Paras Maiden Kitaristi?
Moderator: The Killer Krew
Itse olen sitä mieltä että Janick vei minun ääneni, vaikka hänen soittotaitonsa on A ja D hieman jäljessä, mutta Janne on mun mielestä paras heistä. Ei vain hänen live shown puolesta, vaan myös hänen tyylistänsä soittamisessa yms...
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Äänestin Adriania. Parempi soittamaan kuin Janick. H tekee myös parhaat biisit tosta kolmikosta. Korvaa taitavalla soittotyylillä keikalla pomppimisen.
Ja tosta kolmikosta Adrian kovin ÄIJÄ. Riittää, kun katsoo Rainmaker-musiikkivideon tai Wicker Manin aloituksen Rock in Riossa.
Ja tosta kolmikosta Adrian kovin ÄIJÄ. Riittää, kun katsoo Rainmaker-musiikkivideon tai Wicker Manin aloituksen Rock in Riossa.
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
-
- Azazel
Aivan. Kyllähän Janick tekee parempia biisejä kuin Dave. Niin ja tuohon listaan lisäisin ainakin Dance Of Deathin ja Dream Of Mirrorsin.Stratocaster wrote: En kuitenkaan itse voi ihan helposti olla mainitsematta Janickin mainiota biisinkirjoitustaitoa. Mies on kynäillyt nyt 2000-luvulla monet albumien parhaimmista kappaleista. The Legacy ja Pilgrim kertovat oleellisen.
-Up the Irons-
Adrian. Mies soittaa aivan uskomattomalla asenteella mielettömän upeita ja harkittuja sooloja. Esim. Death on the Roadilla, kun hän aloittaa DoD:in soolon, niin selkäpiitäni kulkee aina aivan uskomattoman kovat kylmät väreet.
Säveltämisenkin taidot löytyvät tältä herralta, Stranger in a Strange Lande hyvänä esimerkkinä. Biisi on ollut jo pitkään minun Maidenin TOP-biisilistan ykkösenä. Adrianin avulla Maiden on saanut hienoja biisejä levyilleen ja luulenpa, että miehellä on vieläkin paljon annettaava tälle yhtyeelle.
Säveltämisenkin taidot löytyvät tältä herralta, Stranger in a Strange Lande hyvänä esimerkkinä. Biisi on ollut jo pitkään minun Maidenin TOP-biisilistan ykkösenä. Adrianin avulla Maiden on saanut hienoja biisejä levyilleen ja luulenpa, että miehellä on vieläkin paljon annettaava tälle yhtyeelle.
"Mä pidin hevimusasta mutten ehkä niin ankarasta linjasta, johon Iron Maiden alkoi siirtyä"
-Steve Harris
-Steve Harris
Monet ovat varmaan äänestäneet Adrian-äijää, mutta minulta kysyttäessä vastaan, että Janick on se paras noista, sillä hän on hyvä biisien sanoittaja/tekijä, sekä vaatetus ja lavashow on täydellistä. adrian voisi puolestaa liikkua enemmän lavalla, kuin olla jalat levällä keikan alusta loppuun. Dave päsee toiselle sijalle. Hänen naamansa ja p/h soolonsa on aivan käsittämättömän kuuloista. 

** Iron Maiden **
Varsin mielenkiintoinen tuo tämän sivun ensimmäinen viestiOsiris wrote:Monet ovat varmaan äänestäneet Adrian-äijää, mutta minulta kysyttäessä vastaan, että Janick on se paras noista, sillä hän on hyvä biisien sanoittaja/tekijä, sekä vaatetus ja lavashow on täydellistä. adrian voisi puolestaa liikkua enemmän lavalla, kuin olla jalat levällä keikan alusta loppuun. Dave päsee toiselle sijalle. Hänen naamansa ja p/h soolonsa on aivan käsittämättömän kuuloista.

