Kyllähän minä ymmärrän, että (varsinkin) työssäkäyvän on vaikea järkätä keskelle viikkoa tällaisia menoja. Lähinnä nyt pisti silmään toi "olis vissiin pitänyt olla paikalla", joka viittaa enemmänkin ettei vaan jaksanut lähteä paikalle. Turhahan sitä on harmitella jälkeenpäin, jossei töistä ole mahdollista järkätä vapaata, sille kun nyt ei siinä tapauksessa mahda mitään.Asamael wrote:Joo, näinhän se on. Vittumaista sinänsä ettei saanut millään sopimaan kalenteriin tuota keskellä viikkoa ollutta tapahtumaa.Make#34 wrote:Asa kiteytti asian ytimen. Eli juurikin näin, ja turhaa sitä on sitten jälkijunassa vikistä, että hitsi kun en ollut, olis pitänyt ja silleen. Tuoltahan saa aina mukaansa jotakin speciaali kamaa joko tuurilla tai sitten ihan puhelahjoilla ellei ole ihan "reikä päässä"asa wrote:No ei kai se nyt ole yllätyksenä voinut tulla, että tuollaiset bileet ovat aina loistavia, varsinkin kun Rautaneidosta on aina porukkaa paikalla.
Live After Death 2DVD - The History of Iron Maiden pt 2
Moderator: The Killer Krew
Onkos täällä kenelläkään samanlaista ongelmaa kuin minulla, eli kun katson tätä LAD:ia niin äänen voimakkuus vaihtelee melkein kokoajan? Esim. Kun Aces High:n intro loppuu niin volume laskee aika rankasti.
Edit: Kiitokset Attelle sinne alas.
Edit: Kiitokset Attelle sinne alas.

Last edited by Speedy on Sat Feb 09, 2008 14:38, edited 1 time in total.
Mulla ainaki. Johtuu varmaa noista miksauksista...Speedy wrote:Onkos täällä kenelläkään samanlaista ongelmaa kuin minulla, eli kun katson tätä LAD:ia niin äänen voimakkuus vaihtelee melkein kokoajan? Esim. Kun Aces High:n intro loppuu niin volume laskee aika rankasti.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jos kattoo 5.1 miksausta normaalilla televisiolla ilman kotiteatteri-järjestelmää niin yleensä käy noin. Asetuksista ääniraita stereoks niin pitäis toimia.Osiris wrote:Mulla ainaki. Johtuu varmaa noista miksauksista...Speedy wrote:Onkos täällä kenelläkään samanlaista ongelmaa kuin minulla, eli kun katson tätä LAD:ia niin äänen voimakkuus vaihtelee melkein kokoajan? Esim. Kun Aces High:n intro loppuu niin volume laskee aika rankasti.
Iron Maiden 18.7.2008
-
- Roudari
Kyllä täytyy tuosta julkaisusta sanoa, että oli kiva katsoa DVD tason kuvalla ja huippu soundeilla tuo. Vaikka Brassi dvd olikin niin onhan tuo aivan eri luokkaa!
Pätkissä tuli tuo katottua eli Dokkari eka ja sitten Ello Texas! Keikka sitten eilen. Loput on niin hyvässä muistissa ettei niitä vielä.
Behind the Iron Curtains tulee katottua uudestaan viimeistään ennen Elokuuta kun sinne Curtainin taakse lähdetään.
Pätkissä tuli tuo katottua eli Dokkari eka ja sitten Ello Texas! Keikka sitten eilen. Loput on niin hyvässä muistissa ettei niitä vielä.
Behind the Iron Curtains tulee katottua uudestaan viimeistään ennen Elokuuta kun sinne Curtainin taakse lähdetään.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Azazel
LAD tippui postilaatikkoon perjantaina 1. päivä tietty, hienon julisteen kera. Heti samana viikonloppuna mulkaisin koko paketin, lukuunottamatta Rock in Rio 85:ta jota en ole vielä tsekannut.
