Sauna Open Air, Tampere, Eteläpuisto, 9-11.6.2011

Keskustelua pelkästään herätysjuhlista, festareista ja keikoista, jotka eivät liity Iron Maideniin.

Moderator: The Killer Krew

Paikalla?

kyllä
81
40%
joo
33
16%
ei
91
44%
 
Total votes: 205

Deathrace King
Kisälli
Kisälli
Posts: 508
Joined: Wed Feb 14, 2007 16:32
Location: Helsinki

Post by Deathrace King »

Ipe wrote:Kuka tässä nyt on soundeista valittanut? Potenttiaalia bändin 80-luvun tuotannossa olisi, mikä tekisi bändistä kaikkien aikojen thrash-bändin, mutta missä se levykokonaisuus? Missä ne riffit? Missä ne kokonaisuutena loistavat kappaleet ovat? Edelleen, hyviä sooloja bändiltä löytyy yllin kyllin 80-luvulta, mutta biisit vain ovat erittäin tasapaksuja suurimmaksi osaksi.

Muille vain yleisesti: Menkää korvalääkäriin, täytyy olla korvissa aika paljon paskaa, että kuulee Testamentin 80-luvun kappaleet hyvinä.
Voi vittu mikä jätkä :D :D :roll:

Ei oo Testamentin 80-luvun levyllä, kuin "muutama" loistava biisi. Esim.Over The Wall, The Haunting, Burnt Offerings, First Strike Is Deadly, Alone In The Dark, Apocalyptic City, Reign Of Terror, The New Order, Trial By Fire, Into The Pit, Disciples Of The Watch, The Preacher, Practice What You Preach, Greenhouse Effect, Sins Of Omission.

Jos ei tuossa ole hyviä speed/thrash metal biisejä, niin ei sitten missään!

Ps. me voidaan mennä korvalääkäriin, mutta sun kannattais samantien varata aika aivolääkäriltä, sen verran täyttä paskaa on nuo kommenttisi.
facebook.com/mutantblastband
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Post by Sir »

Voi emätin, mikä sota moisesta asiasta. Se on kuulkaas makuasia, sanoi kissa, kun persettään nuoli. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ja kolmas onkin jo isoisän kimpussa. Makuasioissa kun ei ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan. Kuunteleehan jotkin jopa iskelmääkin täysin vapaaehtoisesti. :lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

Vittu mitä paskaa tuo Testament vääntö oikeasti. No sivuuttakaa Ipen puheet vaikka sillä periaatteella että jätkä kuuntelee Astral Doorsia ja Nightingalea.

Testament on paras! Saunaan.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

No lyönpä minäkin lusikkani sitten soppaan. Testament on (mielestäni) surkea kurasontabändi, mutta se tuskin vaikuttaa teidän kuuntelutottumuksiin tai kykyyn nauttia sen musiikista? Who cares?

T: Jos First strike still deadly on about parasta mitä bändi voi tarjota, niin vähissä on eväät.
Last edited by asa on Fri Dec 21, 2007 13:40, edited 1 time in total.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Stratocaster wrote:No sivuuttakaa Ipen puheet vaikka sillä periaatteella että jätkä kuuntelee Astral Doorsia
No mutta sehän on oikein hyvä bändi. Parempaa kuin Testament. Nekin voisivat tulla Saunaan, kun näkyvät Sweden Rockissakin olevan.

Itse tutustuin Testamentin matskuun alunperin Tuskassa 2005. Kyllähän siellä putoili monta hyvää kappaletta hevikansalle, mutta noin yleensä bändistä tosiaan jäi sellainen "kakkosdivari"-maku. Sen jälkeen pyöritettiin kaverin kanssa muutaman kerran New Orderia ja Legacyä. En voi keikkaa väittää huonoksi tai bändin materiaalia melusaasteeksi, mutta ei sillä meikäläistä Tampereelle kyllä siirretä. Eikä siirrettäisi välttämättä edes Espoosta Helsinkiin.

Ugh. Mielipide sanottu. :D

Ja edelleen, Priestiä odotellessa.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1806
Joined: Tue Jan 06, 2004 11:48
Location: Finland

Post by DevilLook »

^Espoosta Helsinkiin siirtyminen nyt on muutenkin helvetin vaikeeta :twisted:

Saunssa on muuten olla kautta linjan aika mielenkiinoset kiinnitykset. Aikasempina vuosina esim Dimmu ja Twistarit. Nyt Testament ja Whitesnake... Todella"kaikille jotain" festarit. Mutta silti hevifestarit eikä mikää Ruisrock. Meinaan siis tuota vastakkain asettelua kahden eripäivän pääesiintyjillä. Olis kiva tietää kuinka paljon on vaihtuvuutta ollu yleisössö eri päivien aikana ja onko se ollutkin se tarkoitus.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior
Posts: 2771
Joined: Tue Jul 26, 2005 21:59
Location: Tampere
Contact:

Post by Voimanorja »

Sir wrote:Voi emätin, mikä sota moisesta asiasta. Se on kuulkaas makuasia, sanoi kissa, kun persettään nuoli. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ja kolmas onkin jo isoisän kimpussa. Makuasioissa kun ei ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan. Kuunteleehan jotkin jopa iskelmääkin täysin vapaaehtoisesti. :lol:
Kuunnelkaa tuota, järjen ääntä.

