Jazz III:sta tuli käytettyä alkuaikoina aika paljon, mutta nyt on kiintynyt enemmän 1.00mm ylöspäin oleviin plekuihin. Riippuu myös siitä mitä tulee soitettua. Komppipuolta on tullut viimeaikoina harrastettua, joten siihen käy paremmin nämä isommat plekut.
Itsellä käytössä mm. Dunlopin .96 mm ja D'Andrean vissiinkin 1 mm plekut. Itse ei tuota komppailua tule paljoa harrastettua niin eipä ole ollenkaan omistuksessa noita päälle 2mm plekuja.
Surma wrote:Enpä muuhunkaan topikkiin osannut postata:
Millaisia kokemuksia jengillä on Gibsonin Exploreista ?
Itsellä ollut pitkään harkinnassa, ja nyt ois hankinta ajankohtainen.
Risuja, Ruusuja ?
En mä itse tämmösenä basistina tiedä soinnista ja soitettavuudesta yhtään mitään, mutta onpahan vaan maailman siistein kitara, Gibson Thunderbirdin ollessa hienoin basso.
Ah, loistavaa. Nyt mä saan alle viikon sisällä uuden kitaran. Tokai Stratocasterin. On tätä odotettukin, sillä tuo mun nykyinen on suht paska Marshallin kitarapakettikitara. No, nytpähän saan laatupelin. Ah.
Surma wrote:Enpä muuhunkaan topikkiin osannut postata:
Millaisia kokemuksia jengillä on Gibsonin Explorereista ?
Itsellä ollut pitkään harkinnassa, ja nyt ois hankinta ajankohtainen.
Risuja, Ruusuja ?
Itselläni ei ole Gibsonin vaan ESP:in explorer. Eli en tiiä soinnista mitään, mutta muuten tommonen malli on vaan sairaan siisti. Aluksi siihen saattaa olla vähän totuttelemista, juuri sen muodon takia, ainakin jos soitat seisaaltaan. Kannattaa hankkia siihen joku kunnon nahkahihna. Mutta todellaki kannattaa ostaa!
Njoo, kävin DLX:ässä kokeilemass Exploreriä, eikä se kyllä oikeen säväyttänyt. Tilailin sitten saksasta Les Paul BFG:n Trans Blackinä, hieman näpit syyhyää ! Odottavan aika on pitkä!
I mean nowadays you have Black Metal bands in Brazil claiming to play Norse-core. How fucked up is that? -Joel Grind
Perkule kun alkaa välillä päreet palamaan tuon kitaran soiton kanssa. Viimeset kaks tuntia viilaillut tässä, että sais Fear of the Darkin "koottua kasaan paloista", mutta ei vaan tuo alku onnistu. Siis kohta jossa vedetään CLEANillä ja pitäs laulaa päälle, ennen kuin kappale lähtee käyntiin nopeammassa temmossa. Noh, lisää reeniä vaan niin eiköhän sekin ala sujumaan.
^Itse reenaillut kanssa vähän Fear of the Darkia nyt. Kyllähän se siitä alkaa luistamaan, mitä nyt pitää vain jauhaa, että tarkkuus paranee, ja esim tuo nopea riffi menee oikeassa tempossa ja rytmissä. Lähinnä vituttaa kun ei ole pedaalia jolla vaihtaa nopeasti säröltä cleanille ja takaisin, joutuu rassaamaan vahvistinta joka kerta. Soolojen suuntaan ei tarvitse edes katsoa tässä vaiheessa, mutta muuten vaikuttaa ihan kohtuulliselta biisiltä.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Kuuntelin eilen Fear Of The Dark-levyä pitkästä aikaa. Pakko opetella jotain uutta tuolta levyltä, vaikkapa nimikkobiisin soolot kokonaisuudessaan. Vähän vaihtelua iänikuisiin progeriffittelyihin.
1by4by9 wrote:Kuuntelin eilen Fear Of The Dark-levyä pitkästä aikaa. Pakko opetella jotain uutta tuolta levyltä, vaikkapa nimikkobiisin soolot kokonaisuudessaan. Vähän vaihtelua iänikuisiin progeriffittelyihin.