Mitähän tuosta paketista nyt voisi sanoa? Keikka itse on aivan täyttä juhlaa. Kyllä siinä meinasi tulla roska silmään kun keikan kohokohta, Rime of the Ancient Mariner lähti jyräämään raskaasti. Edellämainittu + Powerslave ovat minulle se suurin kliimaksi muutenkin loistavalta keikalta. Aces High menee kyllä Brucen osalta täysin ala-arvoisesti, ei siitä pääse mihinkään.
Tuon tosin ymmärtää, koska sen lisäksi että biisi on haastava laulaa, on sekin otettava huomioon että ihan keikan ekassa biisissä ei varmasti viitsi alkaa revittämään sata lasissa jottei ääni katoa heti lähtöruudussa. Kerkesin Aces Highia laulujen osalta livebiisinä dissailemaan jo viime vuoden puolella, mutta ilokseni on todettava että 2008-liveveto youtubesta katsottuna teki aika vitunmoisen vaikutuksen.
Keikassa ei siis pahemmin mitään moitittavaa. Lavakuteetkin parasta A-laatua.
History of Iron Maiden Part 2 oli todella mukava ja viihdyttävä katsottava. Nickon demonstroinneille tuli hajoiltua muutamaan otteeseen.
Mitäs muuta....Behind the Iron Curtainkin oli kovaa kamaa kuten osasin odottaakin. "You can´t play heavy metal with synthesizers"
Järkyttävän kova paketti. Todennäköisesti kovin DVD päällä maan.
MAIDENMAIDENMAIDEN!!!!!!
Mitähän tuosta paketista nyt voisi sanoa? Keikka itse on aivan täyttä juhlaa. Kyllä siinä meinasi tulla roska silmään kun keikan kohokohta, Rime of the Ancient Mariner lähti jyräämään raskaasti. Edellämainittu + Powerslave ovat minulle se suurin kliimaksi muutenkin loistavalta keikalta. Aces High menee kyllä Brucen osalta täysin ala-arvoisesti, ei siitä pääse mihinkään.

Keikassa ei siis pahemmin mitään moitittavaa. Lavakuteetkin parasta A-laatua.

History of Iron Maiden Part 2 oli todella mukava ja viihdyttävä katsottava. Nickon demonstroinneille tuli hajoiltua muutamaan otteeseen.

Järkyttävän kova paketti. Todennäköisesti kovin DVD päällä maan.
MAIDENMAIDENMAIDEN!!!!!!
-
- Crusader
^Kuten jo muutama kerta on tullut todettua tuosta Aces High: suorituksesta Brucen osalta, niin siinä on pari seikkaa, mitkä pitää ottaa huomioon:
* Takana sairain kiertue ikinä, ääni ihan pillun päreinä, kuten herra itsekin on muutamaan kertaan todennut. Nuoruuden voimalla painaa tulemaan, vaikka äänestä on vaan rippeet jäljellä.
* Keikan aloitusbiisi, jolloin edellä kuvattu korostuu äänen ollessa "kylmä". Aloitusbiisinä vielä äärimmäisen paskamainen vedettävä täysin tikissä olevallekin miehelle, saati sitten rajussa prässissä olleelle Brucelle. Luultavasti kuitenkin se paras veto noista keikoista, mistä tuon dvd:n tilkkutäkki on koottu.
Olenkin joskus miettinyt, millainen keikka olisi ollut, jos olisi kuvattu kiertueen alussa nimenomaan Brucen äänen näkökulmasta ajateltuna.
Itse asiassa, tolla mun gatefold lp-levyllä oleva Hammersmith Odeonin veto kiertueen alkupuolelta on parempi laulullisesti kuin tuo Long Beach Arenan taltiointi. Mutta hei, 99 keikkaa 9.9.84 - 21.1.85, sitten Brucella kurkkutulehdus ja neljä keikkaa peruttiin 23-26.1.85, jonka jälkeen 31 keikkaa lisää ennen ensimmäistä 14.3.85 ollutta Long Beach Arenan vetoa. Siellä sitten neljä keikkaa peräkkäisinä päivinä ja taas jatkettiin, päivä väliä, kolme putkeen, päivä väliä, neljä putkeen, voi herranjestas.