Itse diggaan yhdestä levystä ja muita en ole kuullut.
Ei haittaa mitä muut sanovat ja diggaavatko, silti menen.

:P
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Sir wrote:Voi emätin, mikä sota moisesta asiasta. Se on kuulkaas makuasia, sanoi kissa, kun persettään nuoli. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ja kolmas onkin jo isoisän kimpussa. Makuasioissa kun ei ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan. Kuunteleehan jotkin jopa iskelmääkin täysin vapaaehtoisesti. :lol:
YÖ Saunaan niin minä siirryn Tampereelle jo huhtikuussa!

Ok, selvä mielipideasia, vähän kuten se, että Matt Barlow'n ääni Iced Earthissa on kuningas, ja Barlow'n aikana olisi tehty yli kymmenen hyvää biisiä. Tim Ripper on Schafferin muusa :!:
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1941
Joined: Mon Feb 27, 2006 19:17
Location: Tampere

Post by KTULU »

En vaan pysty käsittään tuota Ipen ja Conden yms mielipidettä Testamentin alkupään tuotannosta. Itse olen pitänyt bändiä uskomattoman kovana jo ensikuulemalta. Muodostaa Metallican, Slayerin, Kreatorin ja Celtic Frostin kanssa mun levyhyllyn todellisen kerman. Kolme ensimmäistä levyä on kaikki uskomattoman kovia.
Minä haen Testamentilta raakaa thrash/speed-vääntöä, enkä mitään teknistä WNB-death metallia. Tosin huomautan kuitenkin että pidän The Gatheringia loistolevynä, mutta kasari vaan kiilaa helposti ohi.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector
Posts: 4884
Joined: Thu Aug 26, 2004 17:38
Location: 40100
Contact:

Post by Jukka »

Karpaasi wrote:YÖ Saunaan niin minä siirryn Tampereelle jo huhtikuussa!
The 69 Eyesin kitaristi siirtyi Yö-yhtyeen riveihin. Näin hänestä tuli Yön Timo-Timo.

Ja takkia...
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

KTULU wrote:En vaan pysty käsittään tuota Ipen ja Conden yms mielipidettä Testamentin alkupään tuotannosta
No alkupää ja alkupää. Paitsi että mulle ihan kaikki Testament, levystä riippumatta, on aivan sontaa ja toisarvoista. Siinähän ihmettelet, se ei minua kiinnosta. Mun mielestä on vaan parempaakin kamaa olemassa mihin perehtyä.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Karpaasi wrote: YÖ Saunaan niin minä siirryn Tampereelle jo huhtikuussa!
Eikun Jay Lewis, YÖ:n basisti ... sehän on niin metallimies, että...! :lol:

Image

http://www.manhattanfiles.net/

(hyi saatana)
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1941
Joined: Mon Feb 27, 2006 19:17
Location: Tampere

Post by KTULU »

^^Tässähän ihmettelen ja ihan vitusti ihmettelenkin. Munkin mielestä on olemassa parempaakin kamaa mihin perehtyä... TODELLA vähän kuitenkin.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli
Posts: 586
Joined: Tue Jun 28, 2005 20:22
Location: Mäntyharju

Post by *pulkkinen* »

Heh, Astral Doors hivenen kovempi ku Testament, ei siinä hyvä bändi Testamentkin joten eiköhän sitä tule lähdettyä taas saunaan irvistelemään.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen
Posts: 8858
Joined: Mon Oct 17, 2005 18:32
Location: Oulu

Post by Jussi K »

ozz3 wrote:Eikun Jay Lewis, YÖ:n basisti ... sehän on niin metallimies, että...! :lol:
Itse asiassa on, soitti sentään OZ:in riveissä heviä ennenkuin teikäläinen oli vielä edes kiero ajatus iskän mielessä :wink:
Turn the cross upside down, let the evil flow
burn the churches to the ground, satans 'wicked goal!

