Eipä ole vieläkään näkynyt, odotellaan odotellaan..Jilona wrote:Vieläkö on joku muu mun lisäkseni joka odottelee noita Tampereen lippuja? Vai onko postivarasmulkero onnistunut viemään mun lippukuoreni...
Iron Maiden @ Tampere Ratinan Stadion 19.7.2008
Moderator: The Killer Krew
-
- Berserkki
-
- Peräruiske
-
- Hell Rat
-
- Hell Rat
-
- Rautakansleri
No täällä ei ole vielä tänään tullut. Toivottavasti edes loppuvuoden aikana. Toisaalta justiin eilenhän.Marder wrote:Lipetit saapui vasta tänään, onko joillekkin vielä tulematta?
Oikeasti hei, kiinnostaakohan ketään, että koska liput tulevat kenellekin? Seurailen kuitenkin näitä keskusteluja aikas tiivisti ja toivoisin vähän parannusta sisältöön.
Keskustellaanko pari seuraavaa sivua vaikka Tampereen yleisöstä, joka on ylivoimaisesti huonoin ja hiljaisin kaikilla kokemillani keikoilla (Maiden, Priest, Motörhead...). Miten vitussa voi olla ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vaikka Helsinkiin? Samaa porukkaa kuitenkin käy monilla keikoilla ja toisaalla vedetään aaltoa ennen keikkaa ja toisaalla ei nousta seisomaan edes pääaktin ilmestyessä lavalle.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Judas Priestin keikka oli kyllä täysi rimanalitus Tampereen yleisöltä. Olin valitettavasti ostanut katsomolipun, ja koko katsomo istui paikallaan. Kun yritin itse nauttia keikasta ja moshailin seisoen paikallani, niin eiköhän joku urpo takaa huudat että istu alas, mä en nää. No pakkohan se oli, kun teknisesti ottaen ne ovat istumapaikat. Porukka vaan nassutti saatana popkornia, ja näyttivät hyvin tylsistyneiltä, hyvä kun viitsivät edes aplodeja antaa.
Ei ollut kyllä paljoa hurraamista Maideninkaan keikalla (onneksi eturivissä sentään oli hyvä meno), mutta toi oli kyllä suoraan perseestä.
Ei ollut kyllä paljoa hurraamista Maideninkaan keikalla (onneksi eturivissä sentään oli hyvä meno), mutta toi oli kyllä suoraan perseestä.
Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Itse en ole koskaan Tampereella ole keikalla ollut mutta useista keikkaraporteista olen lukenut että Tampereen yleisö on todella hiljaista verrattuna Helsingin yleisöön. Yksi mahdollisuus jota olen miettinyt on se että Tampereen keikkapaikka on yleensä pienempi kuin Helsingin jonka seurauksena ihmisistä ei lähde niin paljon ääntä kuin Helsingissä. Aika epätodennäköistähän tuo on mutta spekulaatio on varmasti tervetullutta. Itse en paljon parempiakaan syitä keksi.Toni Brigatti wrote:
Keskustellaanko pari seuraavaa sivua vaikka Tampereen yleisöstä, joka on ylivoimaisesti huonoin ja hiljaisin kaikilla kokemillani keikoilla (Maiden, Priest, Motörhead...). Miten vitussa voi olla ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vaikka Helsinkiin? Samaa porukkaa kuitenkin käy monilla keikoilla ja toisaalla vedetään aaltoa ennen keikkaa ja toisaalla ei nousta seisomaan edes pääaktin ilmestyessä lavalle.
Mutta eipä tuo asia selitä sitä että katsomossa ei edes vaivauduta nousta seisomaan pääesiintyjän tullessa lavalle. Ei kukaan niin väsynyt voi olla ettei pariksi minuutiksi jaksa nousta seisomaan. Kyllä se varmasti monen keikkakokemusta huonontaa kun yleisö ei näytä olevan yhtään mukana paitsi muutaman hittibiisin aikana pientä lauluntapaista mekkalaa saattaa joidenkin suusta kuulua. Tätä asiaa ei yksinkertaisesti voi selittää millään muulla (tai ainakaan minä en keksi muuta selitystä) kuin sillä että Tampereen yleisö (älä lue Tamperelaiset!) ovat niin laiskoja etteivät jaksa innostua edes pääesiintyjän noustessa lavalle.
Saa nähdä että minkälainen yleisö on ensi kesänä ratinalla... Toivottavasti ei samanlainen kuin tampereen yleisö yleensä on.

