LolOfAss wrote:Tuli vaan mieleen kun en ennen tämmöisesä heavy metal konsertissa ole ollut niin oisko korva tulpat kätsyjä siä vai annanko korvien vuotaa verta ja nauttia showsta?
No ainakin käymilläni maidenin keikoilla en ole tulppia tarvinnut ja on selvitty ihan hyvin ilman vuotavia korvia joka kerta. Ei ne niin hirveän kovalla soita. En tiedä soittavatko paljon kovemmalla kuin esim rooman stadionilla, jossa tuntu että voluumia ois voinu olla paljon enemmän (katsomosta katsoin keikan). Mutta onhan ne tulpat ihan hyvä olla matkassa noin varmuuden varalta.
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
LolOfAss wrote:Tuli vaan mieleen kun en ennen tämmöisesä heavy metal konsertissa ole ollut niin oisko korva tulpat kätsyjä siä vai annanko korvien vuotaa verta ja nauttia showsta?
Makuasia. Maiden kyllä luukuttaa kovaa ja jos olet ensikertalainen niin tulpat ovat kyllä paikallaan. Omat korvani ovat jo parkkiintuneet kun 24 vuotta on heavyuraa takana...
Joo ja ei. Stadikalla nyt ei joka paikkaan mökä kuulu samalla tasolla kuin jossain lavan edessä. Ei niiden tulppien pitäminen mikään rikos ole, eli käyttöön vain jos tuntuu silti.
Tulpat vaan taskuun kun lähet keikalle. Laitat sitten korviin jos siltä tuntuu. Mitään tinnitysjuttuja ei kannata hankkia.
^samaa mieltä!! Ja vaikka musiikki tulisi sellaisella volyymilla ettei korviin vielä satu,vahingoittaa ilman tulppia keikalla oleminen silti paljon enemmän kuuloa kuin tulppien kanssa keikalla oleminen.
06 Maidenin keikalla olin ylemässä katsomossa ja sinne ainakin kuului sillain, että se oli paljon selvempää tulppien kanssa. Siinä on simmonen särinä ääni ilman tulppia, huomasi selvästi kun pari biisiä ennen keikan loppua toinen tulppa putos enkä etsimään jaksanut alkaa ja enne Hallowedia putosi toinenkin ja huomattavasti oli mukavampi kuunnella tulppien kanssa. Ei siinä ollut mun kohalla siitä kyse onko se liian luja ääni vaan siitä, että kuulostaako se puhtaammalle. Tottakai korvia on ihan hyvä suojella varsinkin jos käy keikoilla useastikkin. Muilla keikolla on ollut tulpat kentälläkin päällä enkä sitten tiedä, että olisiko se ollut simmosta särinää niin paljoa ilman tulppia kun katsomossa oli.
Niin ja itse olen käyttänyt simmotteita aivan normaali tulppia jotka painetaan lyttyyn ja lykätään korvaan. Eli en ole käyttänyt niitä porrastuksilla olevia olliskaan. Voisi toki simmotteetkin hankkia kokeiltavaksi jossain vaiheessa.
Minä käytän yleensä aina korvatulppia keikoilla, itse suosin tuota porrastettua mallia. Inhoan niitä keltaisia möykkyjä, joita en saa edes tungettua kunnolla korviin ja jotka minusta puurouttavat äänet ihan liikaa. Poika taas nimenomaan suosii niitä möykkyjä, joten kannan niitä sitten pussitolkulla aina mukana. Kannattaa kokeilla eri malleja ja valita niistä itselleen mieleisin tai olla kokonaan ilman, jos siltä tuntuu...
Jilona wrote:Minä käytän yleensä aina korvatulppia keikoilla, itse suosin tuota porrastettua mallia. Inhoan niitä keltaisia möykkyjä, joita en saa edes tungettua kunnolla korviin ja jotka minusta puurouttavat äänet ihan liikaa. Poika taas nimenomaan suosii niitä möykkyjä, joten kannan niitä sitten pussitolkulla aina mukana. Kannattaa kokeilla eri malleja ja valita niistä itselleen mieleisin tai olla kokonaan ilman, jos siltä tuntuu...
Keltaiset möykyt syövät ylä-ja keskitaajuuksia ja alataajuudet kuuluu eniten. Itellä on nyt kuusitulpat, jotka vaimentavat melko tasaisesti.
There are times when I've wondered
And times when I've cried
When my prayers they were answered
At times when I've lied
But if you asked me a question
Would I tell you the truth
Now there's something to bet on
You've got nothing to lose
Joo, itelläni ainakin sen verran herkkä tuo kuulo, että parempi pitää tulppia niin säilyy kuulo vielä tulevaisuudessakin. Ei oo keikkojen jälkee mitää kipuja korvissa tai muuta, ja sounditki paremmat. Itellä tollaset kuusitulpat, mitä voi sitte ite säätää, ja hyvin ne on toiminu, ei valittamista.