Sairas kiertue, kuitenkin vain viisi keikkaa peruttiin koko kiertueella, kovia jätkiä, kertakaikkiaan.
Semmoisia selkeitä juttuja, kunhan kirjailin.
* Takana sairain kiertue ikinä, ääni ihan pillun päreinä, kuten herra itsekin on muutamaan kertaan todennut. Nuoruuden voimalla painaa tulemaan, vaikka äänestä on vaan rippeet jäljellä.
* Keikan aloitusbiisi, jolloin edellä kuvattu korostuu äänen ollessa "kylmä". Aloitusbiisinä vielä äärimmäisen paskamainen vedettävä täysin tikissä olevallekin miehelle, saati sitten rajussa prässissä olleelle Brucelle. Luultavasti kuitenkin se paras veto noista keikoista, mistä tuon dvd:n tilkkutäkki on koottu.
Olenkin joskus miettinyt, millainen keikka olisi ollut, jos olisi kuvattu kiertueen alussa nimenomaan Brucen äänen näkökulmasta ajateltuna.
Itse asiassa, tolla mun gatefold lp-levyllä oleva Hammersmith Odeonin veto kiertueen alkupuolelta on parempi laulullisesti kuin tuo Long Beach Arenan taltiointi. Mutta hei, 99 keikkaa 9.9.84 - 21.1.85, sitten Brucella kurkkutulehdus ja neljä keikkaa peruttiin 23-26.1.85, jonka jälkeen 31 keikkaa lisää ennen ensimmäistä 14.3.85 ollutta Long Beach Arenan vetoa. Siellä sitten neljä keikkaa peräkkäisinä päivinä ja taas jatkettiin, päivä väliä, kolme putkeen, päivä väliä, neljä putkeen, voi herranjestas.
Sairas kiertue, kuitenkin vain viisi keikkaa peruttiin koko kiertueella, kovia jätkiä, kertakaikkiaan.
Semmoisia selkeitä juttuja, kunhan kirjailin.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Azazel
Lauantaina kävin Keltaisesta Jäänsärkijästä poimimassa LADin parempaan talteen ja heti samana päivänä tuli sitten tsekattua lähes kaikki mitä tarjolla oli, ja sitähän oli paljon!
Itse keikkataltioinnin katsoin google-videona kerran läpi joskus puoltoista vuotta sitten, mutta olihan se ihan eri luokan kokemus naatiskella konsertista TV:n kautta terävän kuvan ja ensiluokkaisen soundin kera. Ihan ekaksi vedin kuitenkin läpi History part two-dokkarin (Brucen jutut nauratti mukavasti, heheh!) ja heti perään Behind The Iron Curtainin, jota en ollut koskaan nähnyt muutamaa YouTube-pätkää lukuunottamatta. Aika nostalgiatrippi itseasiassa tällaiselle neljääkymppiä lähestyvälle ikinuorelle
Oli aika jolloin Itä-Eurooppa oli varsin mystinen paikka länsimaalaisen mielikuvissa...
Ne itse keikkavedot sieltä rautaesiripun takaa olivat kyllä jotenkin niin...voimattomia, että kun Rock In Rio pärähti käyntiin niin meinasi mennä tee väärään kurkkuun! Herranjee mikä energia heti alusta alkaen, ihan mahtavaa menoa ja esiintymistä varsinkin duracell pupu Brucelta. (Ja näin naispuolisena sitä timmissä kunnossa olevaa liehuvahiuksista silloin kovin nuorta miestä on enemmän kuin ilo katsella herkeämättömän kiinnostuksen vallassa... kröhöm!)
