Manowar
Moderator: The Killer Krew
^Jotenkin arvasin, että perusjauhantaa pojilta tuli. Ottaa just päähän välillä ku Manowarista kertovat jutut/haastattelut on aina sitä samaa. Aina jotain sellaista mitä on kuullut tuhanteen kertaan. Tähän on toki syynsä myös itse bändin äijillä, kun eivät itsekään kovin usein tyydy kuin hehkuttamaan faneja yms.
Ai jumalauta mitä nannaa!
RIDE THE DRAGON -Live 1992
EDIT:
Ja kuunnelkaa nyt sattanas Adamsin ääntä tässä. Huh huh.
http://www.youtube.com/watch?v=ss9nbPAh ... 7F&index=5
RIDE THE DRAGON -Live 1992
EDIT:
Ja kuunnelkaa nyt sattanas Adamsin ääntä tässä. Huh huh.
http://www.youtube.com/watch?v=ss9nbPAh ... 7F&index=5
Ai jumalauta kun lähtee:
KIll with power (Live Ritz, New York City 1989)
Eric Adams on maailman paras!
KIll with power (Live Ritz, New York City 1989)
Eric Adams on maailman paras!
Juu aina tehdään kaikki for fans. Ja silti keikkaliksat on sitä luokkaa, että hyvä jos Ingvar Kamprad:lla on siihen varaa. Pyytäis for fans niin vähän keikkaliksaa, että ne voitaisiin suomeen buukata vielä joskus..Ane wrote:^Jotenkin arvasin, että perusjauhantaa pojilta tuli. Ottaa just päähän välillä ku Manowarista kertovat jutut/haastattelut on aina sitä samaa. Aina jotain sellaista mitä on kuullut tuhanteen kertaan. Tähän on toki syynsä myös itse bändin äijillä, kun eivät itsekään kovin usein tyydy kuin hehkuttamaan faneja yms.
No hoh. Hyvin on sulla elämän realiteetit hallussa.Bathory wrote: Juu aina tehdään kaikki for fans. Ja silti keikkaliksat on sitä luokkaa, että hyvä jos Ingvar Kamprad:lla on siihen varaa. Pyytäis for fans niin vähän keikkaliksaa, että ne voitaisiin suomeen buukata vielä joskus..

Et sinäkään varmaan tekisi töitä (puoli)ilmaiseksi? Tuskin Manowarin Suomeen tuleminen ole keikkaliksasta kiinni, jos tänne on varaa ottaa Maidenin ja Metallican hintaisia bändejä. Kyse on silkasta bisneksestä ja rahasta. Welldonea (ja muita) ei paljoa kiinnosta buukata Manowaria Suomeen ja myydä joitakin tuhansia lippuja, kun voivat ottaa Metallican stadionille, ja myydä 40 000 lippua tunnissa, ja tienata AIVAN VITUSTI PÄTÄKKÄÄ.
Lisäksi Manowarin kaikkia määräyksiä ja sääntöjä (FUCK THE WORLD!) rikkova äänenpainetaso tuo järjestäjälle vähintäänkin mutkia matkaan, kun bändi ei tingi tippaakaan showsta ja PA:sta.
Mikään muu bändi maailmassa ei ole tehnyt vastaavaa kädenojennusta faneille, ja järkännyt ulkomailla Metalli Festaria, ja myynyt lippuja Festarille selkeällä persnetolla (Magic Circle Festival 2007, jonne liput maksoivat 10 euroa/päivä), ja soittanut KAKSI keikkaa peräkkäisinä päivinä. Festarilla oli kuitenkin muitakin kohtuuisoja bändejä kuten esim Gamma Ray.
Maailman kovin bändi, jonka puheet ei aina jää puhetasolle, hehkutti ne aina samaa läppää haastiksissa tai ei. Sitä voisi sanoa myös määrätietoisuudeksi ja tinkimättömyydeksi. HAIL AND KILL!
-
- Kisälli
Tosta pätkästä kyllä tulee lähinnä mieleen Amerikkalaiset "tositv" sarjat, sehän olisikin ollut faneille hieno palvelus jättää kokonaan soittamatta kun musa kuuluu pari desibeliä liian hiljaa.asa wrote: bändi ei tingi tippaakaan showsta ja PA:sta.