Joo tulossa ollaan jos Saksasta kerkiän tuohon päivämäärään mennessä. Liput hankin joka tapauksessa. En ole ennen Stadionilla keikkoja käynyt katsomassa, mutta olisin itse mielummin mennyt tuttuun ja turvalliseen Hartwall Areenaan.
En juo alkoholia uskonnollisista syistä... vaan ihan muista syistä.
Tohon korvatulppa juttuun sanon vaan että kannattaa niitä kyllä pitää vaikka musiikki ei kovin lujaa tule.Itelläni oli Deep Purplen keikalla tulpat päässä ja kuulu ehkä jopa paremmin noiden tulppien kanssa.
Etenkin jos Stadikalla joutuu katettuun katsomoon ja piippuhyllylle, niin kannattaa suosiolla ottaa tulpat mukaan. Ääni kiertää nimittäin todella vittumaisesti. Olin katsomassa Metallicaa 2004 A-katsomossa kaikista korkeimmalla rivillä ja näin jälkikäteen voi todeta, että melkein on parempi olla kotona. Sitä vastoin kun kävi kusella ja näin pääsi vähän aistimaan alempaa fiiliksiä, niin oli ihan sairaan hyvät soundit ja näkyvyys lavalle. Maideniin sain liput A8 alakatsomoon riviltä 5. Onko jossain parempi katsomokartta kuin Stadikan sivuilta löytyvä?
Montas noita rivejä tuolla A-katsomossa oikein on? Faija oli ostanut liput, niin yritti pyynnöstäni saada liput A9 alaosaan, mutta oli jo myyty loppuun(?) ja oli tarjonnut suoraan A8 ja rivi 24, niin mietin kuinka korkealla/matalalla tuo on. Ja vielä noista istumapaikoista, kun on paikat sieltä 375 paikkeilla, niin kummalla puolella(<-375->) on lava? Eli helpommin kysyttynä: mistä suunnasta nuo paikka numerot alkavat? A1 -osassa paikka 1 ja A2:ssa x>1? Toivottavasti joku ymmärsi.
LefaLefa wrote:Montas noita rivejä tuolla A-katsomossa oikein on? Faija oli ostanut liput, niin yritti pyynnöstäni saada liput A9 alaosaan, mutta oli jo myyty loppuun(?) ja oli tarjonnut suoraan A8 ja rivi 24, niin mietin kuinka korkealla/matalalla tuo on. Ja vielä noista istumapaikoista, kun on paikat sieltä 375 paikkeilla, niin kummalla puolella(<-375->) on lava? Eli helpommin kysyttynä: mistä suunnasta nuo paikka numerot alkavat? A1 -osassa paikka 1 ja A2:ssa x>1? Toivottavasti joku ymmärsi.
Täytyy kysyä samaa. Omat paikat A9 rivillä 29 ja numerot 395-400 -välillä. Korkeallahan se kuitenkin on, ilmeisesti yläkatsomossa, mutta kuinka alhaalla kun koko yläkatsomon ottaa huomioon?
151106 Helsinki
180708 Helsinki
080810 Pori
080711 Helsinki
200713 Helsinki
290616 Hämeenlinna
260518 Tallinna
290518 Helsinki
040622 Hyvinkää
030623 Tampere
040623 Tampere
No itse olin Metallicassa A9:ssä rivillä 24 ja sanotaanko että se olisi varmaan jotain 2/3 - 3/4 koko rivimäärästä. Eli ton verran oli alapuolella jengiä siitä katsomonosasta. Ihan hyvä paikka mielestäni, vaikka alempanakin olisi voinut olla. Mutta ylempää näkee ihan kivasti, vähän kuin fudiksessa.
Itsekin haluaisin tietää koko rivimäärän ja miten numeroinnit menevät (penkkikarttaa jollain?).
ps.Ylä- ja alakatsomo on mielestäni aika hailuva käsite A-katsomossa.
aamulla lähettiin lippuluukulle räntäsateessa polkemaan varttia vaille neljä ja ekana jonossa:D siinä sitten värjöteltiin viitsen tuntia ja kouraan kenttäliput kyllä oli odottamisen arvosta
Iltasanomissa:
---
Iron Maiden myi stadionin täyteen kahdessa tunnissa
12.11.2007 13:30
Heavymetallin suuryhtye Iron Maiden on myynyt Helsingin Olympiastadionin täyteen kahdessa tunnissa.
Maanantaiaamuna myytiin noin 42 000 pääsylippua kello 11:een mennessä, kertoo promoottori WellDone.
Koska lippujen kysyntä oli näin kiivasta, WellDone käy neuvotteluja myös toisesta Iron Maidenin konsertista stadionille.
Brittiyhtye Iron Maiden esiintyy Olympiastadionilla 18. heinäkuuta. Konsertti on osa bändin Somewhere Back In Time - World Tour 08 -turneeta, joka on kaikkien aikojen suurin Pohjoismaissa nähtävä rock-kiertue.
Raskaan rockin konkariyhtye Iron Maiden on konsertoinut Suomessa jo runsaat 20 kertaa.
--