Keikka Long Beach Arenalta oli sitten vuorossa viimeisenä, ikäänkuin sokerina pohjalla, ainakin kuvauksensa ja soundin suhteen. On kyllä mahtavan hyvin taltioitu tuo keikka, ja varsinkin kun ajattelee että aikaa on kulunut jo 23 vuotta niin ei jotenkin uskoisi, että on niin vanhasta kuvatallenteesta kyse. ROTAM on kyllä todellakin sellainen tippa linssissä katsottava veto, mutta ehkä kuitenkin kuvauksen puolesta nautin itse eniten Hallowedin katsomisesta. Draamaa ja dynamiikkaa yllin kyllin! Bruce käyttää jälleen joka kolkan lavarakenteista hyväkseen
Mukavaa on myös se, että yleisöäkin on taltioitu kameralle tämän tästä. Se tuo aina oman tunnelmansa noihin livetallenteisiin.
Kaiken kaikkiaan ei harmita 26 eurolla köyhtyminen yhtään tämän DVDn vuoksi - Maiden -mannaa alusta loppuun! Tulee varmasti eksymään DVD soittimeen useampaan otteesseen tässä heinäkuuta malttamattomana odotellessa...

Itse keikkataltioinnin katsoin google-videona kerran läpi joskus puoltoista vuotta sitten, mutta olihan se ihan eri luokan kokemus naatiskella konsertista TV:n kautta terävän kuvan ja ensiluokkaisen soundin kera. Ihan ekaksi vedin kuitenkin läpi History part two-dokkarin (Brucen jutut nauratti mukavasti, heheh!) ja heti perään Behind The Iron Curtainin, jota en ollut koskaan nähnyt muutamaa YouTube-pätkää lukuunottamatta. Aika nostalgiatrippi itseasiassa tällaiselle neljääkymppiä lähestyvälle ikinuorelle

Ne itse keikkavedot sieltä rautaesiripun takaa olivat kyllä jotenkin niin...voimattomia, että kun Rock In Rio pärähti käyntiin niin meinasi mennä tee väärään kurkkuun! Herranjee mikä energia heti alusta alkaen, ihan mahtavaa menoa ja esiintymistä varsinkin duracell pupu Brucelta. (Ja näin naispuolisena sitä timmissä kunnossa olevaa liehuvahiuksista silloin kovin nuorta miestä on enemmän kuin ilo katsella herkeämättömän kiinnostuksen vallassa... kröhöm!)
Keikka Long Beach Arenalta oli sitten vuorossa viimeisenä, ikäänkuin sokerina pohjalla, ainakin kuvauksensa ja soundin suhteen. On kyllä mahtavan hyvin taltioitu tuo keikka, ja varsinkin kun ajattelee että aikaa on kulunut jo 23 vuotta niin ei jotenkin uskoisi, että on niin vanhasta kuvatallenteesta kyse. ROTAM on kyllä todellakin sellainen tippa linssissä katsottava veto, mutta ehkä kuitenkin kuvauksen puolesta nautin itse eniten Hallowedin katsomisesta. Draamaa ja dynamiikkaa yllin kyllin! Bruce käyttää jälleen joka kolkan lavarakenteista hyväkseen

Mukavaa on myös se, että yleisöäkin on taltioitu kameralle tämän tästä. Se tuo aina oman tunnelmansa noihin livetallenteisiin.
Kaiken kaikkiaan ei harmita 26 eurolla köyhtyminen yhtään tämän DVDn vuoksi - Maiden -mannaa alusta loppuun! Tulee varmasti eksymään DVD soittimeen useampaan otteesseen tässä heinäkuuta malttamattomana odotellessa...
-
- Viimeinen voitelija
Eivätkös Puolan keikat olleet aivan kiertueen alussa? Nimittäin Behind the Iron Curtainilla kuultava Aces High ja muutkin biisit ovat laulun osalta ainakin minun mielestäni aika karmeaa kuunneltavaa.Iron Constable wrote:Olenkin joskus miettinyt, millainen keikka olisi ollut, jos olisi kuvattu kiertueen alussa nimenomaan Brucen äänen näkökulmasta ajateltuna.
