Mikä näissä +- satasen laitteissa on se suurin ero käytännössä? Itselle ei oikein aukea nuo kuvaukset käytön kannalta. Aivan karvalakkikäyttöön ajattelin moisen hankkia, kun on muutakin tilattavaa Saksanmaalta. Peruslaitteella varmasti pärjäilen, koska ammattikäyttöön en moista ole hankkimassa.
^Kysymys edelliselle (elikkäs Yrms_:lle): kuinkas kauan tuommoisella langattomalla systeemillä oikeasti soittelee ennen kuin paristoja saa vaihtaa?
Tuollaista lähtee mulle tilaukseen, varmaankin huomenna. Uutta comboa varten on jo jonkin aikaa säästetty ja viimeinkin on rahat koossa. Pari sataa tuohon lisää, niin olisi jo saanut ihan säädyllisen nuppi+kaappi -yhdistelmän, mutta päädyin kuitenkin tuohon vähän reilumman kokoiseen comboon. Tuolla tuuttaa jo pienemmällä keikallakin, joten on ihan riittävä mulle.
Edward Mannerheim wrote:
^Kysymys edelliselle (elikkäs Yrms_:lle): kuinkas kauan tuommoisella langattomalla systeemillä oikeasti soittelee ennen kuin paristoja saa vaihtaa?
Yllättävän kauan. Toinen satsi pattereita menossa ja värkkiä on käytetty muutamat kerrat treeneissä ja kuudella keikalla. Käytän itse ladattavia tähän
Tuollaista lähtee mulle tilaukseen, varmaankin huomenna. Uutta comboa varten on jo jonkin aikaa säästetty ja viimeinkin on rahat koossa. Pari sataa tuohon lisää, niin olisi jo saanut ihan säädyllisen nuppi+kaappi -yhdistelmän, mutta päädyin kuitenkin tuohon vähän reilumman kokoiseen comboon. Tuolla tuuttaa jo pienemmällä keikallakin, joten on ihan riittävä mulle.
Eikös tuosta ole samanlainen versio saatavilla, jossa on kaksi 12 " (10 ") elementtiä sisällä?
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Edward Mannerheim wrote:Mikä näissä +- satasen laitteissa on se suurin ero käytännössä? Itselle ei oikein aukea nuo kuvaukset käytön kannalta. Aivan karvalakkikäyttöön ajattelin moisen hankkia, kun on muutakin tilattavaa Saksanmaalta. Peruslaitteella varmasti pärjäilen, koska ammattikäyttöön en moista ole hankkimassa.
Ammattivehkeissä on reilusti säätövaraa taajuusalueissa ja lähes idioottivarmat häiriösuojaukset. Yleensä esim. festareilla järjestäjä määrittelee erikseen taajuusalueet joilla lähettimiä plus ihan perus kommunikaatiota saa/pitää käyttää, ettei mene ns. linjat sekaisin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Edward Mannerheim wrote:^Ok, kiitoksia! Taidanpa pistää sen peruslaitteen tilaukseen.
Heti kun saa meikäläinen vähän lisää fyrkkaa (lähinnä dumaamisesta yms ja vanhempien pieni sponssi) niin laitan tuolta kyllä jonkun tollasen + muuta peruskivaa krääsää tyyliin plekuja saksasta tulemaan. NAM!
Eikös tuosta ole samanlainen versio saatavilla, jossa on kaksi 12 " (10 ") elementtiä sisällä?
Kyllä on. Päädyin kuitenkin tuohon 1x15" malliin. Olisihan 2x10" myös varmaankin ihan pätevä vaihtoehto. Ehkä sen takia, että itse asiassa yksi 15" elementti sisältää enemmän pinta-alaa kuin kaksi 10" elementtiä ja on tuo 15" versio kuitenkin halvempi.
Edward Mannerheim wrote:Mikä näissä +- satasen laitteissa on se suurin ero käytännössä? Itselle ei oikein aukea nuo kuvaukset käytön kannalta. Aivan karvalakkikäyttöön ajattelin moisen hankkia, kun on muutakin tilattavaa Saksanmaalta. Peruslaitteella varmasti pärjäilen, koska ammattikäyttöön en moista ole hankkimassa.
Ammattivehkeissä on reilusti säätövaraa taajuusalueissa ja lähes idioottivarmat häiriösuojaukset. Yleensä esim. festareilla järjestäjä määrittelee erikseen taajuusalueet joilla lähettimiä plus ihan perus kommunikaatiota saa/pitää käyttää, ettei mene ns. linjat sekaisin.
Tattis selvennyksestä, enpä tullut ajatelleeksi tuota häiriösuojausta joka arvatenkin on sitä parempi mitä laadukkaampiin laitteisiin mennään. Vaikka sanotaan, että köyhän ei kannata ostaa halpaa, niin taidan tällä kertaa tehdä poikkeuksen. Eiköhän sillä halvalla meikäläinen pärjäile harrastuskäytössä.