Ja nythän on näiden Yö-kitaristin (? -vissiin tämä Daffy sellainen on), Hanoi Rocks-rumpalin (Lacu on sarallaan suomen parhaita!) yms. väen kanssa soittanut Graham Bonnetin ja Joe Lynn Turnerin taustalla ihan saatanan hyvin mm. Rainbowia, MSG:tä, Deep Purplea, Alcatrazzia, eli parempaa musiikkia kuin 90% yrittäjästä saa maailmassa aikaan!
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Jussi K wrote:
ozz3 wrote:Eikun Jay Lewis, YÖ:n basisti ... sehän on niin metallimies, että...! :lol:
Itse asiassa on, soitti sentään OZ:in riveissä heviä ennenkuin teikäläinen oli vielä edes kiero ajatus iskän mielessä :wink:
Turn the cross upside down, let the evil flow
burn the churches to the ground, satans 'wicked goal!

Ja nythän on näiden Yö-kitaristin (? -vissiin tämä Daffy sellainen on), Hanoi Rocks-rumpalin (Lacu on sarallaan suomen parhaita!) yms. väen kanssa soittanut Graham Bonnetin ja Joe Lynn Turnerin taustalla ihan saatanan hyvin mm. Rainbowia, MSG:tä, Deep Purplea, Alcatrazzia, eli parempaa musiikkia kuin 90% yrittäjästä saa maailmassa aikaan!
Aina voi oppia jotain uutta :shock:

*takki*
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Ja kuulemma samalla jampalla olisi ollut yhteyksiä Bathoryn Quorthoniin. Jostain luin että olisivat hengailleet samalla studiolla joskus.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

OZ on vitun kova ja toi Turn the Cross Upside Down on kovin kotimainen hevibiisi ikinä. Quorthonin yhteys Oziin on myös se että Quorthonin käsi pitelee sitä pääkalloa Fire in the Brain lp:n kannessa. Ja tietenkin se että Oz oli Bossin (Quorthonin isä) Black Mark lafkalla.
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

^ Minä kun olen sellaisessa luulossa elänyt että Boss ei ole Quorthonin isä.

EDIT: en nyt muuta löytänyt kuin enkkuwikipediasta:

"Rumours
Börje "Boss" Forsberg, the current owner of Black Mark Productions (an independent record label that Quorthon founded.), is rumoured to be Quorthons father, but Quorthon always denied that, saying "Boss is 52, I'm 37. Add that up yourself. All these rumours surrounding Bathory are crazy." [1] Also, there are rumours spreading around the internet that Jennie Tebler would be his sister."
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Post by Sir »

Jussi K wrote:
ozz3 wrote:Eikun Jay Lewis, YÖ:n basisti ... sehän on niin metallimies, että...! :lol:
Itse asiassa on, soitti sentään OZ:in riveissä heviä ennenkuin teikäläinen oli vielä edes kiero ajatus iskän mielessä :wink:
Turn the cross upside down, let the evil flow
burn the churches to the ground, satans 'wicked goal!

Ja nythän on näiden Yö-kitaristin (? -vissiin tämä Daffy sellainen on), Hanoi Rocks-rumpalin (Lacu on sarallaan suomen parhaita!) yms. väen kanssa soittanut Graham Bonnetin ja Joe Lynn Turnerin taustalla ihan saatanan hyvin mm. Rainbowia, MSG:tä, Deep Purplea, Alcatrazzia, eli parempaa musiikkia kuin 90% yrittäjästä saa maailmassa aikaan!
Ja OZia ennen soitti ja lauloi Sarcofagus-orkesterissa. Kyllä se hemmo on ainakin joskus ollut ihan oikea hevimies. 8)
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4374
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:28

Post by Ipe »

Deathrace King wrote:
Ipe wrote:Kuka tässä nyt on soundeista valittanut? Potenttiaalia bändin 80-luvun tuotannossa olisi, mikä tekisi bändistä kaikkien aikojen thrash-bändin, mutta missä se levykokonaisuus? Missä ne riffit? Missä ne kokonaisuutena loistavat kappaleet ovat? Edelleen, hyviä sooloja bändiltä löytyy yllin kyllin 80-luvulta, mutta biisit vain ovat erittäin tasapaksuja suurimmaksi osaksi.

Muille vain yleisesti: Menkää korvalääkäriin, täytyy olla korvissa aika paljon paskaa, että kuulee Testamentin 80-luvun kappaleet hyvinä.
Voi vittu mikä jätkä :D :D :roll:

Ei oo Testamentin 80-luvun levyllä, kuin "muutama" loistava biisi. Esim.Over The Wall, The Haunting, Burnt Offerings, First Strike Is Deadly, Alone In The Dark, Apocalyptic City, Reign Of Terror, The New Order, Trial By Fire, Into The Pit, Disciples Of The Watch, The Preacher, Practice What You Preach, Greenhouse Effect, Sins Of Omission.

Jos ei tuossa ole hyviä speed/thrash metal biisejä, niin ei sitten missään!

Ps. me voidaan mennä korvalääkäriin, mutta sun kannattais samantien varata aika aivolääkäriltä, sen verran täyttä paskaa on nuo kommenttisi.
Ei näin. :D

Sir wrote:Voi emätin, mikä sota moisesta asiasta. Se on kuulkaas makuasia, sanoi kissa, kun persettään nuoli. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ja kolmas onkin jo isoisän kimpussa. Makuasioissa kun ei ole mitään absoluuttista totuutta olemassakaan. Kuunteleehan jotkin jopa iskelmääkin täysin vapaaehtoisesti. :lol:
Näin.

Jatketaanko purnaamista?

Testamentin 80-luvun EP:

Sins of Omission, Alone in the Dark, The Legacy ja Over the Wall.


..Kertoo aika paljon Testamentin 80-luvun materiaalin vahvuudesta..

Ja ei vittu noiden teinien kommentteja... :lol:
Jussi K wrote: Ja nythän on näiden Yö-kitaristin (? -vissiin tämä Daffy sellainen on), Hanoi Rocks-rumpalin (Lacu on sarallaan suomen parhaita!) yms. väen kanssa soittanut Graham Bonnetin ja Joe Lynn Turnerin taustalla ihan saatanan hyvin mm. Rainbowia, MSG:tä, Deep Purplea, Alcatrazzia, eli parempaa musiikkia kuin 90% yrittäjästä saa maailmassa aikaan!
Täyttä totta. Ehdottomasti yksi kovimmista rumpaleista ikinä.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Stratocaster wrote:No sivuuttakaa Ipen puheet vaikka sillä periaatteella että jätkä kuuntelee Astral Doorsia ja Nightingalea.
Mieluummin kyllä sivutan sellaista henkilöiden mielipiteet jotka ei diggaa Astral Doorsista ja Nightingalesta. :wink:

Sauna voi hommata muutaman bändin Norjasta tonne, vai mitä Strato? Communic, Circus Maximus ja Pagan's Mind ois aika kova kolmikko. 8)
Stratocaster
Azazel
Azazel
Posts: 6078
Joined: Fri Jul 15, 2005 17:18

Post by Stratocaster »

^ Itseasiassa voisin tähän vinoiluun sellaisen faktan kertoa että minulle Norja ei ole millään tapaa pyhä maa, vaikka sieltä tuleekin muutama kuuntelemani BM-bändi.

Tuo Testamentin kasarituotannon haukkuminen vaan on täysin käsittämätöntä paskaa jota en mitenkään voi ymmärtää, edes "kaikilla on mielipiteensä"-kaavan perusteella.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika
Posts: 2993
Joined: Mon Feb 23, 2004 18:21

Post by Karpaasi »

Stratocaster wrote:^ Itseasiassa voisin tähän vinoiluun sellaisen faktan kertoa että minulle Norja ei ole millään tapaa pyhä maa, vaikka sieltä tuleekin muutama kuuntelemani BM-bändi.

Tuo Testamentin kasarituotannon haukkuminen vaan on täysin käsittämätöntä paskaa jota en mitenkään voi ymmärtää, edes "kaikilla on mielipiteensä"-kaavan perusteella.
:cry: Tylyä feedbackia :cry:

Pakko sanoa, että Sauna on hieno festari, kun siellä soittaa kunnon musiikkia. Joku aika sitten olin Tuskan puolella, mutta viime vuosien ryssimisten jälkeen voisi sanoa, että siirtäkää se vaikka ihan vapaasti johonkin mehtään.
Ane
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 140
Joined: Sun Feb 29, 2004 17:52
Location: Salo

Post by Ane »

Kuten olen aiemmin tosta Testamentista maininnut niin koko tuotanto uppoaa. Monipuolisuus on mielestäni vain positiivinen asia. Tuskassa 2005 vetivät hienon keikan kasarivetoineen ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Tällä kertaa voisivat soittaa vaikka enemmän uudempaa tavaraa, kun nuo klassikot on ainakin tullut kuultua.

Olitko muuten Ipe Tuskassa tuolloin? Väitän ettei livenä jättänyt tuo kasarimatskukaan kylmäksi. Täysin makuasiahan se on mistä tuotannosta pitää ja jokaisella on todellakin vapaus mielipiteeseen. Pakko silti sanoa, että jos puhutaan siitä mistä Testament on tunnettu ja minkälaiseksi bändiksi se yleisesti mielletään on kyse Legacy-New Order-Practise kolmikosta. Tavaramerkkinään Chuck Billyn loistava ääni ja Alex Skolnick. Over the wall soolo ja se The Legacyn intro :wink: .
Post Reply