Tai sitten Bruce ei panostanut laulutekniikkaan 80-luvulla niin paljoa kuin nykyään.Lowerslave wrote:Eivätkös Puolan keikat olleet aivan kiertueen alussa? Nimittäin Behind the Iron Curtainilla kuultava Aces High ja muutkin biisit ovat laulun osalta ainakin minun mielestäni aika karmeaa kuunneltavaa.Iron Constable wrote:Olenkin joskus miettinyt, millainen keikka olisi ollut, jos olisi kuvattu kiertueen alussa nimenomaan Brucen äänen näkökulmasta ajateltuna.
https://youtube.com/c/bultsi
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
-
- Viimeinen voitelija
Monitorimiksaajalle varmaan. Jotain "Can't hear side bollocks"-tyylistä yritin erottaa siitä puheesta. Lopuksi tuli vielä että "Turn up my mic when I'm talking to you!"
Toisaalta, jos ite olisin ollu noihin aikoihin itäblokissa kiertämässä niin olisi kyllä varmaan se "pienoinen" ahdistus/pelko lavalla kuvastunut soittoonkin. Siksi ehkä vaisun kuuloista, muttä tämä vain mun veikkaus. Jotkuthan tästä sanoikin että sen verran krapulaiselta kuullostaa H:n ääni bussissa että olisko vetänyt railakkaasti viinaksia "itäblokin ahdistukseen."

En muuten yhtään epäile että ei tosiaan panostanut. Studiossa ehkä, mutta äänenavauksen/lämmityksen kanssa kiertueella saattoi olla se homma vähän niin ja näin, ja sen kyllä kuulee.Trooper69 wrote:Tai sitten Bruce ei panostanut laulutekniikkaan 80-luvulla niin paljoa kuin nykyään.Lowerslave wrote:Eivätkös Puolan keikat olleet aivan kiertueen alussa? Nimittäin Behind the Iron Curtainilla kuultava Aces High ja muutkin biisit ovat laulun osalta ainakin minun mielestäni aika karmeaa kuunneltavaa.Iron Constable wrote:Olenkin joskus miettinyt, millainen keikka olisi ollut, jos olisi kuvattu kiertueen alussa nimenomaan Brucen äänen näkökulmasta ajateltuna.
Toisaalta, jos ite olisin ollu noihin aikoihin itäblokissa kiertämässä niin olisi kyllä varmaan se "pienoinen" ahdistus/pelko lavalla kuvastunut soittoonkin. Siksi ehkä vaisun kuuloista, muttä tämä vain mun veikkaus. Jotkuthan tästä sanoikin että sen verran krapulaiselta kuullostaa H:n ääni bussissa että olisko vetänyt railakkaasti viinaksia "itäblokin ahdistukseen."

You're shit and you know you are
No vidu. 1984 Puolan keikkojen booteilla Brucella on mahtava ääni ja niillä suorituksilla todellakin Air Raid Siren-lisänimen arvoinen. Myös Aces High kuulostaa timanttiselta. Lähes yhtä kovaa kamaa kuin Bruce vuonna 1982.Lowerslave wrote:Eivätkös Puolan keikat olleet aivan kiertueen alussa? Nimittäin Behind the Iron Curtainilla kuultava Aces High ja muutkin biisit ovat laulun osalta ainakin minun mielestäni aika karmeaa kuunneltavaa.
-
- Lentäjä-Ässä
Live After Death paketti saapui viime viikolla ja jonkin verran olen jo ehtinyt katsomaan. Itse keikka löytyi jo ennestään VHS:ltä joten se on tuttu, mutta pitkään aikaan en ole päässyt sitä katsomaan.
Nyt kun tänään taas katsoin sen (lukuunottamatta muutamaa biisiä), se yllätti positiivisesti. Äänenlaatu oli loistava ja kuvanlaatukin erittäin hyvä tällä DVD:llä. Melko suuri osa biiseistä löytyy jo ties kuinka monelta muulta DVD:ltä, joten lähinnä noita Powerslave-vetoja on tullut kateltua. DVD1:n parasta antia ovat ehdottomasti Powerslaven kaksi viimeistä raitaa, eli siis nimibiisi ja Rime of the Ancient Mariner. Lavasteet nyt ovat tietysti aivan omaa luokkaansa Live after Deathilla, mikä on jo yksi syy tämän DVD:n ostamiseen. Adrianin kitara kuului tosin ehkä hieman liian hiljaisella Daveen nähden, eikä bassoakaan kunnolla erota. No, jokatapauksessa soundit ovat todella hyvät, joten eipä nuokaan jutut pahemmin häiritse.
