Olen tuubista jonkun vedon kuullut, eikä se minun mielestäni ässiä pyyhi (eikä myöskään studioversio). CSIT:ssa on legendaarinen intro ja hyviänkuuloisia osia, mutta se on turhan pitkä sisältöönsä nähden. Ässissä taas ei ole mitään turhaa. Mutta olisihan tuo CSIT mukava kuulla kun sitä on niin harvoin livenä vedetty. Ässien kustannuksella en tuota silti ottaisi, mutta molemmat setissä olisivat aika unelma. Kyllä niitä levyjen ykkösbiisejä saa soittaa muissakin paikoissa kuin keikan aloittajana. Myöskään Moonchild ei minun kirjoissani Aces High:ta voita.Trooper69 wrote:Onko joku kuullut semmoista biisiä kuin Caught Somewhere in Time livenä ja on vielä sitä mieltä että Aces High olisi paras startteri? Sehän on kuultu jo Ed Huntourilla joten olisikohan ja tämän vuoro. Pyyhkii ässiä lattialla 6-0.
Somewhere Back In Time Tour 2008
Moderator: The Killer Krew
Hevimiehen neitokin on rautaa.
Tuo voisi toimia muuten todella hyvin. Saataisiin tuo Moonchild:kin vielä mukaan settiin, koska kun keikka nyt todennäköisesti Aces High:lla alkaa, ei Moonchild mielestäni oikeen yhtäkkiä mihinkään väliin vaan sopisi, mutta pienen tauon jälkeen encoreiden aloittajana kyseinen biisi olisi ihan mahatva.*pulkkinen* wrote:Kyllä se kaikista kovin Startteri on Moonchild. Keikka vois ehkä Alkaa Aces Highilla mutta Moonchild toimii sitten Encorejen aloittajana.
Give me Ed...'Til I'm dead
Olen itse käsittänyt, että Aces High:ta ei ole keikoilla kuultu moneen vuoteen johtuisi siitä, että menee niin korkealta niin Brucen ääni enä kestäisi sitä. Tuntuu ihan uskottavalta selitykseltä. Itse olen maidenin 4-5 kertaa livenä nähnyt mutta kertaakaan en ole biisiä livenä kuullut. Nyt jännittää sen takia, että tuleekohan biisi sitten seuraavalle turneelle mukaan settilistaan koska nythän se olisi ihan omiaan jos esim. huhut pyramidi-lavasteista pitävät paikkansa..
Toivottavasti syy ei ole äänen kestossa vaan jossain muussa koska haluan biisin vielä elämäni aikana kuulla livenä....
Toivottavasti syy ei ole äänen kestossa vaan jossain muussa koska haluan biisin vielä elämäni aikana kuulla livenä....
-
- Rautakansleri
Hetkinen. Olenko oikeasti antanut itsestäni sellaisen kuvan, että nuorempi osasto omilla erittäin syvällisillä kommenteillaan saa minut ottamaan pulttia suosikkibiisin teilaamisesta? Ziisus, yllä oleva kommentti on kyllä loukkaava. Mutta minulla on norsun muisti.Stratocaster wrote:^ Et sinä mitään provonnut mutta oma kommenttini sitten ilmeisesti ärsytti laajaltikin kun tällainen sota siitä syttyi.
Ja mistä helvetin itkuista tässä nyt on kyse? Nyt menee jo täysin yli ymmärryksen. Minä sanon mielipiteeni - siitä syntyy keskustelua - perustelen lisää ja osallistun keskusteluun. Tämä ei ole mitään kyynel silmässä-touhua todellakaan. Ottakaa vaan kaikki haudanvakavasti kaikki täällä käydyt fanikeskustelut mutta minä en todellakaan ote, pikemmin hymy suussa kirjoittelen.
Nyt vähän vaikuttaa että herra Keinonen otti herneen nenään oman suosikkibiisinsä teilaamisesta.
