Astral Doors + N-P Johanssonin muut kujeet

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Tottahan toikin sinänsä. No, pistä mulle levyä joskus jos taas tutustutat (=pakkosyötät) mulle jotain (yleensä aika kevyttä :lol: ) tavaraa.
Jos vaikka sitten nappaisi. Tällä hetkellä tuhat bändiä liikaa tutustuttavana.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Ei todellakaan ole liikaa tässä maailmassa, jos löytyy yksi RJD:n kultavuosien äänensävyyn pystyvä :!: (+ muutaaman muuhunkin, kuten erityisesti kahdelta uudemmalta Wuthering Heightsin levyltä kuulette). Ronniekaan kun ei enää ymmärrettävästi munaisimmassa vedossa ole kurkkunsa puolesta, mutta onhan setä kyllä vanhentunut kiitettävän hitaasti!

Saas nähdä, tuoko NP Johansson uusia sävyjä itsestään kohtajulkaistavalle, tusinaheviä aiemmin työstäneen Lion's Sharen levylle.. Richard Andersson's Space Odysseyn kolmas olikin pudotus alaspäin, kun Nils Patrikin aika ei neljännelle(!) bändille enää riittänytkään & tuolle tuli kahden mainion platan jälkeen vokalistiksi David Fremberg.

Edit: Niijoo, uusi AD:kin! Mahtava homma, syksyä odotellen.. saisi tulla Suomeenkin sitten viimein.
Last edited by Jussi K on Tue Apr 17, 2007 17:55, edited 1 time in total.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Jussi K wrote:(muutaman muuhunkin, kuten erityisesti kahdelta uudemmalta Wuthering Heightsin levyltä kuulette).
Tätä olin tulossa laukomaan, mutta Jussi olikin nopeampi. :D

Joo ja kelpaahan toi uus AD levykin. Ei siinä mitään.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^^Ja edelleen vähän asian vierestä, mutta muuan Jorn Lande laittaa Unlocking The Past-levyllä pari niin munakasta ja pelottavan Diomaista vetoa, että piti oikein höristellä korvia samalla kun nipistelin, olenko hereillä. Luulin, että Astral Doorsin heppuli on suvereeni tuolla saralla, mutta etenkin Kill The King ynnä doublepack Lonely Is The World / Letters From Earth ovat todella kovia vetoja.

Itse asiassa, shame on me, tuo Kill The King koputtelee kaikkien aikojen parhaan version titteliä, mitä olen kuullut. Mukaanlukien alkuperäinen :roll: Kai nää on näitä fanipoika-juttuja, mutta äärimmäisen hienoa ilmaisua tuolla Jornin versiolla. Miehessä asuu siis David Coverdalen lisäksi myös Ronnie ja pari muuta. Ihan samaan tyyliin kuin NP Johanssonissakin on monta eri ääntä sisällä. Kiitos ja anteeksi.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

^ Paras Kill the King -versiointi löytyy Liege Lordin v.89 Master Control -levyltä, kuunnelkaapa jos tulee jossain vastaan. Lähes kaikki bändithän biisin ovat joskus coveroineet mutta Joe Comeaun turbo-Dickinson-vokaalit on tuolla levyllä aika verrattomat.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Stratocaster wrote:Astralin laulaja kuulosti lähinnä halvalta kopiolta.
LOL! :lol:
Stratocaster wrote:Eikä se mitään erilaista ole kerta Dio teki sen jo.
No huh huh...
Kerros nyt yksikin uusi (vaikka -98 jälkeen aloittanut) bändi joka on tehnyt jotain uutta ja ennenkuulumatonta. IHAN JOKAINEN musiikillinen akti pystytään suoraan rinnastamaan johonkin aikaisempaan.
Aina löytyy näitä nillittäjiä jotka itkee sitä kun joku on "kopio" jostain.

Mä löydän NP Johanssonista sekä Tony Martinia, Dioa että Johanssonia itseään ja se on ihan helvetin hyvä asia. Olen erittäin tyytyväinen että joku vielä tällä tyylillä laulaa ja tekee musaa koska onhan niin että nämä tekijät ovat TODELLA vähissä tänä päivänä.

Toinen hyvä esimerkki on Hellfueled jonka laulaja kuulostaa enemmän Ozzylta kuin Ozzy itse. Ja niin kuulostaa myös musa. Ja se ei häiritse mua yhtään koska Ozzy ei ole tehnyt vuosikausiin muuta kuin paskaa. Ihan selvyyden vuoksi: tämähän ei siis tarkoita sitä että AD:n ja Dion suhde olisi samanlainen.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Provo on aina provo. "Laulaja apinoi Dioa" -kommentit ovat jo sen verran aivottomia aivopieruja, joita ei edes puolihuumorilla jaksa sisäistää. Vuosirenkaita muutama lisää, niin eiköhän ne aivottomat egon kohotus kommentit lopu, ja tilalle tulee oikeasti rakentavia dissailu kommentteja, joita voi ottaa tosissaan.

^ Veit suorastaan sanat suustani.

Astral Doors nyt perkele Suomeen!

Ps. Täytyy muistaa, että The Beatlesin jälkeen EI kukaan ole tehnyt uutta musiikkia. Täyttä kopiointia myöhemmin tulleet levyt.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

The Prisonerille: En mä ainakaan ole törmännyt vastaaviin tapauksiin hirveän useasti, joissa esim. bändissä avainasemassa oleva vokalisti kuulostaa liikaa joltakin toiselta tunnetulta. Ja mä en itke mitään vaan sanoin mielipiteeni muutaman kuullun pätkän perusteella.

Ja Ipelle: Egonkohotus-paskanjauhanta saa sitten loppua. Jos et saa kaaliisi että en diggaa juuri jostain tietystä, sinun tukemastasi bändistä, niin sovitaan sitten niin että meidän keskinäiset jutustelut on ohi. Asennevammaahan tuo on että väitetään valehteluksi jos mielipide eroaa omastasi.

Ps. Joskus voi miettiä omaa suhtautumista niihin omiin suosikkibändeihin ja niiden kannattamiseen. Rupeanko mä muka huutamaan täällä kovaan ääneen jos joku ei tykkää Possessedin Seven Churchesista??
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Iron Constable wrote:Ja edelleen vähän asian vierestä, mutta muuan Jorn Lande laittaa Unlocking The Past-levyllä pari niin munakasta ja pelottavan Diomaista vetoa, että piti oikein höristellä korvia samalla kun nipistelin, olenko hereillä. Luulin, että Astral Doorsin heppuli on suvereeni tuolla saralla, mutta etenkin Kill The King ynnä doublepack Lonely Is The World / Letters From Earth ovat todella kovia vetoja.

Itse asiassa, shame on me, tuo Kill The King koputtelee kaikkien aikojen parhaan version titteliä, mitä olen kuullut. Mukaanlukien alkuperäinen :roll: Kai nää on näitä fanipoika-juttuja, mutta äärimmäisen hienoa ilmaisua tuolla Jornin versiolla. Miehessä asuu siis David Coverdalen lisäksi myös Ronnie ja pari muuta. Ihan samaan tyyliin kuin NP Johanssonissakin on monta eri ääntä sisällä. Kiitos ja anteeksi.
tsorl wrote: Paras Kill the King -versiointi löytyy Liege Lordin v.89 Master Control -levyltä, kuunnelkaapa jos tulee jossain vastaan. Lähes kaikki bändithän biisin ovat joskus coveroineet mutta Joe Comeaun turbo-Dickinson-vokaalit on tuolla levyllä aika verrattomat.
Jornin versiokin on tiedossa, mutta samalla lätyllä huomion kiinnitti yksi verevimmistä Burn -lainoista miesmuistiin. Kova!

LL menee testaukseen.. monessako bändissä tuo Comeaukin on vaikuttanut lie :roll:
Enkä olisi uskonut, että vielä löytyy Kill The King -coverointeja, joita ei olisi kuullut, montakohan niitäkin? Ekana tulevat mieleen:

Primal Fear
Stratovarius
Grave Digger
Catch The Rainbow (Uli Kuschin tribuuttilevy bändille, jossa kanssaan tällä biisillä Henne Basse, Jens Becker, Markus Glossner & Henjo Richter)
+ sitten nuo
Jorn Lande &
Liege Lord, ilmeisestikin.
Last edited by Jussi K on Tue Apr 17, 2007 23:07, edited 1 time in total.
tsorl
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by tsorl »

^ Jenkkibändi Heathen vielä listalle. Comeau on ollut laulajana tuon yhden Liege Lord -levyn lisäksi kahdella Annihilatorilla ja that's it, Tad Morosen uusinta tässä odotellaan (jo toista vuotta itse asiassa mutta kyllä se sieltä tulee...). Mies soitti myös Overkillissä kitaraa kai jossain välissä.

Eipä mulla muuta sanottavaa Astral Doorsista tällä kertaa ollutkaan. :lol:
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

^Joo... Nyt palataan taas aiheeseen eli Astral Doorsiin ja lätistään coveroinnit ja muut toisaalla. The Prisoner
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

The Prisoner wrote:Mä löydän NP Johanssonista sekä Tony Martinia, Dioa että Johanssonia itseään ja se on ihan helvetin hyvä asia. Olen erittäin tyytyväinen että joku vielä tällä tyylillä laulaa ja tekee musaa koska onhan niin että nämä tekijät ovat TODELLA vähissä tänä päivänä.
Täsmälleen samaa mieltä. Astral Doorsin -levyt ovat pääasiallisesti parempaa kuin itse maestro DIO:n viimeisimmät tuotokset. Ei ole tosiaan liikaa hyviä "DIO-klooneja" liikenteessä. Joitakin DIO-tyylisiä vokalisteja olen viime vuosina tullut kuulleeksi siellä täällä (joukossa oli niitä "halpoja kopioita", joiden nimet eivät edes jääneet päähän), mutta yksikään niistä ei hoitanut leiviskäänsä lähellekään yhtä hyvin kuin Johansson. Kopioksi Nils Patrikia on turha haukkua, koska omia sävyjä kuuluu äänestä yhtä lailla kuin DIO- ja Tony Martin -tyylistä tulkintaa. Oli tribuuttityylistä lauleskelua tai ei, niin perkeleen hyvältä Johanssonin vokalisointi minun korvaani kuulostaa.
The Prisoner wrote:Toinen hyvä esimerkki on Hellfueled jonka laulaja kuulostaa enemmän Ozzylta kuin Ozzy itse. Ja niin kuulostaa myös musa. Ja se ei häiritse mua yhtään koska Ozzy ei ole tehnyt vuosikausiin muuta kuin paskaa. Ihan selvyyden vuoksi: tämähän ei siis tarkoita sitä että AD:n ja Dion suhde olisi samanlainen.
Kyllä! Hellfueledilta omistan vasta debyyttilevyn, mutta jo sen perusteella voin allerkirjoittaa väitteesi. Laulaja kuulostaa minun korvaani vielä aavistuksen oikeaa (nyky-)Ozzya paremmalta, vaikka kaveri aika taidokkaasti on Ozzylta vaikutteita ottanut. Tuo omistamani Hellfueled-lätty voittaa kaikki Ozzyn viimeisimmät soolokiekot puhtaasti 6-0. Saxonin lämppärinä tulee todistettua bändin livekunto.

Astral Doorsin uusi levy kiinnostaa kyllä. Astralism oli pienoinen pettymys Evil Is Foreverin jälkeen, mutta ehkä seuraava levy taas räjäyttäisi tajunnan samaan malliin kuin Raiders Of The Ark EP ja Evil is Forever -pitkäsoitto.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

The Battle Rages On
Friends!

The progress of the forthcoming album follows the schedule: A fall release is to be expected! Now as the album is almost completed, we all are happy as children over the result. Many different elements, styles and variations in the songs, makes this album the most interesting since our debut; only ten times better.

We're also happy to inform you that Peter "Kuken Står" Tägtgren once again will be in charge of the mixing process.

While waiting, make sure that you own all the Astral releases, including the re-mastered Digi-version of Astralism.