Hienoa ois kyllä bändi livenä nähdä, en kyllä ihan ulkomaille asti jaksa vaivautua mutta jos bändi Suomeen eksyisi ni ilman muuta olisin paikalla.
Eric Adamsin parhautta en kyllä täysin allekirjoita, kelpo vokalisti mutta jotain uupuu, ehkä ajoittain liian väkinäisen kuuloista machoilua.
-
- Manowarrior
Manowarfinland.com - Uutiset wrote: Magic Circle Festivaalin hehkutusta: Neil Johnson
26.11.2007
Manowarin videomateriaalin tuottaja Neil Johnson on laittanut jakoon videon, jossa hän kertoo tulevasta Magic Circle Festivaalista (9-12.07.2008).
Videolla Neil kertoo tulevan festivaalin hinnasta:
Lippu festivaalille maksaa 80 € ja se sisältää 25 € arvoisen t-paidan ja MCF07 DVD:n. Itse festivaalin hinnaksi siis jää 30 €, joka tekee 7.5 € päivältä.
Tähän voimme kukin todeta: onko tämä edes mahdollista?
Neil Johnson, Magic Circle Festival 2008 Ticket
K.O.B.U.S. Magic Circle Festivaalille
26.11.2007
Magic Circle Festivaalille on julkaistu ensimmäinen bändi: K.O.B.U.S. Afrikkalainen power metal -bändi on perustettu vuonna 2000 ja se esittää kappaleensa omalla kielellään.
www.kobusmusic.com
www.myspace.com/swaarmetaal

Miksi vitussa miehet tarvitsevat jumalattomat Marshall-pinot lavalle ja soittavat sitten itsekin korvatulpat päässä? En tajua tuota logiikkaa, jos se kipukynnyksen ylittävä meteli kerran on niin hienoa. Kerran bändin nähneenä voin sanoa, että olisi ollut parempi konsertti jos olisivat soittaneet hiljempaa. Liian lujaa soitettaessa kaikki puuroutuu mössöksi mistä ei saa mitään selvää.asa wrote:Lisäksi Manowarin kaikkia määräyksiä ja sääntöjä (FUCK THE WORLD!) rikkova äänenpainetaso tuo järjestäjälle vähintäänkin mutkia matkaan, kun bändi ei tingi tippaakaan showsta ja PA:sta].
Eihän tässä puhuttukaan järkevyydestä mitään. Itse musiikkiteknologia-alaa opiskelevana tiedostan kyllä ettei tuo ole ehkä ihan paras tapa menetellä, mutta taas keikalla olleena on täysin eri asia kuulla se musiikki, tai TUNTEA (ja kuulla) se musiikki. Millään Mano-keikalla ei ole mun korvaan ollut puuroiset saundit, mutta mä nyt käytän bändistä, keikasta ja äänenpaineesta huolimatta aina hifi-korvatulppia.
Tuosta ylläolevasta videosta käy kyllä ilmi että Joey tajuaa erittäin paljon musiikkilaitteiden ja teknologian päälle, eli toisin sanoen tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että he haluavat soittaa kovaa, ja tarjota faneilleen vain parasta. Ja hyvä niin.
Tuosta ylläolevasta videosta käy kyllä ilmi että Joey tajuaa erittäin paljon musiikkilaitteiden ja teknologian päälle, eli toisin sanoen tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että he haluavat soittaa kovaa, ja tarjota faneilleen vain parasta. Ja hyvä niin.
-
- Manowarrior
Kolmesti Manowarin nähneenä voin sanoa, että vaikka tykin täydeltä on kovaa tullut niin soundit ovat olleet milteinpä kristallin kirkkaat. Ei puuroutumista. Ja nimenomaan Manowar-keikalla jotenkin onkin sellainen fiilis, että pakkohan se on tuuttaantua täysillä - se on koko homman idea. Kuuluu ideologiaan. Ja Manowar tosiaankin tarjoilee kaiken sillä parhaalla asteikolla, ainakin omien kokemuksien mukaan. Suurimpana esimerkkinä juuri tämän vuoden Magic Circle Festival ja etenkin tulevan vuoden. Ei huhhuh. Tosin omalta kohdalta löytyy myös negatiivista palautetta, nimittäin Ateenan keikka jossa olin peruttiin viikko ennen sitä itteään, mutta soitettiin kuitenkin - syitä ei kerrottu tälle vekslaamiselle.
THE LOUDEST BAND IN THE WORLD!!!!
THE LOUDEST BAND IN THE WORLD!!!!
-
- Kisälli
Itse asiassa(en nyt muista oliko erkki vai joey) niin sanoi, että hän ei itse käytä edes toisessa korvassa tulppaa(no miksi käyttääkkään kun korva on jo kuuro
). Mutta itse kyllä keikoilla käytän tulppia meinaan lähes aina musaa tulee niin kovaa, ettei siitä pysty kunnolla nauttimaan ellei ole kunnon tulppia. Poikkeuksena oli kyllä alice cooper mikä olis suht hiljaisella volyymilla. Ihmetyttää jotkut tyypit, että ei muka kuule mitään jos tulppia käyttää. Meinaan jos keikoilla käy edes sen verran kun minä niin kyllä siinä kuulo on pilalla aika äkkiäkin veikkaan.. Mielestäni ei kyllä ole manowar mitenkään livenä puuroutunut.. Ja ne marsupinot mitkä siellä lavalla on niin monille bändeille vain imago kysymys ja aina eivät ole edes käytössä. Jollain bändeillä saattaa olla jonkun muun firman elementit siellä sisällä. Meinaan Marshall on tälläinen "pakollinen" juttu vähän kaikilla bändeillä vaikka muut merkit voisivat soidakin paremmin... Menipäs taas vähän offtopiciksi..