etteivät jaksa innostua edes pääesiintyjän noustessa lavalle.
Iron Maiden 18.7.2008
-
- Crusader
Sehän oli asa oma virhe, jos menit katsomoon. Tampereen Priest keikka oli helvetin hyvä, meno oli melkoista siellä missä minä olin, erittäin hyvät muistot. Katsomossa oleminen on yleensäkin niin väsynyttä, että siellä saa keikan kuin keikan pilalle.asa wrote:Judas Priestin keikka oli kyllä täysi rimanalitus Tampereen yleisöltä. Olin valitettavasti ostanut katsomolipun, ja koko katsomo istui paikallaan. Kun yritin itse nauttia keikasta ja moshailin seisoen paikallani, niin eiköhän joku urpo takaa huudat että istu alas, mä en nää. No pakkohan se oli, kun teknisesti ottaen ne ovat istumapaikat. Porukka vaan nassutti saatana popkornia, ja näyttivät hyvin tylsistyneiltä, hyvä kun viitsivät edes aplodeja antaa.
Treella olen ollut aika monta keikkaa katsomassa esim. Pakkahuoneella ja meno on ollut poikkeuksetta oikein mainiota. Sauna Open Air kolmena vuonna peräkkäin ainakin pääesiintyjien osalta ihan bueno, joten en osaa sen kummemmin mollata Tampereen yleisöä.
Maidenin edellinen keikka oli Hartwallin keikkoihin verrattuna vaisumpi Treella, mutta ei se ainakaan minun keikkaani pilannut. Miten kuten, kun tunkee itsensä permannolle miksauspöydästä eteenpäin, niin meno on yleensä vähintään tyydyttävää.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Manowarrior
Kyllähän Tampereella on hiljaisempaa jossain määrin. Esim. juuri Maiden 06 ja Corpse 07 verrattuna samanlaisiin keikkoihin Stadissa ovat olleet eri tasolla. Mutta monesta on jäänyt hyväkin maku suuhun, kuten Heaven & Hell, Megadeth, Motörhead ja SLAYER yms yms. Samapa se missä se keikka on jos itsellä on meininki katossa. Ei mua ainakaan haittaa jos katsomossa vedetään popkornia itseni ollessa kentällä, tosin tunnelmaahan se hieman laskee jos porukka ei ole täysillä mukana. Kaikista huonoin yleisö kuitenkin taitaa olla Ruotsissa, jumalauta sitä touhua Maiden @ Globen 06. Koko ajan kannettiin hodaria ja kokista etc. katsomoon.
Kukin taaplaa tyylillään.
Toivottavasti silti tulossa kova keikka ensi vuonna! Maiden!
Kukin taaplaa tyylillään.
Toivottavasti silti tulossa kova keikka ensi vuonna! Maiden!
Katsomopaikat tosiaan ovat tylsiä varsinkin jos joutuu yksin jonnekkin sunnuntai kuuntelioiden keskelle, jotka istuvat siinä hiljaa mussuttaen pop cornejaan. Kyllä se pikkusen avittaa jos on porukkaa, jotka oikeastikkin koittaa nauttia siitä keikasta. En minä ainakaan Ozzyn keikalla viittinyt pahemmin alkaa riehumaan katsomossa, kun hiljasia heeboja siinä ympärillä, jotka eivät edes taputtanut missään vaiheessa. Kyllä mustakin vähän lähti ääntä sillon, kun Ozzy alko huudattaan yleisöä, mutta varmasti olisi jäänyt parempi maku suuhun keikasta jos olisin ollu vaikka kentällä! Sieltä ne innokkaimat yleensä löytyy. Persehä mulla puutu siellä Ozzy keikalla istuskellessa.
Heaven and Hellin keikalla (saunassa) ei onneks ollutkaan mitään helvata istumapaikkoja ja meininki oli katossa koko keikan ajan. Maidenin 06 keikasta jäi aivan mahtava maku suuhun vaikka olinkin katsomossa, mutta olnipahan kunnon seurassa sillo.
Noh, ens kesänä Maiden 2x kenttäpaikoilta

Heaven and Hellin keikalla (saunassa) ei onneks ollutkaan mitään helvata istumapaikkoja ja meininki oli katossa koko keikan ajan. Maidenin 06 keikasta jäi aivan mahtava maku suuhun vaikka olinkin katsomossa, mutta olnipahan kunnon seurassa sillo.
Noh, ens kesänä Maiden 2x kenttäpaikoilta

Ehkäpä se on tarkotuksellaHakametsän katsomohan on huono, ei siellä kunnolla pysty edes seisomaan tai tipahtaa alas....

