Proge
Moderator: The Killer Krew
^Ainoat joihin Tullin levyihin olen tutustunut ovat Aqualung ja Songs From The Woods. Suosittelen molempia lämpimästi, hyvin tasavahvoja alusta loppuun.
Muut osaavat sitten enemmän kertoa bändin muista levyistä.
Muut osaavat sitten enemmän kertoa bändin muista levyistä.
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
moved from side to side.
Aika mainoa live, hyvin soittivat ja todella ilmeikäs leaderi tämä Ian Anderson Pitääkin hakea isältä lainaan parit 70-luvun lp:t, muistaakseni Aqualung + pari muuta on hyllyssä.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Lentäjä-Ässä
Yle Teemalta "vaihteeksi" progeaiheista ohjelmaa (!):
.
Itse en ole kyseiseen yhtyeeseen pahemmin perehtynyt, mutta tuo menee kyllä ehdottomasti nauhalle.
Niille, jotka eivät tiedä: Tabula Rasa on siis vanha suomalainen progebändi, jossa kitaristina toimi ainakin jossain vaiheessa Kummelistakin tuttu Heikki SilvennoinenPop-Liisa:
TABULA RASA
Ohjelmassa esiintyvät Vesa-Matti Loiri, Mikko Alatalo ja Tabula Rasa-yhtye.
Tiistaina 21.8. klo 21.55, uusinta pe klo 16.30 ja la klo 22.30"

Itse en ole kyseiseen yhtyeeseen pahemmin perehtynyt, mutta tuo menee kyllä ehdottomasti nauhalle.
-
- Taka-ampuja
Jaha nyt on kuuntelulistalle ajautunut sitten uusia tutavuuksia jotka voisi tähänkin alalajiin lukea. Progressive archivesista löytyy ainakin tiedot. Vangelisia ja Jean Michel Jarrea olen kuunnellut viime aikoina paljon. Molempien kohdalla uudet levyt ovat täyttä paskaa, mutta monet vanhemmat kappaleet maalailevat todellisia maisemia. Jarren Oxygene varsinkin on erinomainen levy. Minua kun ei kiinnosta prosessi, vaan lopputulos, niin voin todeta että on niillä koneillakin hienoa musiikkia saatu aikaan. Ja sitäpaitsi ei pidä unohtaa että äijät ovat nämä itse säveltäneet.
http://www.youtube.com/watch?v=w6NbN74l2Zo
http://www.youtube.com/watch?v=5w0Xy_6W ... d&search=#
Vähän linkkiä jos ketään sattuu kiinnostamaan.
http://www.youtube.com/watch?v=w6NbN74l2Zo
http://www.youtube.com/watch?v=5w0Xy_6W ... d&search=#
Vähän linkkiä jos ketään sattuu kiinnostamaan.
Mitä Jarreen tulee, niin suosittelen tutustumaan Waiting For Cousteau - levyn nimikappaleeseen, kolmen vartin edestä todella loistavaa ambientkollaasia.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Taka-ampuja
Uppia. Mainostetaanpa kaverien mielestäni oikein laadukasta progebändiä:
http://www.mikseri.net/artists/?id=44057
Harmi ettei ole niitä mielestäni parhaita biisejä tuolla. Eye of The Storm on aikamoista Kingston Wall-menoa. Tällä hetkellä ainoa parannettava osa-alue on noi laulut: muuten todela varteenotettavaa tavaraa mielestäni.
Oli vissiin Turun Sanomien tän viikkosessa Treffi-liitteessäkin jotain juttua.
http://www.mikseri.net/artists/?id=44057
Harmi ettei ole niitä mielestäni parhaita biisejä tuolla. Eye of The Storm on aikamoista Kingston Wall-menoa. Tällä hetkellä ainoa parannettava osa-alue on noi laulut: muuten todela varteenotettavaa tavaraa mielestäni.
Oli vissiin Turun Sanomien tän viikkosessa Treffi-liitteessäkin jotain juttua.
Last edited by Purkkiliha on Sun Oct 28, 2007 15:26, edited 1 time in total.
Half Apple on kyllä piristävä tapaus. 15 - 17-vuotiaat pojat vetävät ihan mallikkaasti, ja varsinkin nämä uuden demon biisit alkaa olla todella onnistuneita. Noiden kahden biisin lisäksi kannattaa katsoa video Lady Fortune biisistä täältä
http://www.freeyourmind.fi/soundit/keik ... _apple.php
-
- Taka-ampuja
Eipä tuossa Fortunessa muuta vikaa ole, mutta on kyllä aika härskiä Octavariumia tuo alku.skom wrote:Half Apple on kyllä piristävä tapaus. 15 - 17-vuotiaat pojat vetävät ihan mallikkaasti, ja varsinkin nämä uuden demon biisit alkaa olla todella onnistuneita. Noiden kahden biisin lisäksi kannattaa katsoa video Lady Fortune biisistä täältä
-
- Lentäjä-Ässä
-
- Taka-ampuja
Oon tässä viimein tutustunut yhteen klassikkolevyyn tältä saralta, eli King Crimsonin In the Court of the Crimson Kingiin. Todella laadukas ja vaikuttava levy kaikenkaikkiaan. Onnistui vakuuttamaan jo ekalla kuuntelulla eilen ja nyt on pyörinyt vähän väliä läpi. Aika lähellä täydellistä levyä liikutaan
Nuo jotkut melodiat meinaa ihan painaa maanrakoon, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
Onkos tämän suhteen jotain suositteluja, mitä muita levyjä kannattaa bändiltä kuunnella?
Tuli myös otettua kuunteluun Frank Zappan Over-nite Sensation. Kai sekin jossain määrin tänne proge-osastolle kuuluu. Kohtuullisen pervoa kamaa
Eipä tästä muuta pysty vielä sanomaan 