Onko muuten kukaan osallistunut Kitarafest08-skabaan? Itse osallistuin tällä nauhalla ja ne valitsi sitten finaaliin. Palkintona mm. 500 euron lahjakortti alan liikkeeseen
Kertokaas kokeneet kokemuksianne Mesa Boogie Single Rectifier-nupista. Nyt ois mahdollisuus sellainen hankkia, mutta kokemukset on aika lailla nolla, sillä se on ollut sellanen nuppi johon rahat ei ole riittäneet joten en ole kiduttanu itteä kokeilemallakaan. Huomenna painelen Musikanttiin kyllä kokeilemaan, mutta hyvähän tuo on kuulla kokemuksia. Onko hintansa väärti?
^Kiitti, mut kahlasin noi eilen pääpiirteittäin läpi jo
EDIT: Käväisin sitten testaamassa tuota Mesan nuppia, ja kyllä se oli rakkautta ensi kuulemalta. Enää ei jää säröstä kiinni, niin kuin tuppasi Marsun kanssa tekemään kun ei löytyny intoa alkaa purkkien kanssa pelautumaan. Käytettynä sen nyt ostin, mukavasti meni samassa kaupassa Marsu vaihdossa ja tietty vähän kääshiä välirahana. Tälle tulevalle demolle pääsee jo sillä äänittelemään.
Unohdin mainita, että kun testaat sitä niin laita nupit kirjaimellisesti kaakkoon! Mutta, oletan että teit sen jo
Mutta hyvä jos kaappi on mukava ja mieluinen. Itse en olisi teikäläisen sijassa tuota ostanut, vaan sijoittanut vähän lisää ja ostanut sen 100w version. Mutta eiköhän tuossa 50w nupissakin riitä putkissa tehoa, että keikoilla sillä soittelee.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Pentelesh wrote:Mutta hyvä jos kaappi on mukava ja mieluinen. Itse en olisi teikäläisen sijassa tuota ostanut, vaan sijoittanut vähän lisää ja ostanut sen 100w version. Mutta eiköhän tuossa 50w nupissakin riitä putkissa tehoa, että keikoilla sillä soittelee.
Niin nupinhan mie ostin . Kyllä tuosta 50W lähtee aivan takuulla tarpeeksi tehoa niillä lavoilla missä mie tulen soittamaan ainakin seuraavat pari vuotta. Kuitenkin kun keikkavola on huomattavasti matalampi kuin treeneissä(jostain kumman syystä )
Noita Rectifiereitä ei kuitenkaan kovin kauheasti ole käytettynä Muusikoiden.netissä myynnissä, etenkään Dualeja. Singlejä on parit nähny tässä, mutta varsin vähäistä on ollut, ja muutenkin meni sopivasti tuo Marsu vaihdossa tässä kaupassa. Eikä tuota rahaa todellakaan ole liikoja nurkissa, kun Maaliskuussa kutsuu New York ja Maiden
darealjyra wrote:Kertokaas kokeneet kokemuksianne Mesa Boogie Single Rectifier-nupista. Nyt ois mahdollisuus sellainen hankkia, mutta kokemukset on aika lailla nolla, sillä se on ollut sellanen nuppi johon rahat ei ole riittäneet joten en ole kiduttanu itteä kokeilemallakaan. Huomenna painelen Musikanttiin kyllä kokeilemaan, mutta hyvähän tuo on kuulla kokemuksia. Onko hintansa väärti?
Eikös Emppu Vuorinen käytä juuri tälläistä nuppia?
Yrms_ wrote:^Soundi lähtee sormista, tosimies äänittää vaikka ananassäilykkeellä
Näinhän se menee. Sitte miunkaltaiset yrittää epätoivoisesti peitellä paskaa soittamistaan mahollisimman hyvillä kamoilla ja etenkin järjettömällä määrällä säröä
Mutta varmaan toimii Mesa, onnea
Eipäs manata. Mie oon tottunu siihen ettei mikään yleensä mene niinku pitäis.
^
Herrajjestas sentään. Taidankin tietää seuraavan keppini merkin ja mallin.
Jacksonin Warrior oli aiemmin ostoslistalla, kun hieman tuota muistutti =)
Ensimmäinen varteenotettava ostos signaturekitara-puolelta
Vaihdoinpa Ibaneziini nuo kehutut ELIXIR-kielet, ja huomaa jo nyt, että on tavallista paremmat kielet kyseessä. Todella loistava liukas tuntuma ja klangi tosiaan säilyy.
Kattopaas tuonne linkkiin sisään ja suoraan sivulle kaksi
Blah. BC Richit on ensinnäkin todella huonoja soittaa, eivät istu käteen sekunnin vertaa. Plus että toi Chuckin malli ei ole ikinä miellyttänyt mun silmää.
Ehkä poikkeuksia löytyy BC richeissä, mutta ei ole mua vastaan tullut vielä yhtään käteen istuvaa mallia