Tämä aina vituttaa minua. Kun lämpö alkaa keittiössä vähän nousta, niin siirrytään yv-osastolle. Ja tämä on siis sitä keskustelua ja vielä kovinkin kriittistä, jossa ollaan selkä suorana oman mielipiteen takana. Paskan marjat. Kaurapuuroa villasukassahan tämä on.Stratocaster wrote:Koko keskustelu on ihan vitun turha. Lopetan sen omalta osaltani tähän. Jos jollakin on vielä mussutettavaa minulle siitä miksi en pidä Aces Highin liveversioista niin pistäkööt YV:tä. Suosittelen joillekin ihmisille niiden omien fanilasien hetkittäistä yöpöydälle pistämistä ja avarakatseisuutta muiden ihmisten mielipiteille. Faneja tässä kaikki ollaan, vaikka Hermannin suosikkibiisi ei olekaan sama kuin Keijon
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Kundalini
Olen tämän aikaisemminkin sanonut, mutta mikään ei olisi sen mahtavampi asia kuin kuulla eräänlainen 7th son -encore varsinaisen setin jälkeen. Jossain kohti olin sitä mieltä että Moonchild olisi astetta kovempi juttu keikan avaajana kuin Aces High, mutta olen tällä kertaa (ehkä jo pienessä keikkahuumassa) eri mieltä itseni kanssa, eli AH vain avaajaksi, on se niin kovaa kamaa. Sitä mielipidettä en vaihda, etteikö Moonchild olisi parempi kappale, mutta keikan avaajana AH toimisi hiukan paremmin.*pulkkinen* wrote:Kyllä se kaikista kovin Startteri on Moonchild. Keikka vois ehkä Alkaa Aces Highilla mutta Moonchild toimii sitten Encorejen aloittajana.
Setti voisi näyttää jotakuinkin tältä:
1. Churchill's speech + Aces High
2. 2 Minutes to Midnight
3. Sea of Madness
4. Wasted Years
5. The Trooper
6. Can I Play With Madness
7. Rime of the Ancient Mariner
8. Powerslave
9. The Number of the Beast
10. Heaven Can Wait
11. Alexander the Great
12. Infinite Dreams
13. The Clairvoyant
14. Iron Maiden
-------
15. Moonchild
16. 7th Son of a 7th Son
17. The Evil That Men Do
18. Hallowed Be Thy Name
Okei, tossa on 18 biisiä, mukana 3 pitkää eeppistä kappaletta, mutta toteutettavissa ehdottomasti. Soitettiinhan BNW-kiertueellakin parhaimmillaan 19 biisiä joista 3 (SOTC, Clansman, DOM) oli pitkiä biisejä. Tuossa ainoana mietityttää se, kuinka paljon kaverit jaksavat treenata noita biisejä, kun noista useampia ei ole soitettu sitten 80-luvun. Ja tietysti se legendaarinen "pelko että joku tietty biisi livenä ei toimi" täytyy huomioida. Noh, ehkä toi settilista on vain semmosta fanipojan elämää suurempaa unelmointia

-
- Berserkki
Mitäs sieniä on syöty? Vaikuttaa helvetin tehokkailta. Juon litran kustani jos setti näyttää jossain vaiheessa tolta. Kyllähän täytyy tajuta, että varsinkaan Maidenillä ei ole munaa tollaseen settiin. Sad But True...OsmaGunner wrote:*pulkkinen* wrote:Kyllä se kaikista kovin Startteri on Moonchild. Keikka vois ehkä Alkaa Aces Highilla mutta Moonchild toimii sitten Encorejen aloittajana.
Setti voisi näyttää jotakuinkin tältä:
1. Churchill's speech + Aces High
2. 2 Minutes to Midnight
3. Sea of Madness
4. Wasted Years
5. The Trooper
6. Can I Play With Madness
7. Rime of the Ancient Mariner
8. Powerslave
9. The Number of the Beast
10. Heaven Can Wait
11. Alexander the Great
12. Infinite Dreams
13. The Clairvoyant
14. Iron Maiden
-------
15. Moonchild
16. 7th Son of a 7th Son
17. The Evil That Men Do
18. Hallowed Be Thy Name
SAVE_US.ETG 

Jos mennään tohon settilistan spekulointiin, niin kyllähän sen voi laskeskella melko helposti mitä sieltä tulee suurinpiirtein.
