Itse olen tyytyväinen jokaiseen Maidenin tekemään levyyn... mut jos olisi kuitenkin niin käynyt, että Dianno olisi pysynyt Maidenissä, kun pojat aloittivat Beastin äänityksen. Niin uskoisin, että TNOTB ei olisi koskaan tehty... Olisi tullut tyyliltään Killersin jatkaja. Muistaakseni kun on Harrista haastateltu niin hän on kertonut, että heillä ei ollut yhtään valmista biisiä, kun menivät studioon TNOTB aikoihin. Vaan he joutuivat/saivat aloittaa sävellykset uuden laulajan kera ja tehdä Brucen tyyliin sopivia lauluja.
Olen aina tykännyt Cliven rummutuksesta, etenkin TNOTB levyllä loistaa ja jos Nicko olisi ollut siinä soittamassa... niin kuka tietää olisiko ollut niin menestys levy. Jos Clive olisi ollut bändissä 80-luvulla Nickon paikalla uskoisin, että sen aikaiset levyt olisivat aikalailla samantyylisiä kuin Nickon tekemänä. Clive olisi tuonut ehkä vähän enemmän biiseihin nopeutta ja TNOTB vaikuitteista rummutusta. Saundi maailmaltaan levyt olisivat aikalailla samanlaisia.
Blaze vetää mielestäni ihan hyvin nuo Brucen aikaiset Troopperit ja jne... Mut mies ei vaan yllä ihan samoihin korkeuksiin. Mut mies on kyllä paikallaan Factorylla ja Virtualilla. Bruce jos olisi ollut noilla levyillä, niin uskoisin, että tyyli olisi pysynyt FOTD maisena.
Sitten kitaristit Janick ja Smith... Jos Smith olisi jatkanut bändissä, niin en tiedä olisiko Maideni nyt enään niin loisteessaan... Mielestäni piti tauon oikeaan aikaan, kun heavy musiikissa oli suvanto vaihe maailmalla... Olisi voinut olla, että pojat olisivat juurikin nyt tauolla, koska bändillä ei olisi nyt sellaista piristysruisketta mitä aikaan sai Brucen ja Smith:n takaisin tulo. Sooloissa Janick ei ihan yllä samalle tasolle kuin Smith... ainakaan mielikuvitukseltaan, mut Janick:n soolot sopivat kuin naula päähän Factorille ja Virtualille. Ja Janick tuo lavalla sellaista hullua yleisön sytyttämää energiaa omalla esityksellään.
Mut loppujen lopuksi olisi kokoonpanot olleet mitkä tahansa niin uskon, että Maiden on tehnyt just sellaista musiikkia mikä sillä hetkellä on ollut kokoonpanolle sopivinta. Laulaja on aikalailla määrännyt tyylisuunnan ja Harriksella on ollut tarkka visio kulloisenkin aikakauden tyylistä. Harris = Iron Maiden
Entä jos..?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
Olen neljä vuotta soittanut, joten kyllä ymmärrän. Mickhän on perussoittaja, mutta kyllä se Janickin pesee. Eikä Mötiköiden musa ole sitä samaa, kuin Maidenin. Mötiköiden musiikki i on enemmän sellaista... Biletys musiikkia.The Exorcist wrote:Ikäeroahan herroilla on hurjat kuusi vuotta.Micki Nine wrote:Janick ei ole muuta, kuin tuomaan Maideniin sitä räväkkyyttä, ja hyviä sävellyksiä löytyyy. Mutta en kyllä luokittelisi Janickia ja Mickiä samaan luokkaan, en. Mick Marshan on loistava kitaristi, vetelee paljon paremmin, kuin Janick, vaikka on paljon vanhempi ja luuvaivainen(ei voi taivuttaa selkäänsä kunnolla edes). Mick pysyy skaalassa, Janick ei aina edes, vaikka se siihen liimattaisiin. Kuunnelkaapa OOTSP Janickin soolo ja sen perään Adrianin(vai onko se Daven). Pieni ero..The Exorcist wrote:
Janick Gers toi oman peräruiskeensa bändiin eikä ole koskaan pystynyt milläänlailla täyttämään Smithin saappaita. Sävellyspuoli ja lavaesiintyminen toimivat aluksi mutta sävelkynäkin on alkanut tyrehtyä vuosien mittaan. Soolokitaristina luokittelisin Janickin samaan kastiin Motley Cruen ylistetyn Mick Mars:sin kanssa![]()
![]()
huonoilta.
Vertaa vaikka Steve Vai:ta(Tai vaikka ihan ketä tahansa muuta joka soitti 80-luvun kovimmissa tukkabändeissä) sekä Mick Mars:ia. Kumpaa/Ketä voi soittotaidoitltaan kuvata loistavaksi? Katso vaikka joku Mickin keikkasooloista, skaalassa hän kyllä pysyy, siihenpä se sitten jääkin. Jos itse soitat kitaraa, tajuat kyllä.
Väitän että pari/kolme vuotta intesiivisesti kitaraa soittanut henkilö pystyy soittamaan samat jutut kuin Robert Allan Deal.
Ja by the way, se on Bob Allan Deal(B.A.D, mainittiin kirjassa erikseenkin)
Tribuuttilevy!!
-
- Paholainen
Oliko se Bob ALan Deal, mainittiinko?
No niinpäs olikin, pahoitteluni virheestä, sehän mainitaan näköjään erikseen ainakin sivulla 197.
Offtopic loppu, sori.
Ja takaisin aiheeseen, olen usein miettinyt missä Maiden olisi nyt jos Bruce Dickinson ei olisi yhtyeessä ja ura olisi jatkunut Blaze Bayleyn kanssa. The X-Factor on helvetin hyvä levy ja Virtual XI:kin olisi sitä, mikäli vokalisointi olisi parempaa. Oltaisiiko palattu takaisin synkempiin, matalempiin ja hitaampiin tunnelmiin joihin Bayleyn ääni sopi paremmin?
Epäilen tosin sitä olisiko Blaze ylipäätään jatkanut Virtual XI:n jälkeen, sen verran alkoi tuuli viristä pulisongeissa.
No niinpäs olikin, pahoitteluni virheestä, sehän mainitaan näköjään erikseen ainakin sivulla 197.

