Nightwish (sekä Turusen sooloilu)
Moderator: The Killer Krew
-
- Taka-ampuja
Olet sikäli oikeassa että mielestäni Tarja ei esim. oikeasti pärjäisi oopperalaulajana. Hän ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi hyvä. Hänellä on kyllä omintakeinen ja tunnistettava tyyli, joka on hevipiireissä aina plussaa. Mutta objektiivisesti ajatellen, hän on vähän keskinkertainen laulaja. Tosin, hänen fantasiatyylinen puvustonsa sopi Nightwishiin paremmin kuin Anetten rokahtavampi staili.Stratocaster wrote:^ Ei pitäisi tulla yllätyksenä kun funtsii uudemman kerran mistä artistista onkaan kyse.
Tarja Turunen on mielestäni laulajana aivan tolkutonta kuraa, mahdollisesti Suomen koko musiikkimaailman yliarvostetuin kiljukaula. Tämä on ensimmäinen syy Nightwish-boikottiini.
Olen osin samaa mieltä Nightwishistä myös siinä että JOSKUS heidän mahtipontisuutensa ampuu yli (Creek Marys Blood, urgh). Mutta pääosin se kyllä toimii kuin miljoona volttia otsalohkoon.
-
- Azazel
^ Ihme kyllä joku pystyi tällä kertaa ihan asiallisesti tarttumaan heittooni, joka oli kuitenkin aika tulikivenkatkuista tekstiä Nightwish-diggareita kohtaan.
No, minun mielestäni Turusen oopperaa tapaileva tyyli ja Nightwishin musiikki (en tiedä sitten onko se metallia ollenkaan, jotain rokkiviritelmää kuitekin) on yksi huonoiten yhteensopivista yhdistelmistä, mitä on koskaan tullut vastaan. Suhtaudun muutenkin tuontyyppisiin juttuihin vokalistiosastolla erittäin skeptisesti, koska toimivaa "kovaa ja korkealta"-tyyppistä naislaulajaa ei ole tullut metallipiireissä vastaan.

^^ ja ^ Ei, Tarja ei olisi kaksinen oopperalaulaja, en minä sitä sanonutkaan. Oopperalaulajana hän ei pärjäisi, mutta Nightwishin musiikkiin ääni sopi minun mielestäni loistavasti. Mahtipontiseen musiikkiin sopii mahtipontinen ääni. Okei, en minäkään kaikesta Nightwishin mahtipontisuudesta pidä, esim. suurin osa Once albumista menee todellakin hieman yli. Aineksia ja hyviä yksittäisiä pätkiä levyltä löytyy, mutta ikävä kyllä ne biisikokonaisuudet ovat jääneet valitettavan vähälle. Myöskään yhtään loistavaa levyä ei Nightwish ole onnistunut julkaisemaan, jokaiselta löytyy ne omat vikansa. Itse pidän Wishmasteria parhaimpana NW-kokonaisuutena, mutta sielläkin on se yli-imelä Two For Tragedy. Come Cover Me ei myöskään toimi meikäläiselle aivan täysillä.
Eipä silti, nero Holopainen silti on. Ja itseäni jäi mietityttämään, että mitenkäs niin Nightwish ei olisi metallia. Eikös tietty mahtipontisuus heviin kuulu, mm. tämän nimeltämainitsemattoman brittihevipumpunkin tuotannossa. Jos lähdetään vertamaan, niin kyllä Within Temptationin tyyli on lähempänä Hard Rock/Rock ilmaisua ja Nightwishin Metallia. Vai onko Stratolle enää heviä vain musiikki, joka kuulostaa joukolta sirkkeleitä lyijyseinän takana.
[turha provo loppuun]Besides, minun edelleen vaikea ottaa tosissaan black metal -hemmoja, jotka valittavat muiden genrejen vokalisteista[/turha provo loppuun]
Mikäs siinä. Arvostamme vain tätä nykyä Straton kanssa eri asioita musiikissa. Eipä siinä mitään. Jotkut sanovat sen jopa olevan normaalia. Mutta minä en heitä usko.
Eipä silti, nero Holopainen silti on. Ja itseäni jäi mietityttämään, että mitenkäs niin Nightwish ei olisi metallia. Eikös tietty mahtipontisuus heviin kuulu, mm. tämän nimeltämainitsemattoman brittihevipumpunkin tuotannossa. Jos lähdetään vertamaan, niin kyllä Within Temptationin tyyli on lähempänä Hard Rock/Rock ilmaisua ja Nightwishin Metallia. Vai onko Stratolle enää heviä vain musiikki, joka kuulostaa joukolta sirkkeleitä lyijyseinän takana.
[turha provo loppuun]Besides, minun edelleen vaikea ottaa tosissaan black metal -hemmoja, jotka valittavat muiden genrejen vokalisteista[/turha provo loppuun]
Mikäs siinä. Arvostamme vain tätä nykyä Straton kanssa eri asioita musiikissa. Eipä siinä mitään. Jotkut sanovat sen jopa olevan normaalia. Mutta minä en heitä usko.