Powerslave:
1. Aces High (Varma, jos Powerslave teemana)
2. 2 Minutes To Midnight (Varma)
3. Losfer Words (Harris) (Ei)
4. Flash Of The Blade (Ei)
5. The Duellists (Ei)
6. Back In The Village (Ei)
7. Powerslave (Epävarma)
8. Rime Of The Ancient Mariner (Varma-epävarma, Bruce on jo lupaillut)
Somewhere In Time:
1. Caught Somewhere In Time (Ei, Powerslave teemana niin ässillä aloittavat)
2. Wasted Years (Varma)
3. Sea Of Madness (Epävarma, voisi olla Golden Yearsin Another Life)
4. Heaven Can Wait (Varma)
5. The Loneliness Of The Long
Distance Runner (Ei)
6. Stranger In A Strange Land (Epävarma)
7. Deja Vu (Ei)
8. Alexander The Great (Ei)
Seventh Son:
1. Moonchild (Ei, ässillä aloittaa)
2. Infinite Dreams (Epävarma)
3. Can I Play With Madness (Varma)
4. The Evil That Men Do (Varma)
5. Seventh Son Of A Seventh Son (Epävarma)
6. The Prophecy (Ei)
7. The Clairvoyant (Varma)
8. Only The Good Die Young
(Ei)
Nuo varmat (eli kaikki hittisinglet) settiin, niin siinä on 7-8 biisiä. Epävarmoista muutama niin on n.10 biisiä kasassa. Siihen sitten päälle ne perinteiset Hallowed, Trooper, Iron Maiden, Run To The Hills, The Number Of The Beast niin alkaa olla setti jo kasassa. Jos tuo setti siis koostuu levyistä Powerslave-SIT-7th Son höystettyinä vanhemmilla klassikoilla, johon tosin uskon, sillä jos settiin kuuluu pelkästään Powerslave-SIT-7th Son ei Maidenilla riitä biisit.
Eli Alexander ja Moonchild (ehkä myös 7th Son) pois tuosta ylhäällä olevasta OsmaGunnerin listasta, niin se on siinä.
Powerslave:
1. Aces High (Varma, jos Powerslave teemana)
2. 2 Minutes To Midnight (Varma)
3. Losfer Words (Harris) (Ei)
4. Flash Of The Blade (Ei)
5. The Duellists (Ei)
6. Back In The Village (Ei)
7. Powerslave (Epävarma)
8. Rime Of The Ancient Mariner (Varma-epävarma, Bruce on jo lupaillut)
Somewhere In Time:
1. Caught Somewhere In Time (Ei, Powerslave teemana niin ässillä aloittavat)
2. Wasted Years (Varma)
3. Sea Of Madness (Epävarma, voisi olla Golden Yearsin Another Life)
4. Heaven Can Wait (Varma)
5. The Loneliness Of The Long
Distance Runner (Ei)
6. Stranger In A Strange Land (Epävarma)
7. Deja Vu (Ei)
8. Alexander The Great (Ei)
Seventh Son:
1. Moonchild (Ei, ässillä aloittaa)
2. Infinite Dreams (Epävarma)
3. Can I Play With Madness (Varma)
4. The Evil That Men Do (Varma)
5. Seventh Son Of A Seventh Son (Epävarma)
6. The Prophecy (Ei)
7. The Clairvoyant (Varma)
8. Only The Good Die Young
(Ei)
Nuo varmat (eli kaikki hittisinglet) settiin, niin siinä on 7-8 biisiä. Epävarmoista muutama niin on n.10 biisiä kasassa. Siihen sitten päälle ne perinteiset Hallowed, Trooper, Iron Maiden, Run To The Hills, The Number Of The Beast niin alkaa olla setti jo kasassa. Jos tuo setti siis koostuu levyistä Powerslave-SIT-7th Son höystettyinä vanhemmilla klassikoilla, johon tosin uskon, sillä jos settiin kuuluu pelkästään Powerslave-SIT-7th Son ei Maidenilla riitä biisit.

Eli Alexander ja Moonchild (ehkä myös 7th Son) pois tuosta ylhäällä olevasta OsmaGunnerin listasta, niin se on siinä.
Eilen iski sellainen pelko persiiseen, että todennäköisesti tästäkin tulee eräänlainen Golden Era Greatest Hits -kiertue. Joku Sea of Madness alkaa olla jo siinä rajoilla, että "tuntemattomampaa" matskua kuullaan.