Itse en ole käyttänyt koskaan korvatulppia keikoilla... Jotenkin kuullostaa huonommalta tulppien kera kuin ilman. Jotenkin vaimentaa liikaa musiikin "voimaa". Asia on varmasti aivan eri kunnon tulppien kera kuten asalla taitaa olla.
Muutoin täytyy sanoa, että bändit voisivat joskus tinkiä desibeleistä. Ainakin, kun tuppaa puuroutumaan pahasti. Tuolla ainoalla Manowar keikalla 2002 äänenlaatu oli todella hyvä. Itse asiassa nopeasta muistista aivan parhaita ellei paras ja olen kuitenkin suht monta muuta isoa nimeä livenä nähnyt. Kyllä kovaa saa tykittää, jos selkeys ei kärsi.
Muutoin täytyy sanoa, että bändit voisivat joskus tinkiä desibeleistä. Ainakin, kun tuppaa puuroutumaan pahasti. Tuolla ainoalla Manowar keikalla 2002 äänenlaatu oli todella hyvä. Itse asiassa nopeasta muistista aivan parhaita ellei paras ja olen kuitenkin suht monta muuta isoa nimeä livenä nähnyt. Kyllä kovaa saa tykittää, jos selkeys ei kärsi.
No jos tarkoitat niitä iänikuisia keltaisia möykkyjä "korvatulppina", niin saman asian ajaa jos tunget vaikka paskaa korvaan. Ne on ainoastaan kuulovaurioiden estämiseen, ei konsertteja varten! Niiden läpi ei kuulu kuin tasaista huminaa ja bassonlätinää.
Sen sijaan EARIN HIFITULPAT on suunniteltu konserteihin, ja ne suodattaa korville vahingolliset taajuudet, mutta muuten päästävät melko autenttisesti taajuudet läpi, tiestysti vaimentaen. Eivät nyt nuo kuitenkaan sama ole kun ilman tulppia kuunneltuna, mutta HELLVETISTI paljon paremmat kuin noi keltaiset kammotukset.
Parilla kympillä nautintoa ja suojaa. Suosittelen, saa ainakin soitinliikkeistä.
PS. Ihminen joka ei käytä Manowarin keikalla korvatulppia, on sanallasanoen tyhmä. Piste. Itse olen kuulonalenemisen myötä alkanut arvostaa todella kuuloaistia, (itseaiheutettu) kuurous ei ole METAL.
Sen sijaan EARIN HIFITULPAT on suunniteltu konserteihin, ja ne suodattaa korville vahingolliset taajuudet, mutta muuten päästävät melko autenttisesti taajuudet läpi, tiestysti vaimentaen. Eivät nyt nuo kuitenkaan sama ole kun ilman tulppia kuunneltuna, mutta HELLVETISTI paljon paremmat kuin noi keltaiset kammotukset.
Parilla kympillä nautintoa ja suojaa. Suosittelen, saa ainakin soitinliikkeistä.
PS. Ihminen joka ei käytä Manowarin keikalla korvatulppia, on sanallasanoen tyhmä. Piste. Itse olen kuulonalenemisen myötä alkanut arvostaa todella kuuloaistia, (itseaiheutettu) kuurous ei ole METAL.
Bathory wrote: Ihmetyttää jotkut tyypit, että ei muka kuule mitään jos tulppia käyttää. Meinaan jos keikoilla käy edes sen verran kun minä niin kyllä siinä kuulo on pilalla aika äkkiäkin veikkaan..
Et käykkään nin paljon keikalla ku mäAne wrote:Itse en ole käyttänyt koskaan korvatulppia keikoilla...

