Nightwish (sekä Turusen sooloilu)

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Nightwishin paras levy?

Angels fall first
1
1%
Oceanborn
26
25%
Wishmaster
10
10%
Century Child
13
13%
Once
15
15%
Dark Passion Play
37
36%

Total votes: 102

Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Yhtä paska kuin Kobain! :(

Aivan järjettömän mauton veto :lol:
Graphics
Kisälli
Kisälli

Post by Graphics »

^ Myötähäpeä nostaa päätä.
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Karpaasi wrote:Amaranth kuultu. Mahtava kertsi ja muutenkin todella toimiva kipale. Anette vetää hyvin.
Mulle taas tuo on ainoa nuista uusista biiseistä joka ei sitten ala toimiin millään. Hirveä kertsi! :D Muut sitten ovatkin loistavia; The Poet and the Pendulum, Bye Bye Beautiful ja Cadence Of Her Last Breath.
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Mistä noita biisejä voi ennakkokuunnella? Vai onko mulla mennyt joku linkki ohi
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Ironmaiden82 wrote:Mistä noita biisejä voi ennakkokuunnella? Vai onko mulla mennyt joku linkki ohi
Youtube? :roll: Ainakin itse sieltä Amarathin kuuntelin ja upposi tänne oikein hyvin. Kova levy odotettavissa!
You're shit and you know you are
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Ironmaiden82 wrote:Mistä noita biisejä voi ennakkokuunnella? Vai onko mulla mennyt joku linkki ohi
Nettiin ovat vuotaneet nuo biisit. Nightwishin kotisivuilla on sitten ne muuta klippi.
Finnish Eddie
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Finnish Eddie »

Netissä on ainakin 6 kokonaisen ja 2 klipin paketti. Jossain väitettiin että koko levykin löytyisi...
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Itsellä on houkutus kuunnella muutkin kappaleet, mutta Amaranthiin jään. Siinä on vain koukuttava kertsi, Evaa olen harvemmin kuunnellut julkaisun jälkeen? Soitetaanko sitä muuten ylipäätänsä radioasemilla paljoa? Rock ei ainakaan (jostain syystä :D)

Anette kyllä kuulostaa pirun hyvältä. Manowariltakin tutut laulajan poppi-revitykset kertsien taustalla toimii ja lujaa.
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

The Poet and the Pendulum - Ei jumalauta mikä biisi! Aivan tolkutonta kamaa. Hitto, vielä reilu pari kuukautta että saa tämän kunnon äänenlaadulla. Mutta joo, ei todellakaan tule Turusta ikävä. Sanan "mahtipontisuus" käyttö tämän jälkeen minkään muun bändin yhteydessä on sitten kielletty. :wink:

Olen bändiä seurannut ihan ensimmäisestä levystä lähtien ja mielestäni jokainen levy on ollut edellistä parempi. Tämän biisin perusteella kaava tuntuisi jatkuvan.

Pitääpä kuunnella piisi vielä kerran....
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Penjami Breeg
Hell Rat
Hell Rat

Post by Penjami Breeg »

Parisen tuntia sitten tuli sitten YleX:ltä Aramanth kokonaisuudessaan, kaiketi ensiesiesityksenä.

Yhden kuuntelukerran jälkeen sanoisin että biisi polkee enemmän tai vähemmän (erittäin) voimakkaan kertosäkeen voimalla. Ei ihan vastaa odotuksia :? . Eva on ihan kiva. Aramanth:in säkeet ei miellytä ja kertsi on suuressa vaarassa joutua yli-yritys-listalle. Toivottavasti nämä kaksi eivät ole levyn tunnelman ruumiillistumia.

No, se mitä olen Soundista lukenut antaa ymmärtää että hieno levy on tulossa. Thumbs up!
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Penjami Breeg wrote:Yhden kuuntelukerran jälkeen sanoisin että biisi polkee enemmän tai vähemmän (erittäin) voimakkaan kertosäkeen voimalla. Ei ihan vastaa odotuksia :?
Puhtaasti perstuntumalta väittäisin näiden "mainstream"-bändien ollessa kyseessä ensimmäisenä singlenä julkaistaan lähes poikkeuksetta se levyn helpoin ja tarttuvin rallatus, että saadaan paljon uusiakin kuulijoita. Siitähän tuossa lienee kyse, ja tietenkin siitä, että telkkari-/radiosoittoa ja sitä kautta sitä näkyvyyttä saanee simppelille biisille "hiukan" enemmän kuin jollekin toistakymmentä minuuttia kestävälle eepokselle (ja eikös itse asiassa mm. Iron Maiden harrasta ihan samaa linjaa ensimmäisten sinkkulohkaisujen kanssa?).
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Sir wrote: (ja eikös itse asiassa mm. Iron Maiden harrasta ihan samaa linjaa ensimmäisten sinkkulohkaisujen kanssa?).
Normaalisti taitaa se näin mennä mutta uusimmalla levyllä tekivät poikkeuksen kun jyräyttivät Benjamin Breegin ensimmäiseksi sinkuksi, oliko se viellä niin että kyseinen kappale oli liian pitkä UK:n viralliselle listalle?

Nightwish ei suuremmin kiinnosta, uusi levy tuskin päätyy hyllyyn.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Pidän Anettesta paljon enemmän kuin Turusesta, jonka kiekuminen alkoi lopulta ottaa hermoille.