Tuli myös otettua kuunteluun Frank Zappan Over-nite Sensation. Kai sekin jossain määrin tänne proge-osastolle kuuluu. Kohtuullisen pervoa kamaa

Itse en ole niinkään perehtynyt progeen. Kingston Wallilta omistan kaksi ekaa albumia ja ne olivat minusta tosi hyvää progea.
Watchtowerilta omistan "control and resistance" albumin(voiko tämän nyt progeksi laskea). Jotain progerässiähän tuokin taitaa olla.
tekisi kovasti mieli tutustua noihin legendaarisiin progebändeihin, mutta ostettavia levyjä on satoja ja rahaakin on rajoitetusti köyhällä opiskelijalla.
Watchtowerilta omistan "control and resistance" albumin(voiko tämän nyt progeksi laskea). Jotain progerässiähän tuokin taitaa olla.
tekisi kovasti mieli tutustua noihin legendaarisiin progebändeihin, mutta ostettavia levyjä on satoja ja rahaakin on rajoitetusti köyhällä opiskelijalla.
Täysin samaa mieltä, toi Moonchild venytetään niillä ihme progejameilla ihan liian pitkäksi. Muuten kyllä levy on ihan pirun loistava. Varsinkin Epitaph, aijai.Sir wrote:Kyllä. Jos unohdetaan Moonchildin täyspaska jammailtu loppuosuus.Terminator X wrote:Aika lähellä täydellistä levyä liikutaan
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
moved from side to side.
moved from side to side.
Ken haluaa pikakurssin King Crimsoniin, hankkikoot debyytin lisäksi albumit Red (-74), Discipline (-81), THRAK (-95) sekä The Power to Believe (-03). Tavaraa kaikilta KC-vuosikymmeniltä, ja kovaa laatua kautta linjan.overkill wrote:In the Court of the Crimson King on paras progelevy ikinä! Ja kyllä vaan toi Moonchildin loppuosuuskin tulee aina kuunneltua. Ehkä oon päästäni sekasin.
Jethro Tullilta kyseltiin suosituksia. Aqualung, Thick as a Brick, Heavy Horses ja Crest of a Knave noin aluksi. Eri puolet Tullista valottuvat noilla jo auttavasti.
Pink Floydhan on yksi maailman n:sta parhaasta bändistä ikinä. 70-luvun hattutemppu DSOTM, WYWH ja Animals on minulle se kovin suora, mutta Watersittomasta Floydista diggailen myös paljon. Gilmourin taannoinen soolo On An Island toimii sekin.
Rushista sen verran, että ehkä parhaiten tasonsa säilyttänyt progebändiksi tituleerattu ryhmä on kyseessä. Ei isoja notkahduksia koskaan. Viime aikoina olen kuunnellut aika tavalla usein ylenkatsottuja 80-luvun alun levyjä Signals, Grace Under Pressure sekä Power Windows. Kelpo tavaraa, vaikkei ihan progeprogea olekaan.
Genesiksen parhaat levyt ovat Peter Gabriel 3 ja Peter Gabriel 4!!!
Ennakkoluulottomille suosittelen David Sylvianin tuotantoa, vaikkapa Brilliant Trees ja Secrets of the Beehive. Eräänlaista pop/proge/jazz/ambient -ristisiitosta. Ja Sylvianin vanhan bändin Japanin live Oil On Canvas haltuun heti, mos mos!
Edit (Piaf): Hawkwindin avaruuspsykedeliaan kannattaa ehdottomasti myös tutustua. Parhaat albumikokonaisuudet lienevät In Search of Space, Doremi Fasol Latido ja Hall of the Mountain Grill; kahdessa viimeksimainitussa mukana heiluu itse Lemmy The Lurch. Space Ritual -live on keikkaäänitteiden aatelia. Paras tapa tutustua Haukkatuulen outoon maailmaan on kuitenkin Epoch Eclipse - 30 year Anthology -boksi. Kolme ceedeetä, halvimmillaan olen nähnyt myynnissä alle kympillä.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto
Kuulapsi, avaa seitsemäs hylje
Mitään kokonaisvaltaista kolahdusta ei sitten pidä odotella itsestäänselvyytenä, niin erilaisia bändejä vaikkapa Redin ja Disciplinen tehneet Crimsonit olivat. Itselleni uppoaa 70-luvun Crimso melko kritiikittä, mutta Discipline on tuskallista kuultavaa Adrian Belew'n mölinän takia, eikä kasarimmat sounditkaan ihmeemmin nappaa. The Power to Believe taas on aivan loistelias tuotos. THRAK ostoslistalla.Dino wrote:Ken haluaa pikakurssin King Crimsoniin, hankkikoot debyytin lisäksi albumit Red (-74), Discipline (-81), THRAK (-95) sekä The Power to Believe (-03). Tavaraa kaikilta KC-vuosikymmeniltä, ja kovaa laatua kautta linjan.overkill wrote:In the Court of the Crimson King on paras progelevy ikinä! Ja kyllä vaan toi Moonchildin loppuosuuskin tulee aina kuunneltua. Ehkä oon päästäni sekasin.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
Niin, jäi tähdentämättä että kyse on kuin eri bändeistä. Jollekin maistuu kaikki, toiselle osa.
Jos kerran TPTB:stä pidät, tuskin petyt THRAKiinkaan. Todella energinen, kiukkuinen levy. Tässä vetää se klassinen tuplatrio-kokoonpano: Fripp, Belew, Levin, Bruford, Gunn ja Mastelotto.Pedro wrote:The Power to Believe taas on aivan loistelias tuotos. THRAK ostoslistalla.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto