher
Berserkki
Berserkki
Posts: 784
Joined: Fri Nov 17, 2006 17:49

Post by Deathrasher »

ozz3 wrote:
Sauna Open Air wrote: 05.02.2008:
SAUNA OPEN AIR: LIPUT MYYNNISSÄ 19. HELMIKUUTA


Sauna Open Airin liput tulevat myyntiin tiistaina 19.2. Lippupalvelun ja Tiketin pisteisiin. Sauna Open Air on tietenkin esillä Finnish Metal Expo -messuilla Helsingin Kaapelitehtaalla 15.-16.2. ja messuilla julkistetaan mm. uusia esiintyjiä ja päiväkohtainen ohjelma. Tietoa lippujen hinnoista ja aikatauluista löytyy Saunan sivuilta jo ennen messuja.

Uusia kotimaisia varmistuneita Saunassa ovat mm. keväällä uuden levyn julkaiseva Diablo ja Widescreen Mode. Lisää mielenkiintoisia bändejä neuvotteluissa, seuraa tilannetta!
Toivottavasti FME-viikonloppu tuo tietouteemme huomattavasti mielenkiintoisempia kiinnityksiä. Diablo on kova, mutta ei sillä vielä kuuhun mennä.
Toivotaan todellakin, vaikka tuo Turner/Bonnet, WS ja Testament lineupkin saa kyllä jo lähtemään. Blackmore riffejä viikonloppu täynä, en malta odottaa sitä kun Spotlight Kid lähtee Turnerin aikana tai Stormbringer ja Burn WS aikana, aahhh..
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Sauna Open Air wrote: Sauna Open Air on esillä Finnish Metal Expo -messuilla Helsingin Kaapelitehtaalla 15.-16.2. osastolla 14. Standillä on mm. myynnissä Sauna festivaalilippuja erikoishintaan, uutisia keikoista ja tuttuja naamoja Tampereelta!

Aiemmin ilmoitetusta poiketen Saunan liput eivät ehdi myyntiin vielä tiistaina 19.2., kahden mielenkiintoisen vahvistuksen neuvottelut ovat - tuttuun tapaan - viivästyneet ja pyrimme saamaan liput myyntiin perjantaina 22.2. Myyntiintulosta ilmoitetaan heavykeskustelupalstoilla ja näillä sivuilla heti kun homma varmistuu.

Uusia bändejä! Saunan lauantaina 7.6. lavalla kiipeää eräs suurista kasarilegendoista, Skid Rown SEBASTIAN BACH, jonka keikkasetistä löytyy tietenkin Eighteen & Live ja Youth Gone Wild.

Perjantaina päälavalle työnnetään Keski-Euroopan hevifestivaalien vakiokävijä ELÄKELÄISET, joka bongattiin Saunaan mm. Wackenin keikan ansiosta ja joka lentelee Saunasta suoraan Sweden Rockiin. Ei paha humppayhtyeeltä.

Muita toistaiseksi vahvistuneita ovat MOONMADNESS, DIABLO ja WIDESCREEN MODE.

www.sauna-open-air.fi
Nyt on kyllä pikkuhiljaa Sauna jäämässä Tuskan ja Jalometallin jalkoihin. Toisaalta, nuo kaksi "mielenkiintoista vahvistusta" antavat toivoa paremmasta.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Post by Sir »

^Nostalgiafestarihan se Sauna on enemmänkin aina ollut, joten suuria odotuksia ainakaan minkään kovin tuoreen suhteen ei kannattane elätellä.

Onkohan niin, että Sweden Rock maksaa paremmat rahat niille kasarijämille ja samalla sitten vaatii yksinoikeuden esiintymiselle jonain tiettynä aikana/tietyllä alueella? Kuullostaisi aika loogiselta. Muutenhan Sauna olisi hyvinkin varteenotettava kasarinostalgiajuhla, jos saisi edes osan aiemmin mainitulla festarilla soittavista bändeistä myös itselleen. Tällä hetkellä se on vain b-luokan hevijuhla, ei muuta. Ei siihen paljoa Whitesnake auta. Vertailkaapa huviksenne tähän mennessä varmistunutta esiintyjäkaartia:

http://www.swedenrock.com/
http://www.sauna-open-air.fi/

:lol: :lol: :lol:

Jalometalli pesee Saunan 666-0. Kuten myös Tuska.
Last edited by Sir on Fri Feb 15, 2008 13:01, edited 1 time in total.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Terminator X
Taka-ampuja
Taka-ampuja
Posts: 1085
Joined: Wed Oct 12, 2005 18:15
Location: Oulu

Post by Terminator X »

Onhan tuo Sweden Rock muutenkin huomattavasti laadukkaampi festari. Kuka tahansa menee mieluummin sinne kuin Saunaan. Mutta tuskinpa tuo SR kuitenkaan syö kauheasti Saunan kävijöitä.

edit: eipä tuonne Saunaan näytä tänä vuonna mitään kovin kiinnostavia bändejä olevan tulossa. Testament kyllä, mutta en tiedä haluanko Tuska 2005 keikan jälkeen enää ikinä nähdä bändiä. Oli niin kova veto, että mahdollisesti haluan säilyttää sen ainoana livekokemuksenani bändistä :lol:
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Sauna se vaan vie kaikkia kesän festareita, paitsi ehkä Rockperrya. Sebastian Bach = vitukova, ja sama pätee Eläkeläisiin. Morjes kaikille jalometalleille/tuskille ja muille left-over -festareille. Tampereella hallitaan tilannetta. :!:

Nyt odotetaan Nummirockiin yhtä yksittäistä ässäartistia.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Post by Sir »

Karpaasi wrote:Sauna se vaan vie kaikkia kesän festareita.
Totta. Nyt tosiaankin on vuosi 1988. :lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Sir on tosiaan väärässä taas, mutta Whitesnake on todella ajankohtainen bändi pian ilmestyvän levyn takia (vaikkei sitä livenä soitettaisikaan) ja Bachilta tuli uusi kova levy ulos. :!: Mä oon ihan moderni mies - en kuitenkaan fanita Acceptia! Se olisi jo kasaria.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Karpaasi wrote: Morjes kaikille jalometalleille/tuskille ja muille left-over -festareille.
Minun silmissäni Sauna on kyllä tällä hetkellä se pahin left-over tapaus. Ei juuri mitään, mitä ei olisi koskaan tullut nähtyä, eikä mitään mikä erityisesti kiinnostaisi.

No okei, Eläkeläiset on aika pettämätön. :lol:
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Post Reply