Lionheart = bändin paras.
Moderator: The Killer Krew
Heh, mielipiteet vaihtelevat siis suuresti. Omasta mielestä albumin parasta valuuttaa edustaa ehdottomasti kappaleet: TO LIVE BY THE SWORD, Justice, Searcing for the Atlantis ja nimikkokappale. Ainoastaan Beyond the Grave on albumin "mitäänsanomattomin" raita, joka ei kuitenkaan ole huono, vaan loppupeleissä aika väritön. Riffit eritoten levyllä ovat mielipuolisen kovaa kamaa. Saxon goes Painkiller, mutta 100 kertaa paremmalla toteutuksella.condemned wrote:No Lionheart on kyllä ihan hyvä. Vaikka sielläkin on aika läjä mun mielestä melkoisia jämäbiisejä mihin ei riitä mielenkiinto alkuunkaan. Lähinnä nimiraita ja Witchfinder General on ne mitkä sieltä loistaa.
Levyn puolivälissähän tulee sellaisia helmiä kuin Red Star Falling (yksi parhaista slow-henkisistä vedoista), I've Got To Rock (To Stay Alive) ja Going Nowhere Fast. Tuo I've Got To Rock (To Stay Alive) omaa sellaisen draivin, että nousee omilla listoillani koko levyn kohokohdaksi.Ipe wrote:^ Inner Sanctum on loppupeleissä muutaman mahtikappaleen levy. Levyn puolivälissä tulee hiukan sellaisia "ihan ok" -kappaleita, jotka eivät sytytä läheskään samalla tavalla kuin esimerkiksi levyn ensimmäinen ja viimeinen kappale.
Nyt on kyllä korvassa jonkun korvassa vikaa.Hammer wrote:Levyn puolivälissähän tulee sellaisia helmiä kuin Red Star Falling (yksi parhaista slow-henkisistä vedoista), I've Got To Rock (To Stay Alive) ja Going Nowhere Fast. Tuo I've Got To Rock (To Stay Alive) omaa sellaisen draivin, että nousee omilla listoillani koko levyn kohokohdaksi.
Itse ainakin suosittelisin Solid Ball Of Rock-lättyä. Mulle ainakin uppoaa, ei mielestäni häviä juuri kasarikauden matskulle. Tuota lukuunottamatta en muuten tunne ysärituotantoa.Stratocaster wrote:^ Kiitokset Wiggumin suuntaan.Osaisitkos suositella mulle Saxonia vielä näin yleisesti 90-luvun aikakaudelta? Jäänyt vähän pimentoon tuo ysärituotanto ja sen ilmeisen kyseenalainen laatu; toisille kolahtaa ja toisille ei. Kasarikama on suurinpiirtein tiedossa ja monta levyä ostoslistalla + tietenkin kaksi uusinta levyä.
Jonkun korvassa on todellakin vikaa. Pienenä vertailuna:Ipe wrote:Nyt on kyllä korvassa jonkun korvassa vikaa.
Kyl mää suosittelisin tota Unleash The Beastia, on ensimmäinen todella tasalaatuinen, vähän modernimmalta kuulostava levy. Tasaisen hyvä ilman ihmeempiä notkahduksia. Ja samaan hengenvetoon suosittelen välttämään Forever Free:tä, jollei nyt lähde eurolla tai kahdella. Kolme on jo liikaa. Ja samaa mieltä reptilen kanssa tosta Solid Ball Of Rockista, ihan OK. Itelläkin vähän vaiheessa tämä uudempi Saxon, joten en uskalla muista tarkempaa lausua.Stratocaster wrote:^ Kiitokset Wiggumin suuntaan.Osaisitkos suositella mulle Saxonia vielä näin yleisesti 90-luvun aikakaudelta? Jäänyt vähän pimentoon tuo ysärituotanto ja sen ilmeisen kyseenalainen laatu; toisille kolahtaa ja toisille ei. Kasarikama on suurinpiirtein tiedossa ja monta levyä ostoslistalla + tietenkin kaksi uusinta levyä.
Bad Boys (Like To Rock n' Roll)? Party 'Til You Puke?IC wrote:I've Got To Rock ( To Stay Alive )
- epäilyttävästä nimestä huolimatta oiva veto. Yleensä tämän tyyppisellä nimellä varustetut Saxon-biisit ovat olleet enemmän tai vähemmän kuraa.
The Inner Sanctum on aivan saatanan kova. En edes omista levyä vielä, mutta joka pirun riffi pyörii päässä Dantella viikko sitten kuunneltujen pätkien perusteella.Asamael wrote:Settilista nostaa kyllä veden kielelle!
Cdonista tilasin tuon Inner Sanctumin, ja nyt kun on pari kertaa kuunneltu se läpi, niin vaikuttaa perusjämäkältä Saxon-levyltä, joskaan mikään klassikko ei kyseessä olekaan. State of Grace ja Red star falling ovat kyllä täysosumia, ja voin kuvitella minkälaista riehumista esim. Let me feel your power aiheuttaisi livetilanteessa, muutaman metrin päästä Biffistä ja kumppaneista nautittuna.
Joo, kyllä Saxon on kaikki hehkutukset ansainnut. Kyseessä on samanlainen ilmiö kuin itse Maidenin tapauksessa, eli bändi hehkuu jotain selittämätöntä energiaa, mikä saa kaikki sekoamaan.GODOFTHUNDER wrote:Niin paljon ovat lautalaiset hehkuttaneet kyseistä bändiä, että päätin vihdoinkin ottaa selvää mistä helvetistä on oikeen kyse! No tuossa puoli tuntia sitten aloitin bändin kuuntelun Youtuben kautta ja voi helvetti kyseessähän on aivan pirun kova yhtye.. Ei turhaan siis hehkutettu! Riffit on kyllä niin kova kamaa, että alta pois! Ja sitten kun vierailin vielä teatrian sivuilla huomasin, että n. kolmen viikon päästä bändi vetää keikan Oulussa! Ei muuta ku sinne vaan!
NP. SAXON - Ride like the wind Ja sitten The Power & The Glory, jumalauta!!