Opettelehan ihmeessa Afraid to shoot strangers (jos ei ole jo hallussa), siinä on siistein maiden biisi soittaa! En ole kyllästynyt, vaikka olen jo vuoden päivät sitä soitellut ahkerasti! Soolotkaan eivät ole mahdottomat, eivät sen vaikeimpia kuin FOTD:ssa. Vähän offtopiikkiahan tämä on, kun ruskin armsin puolelta löytyy jo topiikki "siistein maiden biisi soitttaa" tai jotain sinne päin..
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Pitäs tässä varmaan ruveta taas Maidenia tai ylipäätänsä jotain heviä soittelemaan pitkästä aikaa, kun kitaratunnitkin loppu viimeviikolla. Tuntu että sillon ei ollu aikaa soittaa mitään muuta, kun opettaja tunkee kaikenmaailman huurujazz-biisejä, jotka on mulle niin pirun vaikeita ja pakkopullaa, että tuntu soittamisen ilo menevän kokonaan. Mutta oppihan siinä tietysti kokoajan, että sen puoleen ei valittamista. Nyt on vaan pakko saaha soittaa jotain omaan musiikkimakuun meneviä biisejä, sillä se saatanan jazz tulee jo korvista ulos .
Huoh... tuntuu ennen viime aikoina on mennyt enemmän aikaa suunnitteluun ja pähkäilyyn kuin itse pääasiaan eli soittamiseen. Myydäkkö vanhaa, ostaakko uutta, mitä uutta? Tällaista se on ollut, loputonta pähkäilyä.
Edit: Keskiviikkonahan tuli eka "live esiintyminen" tehtyä, mutta ei kitaran varressa vaan rummuissa kun oli iltakoulua olla korvasimme tämän perjantain, jotta saataisiin pitempi viikonloppu. Oitaisko me jotain 8-9 biisiä soitettu ja eikä pahempia kämmejä tullut kuin rumpukapulan tippuminen Every Breath You Taken lopussa ja siitä johtunut pienoinen sekoilua.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
1by4by9 wrote:Kuuntelin eilen Fear Of The Dark-levyä pitkästä aikaa. Pakko opetella jotain uutta tuolta levyltä, vaikkapa nimikkobiisin soolot kokonaisuudessaan. Vähän vaihtelua iänikuisiin progeriffittelyihin.
Opettelehan ihmeessa Afraid to shoot strangers (jos ei ole jo hallussa), siinä on siistein maiden biisi soittaa! En ole kyllästynyt, vaikka olen jo vuoden päivät sitä soitellut ahkerasti! Soolotkaan eivät ole mahdottomat, eivät sen vaikeimpia kuin FOTD:ssa. Vähän offtopiikkiahan tämä on, kun ruskin armsin puolelta löytyy jo topiikki "siistein maiden biisi soitttaa" tai jotain sinne päin..
Jestas sentään, jestas sentään mikä biisi. Ja varsinkin kun soittaa A Real Live Dead Onen mukana sitä ja kuulee ne "HEI!" huudot sieltä niin voi vittu mikä fiilinki, on se upea biisi. Mä sain vihdoinkin sen uuden kitaran ja kyllä on loistava luuttu. Olen todella tyytyväinen ja maksoin juuri siitä mitä sain. Ah. Nyt on koulujuttujen ja muiden menojen takia jäänyt soittaminen kohtuullisen vähälle, joten voisin omistaa tämän iltapäivän kokonaan soittamiselle ja rennosti ottamiselle.
^
Kompit. Afraid to shoot starngers on kyllä yksi hauskimmista biiseistä soittaa. Alku ehkä vähän liian pitkä, mutta siitä 2:40 suunnilleen loppuun asti on yhtä unelmaa.
Räbsä wrote:Huoh... tuntuu ennen viime aikoina on mennyt enemmän aikaa suunnitteluun ja pähkäilyyn kuin itse pääasiaan eli soittamiseen. Myydäkkö vanhaa, ostaakko uutta, mitä uutta? Tällaista se on ollut, loputonta pähkäilyä.
Mistä vanhasta kepistä olet luopumassa? Ite päätin pitkän harkinnan jälkeen laittaa LTD myyntiin.. Ajattelin, että ostaisin syksyllä ESP:n random starin, mutta taitaa jäädä haaveeksi.. Sen verran hintava kitara kyseessä.. Näillä mennään.. Kovin paljoa ei oo tullu tekniikoita treenattua viime aikoina, ku on tullu enemmän keskityttyä tuohon sävellys puoleen, joka on muuten helvetin hauskaa hommaa! Pari ihan tarttuvaa melodiaa ja riffiä oon saanukki aikaan!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
^Mä taas olen ollu tuon sävellyspuolen kanssa aika paitsiossa suht pitkään. Aina välillä iskee sellanen hetkittäinen inspiraatio ja sitten kun alkaa tekemään se katoaa. Ja se vituttaa.