-Up the Irons-
-
- Peräruiske
Mielestänäi Adrian on paras. Hänellä on aina ollut mieleenpainuvat ja tarttuvimmat soolot. Diggailen myös eniten Adrianin soundista, siinä on sopivasti särmää. Hän on myös mielestäni ainoa maidenin kitaristeista joka on selkeästi kehittänyt soittoansa eteenpäin alkuajoista. Ja tietty äijä on tehnyt myös loistobiisejä!
-
- Roudari
-
- Azazel
Davelle meni ääni, jotenkin olen lähes aina pitänyt hänen tyylistään soittaa. Vaikkei ole mikään hirveä hyppimään ja juoksemaan keikoilla, tykkään silti esiintymistyylistä ja vekkulista hymystä.
Adrian tulee heti Daven jälkeen taidokkaana kitaristina Maiden-kitaristeista, erottuu hyvin, tai ainakin 1984-1988 aikana erottui hyvin maidenin biiseissä hänen soitto.
Janick taas on selvästi paras esiintyjä näistä, siksi tykkään myös hänestäkin, aivan mahtavia liikkeitä ja "tansseja" keikkojen aikana, nykyäänkin jaksaa vielä heilua, mitä arvostan toki. Soitto ei taas aina ainakaan livenä ihan nappiin mene, vaikka ei hän radikaaleja virheitä kuitenkaan minun korviini tee.
Adrian tulee heti Daven jälkeen taidokkaana kitaristina Maiden-kitaristeista, erottuu hyvin, tai ainakin 1984-1988 aikana erottui hyvin maidenin biiseissä hänen soitto.
Janick taas on selvästi paras esiintyjä näistä, siksi tykkään myös hänestäkin, aivan mahtavia liikkeitä ja "tansseja" keikkojen aikana, nykyäänkin jaksaa vielä heilua, mitä arvostan toki. Soitto ei taas aina ainakaan livenä ihan nappiin mene, vaikka ei hän radikaaleja virheitä kuitenkaan minun korviini tee.
-
- Wimp
Annoin ääneni Davelle,koska hän on nopein ja taitavin kitaristi Maidenista.Vetää tosi hyviä sooloja ja improvisoi tosi hyvin keikoilla! Pelkästään tuo valinta olis riittänyt että hän on ollut Maidenissa melkein alusta lähtien ja hänen hauska hilpeä hymy,olemus. Oikeastaa olisin voinut laittaa ääneni Andrianillekkin koska hänen soitossa on sitä jotain.Vaikkei hän ei ole yhtä nopea kuin dave niin hänen soolonsa ovat upeita! Jos Andriania ei olisi nyt,Maideniltä puuttuisi hirveesti sitä mahtavuutta.Mutta jos Davea ei olisi kyllä Maideniltä puuttuisi vielä enemmän mitä Andrianilta jos hän olisi pois. Pitää myös MR.Gerssiä hänen mahtavasta lava esiintymisestä,joka tasapainottaa Andrianin ja Daven hieman vähemmän liikkumista. Lukuunottamatta Gers sävellys työ on aivan mahtava! Ilman häntä ei olisi The Legacy:ä jota pidän maailman parhaimpina biiseinä. Kaikki Wasting Love,Dream of Mirrors...
-
- Wimp
Maidenissä ei ole ihan maailman huippukitaristineroja,mutta äänestin Davea,koska hän on ollut mukana melkeen koko ajan ja osaahan se soittaakin.
Ehkä Adrianin soittotyyli on tyylikkäämpi jossain määrin,mutta kai se Dave on paras.
Janick taas on loistava live-esiintyjä.
Paha sanoo näistä paras,koska kaikki toimivat niin hyvin yhdessä.En usko että kenenkään sooloura toimisi kovin hyvin,vaikka Adrian on yhden levyn tehnytkin.
Maailman parhaat kitaristit ovat kuitenkin Jimi Hendrix,Randy Rhoads,Jeff Beck,Omar Rodrigues-Lopez ja Eddie Van Halen.
Ehkä Adrianin soittotyyli on tyylikkäämpi jossain määrin,mutta kai se Dave on paras.
Janick taas on loistava live-esiintyjä.
Paha sanoo näistä paras,koska kaikki toimivat niin hyvin yhdessä.En usko että kenenkään sooloura toimisi kovin hyvin,vaikka Adrian on yhden levyn tehnytkin.
Maailman parhaat kitaristit ovat kuitenkin Jimi Hendrix,Randy Rhoads,Jeff Beck,Omar Rodrigues-Lopez ja Eddie Van Halen.
Adrian, ihan tyylikkyytensä ja arvokkuutensa tähden. Dave menee hännän perukoille ihan For the Greater Good of God -soolonsa takia viimeisellä levyllä. Ei ole MITÄÄN yritystä. Yksi hirveimpiä sooloja, joita olen kuullut. Janick on taas parantunut juoksuaan koko ajan, ja uusimmalla levyllä mm. Brighter than a Thousand Sunin soolo on loistava. Mielenkiinnolla odotan miehen tulevaisuutta. Sävellyskynä on myös terävä.
-
- Kapteeni Saigonissa
Mutu tuntumalla laitoin Adrian... ilman sen kummempia perusteluita. 

2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica