Metallica

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

^
Elikkä säätietojen varmuuteen luottaen sataa kaatamalla vettä :wink:
Nemesis
Peräruiske
Peräruiske

Post by Nemesis »

^ Voi hyvinkin olla, noihin kun ei aina voi luottaa.. Pieni vesisade johonkin väliin ei varmaan maailmanloppu olisi, mutta mikäli kaatamalla sataa niin paskempi homma.. :shock: Loistavaa keliä kuitenkin lupailee.
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Tämmöstä Norjassa;

Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

^Nyt näyttää hyvältä, Sanitarium sekä Fade to black!
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Muuten setti on TÄYDELLINEN, mutta täyttä unelmaa se olisi jos vaihdettaisiin Fueli takaisin For Whomiin ja No Leaf Clover siihen Unforgiveniin.
Doom
Hang-Around
Hang-Around

Post by Doom »

http://www.youtube.com/watch?v=WNQNHVsrQ6o
Melkein levähti kilo paskaa tuon takia. METALLICA :finger:

Moneltas jätkät on menossa jonottaa kentälle/paikoille pääsyä?
Itse aattelin kaverini kanssa noin puolilta päivin, saako silloin jo kentältä minkälaista paikkaa?
"Hei tyttö! niin just sää siellä. Haluisitko hyvän panon? Ai et? No hyvä!
Sit sä voit lähtee mun messiin!"
Alexander
Peräruiske
Peräruiske

Post by Alexander »

Onko mitään tietoa miten anniskelupuoli
pelaa keikalla?

Viime metallican keikalla -04, kaljaa ei saanut
kuin pääkatsomon takaa, toivottavasti nyt
on tarpeeksi myyntipisteitä.
...another tomorrow...
...remember to walk in the light...
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

Makuasioita tietysti, mutta toi setti on kyl ihan vitun hirveä... Settihän elää kyllä koko ajan eri keikoilla mikä on hyvä asia, mutta jos olisin itse maksanut kalliin lipun ja setti olisi tuo yllä oleva, niin vitutus olisi armoton. Creeping death on yksi suosikeistani Metallicalla vaikka onkin jo aika kulunut, mutta tällä on keikkoja hyvä aloitella. Fuelilla, For Whom the Bell Tollsin korvaaminen on aivan käsittämättömän urpo ratkasu. Wherever I May Roam on täysin puhkisoitettu biisi, joka olisi pitänyt pudottaa setistä mielestäni jo ajat sitten.
Disposable Heroes ja Sanitarium ansaitsevat paikkansa setissä, saatanan kovia molemmat. Suurin yllätys setissä ...And Justice for All on mielestäni, ehkä albuminsa heikoin biisi, joten sinänsä mielestäni epäonnistunut valinta... Sitten onkin luvassa todellinen pommi The Memory Remains :shock: Naa nana naa naa :D Mielestäni Metallican Huonoin biisi yhdessä Invisible Kidin kanssa, ei vitussa settiin mitään tällaisia hirvityksiä ! No Leaf Clover ja Orion mielestäni molemmat aika hanurista, mutta jälkimmäinen sen takia enemmänkin, että en voi sietää instrumentaaleja keikoilla, muutenhan biisi on loistava. Sitten tulee keikan parasta antia Fade to Black... Yksinkertaisesti täydellinen. Master of Puppets ja Battery molemmat loistavia, mutta täysin puhkisoitettuja, kuten koko loppusetin biisit, joten eipä tuosta oikeen hirveästi jäisi itselleni käteen. Aika paljon tota settiä saisivat muuttaa, jotta voisin poistua Stadikalta iloisin mielin. Hit the Lights, Four Horseman, Metal Militia, Fight Fire With Fire, Ride the Lightning, For Whom the Bell Tolls, Fade to Black, The Thing that Should not be, Shortest Straw, Unforgiven ja Of Wolf and Man olisivat olleet suosikkejani settiin, mutta vain yksi tossa näyttäisi olevan. Noh sain broidilta ilmaiseksi lipun ku se ei pääsekkään keikalle ja ku ostin sille synttärilahjaks Maidenin edelliselle keikalle lipun, joten känni päälle ni kyllä hauskaa on varmasti vaikka soittaisivatkin tollasen huonomman setin.
Trendit tulevat ja menevät Maiden on ikuista !
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

^En nyt tied tuosta For Whom the Bell Tollsin korvaamisesta Fuelilla, että olisiko se niin urpo ratkaisu, koska mahdollisesti For Whom the Bell Tolls on niin ylisoitettu kappale, että oksat pois.

Fuel nyt on vaan Fuel. GIMME FUUUEEEEL!
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Karpaasi wrote:^En nyt tied tuosta For Whom the Bell Tollsin korvaamisesta Fuelilla, että olisiko se niin urpo ratkaisu, koska mahdollisesti For Whom the Bell Tolls on niin ylisoitettu kappale, että oksat pois.

Fuel nyt on vaan Fuel. GIMME FUUUEEEEL!

Bellz on ja tulee olemaan Metallica-keikkojen kohokohdista. Ehkä sinänsä pikkasen menettänyt tuota merkitystään noinkin monen soiton jälkeen :lol:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

^^ No kyllä musta se Fuel alkaa kans olee, suht puhkisoitettu biisi ja etenkin tasoonsa nähden ei kestä prosenttiakaan kuluttamista samalla tavalla, kuin For Whom the bell Tolls, joka on siis mielestäni Metallican PARAS biisi.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

FWTBT, MOP, NEM, Sandman ja ONE!!! puhkisoitettuja? Nyt saatana sentään.
Kyllähän niitä paljon on soitettu, mutta ei niistä kyllä puhkisoitettuja saa millään. Mahtavaa kamaa, eilen, tänään ja huomenna. Parasta koskaan.

...AJAFA on kaikkine progekikkailuineen tautisen kova, Fuel iskee adrenaliinin pumppaamaan aina, The Memory Remains on hieno myös ja Batterysta saa tappamisen meiningin. Anna se ilmaislippusi sitten minulle jos ei kerran kelpaa. :)

Ja vielä Orionkin hiertää. Mikäs ihme niissä instrumentaaleissa keikalla nyt saa näyttämään hapanta naamaa, jos ne kerran levyllä ovat hyviä. Pitääkö kaikkien keikkojen olla samaa naama punaisena raastamista introsta encoreihin?

Siitä kyllä olen samaa mieltä kanssasi, että The Unforgivenia, The Thing That Should Not Beta ja Ride The Lightningia etenkin pitäisi saada enemmän settiin. Mutta Shortest Straw on kyllä melkoisen kankea.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

Heeei siis mitäs nyt ?? Rauhotu hyvä mies... Kuten heti kärkeen mainitsin, niin makuasioita nämä tietenkin ovat. Siis MINÄ olen täysin kyllästynyt noihin mainitsemiini biiseihin ja MINÄ en pidä noista mainitsemistani biiseistä. Suurin osahan niistä varmasti saa jotain irti mikä on tietysti tärkeintä. Itse aloitin Metallican kuuntelun abt. 17 vuotta sitten ja jotkin klassikot ovat yksinkertaisesti alkaneet puuduttamaan ja useat harvinaisemmat vedot nousseet niiden yli ja tämähän pätee moneen muuhunkin bändiin joita olen jo yli 15 vuotta seurannut/fanittanut...
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Enhän minä tuosta nyt varsinaisesti hernettä nenään vetanytkään. :P
Ehkä vähän turhan kärkkäästi taisin silti vastata.

Makuasioita, kyllä vain. Itselleni vain ei käy laatuun, että noihin kappaleisiin voisi kyllästyä. Mutta ymmärrän kyllä, jos ei maistu. En minäkään Cannibal Corpsesta pidä (vaikka sanoitukset toisinaan mieleni kieroon, makaaberiin puoleen iskevätkin).

Silti kiinnostaa vielä tuo instrumentaali-asia. Miksi eivät instrumentaalit sinuun keikalla iske, jos kerran iskevät levyllä? Ihan vain mielenkiinnosta.
-Hector
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

Perkeles ku kysyt vaikeita :D No esim. sen takia, että parempia biisejä löytyy niin saatanan monta tietysti, varsinkin kyseiseltä bändiltä ja en jaksa niin paljoa riehua keikoilla enää, kuin joskus 15 vuotiaana aloittelevana metallipäänä, eli tykkään siis enemmän laulaa/rääkyä biisien mukana. Mutta eniten ehkä vain se jokin omien korvien välissä mitä en osaa selittää, että instrumentaalit eivät vain ole koskaan iskeneet mulle läheskään niin kovaa, kuin biisit joissa on laulua.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Jos et kokenut Orionia livenä Tallinnassa tai muualla viime kesänä, pidä mölyt mahassa. :wink: Katsotaan hehkutteluja sunnuntain jälkeen!
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Benjamin Breeg wrote:Perkeles ku kysyt vaikeita :D No esim. sen takia, että parempia biisejä löytyy niin saatanan monta tietysti, varsinkin kyseiseltä bändiltä ja en jaksa niin paljoa riehua keikoilla enää, kuin joskus 15 vuotiaana aloittelevana metallipäänä, eli tykkään siis enemmän laulaa/rääkyä biisien mukana. Mutta eniten ehkä vain se jokin omien korvien välissä mitä en osaa selittää, että instrumentaalit eivät vain ole koskaan iskeneet mulle läheskään niin kovaa, kuin biisit joissa on laulua.
Itselläni oli joskus kanssa jonkinlainen asennevamma instrumentaaleja kohtaan (todennäköisesti sen vuoksi, että sanoitukset ovat pienestä pitäen olleet minulle todellä tärkeä asia musiikissa), mutta se korjaantui kuultuani Metallicalta The Call Of Ktulun ja Orionin.

Olen eri mieltä tuosta muiden biisien paremmuudesta. Ktulu ja Orion ovat molemmat suoranaisia taideteoksia ja voisivat yhtä hyvin esiintyä sinfonia orkesterin soittolistassa kuin hevi metalli -bändin keikalla. The Call of Ktulun lasken itse Metallican top3:n eikä Orionkaan kaukana perässä tule.

Eikä instrumentaalien aikana olekaan varsinaisesti tarkoituskaan riehua, vaan kuunnella musiikkia ja sen antamia fiiliksiä. Juuri se minua näissä Metallican instruissa kiehtoo, ne tuovat aina upeita fiiliksiä päälle kun niitä kuuntelee ja saattavat parhaimmillaan viedä sinut jonnekin kauas. Metallica on minulle muutakin kuin vain thrashmetalbändi, joka saa verisuonet repeilemään adrenaliinista.

Olen viime aikoina alkanut kiinnostumaan kovasti myös klassisesta musiikista ja siihen pätee sama asia kuin näihin 'Tallican instruihin. Musiikki vie mennessään.
Jos joku on kanssani samoilla linjoilla, kannattaa kaivaa youtubesta Mike Oldfieldin Tubular Bells -livevideot. Jumalauta se on parhautta.

Itsestäni on toisinaan mukava miettiä, minkä vuoksi olen jostain asiasta juuri tätä mieltä. Siinä havaitsee usein mielenkiintoisia asioita itsestään. Pari päivää sitten pohdinkin itseasiassa juuri sitä, miksi en pidä Cannibal Corpsen kaltaisesta gore-metallista, vaikka gore ja makaaberisuus minua muuten kiehtookin todella paljon.
En viitsi laittaa tuloksia nyt tähän, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin saahan tuota kysyä.
Ehkä parempi kuitenkin lähettää yv:tä. :P
-Hector
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

"Itselläni oli joskus kanssa jonkinlainen asennevamma instrumentaaleja kohtaan (todennäköisesti sen vuoksi, että sanoitukset ovat pienestä pitäen olleet minulle todellä tärkeä asia musiikissa "

Komppausta tälle, paitsi että vielläkin on asennevamma :D

" Eikä instrumentaalien aikana olekaan varsinaisesti tarkoituskaan riehua, vaan kuunnella musiikkia ja sen antamia fiiliksiä. "

Tuossa sanoit kanssa aika hyvin sen mitä en itse osannut, eli instrumentaalit toimivat itselleni parhaiten rauhassa maaten ja syventyen siihen, tai vaikka autolla ajaessa ikkunat auki kuumana kesäpäivänä 8) ja keikoille menen juuri nimenomaan riehumaan sen minkä enään nykyään jaksan ja pitämään kovaa meteliä.

Tulipa muuten vain ohimennen mieleen, että pitääkö muuten paikkansa, että joku radioasema soittaa viisi eniten ääniä saaneet Metallica levyt alusta loppuun ja LOAD on saanut enemmän ääniä kuin KILL´EM ALL ?? Kaverin kaa puhuttin eilen ja se vaan kyseli multa tota, ja vastasin että ei vittu varmasti pidä paikkaansa.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^Radio Rockhan siis teki äänestyksen siitä, mitkä ovat Metallican parhaat levyt.
Järjestys oli:

1. Master Of Puppets
2. ... And Justice For All
3. Metallica (The Black Album)
4. Ride The Lightning
5. Load

Eli Load tosiaan sai enemmän ääniä tässä äänestyksessä kuin Kill 'Em All. Taitaa olla jokunen mainstream-metallicafani olla ollu äänestämässä. :lol:

Samainen kanava myös soittaa nämä levyt tämän viikon jokaisena päivänä. Tänään siis vuorossa Metallica. Edelliseltä sivulta löytyy aiheesta enemmänkin juttua.
-Hector
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Master, AJFA ja Ride the Lightning lienevät syöneet Kill 'em Allin ääniä. Load on sen verran erilainen albumi, että sille löytyy varmasti diggailijakuntansa. Kill 'em Allin fanittajat äänestivät mielummin edellämainittuja rässivetoja.
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

Karpaasi wrote:Master, AJFA ja Ride the Lightning lienevät syöneet Kill 'em Allin ääniä. Load on sen verran erilainen albumi, että sille löytyy varmasti diggailijakuntansa. Kill 'em Allin fanittajat äänestivät mielummin edellämainittuja rässivetoja.
Näinhän se varmasti on... Itsekin olisin antanut ääneni Ride the Lightningille. Mutta silti on toi nyt aika huvittavaa, Loadia äänestetty enemmän kuin Kill´Em Allia :lol: Voi jeesuksen perse, Lappis vetelee nyt nitroja. Älä nyt vaan sano, että Reload ja pyhä vihakin ovat saaneet enemmän ääniä ??
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Saa nähdä pääseekö Hetfield ongelmitta Helsinki-Vantaan lentokentän turvatarkastuksesta. Englannissa oli ollut ongelmia. :lol:
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Edward Mannerheim wrote:Saa nähdä pääseekö Hetfield ongelmitta Helsinki-Vantaan lentokentän turvatarkastuksesta. Englannissa oli ollut ongelmia. :lol:
Tais ollakin vasta kolmas kerta tuo uutinen tässä topikissa :roll:
Sape
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sape »

Edward Mannerheim wrote:Saa nähdä pääseekö Hetfield ongelmitta Helsinki-Vantaan lentokentän turvatarkastuksesta. Englannissa oli ollut ongelmia. :lol:
Ja viimeisten tietojen mukaan tuo ei edes pidä paikkaansa.
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Eikä instrumentaalien aikana olekaan varsinaisesti tarkoituskaan riehua, vaan kuunnella musiikkia ja sen antamia fiiliksiä. Juuri se minua näissä Metallican instruissa kiehtoo, ne tuovat aina upeita fiiliksiä päälle kun niitä kuuntelee ja saattavat parhaimmillaan viedä sinut jonnekin kauas. Metallica on minulle muutakin kuin vain thrashmetalbändi, joka saa verisuonet repeilemään adrenaliinista.

Komipit. Vaikka en Metallicaa vielä ole livenä nähnyt uskon, että sunnuntaina keikan tunnelmallisin kohokohta on E mollin jälkeinen hetken hiljaisuus kunnes Trujillo paukauttaa Orionin bassosoolon käyntiin. Siinä vaiheessa ei kentällä varmaankaan enään riehuta. Jotain niin kaunista...
Post Reply