Joku ROTAM kyllä kuuluu mitä suurimmalla todennäköisyydellä settiin, mutta muuten ei uskalla hirveitä odottaa.
Joku ROTAM kyllä kuuluu mitä suurimmalla todennäköisyydellä settiin, mutta muuten ei uskalla hirveitä odottaa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Kisälli
Juuri näin! Itse haluaisin nähdä myös Stranger in the Strange Landin ja Only the Good Die Youngin, mutta enpä usko että kumpaakin esitetään.Wrathchild. wrote:Paddy wrote: 5. The Duellists (Ei)![]()
Tässä on mielestäni Maidenin aliarvostetuin biisi ja melkein oma ykköstoiveeni ensi kiertueen settiin. Sääli vain, että haaveeksi tulee jäämään.
-
- Azazel
Et ole antanut itsestäsi missään nimessä sellaista kuvaa. Minusta vaikutti siltä että "otit pulttia" tuosta biisihommasta, mutta ilmeisesti asia ei ollutkaan näin. Minusta ikä-korttia ei aina tarvitse vetää esiin, jos jotain tämänkaltaista vääntöä tulee. Siinä ikäänkuin mennään aidan matallimasta kohdasta kun todetaan keskustelukaverin mielipiteen olevan epäkelpo vain kirjoittajan iän perusteella. Nuoresta iästäni huolimatta minullakin on jonkinlainen "järki" olemassa.Pertti Keinonen wrote: Hetkinen. Olenko oikeasti antanut itsestäni sellaisen kuvan, että nuorempi osasto omilla erittäin syvällisillä kommenteillaan saa minut ottamaan pulttia suosikkibiisin teilaamisesta? Ziisus, yllä oleva kommentti on kyllä loukkaava. Mutta minulla on norsun muisti.
En minä mitään pakoile YV-kehotuksellani, en vain haluaisi sotkea tätä ketjua enää lisää saman asian vääntämisellä. Muiden käyttäjien mielestä ei välttämättä ole hirveän mukavaa seurata kahden henkilön kädenvääntöä.Pertti Keinonen wrote: Tämä aina vituttaa minua. Kun lämpö alkaa keittiössä vähän nousta, niin siirrytään yv-osastolle. Ja tämä on siis sitä keskustelua ja vielä kovinkin kriittistä, jossa ollaan selkä suorana oman mielipiteen takana. Paskan marjat. Kaurapuuroa villasukassahan tämä on.
Jäikö vielä jotain hampaankoloon? Jos jäi, voimme puida sen tässä ketjussa TAI sitten YV:llä.
No ei tämäkään mikään suuri konsensus -foorumi ole. Nämä foorumit kun on rakennettu sillä tavalla, että samassa ketjussa voidaan käydä useita keskusteluja yhtä aikaa.Stratocaster wrote:Muiden käyttäjien mielestä ei välttämättä ole hirveän mukavaa seurata kahden henkilön kädenvääntöä.
Eikä niitä negatiivissävytteisempiä juttuja kannata koko ajan lakaista maton alle, se tarkoittaa vaan sitä, että ne tasaisin väliajoin lähtevät sieltä uudestaan liikenteeseen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Bändäri
Only the Good Die Young olisi kyllä unelma! Settiinhän varmaan tulee muutama yllättävä biisi, joten tämä voitaisiin vaikka kuulla. Toivo elääroger wrote:Juuri näin! Itse haluaisin nähdä myös Stranger in the Strange Landin ja Only the Good Die Youngin, mutta enpä usko että kumpaakin esitetään.Wrathchild. wrote:Paddy wrote: 5. The Duellists (Ei)![]()
Tässä on mielestäni Maidenin aliarvostetuin biisi ja melkein oma ykköstoiveeni ensi kiertueen settiin. Sääli vain, että haaveeksi tulee jäämään.

Sen verran vielä tuosta Aces High-keskustelusta, että tuo LAD-versio on itselleni tärkeämpi kuin studioversio. Powerslavea ku ekaa kertaa kuuntelin silloin miljardi vuotta sitten, AH kolahti toki hyvinkin paljon. Mutta LAD:ia ekan kerran kuultuani meinasin lentää ns.perseelleni AH:n voimasta. Teknisesti ehkä studioversio on parempi, mutta tuossa LAD-versiossa on tunnetta niin vitusti enemmän. Ja tällaiselle vanhalle ukolle nuo asiat alkavat olla aika tärkeitä. Niin hyvä kuin EH-kiertueen versio onkin, LAD:in Aces on minulle se kaikkein rakkain versio biisistä.