Offtopic loppu, sori.
Ja takaisin aiheeseen, olen usein miettinyt missä Maiden olisi nyt jos Bruce Dickinson ei olisi yhtyeessä ja ura olisi jatkunut Blaze Bayleyn kanssa. The X-Factor on helvetin hyvä levy ja Virtual XI:kin olisi sitä, mikäli vokalisointi olisi parempaa. Oltaisiiko palattu takaisin synkempiin, matalempiin ja hitaampiin tunnelmiin joihin Bayleyn ääni sopi paremmin?
Epäilen tosin sitä olisiko Blaze ylipäätään jatkanut Virtual XI:n jälkeen, sen verran alkoi tuuli viristä pulisongeissa.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
-
- Lentäjä-Ässä
Jos Adrian ei olisi eronnut 89 niin Maiden olisi kaukana nykyisestä tasostaan koska Janick on niin loistava säveltäjä. Esim DOD kuulostaisi paljon huonommalta ilman häntä ja No Prayer oli todella hyvä levy ja se hyvyys johtuu rankemmasta ilmaisusta, jota Adrian ei kait sulattanut ainakaan mun käsityksen mukaan. Janick rocks! 

Olen samaa mieltä. Kaikki kunnia Blazelle, mutta tuskinpa Maiden olisi hänen johdollaan noussut enää sille tasolle, missä nyt on. Ja Adrianin panosta bändi tarvitsi myös ehdottomasti.Esko666 wrote:Luulenpa että jos ei Bruce ja Adrian olisi tulleet takaisin ei maidenia enään olisi.
What we do in life, echoes in eternity
-
- Kisälli
Re:
Niin. Ainakin mitä tolta Live at the Ruskin tallenteelta voi päätellä, niin Stratton on varsin hyvä livekitaristi. Miettikääs olisiko Stratton alkanut säveltää biisejä ja millaisia hänen sävellyksensä olisivat olleet? En panisi pahakseni!Lappis wrote: Mutta entäpä jos Mr. Stratton olisi vieläkin bändissä, alusta saakka soittaneena?

Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Headbanger: This IS the news.