Paras aloitusbiisi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

baal
Hang-Around
Hang-Around

Post by baal »

Be Quick Or Be Dead.Juuri kuten aloitus biisin pitää ollakkin:Nopea tempo.Tolla mä kyllä tarkotin lähinnä sitä,että aloitus raidan pitää startata
nimenomaan nopeasti.Esim X factor on mielestäni mainio levy,mutta aloitus kappale on aluksi hidas (2minuuttia :?: )ja kun itsekkin kuuntelin factoria ensimmäisen kerran niin tuntui turhan veteiseltä tuo aloitus.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

baal wrote:Be Quick Or Be Dead.Juuri kuten aloitus biisin pitää ollakkin:Nopea tempo.Tolla mä kyllä tarkotin lähinnä sitä,että aloitus raidan pitää startata
nimenomaan nopeasti.Esim X factor on mielestäni mainio levy,mutta aloitus kappale on aluksi hidas (2minuuttia :?: )ja kun itsekkin kuuntelin factoria ensimmäisen kerran niin tuntui turhan veteiseltä tuo aloitus.
Makuja on monia, itse ainakin tykkään huomattavasti enemmän The X-Factorin synkästä ja hitaasta aloituksesta, se vain loistaa!
You're shit and you know you are
baal
Hang-Around
Hang-Around

Post by baal »

^Joo-o maku asioita.Sign of the cross on muuten kyllä ihan saatanan kova biisi pääsee mun TOP5maiden listoille keveästi,mutta aloitus kappaleena ei vaan toimi.Kun ekan kerran kuuntelin Xfactor:ia tuli semmonen fiilis,että on varmaan moni näin aluksi tylsältä kuulostavan biisin tainnut skipata itse en kyllä niin tehnyt,mutta ihan sama.No niin jatkakaa.
Hevari
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hevari »

Itse sanoisin että paras aloitusbiisi olisi Caught Somewhere In Time. Yksi parhaista Maiden biiseistä ja aivan loistavan kuuloinen aloitusriffi. Erityisesti kertosäe jäi soimaan päähän "Khoot samwweere in taa-a-a-aim...!" :D
Doom
Hang-Around
Hang-Around

Post by Doom »

Nyt onkin paha.. mutta kyllä se Aces High on niin ässä että oksat pois. Kertosäkeen tulee muistamaan hamaan tappiin asti kun niin mahtava on.
"Hei tyttö! niin just sää siellä. Haluisitko hyvän panon? Ai et? No hyvä!
Sit sä voit lähtee mun messiin!"
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Hevari wrote:Itse sanoisin että paras aloitusbiisi olisi Caught Somewhere In Time. Yksi parhaista Maiden biiseistä ja aivan loistavan kuuloinen aloitusriffi. Erityisesti kertosäe jäi soimaan päähän "Khoot samwweere in taa-a-a-aim...!" :D
Jokuhan täällä sanoi että Brucehan laulaa suomeksi siinä :lol:

"Kaathhsooon meereen taa-a-a-aa!"
Eternium
Peräruiske
Peräruiske

Post by Eternium »

Ite tykkään Moonchildista. Se polkaisee hyvin käyntiin niin 7th sonin kuin Maiden Englandinkin. Pidän alun runosta "Seven deadly sins, Seven ways to win, Seven holy paths to hell, and your trip begins..." Myöskin runon jälkeinen kitaratemppuilu on loisteliasta, sekä ensimmäiset hevisäröt, jotka loikkaavat biisiin mukaan. Myöskin Prowler on älyttömän hyvä pelinavaus.
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Eternium wrote:Myöskin Prowler on älyttömän hyvä pelinavaus.
Prowler avautui vasta tuon ekan levyn oston jälkeen. Ja kyllä Prowler on parempi kuin esim. Running Free. Vaikkakin Live After Death huudatuksena RF toimii hyvin, mutta ilman LAD:ia Running Free ei sinänsä merkitse minulle mitään.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Fender wrote:
Hevari wrote:Itse sanoisin että paras aloitusbiisi olisi Caught Somewhere In Time. Yksi parhaista Maiden biiseistä ja aivan loistavan kuuloinen aloitusriffi. Erityisesti kertosäe jäi soimaan päähän "Khoot samwweere in taa-a-a-aim...!" :D

Aika hyvä! Oli pakko kuunnella kyseinen biisi ja vaikka on tuhansia kertoja sen kuunnellut en ollut kyllä ennen tuota hoksannut... :lol:
dragon94
Hang-Around
Hang-Around

Post by dragon94 »

Caught Somewhere In Time on noussut ykköseksi, loistava biisi ja loistava avaaja.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Bogardus wrote:
Fender wrote:

Aika hyvä! Oli pakko kuunnella kyseinen biisi ja vaikka on tuhansia kertoja sen kuunnellut en ollut kyllä ennen tuota hoksannut... :lol:
Sitten kun sen itse huomasin, en enää muuta kuullukkaan kun suomea :wink: :lol:
koutola
Hang-Around
Hang-Around

Post by koutola »

Tämä menee ohi aiheen, mutta viitaten edelliseen, niin kuunnelkaapa Acceptin Fast as a Shark-kappaleen kertosäettä. Siinähän Udo laulaa että: "Vaasassa saa kitaraa rämpyttää..."