What we do in life, echoes in eternity
No huhhuh. Nyt oon saanut reissultani luettua pari viimeisintä sivua sitten viimeisimmän oman postauksen. Straton heitot on nyt kunnon muusikoiden.net makuuhuone-muusikon roiskautusta ja narinaa. Ei perkele. Mutta eihän tuo nyt hirveästi ihmetytä jos kerta sielläkin ollaan niin vakiokeskustelija nykyään.
Itsehän odotan aivan törkeästi ensi kesää ja oli eka biisi sitten Aces High, Caught Somewhere in Time yms, niin sulkijalihas repeää tasan sillä hetkellä kun eka tahti käy. Ei epäilystäkään. Oli bändi tai Bruce vireessä ja tekniikoidensa kanssa kunnossa tai ei. Ihan vaikka jo siksi ettei noita ole ikinä itse todistanut livenä ja melkoista unelmien toteutumista niiden soittaminen on!
Itsehän odotan aivan törkeästi ensi kesää ja oli eka biisi sitten Aces High, Caught Somewhere in Time yms, niin sulkijalihas repeää tasan sillä hetkellä kun eka tahti käy. Ei epäilystäkään. Oli bändi tai Bruce vireessä ja tekniikoidensa kanssa kunnossa tai ei. Ihan vaikka jo siksi ettei noita ole ikinä itse todistanut livenä ja melkoista unelmien toteutumista niiden soittaminen on!
Live After Death ja etenkin sen sisältämä Aces High -veto ovat puutteistaan huolimatta historian legendaarisimpia äänitteitä. Blazehan ei vetänyt koskaan biisiäkään nuotilleen, tarkoittaako se että Maidenin settilistan olisi vuosina 1995-1998 pitänyt koostua ainoastaan biiseistä Transylvania, The Ides of March, Genghis Khan ja Losfer Words? Tarkemmin ajatellen, ei huonompi ajatus.
-
- Azazel
Onneksi on herttaisen yhdentekevää mitä mieltä sinä olet posteistani.condemned wrote:No huhhuh. Nyt oon saanut reissultani luettua pari viimeisintä sivua sitten viimeisimmän oman postauksen. Straton heitot on nyt kunnon muusikoiden.net makuuhuone-muusikon roiskautusta ja narinaa. Ei perkele. Mutta eihän tuo nyt hirveästi ihmetytä jos kerta sielläkin ollaan niin vakiokeskustelija nykyään.
-
- Azazel
Älä vaivaudu. Dr. Phil hoitaa asian puolestasi.condemned wrote:Noniin! Pitäisikö tässä nyt tirauttaa kyynel?

Ja tuskin Maiden niin kovalle linjalle lähtee että soittavat kaksi yli 8 minuutin biisiä ja tuskin myös montaa semmoista vetoa jota on kuultu vain SIT-kiertueella. Noh, mutta sitten sen näkee.
https://youtube.com/c/bultsi
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner
https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
Älkää pojat jaksako tapella. :/
No niinpä, perkele. Jotenkin perseestä, että AMOLAD-kiertueella tunnuttiin tajuavan, ettei porukka välttämättä aina jaksa kuunnella niitä samoja vanhoja truuppereita ja run to the hillsejä, mutta nyt tällä viimeisimmällä kiertueella palattiin tutulle linjalle. Soittaisivat nyt niitä harvemmin soitettuja kappaleita kun vielä jaksavat keikkaa vetää.Juuri näin! Itse haluaisin nähdä myös Stranger in the Strange Landin ja Only the Good Die Youngin, mutta enpä usko että kumpaakin esitetään.
Sori mutta sun kaltaisella sunnuntai-hevarilla ei riitä auktoriteettiä tuohon. Darkthronen jätkiltä kyllä löytyy, sulta ei. Vastauksena voisin vain sanoa että painuhan itse hinuroimaan muualle, niin kuin viimeksi Black Sabbath-aiheesta itkujen takia teit jo.Stratocaster wrote:Fuck Off And Die
-
- Azazel