-
- Rautakansleri
Eiks nämä ole vähän sellaisia juttuja, että kannattaa käydä itse kokeilemassa, eikä höpötellä kuulopuheita. Ei se yleisön aktiivisuus ole hallista kiinni vaan niistä ihmisistä siellä sisällä ja joissakin paikoissa jo ulkoa ennen keikkaa. En ihan vähään aikaan ole käynyt Hakametsässä jääkiekkoa katsomassa; minkälaista möykkää niissä peleissä on nykyään?Sandal wrote:Emmä tiä miks Tampereella on huono yleisö saattaa johtua hallista, mut oon kuullu et helsingin jäähalliskaan ei oo kauheen hyvä yleisö. Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Viimeinen voitelija
Katsomoista en tiedä, mutta paikalla olleena voin sanoa, että kentällä oli täysi hurmos päällä. Nyrkkiä puitiin, käsiä hakattiin ja ennen kaikkea laulettiin mukana niin pirun kovaa. Filliksiltään Alicen keikka pieksee meikäläisen kirjoissa 14.11.2006 Maideninkin, jonka sentään vietin kokonaan aidalla pari metriä Daven nenän alla.Sandal wrote:Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
EDIT: Ei liittynyt mihinkään mitenkään, mutta tulipahan kirjoitettua...
Ainaskin mitä on tullut Tapparan peleissä käytyä niin kyllä siälä pidetään aikamoista mekkalaa koko pelin ajan.Toni Brigatti wrote:Eiks nämä ole vähän sellaisia juttuja, että kannattaa käydä itse kokeilemassa, eikä höpötellä kuulopuheita. Ei se yleisön aktiivisuus ole hallista kiinni vaan niistä ihmisistä siellä sisällä ja joissakin paikoissa jo ulkoa ennen keikkaa. En ihan vähään aikaan ole käynyt Hakametsässä jääkiekkoa katsomassa; minkälaista möykkää niissä peleissä on nykyään?Sandal wrote:Emmä tiä miks Tampereella on huono yleisö saattaa johtua hallista, mut oon kuullu et helsingin jäähalliskaan ei oo kauheen hyvä yleisö. Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
^Ja pari vkoa sitten Urheiluaamun haastattelussa Sakari Pietilä sanoi suurin piirtein näin: "Toivottavasti tämän pvän ottelussa olisi edes jonkinlaista tunnelmaa, kun normaalisti sitä ei täällä Tampereella juuri ole."
Tiedä sitten mikä on totuus. En ole tuolla käynyt itse muutamaan vuoteen katsomassa lätkämatsia.
Tiedä sitten mikä on totuus. En ole tuolla käynyt itse muutamaan vuoteen katsomassa lätkämatsia.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
-
- Hang-Around
Kyllähän tämä Tamperelainen hevinkuunteluyleisö tuppaa nauttimaan musiikista melkolailla iisisti. Seisotaan portsariasennossa ja varovasti saatetaan välillä taputtaa jos sattuu se oma suosikkibiisi kohdalle. Ei täällä kyllä mitään mellakkaa saada aikaiseksi. Tulkaa siis muualta Suomesta oikein porukalla paikalle, niin varmasti saadaan yleisöön enemmän meininkiä! 
Tuossa aiemmin viitattiin että Alice Cooperin viime keikalla Helsingin jäähallissa oli ollut vaisu yleisö. Olen kyllä samaa mieltä, esimerkiksi lopussa Alicen "what's my name?" huudatukseen en kuullut yleisön vastausta... Itsekin olin kentällä melko edessä. Ei tää homma kyllä paikasta kiinni vaan porukasta joka sinne on saapunut. Ja mitä enemmän väkeä, sitä enemmän meteliä.

Tuossa aiemmin viitattiin että Alice Cooperin viime keikalla Helsingin jäähallissa oli ollut vaisu yleisö. Olen kyllä samaa mieltä, esimerkiksi lopussa Alicen "what's my name?" huudatukseen en kuullut yleisön vastausta... Itsekin olin kentällä melko edessä. Ei tää homma kyllä paikasta kiinni vaan porukasta joka sinne on saapunut. Ja mitä enemmän väkeä, sitä enemmän meteliä.
^Nimenomaan. Ja sitten vielä jos yksikään lautalainen ei ole kädet puuskassa yleisössä hiljaa kyhnyttävä idiootti, niin on kumma jollei se loppukaan väki siitä innostu. Itelläni ainakin edellisellä tampereen keikalla oli hiton hyvä meno tokassa rivissä.
Here we stand, Brothers us all...
All the sons, divided we'd fall...
All the sons, divided we'd fall...
-
- Vempare
Joo Oulusta tullaan keikalle ja hulinaksi pistetään!! Saa nyt nähä kuinka eteen on mahdollisuuksia, koska Tampereelle tulen vasta itse keikkapäivänä junalla ja mihinhän aikoihin kerkeää jonotteleen. Kuinkahan kova tappelu on Tre etukarsinaan.. Itseä ainakin alkaa vituttamaan kohtuullisesti jos joutuu johonkin keskiväliin tai muuten vaan sellaiseen paikkaan missä porukka vaa seisoo ja mussuttaa makkaraa. Itse kuitenkin haluais hyppiä ja riehua mukana..