Skåål!!!
Äiti, saanko sen jo tänään?
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Pari uutta Nils Patrik Johansson vetoista Lion's Share biisiä kuultavissa täällä, kovaa kamaa. Levy julkaistaan 15. kesäkuuta, mutta on näköjään saatavilla jo 7. päivä bändin nimmaritilaisuudesta Sweden Rockissa :D.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Blabbermouth kirjoitti:
Swedish metallers ASTRAL DOORS, who feature in their ranks LION'S SHARE vocalist Patrik Johansson, have issued the following update:

"We are at the end of the mixing process [for the new ASTRAL DOORS album] and it sounds awesome. Peter Tägtgren [mixer; PAIN, HYPOCRISY] has made a great job so far so we don't have to kill him this time either. Mastering will take place at Tailor Maid Productions in the beginning of June to make it sound even better. That's [the] purpose of mastering you know. We have a title for the album but we keep it to ourselves for a while. At this very moment the cover art is taking form. We have given the artist free [rein] so we have no idea how it will end up but we are sure it will be great."

Edit:
Relic wrote:Pari uutta Nils Patrik Johansson vetoista Lion's Share biisiä kuultavissa täällä, kovaa kamaa.
Pitää muuten paikkansa! On todellakin kovaa kamaa. Muistaakseni bändi oli joskus 90-luvulla Suomessakin lämmittelemässä jotain... Itsekin tuolla keikalla olin, oisko se ollu kolmantenä bändinä jopa Maidenia lämmittelemässä...? Vai Skid Row/LA-Guns keikalla...?

On se vaan kumma juttu että toi laulaja tekee niin paljon. Noita vanhempia biisejä kuunnellessa ei vaan lähe ollenkaan samalla tavalla kun on ihan puhdasta laulua.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

The Prisoner wrote:Muistaakseni bändi oli joskus 90-luvulla Suomessakin lämmittelemässä jotain... Itsekin tuolla keikalla olin, oisko se ollu kolmantenä bändinä jopa Maidenia lämmittelemässä...?
Noei, vaan aina vähän väliä mainitsemasi "huonosoundisin keikka" oli ko. tapahtuma. Eli Lion's Share, Dio, Motörhead & Manowar vanhalla jäähallilla 1999.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

^näinhän se tosiaan taisi olla. :oops: Alkaa vanhan muisti olla vähän mitä sattuu. Toki on muutamalla keikalla käytykin joten virheitä sattuu. Todella huonot soundit (lähinnä volyymi!) oli tuolloin muuten ainoastaan Lemmyn porukalla, muut toimi ihan kohtalaisesti.
Ja takaisin asiaan eli Astral Doorsiin. Offtopic seis! 8)
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

...ja taas tuplaa.
Bändin kotisivuilta:
TOURDATES COMING SOON
The first ASTRAL DOORS 2007 tourdates will be announced this week, so keep your eyes open and book you tickets right away.

ASTRAL DOORS new album will be released in September and the band will hit the roads to promote it. This time around as headliners.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Tuli tuossa muutama viikko sitten ostettua uusi Lion's Share albumi nimeltään Emotional Coma. Bändissä siis nykyään mukana Nils Partik Johansson. Levyn erikoisversiossa mukana bonusraita ja musiikkivideo. Varsin mainio levy, jota voi melko varauksetta suositella Astral Doorsin ja/tai Nils Partik Johansson faneille.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Ismo Karo on kanssasi eri mieltä, muistaakseni ei ole ensimmäinen kerta, kun postaan tänne tämän herran kommentteja Imperiumista. Relic ja Ismo ovat kuunnelleet ihan eri levyä... Patrik Johansson siis esittää tuolla Relicin kehumalla levyllä monotonista huutoa alla olevan arvostelun mukaan.

LION´S SHARE :
EMOTIONAL COMA ( 5 )
Kas vain, Lion’s Share on vieläkin kasassa. Olen aina pitänyt yhtyettä toisen luokan pumppuna, joka tulee jäämään ikuisesti toiseen divisioonaan. Emotional Coma ei ainakaan muuta tuota käsitystä positiivisemmaksi, vaikka uudeksi solistiksi on löydetty tekijämies, Patrik Johansson Astral Doors-yhtyeestä. Näihin biiseihin sopisi nimittäin kuka vain, sen verran monotonista huutoa Johansson esittää. Aloitusbiisin nykytyyliin kirskuvat kitarat saavat miettimään, että bändi haluaa pinnalle keinoja kaihtamatta. Jatkossa nimittäin tyyli on raskasta ja tylyä kasarimetallia, jonka tylyys tosin kuulostaa teennäiseltä ja laskelmoidulta. Koko kiekko on suunnilleen kolmen riffin varaan rakennettu. Vierailijoina mainitaan Bruce Kulick (KISS) ja Glen Drover (Megadeth), jotka vetävät biisin mieheen. Lopputulos on ihan samaa kuraa, olisiko palkkioiden hinnalla ennemmin kannattanut ostaa pari hyvää biisiä? Jos nimittäin joku Kiss-fani tämän Kulickin takia ostaa, saattaa hän pettyä raskaasti. viimeisenä kappaleena on versio Angel Witchin Sorcerersista. Lion’s Share onnistuu jotenkin pilaamaan tämänkin, vaikka kyseessä selkeästi lätyn paras veto onkin. Oliko niitä synalooppeja pakko ängetä mukaan? Taidanpa kaivaa hyllystä Angel Witchin klassisen debyytin, ja heittää tällä tekeleellä vesilintua.