Amaranth ja Eva ovat kelpo biisejä molemmat, ei siinä mitään. En mikään suurin NW-fani ole tähän asti ollut, mutta vokalistin vaihdoksen myötä uusi levy alkoi kiinnostamaan.
What we do in life, echoes in eternity
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Soundin juttu;

1
2
3
4
5
6
7
8
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Nyt tullut kuunneltua 3-4 kertaa kokonaisuudessaan tuo Dark Passion Play ja on selkeästi raskaampaa "Yökalaa" luvassa monessa biisissä. Hyvä levy ja sulattelemista vaativia biisejä löytyy, mutta saamarin kova levy, ei voi muuta sanoa. Ja kiitokset Espoon suuntaan!
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Make#34 wrote:Nyt tullut kuunneltua 3-4 kertaa kokonaisuudessaan tuo Dark Passion Play ja on selkeästi raskaampaa "Yökalaa" luvassa monessa biisissä. Hyvä levy ja sulattelemista vaativia biisejä löytyy, mutta saamarin kova levy, ei voi muuta sanoa. Ja kiitokset Espoon suuntaan!
Todellakin on on raskaampaa kamaa Nightwish uusin tuotos. Ei ole hetkeäkään ikävä turusen kantturaa, sen verran hyvin anette vetää. Valehtelematta Nightwishin paras levy, kyllä se holopainen on vaan velho.
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Siinä uusin video. Kyllä toimii ainakin mulla.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

No toimii!! Ja mä rakastan tota laulajaa :shock:

Taispas mennä Dark Passion Play hankintalistalle.
Penjami Breeg
Hell Rat
Hell Rat

Post by Penjami Breeg »

Aika hyvä video! Anette on näköjään tuommonen ilosempi esiintyjä verrattuna Tarjaan. Tarja kun oli enemmän semmonen ooppera tyylinen ja hyvin dramaattinen liikkeissään. Ei siinä toki mitään vikaa ollut, ehei.

Ja biisikin toimii nyt paremmin kuin silloin kun ekan kerran kuulin. Saattaa toki johtua juuri siitä että video oli niin hyvä. Olipa siinä myös lainattu vähän erästä kuuluisaa maalausta...
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Aika hyvä toi Amaranth. Kirkas ja voimakas ääni Anettella, jotenkin on piristävää kuulla "normaalia" naislaulua tämän bändin keulilla. Biisi on muka-raskas, itse asiassa aika poppis, kertosäe keventää otetta huimasti kohti parin kilpailijabändin äänimaisemaa.

Mutta, kuten ylläkin on todettu, tämä on luultavasti se levyn helpoin biisi ja loput ovat sitten vähän muuta. Varauksella suhtaudun uutuuteen, mutta eiköhän tuo tule hieman myöhemmin hankittua.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
WhiteWorm
Kisälli
Kisälli

Post by WhiteWorm »

Erittäin tarttuva kappale ja voi jeesus kun kuulostaa Anette hyvältä! Pari aikaisempaa levyä löytyy hyllystä ja täytyy sanoa, että uusi laulaja on nostanut tämän bändin aivan uudelle tasolle. Uutta levyä sitten hyllyyn vaan Century Childin, Oncen ja liven seuraksi 8)

Raikas voisi olla hyvä sana kuvaamaan tätä kappaletta! :)
Justice is lost
Justice is raped
Justice is gone
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Mitä olen muutaman kerran tuon biisin kuullut ja kertaalleen videonkin nähnyt niin ei kuullostanut lainkaan hullummalta. Anetten äänikin vakuutti minut alta aikayksikön, joten pitääpä tuo tuleva levy ottaa lähempään tarkasteluun sitten aikanaan.

Se toinen jo kuulemani biisi The Poet And The Pendulum lennättikin sitten jo tuolilta ihan kunnolla.
Asamael
Hiippari
Hiippari

Post by Asamael »

Ihan jees biisi toi Amaranth, mutta ei parane kuunnella enempää. Evaltakin oon välttynyt, kun ei radiota tuu pahemmin kuunneltua.

Poet and the pendulumit ja muut jätän ihan suosiolla julkaisupäivään, taitaa juttujen perusteella olla tajunnanräjäyttävää matskua tulossa. 8)
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Penjami Breeg wrote:Anette on näköjään tuommonen ilosempi esiintyjä verrattuna Tarjaan.
Todellakin, ja jos livenä jakelee tollaisia samanlaisia viekoittelevia katseita niin sitä pitää perhana joulukuussa yrittää änkeä eturiviin. 8)

Ja itse biisihän on aivan järkyttävän tarttuva, joten jos isossa maailmassa alkaa soittoaikaa napista musiikki kanavilla ja radioissa, niin voipi Oncen myyntiluvut olla paperia.
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Anette on ehdottomasti isoplussa bändille. Paljon pirteämpi olemus kuin Tarjalla tuo varmasti lisää faneja.

On muuten kummasti parantunut tuo Amaranth siittä kun ensimmäiset pari kertaa sen kuuli. Sillon ei napannut yhtään ja kertsi oli jotain aivan hirveää. Nyt kuitenkin alkanut tulla siihen tulokseen että ihan hyvä biisihän se on. Video on hieno kaikinpuolin.

Ja levyhän on todella kova. Vielä kun kuukauden jaksaisi odottaa niin ei tarvitse tuota promoa luukuttaa!
Post Reply