Räbsä wrote:Huoh... tuntuu ennen viime aikoina on mennyt enemmän aikaa suunnitteluun ja pähkäilyyn kuin itse pääasiaan eli soittamiseen. Myydäkkö vanhaa, ostaakko uutta, mitä uutta? Tällaista se on ollut, loputonta pähkäilyä.
Mistä vanhasta kepistä olet luopumassa? Ite päätin pitkän harkinnan jälkeen laittaa LTD myyntiin.. Ajattelin, että ostaisin syksyllä ESP:n random starin, mutta taitaa jäädä haaveeksi.. Sen verran hintava kitara kyseessä.. Näillä mennään.. Kovin paljoa ei oo tullu tekniikoita treenattua viime aikoina, ku on tullu enemmän keskityttyä tuohon sävellys puoleen, joka on muuten helvetin hauskaa hommaa! Pari ihan tarttuvaa melodiaa ja riffiä oon saanukki aikaan!
Kaiketi tuosta uusimmasta eli Joulukuussa hommatusta kasari-Kramerista.
Edit: Ja vielä pitää sen verran lisätä, että kyllä sitä itsekin tullut ainakin kokeiltua jonkin verran tuota sävellyshommaa, mutta ei se helppoa ole tällaiselle teoriaa oppimattomalle jampalle... mutta kyllä sitä aina jotain menevää on tullut keksittyä. Joitain semmoisia paikkoja tulee moniin biiseihin, joissa yksinkertaisesti ei ideoita enää ole ja tulee hieman irrallisen oloisia osia. Mutta ainahan sitä kehittyy ja se on hyvä, ei ainakaan junnaa paikallaan.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Olisiko mitään pedaalia, jolla saisi virettä muutettua. Perustellaan dödisprojektia kavereiden kanssa ja tarvisi vaikkapa d tai korkeintaan c:hen saada tuo vire. En jaksa muuttaa virettä perinteisellä tavalla, sillä soitan muuten ihan E-vireessä ja kyseessä kun on Floyd Rose kitara, niin hieman hankalaksi tuo kävisi. Onko olemassa siis mitään pedaaleja? Octavereilla saa kyllä alas, mutta tietääkseni vain kokonaisia oktaaveita? Am i right , not?
Purkkiliha wrote:Olisiko mitään pedaalia, jolla saisi virettä muutettua. Perustellaan dödisprojektia kavereiden kanssa ja tarvisi vaikkapa d tai korkeintaan c:hen saada tuo vire. En jaksa muuttaa virettä perinteisellä tavalla, sillä soitan muuten ihan E-vireessä ja kyseessä kun on Floyd Rose kitara, niin hieman hankalaksi tuo kävisi. Onko olemassa siis mitään pedaaleja? Octavereilla saa kyllä alas, mutta tietääkseni vain kokonaisia oktaaveita? Am i right , not?
Onhan niitä, mutta voin kertoa, että lopputulos on lähes poikkeuksetta pelkkää paskaa, ellet sitten halua panostaa erillisiin studiotason räkkiefekteihin, joista saat pulittaa useita satoja euroja. Joka tapauksessa luonnollisen kuuloista soundia et tule helposti saamaan.
Eli lähes ainoa konsti on se perinteinen, paksummat kielet ja kitara alavireeseen tallan säätöineen ja kaikkineen. Suosittelen ostamaan kakkoskitaran, jonka säädät tuota tarkoitusta varten sopivaksi mikäli käyttöä tulee enemmän.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
^ Oolrait. Voisi neuvotella asiasta toisen kitaristin kanssa. Mun makuun, ku saa aivan tarpeeksi raskaat saundit ihan e-vireellä. Kunhan on hyvä säröpedaali ja reilusti bassoa. Muutenkin olen pitkälti tätä virehäsläilyä vastaan, kun joka toinen metallibändi laskee niitä soittimiaan johonki a-vireeseen. Eipä tosin normivireellä mitään hirveen brutaalia kamaa väännetä, mutta nämä meidän tähänastiset sävellykset kumartelevat kovasti 80-luvun death ja speed-metalliin ( tosin niissäkin usein d-vire ).