Niin kuin jo mainitsinkin niin muutkaan keikat eivät ole mikään poikkeus tähänasa wrote: PS. Ihminen joka ei käytä Manowarin keikalla korvatulppia, on sanallasanoen tyhmä. Piste. Itse olen kuulonalenemisen myötä alkanut arvostaa todella kuuloaistia, (itseaiheutettu) kuurous ei ole METAL.

Tottahan tuo Bathory turisee, kun kertoo käyvänsä keikoilla enemmän. Tuolla sun keikkamäärälläsi olisin ne tulpat jo hommannut
Kyllähän on tullut useasti mietittyä joidenkin tulppien käyttöä eli tarttee kyllä hankkia kunnon tulpat, kun hintakaan ei paha. Varmaan keikkojen nautittavuuskin nousee entisestään.
Manowarista vielä ja 2002 keikasta. Mun mielestä manowar ei tuolloin muuten soittanut mitenkään erityisen lujaa. Tarpeeksi kylläkin, mutta ei ainakaan poikkeuksellisen lujaa muihin näkemiini poppoisiin nähden. Kultsan 94 keikasta oonkin kuullut sitten ihan muuta

Kyllähän on tullut useasti mietittyä joidenkin tulppien käyttöä eli tarttee kyllä hankkia kunnon tulpat, kun hintakaan ei paha. Varmaan keikkojen nautittavuuskin nousee entisestään.
Manowarista vielä ja 2002 keikasta. Mun mielestä manowar ei tuolloin muuten soittanut mitenkään erityisen lujaa. Tarpeeksi kylläkin, mutta ei ainakaan poikkeuksellisen lujaa muihin näkemiini poppoisiin nähden. Kultsan 94 keikasta oonkin kuullut sitten ihan muuta

-
- Vempare
Itse tutustuin Manowariin kämppiksen hell on earth part 2 (tjsp) dvd:n kautta ja täytyy sanoa että aika mahtipontista kamaa on... ei siinä loistavaa musaa ja varsinkin omaperäinen esiintyminen kiinnitti huomiota... eniten ihmetytti kyllä basistin basso, joka kuulosti välillä mielestäni aivan kitaralta. osaako kukaan kertoa mistä tämmönen tapaus johtuu? 

^ http://en.wikipedia.org/wiki/Piccolo_bass
Ja onhan DeMaion basso oma luokkaansa jo siksikin että siinä on kampi.
Kyllähän noita kampia varmasti moni käyttäisi, mutta ei ole kovin monella sellaiseen tarvetta. Itselle tulee äkkiseltään mieleen vain Les Claypool, joka muuten myös käsittelee piccolo bassoa... http://en.wikipedia.org/wiki/Les_Claypoolcondemned wrote:^ http://en.wikipedia.org/wiki/Piccolo_bass
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Minä elin siinä luulossa, että esimerkiksi Blood In Brazilissa löytyvässä soolossa miehellä oli ihan tavallinen kammella varustettu sähkökitara johon oli jostain kumman syystä lisätty neljä erityisen ohutta bassonkieltä. Oli miten tahansa, jos soittaa tuollaisella huijausbassolla ei kannata ylpeillä millään nopeudella tai teknisyydellä.condemned wrote:^ http://en.wikipedia.org/wiki/Piccolo_bass
-
- Sateentekijä
^Soiton nopeuden, teknisyyden ja maailmakaikkeuden äänekkäimmän mölyapinan tittelit voi varmasti jättää omaan arvoonsa ja ymmärtää moiset jauhamiset jonkinasteisena katu-uskottavuuden kosiskeluna. Tai no, fanit ne tuntuu ottavan kuiteski todesta. 
Joku voisi väittää, että bassoa kuuluu soittaa sormilla - ei plekulla. Ole siinä sitten nopea (poikkeuksena tietty Harris...)...

Joku voisi väittää, että bassoa kuuluu soittaa sormilla - ei plekulla. Ole siinä sitten nopea (poikkeuksena tietty Harris...)...