Bändi on muuten tosi kovassa iskussa, mutta kuten monta kertaa täälläkin on mainittu, Brucen ääni on välillä todella hirveää kuultavaa.
Monet perustelevat tätä sillä, että World Slavery Tour oli todella pitkäkestoinen ja raskas, niinkuin se tietysti olikin, mutta ainakin omasta mielestäni Brucen ääni oli yhtä huonossa kunnossa melkein koko 80-luvun, siis Piece of Mind kiertueesta Seventh Son kiertueeseen asti. Ainakin tuolla Early Daysin Dortmund-keikalla Bruce vaikuttaa olevan suurinpiirtein yhtä huonossa kunnossa kuin Live after Deathilla. Kuten myös Maiden Englandilla.
Ihmetyttää vain, miksi Brucen piti väkisin yrittää laulaa ne älyttömän korkeat nuotit, jolloin lopputulos kuulostaa lähinnä siltä, kuin Bruce laulaisi paskalla istuessaan. Tai siis, esimerkiksi Aces Highn säkeistöistä osan olisi voinut laulaa vaikkapa oktaavin alempaa, tai tehdä jotain muita vastaavia kompromisseja kuten vaikkapa Queenin Freddie Mercurylla oli tapana tehdä. Mielummin ainakin itse kuuntelen hieman matalampaa laulua kuin hirveän väkinäistä huutamista.
Dokumentti oli erittäin mielenkiintoinen ja sisälsi paljon uutta mielenkiintoista tietoa liittyen Powerslave -aikaan. Etukäteen ehdin taas harmitella, kuinka dokumentti ei sisällä ollenkaan tavaraa SiT- tai Seventh Son -ajoilta, mutta on siinäkin omat hyvät puolensa, koska nyt dokumentti keskittyi kunnolla Powerslaveen ja koko levyn teko käytiin läpi huolella.
Rock In Rio -keikka oli melkoinen pettymys vaikka bonus olikin, äänenlaatu oli järkyttävää puuroa ja kuva heiluu kokoajan ihmeellisesti. Behind The Iron Curtain oli sen sijaan mukava lisä, vaikka onkin julkaistu aikaisemminkin.
Kokonaisuutena DVD-setti oli ihan hyvä, vaikka suuri osa mielenkiintoisesta tavarasta olikin ennestään tuttua. Harmi kun edes SIT-keikkaa ei mukaan mahtunut, ei kolmas DVD olisi ollut pahitteeksi.
Early Daysilla kuitenkin käytiin läpi vuodet 1975-1983 (4 levyä) mutta tällä kertaa keskityttiin ainoastaan kahteen vuoteen. Toivottavasti jatko-osa Maiden Englandilla ja hyvälaatuisella SIT-keikalla varustettuna olisi tulossa mahdollisimman pian, vaikka kyllä tässäkin paketissa riittää läpikäytävää vielä vaikka kuinka pitkäksi ajaksi.
Nyt kun tänään taas katsoin sen (lukuunottamatta muutamaa biisiä), se yllätti positiivisesti. Äänenlaatu oli loistava ja kuvanlaatukin erittäin hyvä tällä DVD:llä. Melko suuri osa biiseistä löytyy jo ties kuinka monelta muulta DVD:ltä, joten lähinnä noita Powerslave-vetoja on tullut kateltua. DVD1:n parasta antia ovat ehdottomasti Powerslaven kaksi viimeistä raitaa, eli siis nimibiisi ja Rime of the Ancient Mariner. Lavasteet nyt ovat tietysti aivan omaa luokkaansa Live after Deathilla, mikä on jo yksi syy tämän DVD:n ostamiseen. Adrianin kitara kuului tosin ehkä hieman liian hiljaisella Daveen nähden, eikä bassoakaan kunnolla erota. No, jokatapauksessa soundit ovat todella hyvät, joten eipä nuokaan jutut pahemmin häiritse.
