Pistän nyt tännekin lyhyen kommentin tosta
Bloodbound-bändistä. Kolahti nimittäin vallan perkuleesti, ehkäpä eniten pitkiin aikoihin. Hese tota
Nosferatu-levyä kovasti kehui, mutta en olisi uskonut, että se moista mannaa olisi, miksi levy on osoittautunut.
Ei ehkä maailman omaperäisintä musiikkia, kellot soivat siellä täällä tuttuja kaikuja ja mielleyhtymiä tulee sinne tänne, mutta varsinaista rippausta levyllä ei pahemmin ole. Tuttuja elementtejä, mutta just tarpeeksi omaa, ettei mene kopioinniksi.
Keskitempoinen laukkakomppi tulee tutuksi, ainoa biisi Nosferatulla, mikä liippaa hieman liian läheltä esikuviaan, on
Fallen From Grace, mikä on kitarasoundeja myöden kuin Helloweenin-levyltä varastettu, biisistä tulee mielleyhtymiä useampaankin kyseisen bändin tuotokseen, mutta ehkä eniten Eagle Fly Free / Dr.Stein-biiseihin. Helvetin kova raita siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi.
Useammassa biisissä on rauhallinen intro, kuin suoraan Steve Harrisin kynästä ja kitara-ynnä bassosoundi kumartaa aika vahvasti Iron Maidenin suuntaan siellä täällä. Urban Breed laulussa tekee vahvaa työtä läpi levyn.
Minulle Bloodbound / Nosferatu kolahti todella kovaa, levyä on pyöritetty 24/7 jo useita päiviä, eikä innostus näytä hellittävän. Väittäisin, että jos pidät
kasarihevin ja powermetallin sekoituksesta, joka on ehkä hivenen enemmän kallellaan sinne kasarin suuntaan ja sinulle uppoaa täysillä Iron Maiden ja Helloween, niin levy on aika varma valinta.
Bändin toista levyä Book Of The Dead en ole vielä kuullut, mutta sen tulen hankkimaan ensi tilassa pyhien jälkeen. Jussi K vois käydä hakemassa sen käytetyn levyn sieltä divarilta ja pistää tulemaan
Käykäähän bändin myspace sivulla ja klikatkaa ensiksi
NOSFERATU-biisi soimaan. Introineen, laulumelodioineen, laukkakomppeineen, laulusuorituksineen, sooloineen jne. biisi on jotakuinkin parasta, mitä olen kuullut vuosiin. Simppeliä ehkä, mutta minä olen simppeli, melodian ja kertosäkeiden hakuinen ihminen. Lähes yhtä kovat potkut tuli tästä, kuin Maideneista aikoinaan.
" Can I believe what I saw in the night
Can I believe I was right
The face of a demon with eyes turning black
NOSFERATU
Can I believe what I saw in the night
Can I believe I was right
Candles were burning the ritual was on
NOSFERATU "
Siitä vain opettelemaan uskomattoman tarttuva kertosäe ja laulamaan mukana.
http://www.myspace.com/bloodboundonline