Ismo Karo, 27.06.2007
Nykyään melkein kaikki on jännää.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Kuunneltuani TÄÄLLÄ LS:n uuden levyn biisejä olen todellakin Ismon kanssa eri mieltä! Kyllä. Jo kahden biisin perustella.

Ostoon menee Lions Sharekin. Hyvää kamaa AD:n uutta odotellessa!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Näh, noin kolmanneksen Emotional Coman biiseistä kuulleena: bändi on yhtä väsynyt biisintekijä kuin viime vuosituhannellakin. Mahtava vokalisti menee samaan tapaan totuttua heikomman materiaalin kanssa hukkaan, kuin Daniel Heiman toiseksi uusimmalla Crystal Eyesin levyllä. Sekin tätä ruotsimetallin c-luokkaa.
The Prisoner wrote:
TOURDATES COMING SOON
The first ASTRAL DOORS 2007 tourdates will be announced this week, so keep your eyes open and book you tickets right away.

ASTRAL DOORS new album will be released in September and the band will hit the roads to promote it. This time around as headliners.
Olispa nannaa, jos tännekin tulisivat, tosin saattaa matkakulujen kattaminenkin olla hankalaa pienelle bändille.. huikeasta laadustahan se ikävä kyllä ei ole aina kiinni :(
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Makuasioita näköjään, itse ostin Emotional Coman sokkona bändin nimmaritilaisuudesta jo pelkästään Johanssonin mukana olon vuoksi. Parin kuuntelun jälkeen jo yksi suosikkilevyjäni tältä vuodelta. Vokalisointi ei paljon Astral Doors meiningistä poikkea vaikka rankkuutta toki löytyykin. Ilmeisimpiä hittibiisejä olivat heti kättelyssä mm. nimiraita Emotional Coma, The Edge of the Razor, Toxication Rave ja bonusraita Ring of Stupidity. Kokonaisuutena levy ajaa itselläni jopa Astralismin ohi.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Kyselin hiukan Astral Doorsin (Suomenkin) keikkapäivien perään kun lupasivat jo pari vkoa sitten niitä ilmoitella ja tässä vastaus:

There are already tourdates out. You can find some at Rock Hard's home page. We will post tourdates on this site as soon as our management has sent us a complete update!! Finland? I sure as hell hope so: Finland is a true metal country, so we have to go there!!!
Ok, take care rockers!

...ja Rock Hardin sivuilta löytyivät mahtavat 3 keikkaa:

30.10.2007 - CH-Pratteln, Z7
09.11.2007 - Kusel, Be Inside
10.11.2007 - Krefeld, Königspalast

Näinköhän näitä koskaan pääsee livenä Suomessa näkemään...? :roll:
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Kyllä ne vielä joskus tännekin jonnekin.. Tuskaan olisivat aika täydellisiä, eikun toivomaan vain palautekanavaan! Santalahdelta oli aika uugee-guru buukkaus tuo Sabaton SOA:iin; suurinpiirtein omakustannepohjalta (Black Lodge levittäjänä toki; mutta isompi se AD:n espanjalaispuulaaki kuiten on) kun pyörittävät ja sukseetahan hurrit saivat. Varmasti yrittävät tulla pian takaisin. Heh, ehdotteles Risoneri siellä kanaviesi kautta yhteiskeikkaa & vaikka HEED mukaan niin perkele :D ..ei kahta sanaa etteikö olisi pakko päästä.
Post Reply