"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Tuhlaajapoika
Tämä Nightwishin uusin, Dark Passion Play, on loistava levy. Siihen lopputulokseen tässä on tultu kun levy on saanut toistoa toiston perään parin viime viikon aikana. Tarja Turusen aikaisella Nightwishillakin oli hetkensä (lähinnä kappaleet joissa Marco Hietala lauloi), mutta Turusen ajoin hyvinkin ärsyttävä vokalisointi esti suuremman diggailun. Anetten soundi on vähemmän omaperäinen, mutta huomattavasti korvalle miellyttävämpi ja vielä kun sävellyksetkin ovat menneet mielestäni entistä parempaan suuntaa niin jälki ei voi olla kuin hyvää. Jo levyn avauskolmikko pyyhkii lattioita koko Yöfisun entisellä tuotannolla (ainakin sillä osalla mitä olen sattunut kuuntelemaan). Bye Bye Beautiful.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
Eipä ole mulle Nightwish uponnut koskaan. Nyt kun laulaja vaihtui, harkitsin jopa uuden levyn ostamista. Mutta kauppaan on jäänyt. Tuskin tulee hommattua. Turunen on yksi ärsyttävimmistä kiekujista, mitä vastaan on tullut. Siinä syy, miksi en ole edes halunnut tutustua bändiin syvemmin. Ja tämän sanoo henkilö, joka pitää Within Temptationista. Nightwishin musa, se vähä ainakin mitä olen kuullut, ei ole vakuuttanut. Uusi laulaja kuulostaa huomattavasti paremmalta, mutta musan laatu ei ole parantunut.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Azazel
Heh!Viper wrote:

-
- Roudari
Tuosta ihan ok laatuinen The Islander (live): http://www.youtube.com/watch?v=ztTDGpaahxY
Huomatkaa ajassa 4:10 Tuomaksen soittama riitasointu.. Sattuu sitä parhaillekin joskus..
Huomatkaa ajassa 4:10 Tuomaksen soittama riitasointu.. Sattuu sitä parhaillekin joskus..

In Finland we have this thing called: REILU MEININKI!
Chuck Norris approved!
Chuck Norris approved!
Nightwish goes Hanna Ekola
Heikkolaatuinen radioäänitys, mutta kuunneltava. Jonsun laulu tulee varmasti jakamaan jengiä, mutta jollain oudolla tavalla minä ainakin pidän tästä. Pitääpä kuunnella vielä kerran.
Heikkolaatuinen radioäänitys, mutta kuunneltava. Jonsun laulu tulee varmasti jakamaan jengiä, mutta jollain oudolla tavalla minä ainakin pidän tästä. Pitääpä kuunnella vielä kerran.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Meitsille taas päinvastoin, yksi bändin parhaimmista helmistä. Menee tähän ihan liian aliarvostettujen joukkoon NW:ltä muiden oudompien suosikkieni kuten Oceanbornin The Riddlerin ja Century Childin Feel For Youn kanssa. Bändin paras biisihän on kuitenkin debyytin Beauty And The Beast.Viper wrote:Come Cover Me ei myöskään toimi meikäläiselle aivan täysillä.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Sateentekijä
-
- Roudari
Aika mielenkiintonen versio..
Jonsulla on kyllä omaperänen ääni. Ja lausuntatapa. Toisaalta jollain kierolla ja oudolla tavalla tykkään, jollain tavalla taas en.
Jännät laulumelodiat. En nyt osaa tähän hätään oikeen muuta sanoa. Täytyy varmaan lisää vielä kuunnella tuota.
Jonsulla on kyllä omaperänen ääni. Ja lausuntatapa. Toisaalta jollain kierolla ja oudolla tavalla tykkään, jollain tavalla taas en.
Jännät laulumelodiat. En nyt osaa tähän hätään oikeen muuta sanoa. Täytyy varmaan lisää vielä kuunnella tuota.
"Look, there's an albatross! ...Oh, I'm sorry, but it's a seagull."
Jos nyt vähänkin on Indicaa kuunnellut ja tottunut Jonsun ääneen niin sittenhän tuo menee! Muutaman biisin pyöräyttänyt joskus Indicaa ja eihän tuo nyt hirveetä kuraa ollut joskaan mikään mestariteoskaan 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Kyllä menee selkeästi ääni DPP:lle hienon biisimateriaalin ja ennenkaikkea hyvän kokonaisuuden takia. Anetten ääni toimii mainiosti ja M. Hietalakin tuntuu olevan tulessa. Levyllä maalaillaan hyvinkin erilaisia tunnelmia mutta paketti pysyy hyvin kasassa.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."