Bändi on muuten tosi kovassa iskussa, mutta kuten monta kertaa täälläkin on mainittu, Brucen ääni on välillä todella hirveää kuultavaa.
Monet perustelevat tätä sillä, että World Slavery Tour oli todella pitkäkestoinen ja raskas, niinkuin se tietysti olikin, mutta ainakin omasta mielestäni Brucen ääni oli yhtä huonossa kunnossa melkein koko 80-luvun, siis Piece of Mind kiertueesta Seventh Son kiertueeseen asti. Ainakin tuolla Early Daysin Dortmund-keikalla Bruce vaikuttaa olevan suurinpiirtein yhtä huonossa kunnossa kuin Live after Deathilla. Kuten myös Maiden Englandilla.
Ihmetyttää vain, miksi Brucen piti väkisin yrittää laulaa ne älyttömän korkeat nuotit, jolloin lopputulos kuulostaa lähinnä siltä, kuin Bruce laulaisi paskalla istuessaan. Tai siis, esimerkiksi Aces Highn säkeistöistä osan olisi voinut laulaa vaikkapa oktaavin alempaa, tai tehdä jotain muita vastaavia kompromisseja kuten vaikkapa Queenin Freddie Mercurylla oli tapana tehdä. Mielummin ainakin itse kuuntelen hieman matalampaa laulua kuin hirveän väkinäistä huutamista.
Dokumentti oli erittäin mielenkiintoinen ja sisälsi paljon uutta mielenkiintoista tietoa liittyen Powerslave -aikaan. Etukäteen ehdin taas harmitella, kuinka dokumentti ei sisällä ollenkaan tavaraa SiT- tai Seventh Son -ajoilta, mutta on siinäkin omat hyvät puolensa, koska nyt dokumentti keskittyi kunnolla Powerslaveen ja koko levyn teko käytiin läpi huolella.
Rock In Rio -keikka oli melkoinen pettymys vaikka bonus olikin, äänenlaatu oli järkyttävää puuroa ja kuva heiluu kokoajan ihmeellisesti. Behind The Iron Curtain oli sen sijaan mukava lisä, vaikka onkin julkaistu aikaisemminkin.
Kokonaisuutena DVD-setti oli ihan hyvä, vaikka suuri osa mielenkiintoisesta tavarasta olikin ennestään tuttua. Harmi kun edes SIT-keikkaa ei mukaan mahtunut, ei kolmas DVD olisi ollut pahitteeksi.
Early Daysilla kuitenkin käytiin läpi vuodet 1975-1983 (4 levyä) mutta tällä kertaa keskityttiin ainoastaan kahteen vuoteen. Toivottavasti jatko-osa Maiden Englandilla ja hyvälaatuisella SIT-keikalla varustettuna olisi tulossa mahdollisimman pian, vaikka kyllä tässäkin paketissa riittää läpikäytävää vielä vaikka kuinka pitkäksi ajaksi.
-
- Kisälli
Revelations live 83Roskisdyykkari wrote: Monet perustelevat tätä sillä, että World Slavery Tour oli todella pitkäkestoinen ja raskas, niinkuin se tietysti olikin, mutta ainakin omasta mielestäni Brucen ääni oli yhtä huonossa kunnossa melkein koko 80-luvun, siis Piece of Mind kiertueesta Seventh Son kiertueeseen asti.
Hyvältä Bruce ainakin minun korviini kuulostaa,Maiden Engalnd on tosiaan huono Brucen osalta mutta yritähän itse laulaa ja niistää nenää säkeistöjen välissä. Kannattaa yrittää haalia käsiinsä Bootleg tallenteita ni saa paremman kuvan miten bändi todellisuudessa on milläkin kiertueella vetänyt. Huonolla pohjalla on jos aletaan muutamien tallennuksien pohjalta lyttäämään koko ajanjakson suorituksia.