Joka tapauksessa pidän Different Worldia parhaana avauksena tällä hetkellä. Ja The Wicker Manissa on hyvä keikan aloittava haara-asento.
dragon94
Hang-Around
Hang-Around

Post by dragon94 »

Fender wrote:
Bogardus wrote:
Fender wrote:

Sitten kun sen itse huomasin, en enää muuta kuullukkaan kun suomea :wink: :lol:
Sama vika :D Jos laulan mukana (kun laulan mukana), laulan sen suomeksi :D
Atti
Vempare
Vempare

Post by Atti »

Be Quick Or Be Dead ja Moonchild on ehkä parhaat levynalotukset. Tai kun miettii niitä kertoja, kun on levy kourassa hypellyt kaupasta himaan, ni kyllä ne kerrat on jääny parhaiten mieleen ku noi kaks kipaletta tärähti soimaan. Tosin Different World on myös tosi muistollinen, mutta se on lähinnä se, että ties pääsevänsä keikalle kuulemaan sen, ni fiilis oli ihan uus.

Ja oli muuten aivan pakko pistää soimaan Caught Somewhere In Time. Varmaan kuulee tän vastasuudessa aina suomeks, kiitti vaan x)
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Kuuntelin tänään koko SIT:in läpi, ja kyllä täytyy sanoa, että Caught Somewhere In Time on kyllä paras aloitus ylivoimaisesti. Ihan loistava, vaikkei Moonchild kaus jää.
Pöpi Profeetta
Vempare
Vempare

Post by Pöpi Profeetta »

Kyllä se paras aloitusbiisi on tuo Moonchild. Hieno akustinen intro, menevä ja mukavan mukanalaulettava ja musiikillisesti hyvin tehty. Eivät Prowler, Aces High, Caught Somewhere in Time tai The Wicker Man kaukana perässä tule. Oma suosikki biisinä on tuo Sign of the Cross, joka ei toimi aloitusbiisinä niin hyvin kuin nuo muut. Man on the Edge toimi varmaan huomattavasti parempana keikanavaajana, kun tuo Sign of the Cross lähtee käyntiin niin hitaasti. Hieno biisi, ei vain kovinkaan hyvä levynaloittaja.
Wzz
Wimp
Wimp

Post by Wzz »

Maiden on kyllä onnsitunut loistavasti näissä avausbiiseissä (Wildest Dreams jätetään tietenkin laskuista), hankkala nimetä yhtä parasta. Aces High tai Caught Somewhere In Time. Ehkä Aces High ihan piirun verran parempi, siinä on vain sitä raivoa ja energiaa. Moonchild tulee hyvänä kolmosena upean tunnelmansa kanssa. Sign Of The Cross jä hiukkasen Moonchildista, loistoviisu tämäkin. Viidenneksi voisin nimetä Be Quick or Be Dead:n taikka Different Worldin. BQOBd menee ehkä taas sen hitusen jälkimmäisen edelle, sellainen nopea tappobiisi.
Last edited by Wzz on Mon Sep 17, 2007 17:00, edited 1 time in total.
InYourFace90
Hang-Around
Hang-Around

Post by InYourFace90 »

Fender wrote:Kuuntelin tänään koko SIT:in läpi, ja kyllä täytyy sanoa, että Caught Somewhere In Time on kyllä paras aloitus ylivoimaisesti. Ihan loistava, vaikkei Moonchild kaus jää.
Tosta olen samaa mieltä. SiT:lla paras aloitusbiisi ja paras lopetusbiisi. (Lähes) Täydellinen levy!
There are times when I've wondered
And times when I've cried
When my prayers they were answered
At times when I've lied
But if you asked me a question
Would I tell you the truth
Now there's something to bet on
You've got nothing to lose
childofthedamned
Hell Rat
Hell Rat

Post by childofthedamned »

Se on se Aces High. Mun mielestä yks Maidenin parhaimpia biisejä. Ja tietenkin myös Be Quick Or Be Dead on hyvä!
180708 - 080810 - 250611 - 080711
Jamo
Kisälli
Kisälli

Post by Jamo »

Aces High on juuri niin energinen ja räväkkä kuin aloitusbiisin tulee olla.
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
YöRyömijä
Wimp
Wimp

Post by YöRyömijä »

Aces high Curchill's speech:in saattelemana
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Moonchild nyt on täysin ylivoimainen, aikamoisen sanoisinko saatanallinen tunnelma vallitsee tässä kappaleessa. Be the devils own lucifers my name!

Oisko ehkä paras livenä?
YöRyömijä
Wimp
Wimp

Post by YöRyömijä »

Se olisi kanssa aika loistava.
Tunnelma olisi kyllä katossa kun kävis tulemaan "seven deadly sins, sevens ways to win..."
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Be Quick Or be Dead loistava kitarariffi,toimii livenä eipä muita perusteluja paljoa tarvitakkaan :finger: :twisted:
Last edited by maidenpoker on Fri Sep 21, 2007 12:21, edited 1 time in total.
SlayerXL
Peräruiske
Peräruiske

Post by SlayerXL »

Moonchild!

"Seven deadly sins, Seven ways to win" mahtava rauhallinen aloitus ja sen jälkeen
Brucen sanat jysähtävät mukaan rautaisella voimalla. Biisi on vain niin sopiva, ei liian hidas eikä liian nopea. Mahtava aloitus biisi mahtavalle levylle.
Post Reply