Kitaristit: Mikä on hauskin Maidenin biisi soittaa?
Moderator: The Killer Krew
Enpäs ole hirveesti Maidenia vielä soitellut, kun on tullut tota akustista pääasiassa rämpyteltyä. Eilen sitten nappasin velipojan sähkiksen ja aloin soittelemaan Stranger in a Strange Landia. Erittäin hauska biisi soittaa ja suht helppo, kun tällainen aloittelijakin ton klaaras aika äkkiä. Tosin sooloa en ehtinyt vielä juurikaan koittaa, mutta pitänee ottaa sekin käsittelyyn.
Give me Ed...'Til I'm dead
-
- Kisälli
-
- Hell Rat
Meikäkin vasta melko vähän aikaa soitellut, ja nytte kokeilin tota Stranger in a Strange Landia, niin kyllä sen melko nopeasti oppi. Ei ole kyllä muita biisejä ton lisäksi tullut soiteltua Maidenilta kuin Fear of the Darkia. Kummatkin kyllä mukavia biisejä soittaa._maiden_ wrote:Enpäs ole hirveesti Maidenia vielä soitellut, kun on tullut tota akustista pääasiassa rämpyteltyä. Eilen sitten nappasin velipojan sähkiksen ja aloin soittelemaan Stranger in a Strange Landia. Erittäin hauska biisi soittaa ja suht helppo, kun tällainen aloittelijakin ton klaaras aika äkkiä. Tosin sooloa en ehtinyt vielä juurikaan koittaa, mutta pitänee ottaa sekin käsittelyyn.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Se nopeampi soolo onkin sitten hankalahkompi.Damned Children wrote:Meikäkin vasta melko vähän aikaa soitellut, ja nytte kokeilin tota Stranger in a Strange Landia, niin kyllä sen melko nopeasti oppi. Ei ole kyllä muita biisejä ton lisäksi tullut soiteltua Maidenilta kuin Fear of the Darkia. Kummatkin kyllä mukavia biisejä soittaa._maiden_ wrote:Enpäs ole hirveesti Maidenia vielä soitellut, kun on tullut tota akustista pääasiassa rämpyteltyä. Eilen sitten nappasin velipojan sähkiksen ja aloin soittelemaan Stranger in a Strange Landia. Erittäin hauska biisi soittaa ja suht helppo, kun tällainen aloittelijakin ton klaaras aika äkkiä. Tosin sooloa en ehtinyt vielä juurikaan koittaa, mutta pitänee ottaa sekin käsittelyyn.
You're shit and you know you are
Jep, pitää nyt aluksi koittaa saada toi soolon alun hitaampi osuus haltuun ja kattoa sitte kuinka sen nopeamman osan kanssa käy.Fender wrote:Se nopeampi soolo onkin sitten hankalahkompi.Damned Children wrote:Meikäkin vasta melko vähän aikaa soitellut, ja nytte kokeilin tota Stranger in a Strange Landia, niin kyllä sen melko nopeasti oppi. Ei ole kyllä muita biisejä ton lisäksi tullut soiteltua Maidenilta kuin Fear of the Darkia. Kummatkin kyllä mukavia biisejä soittaa._maiden_ wrote:Enpäs ole hirveesti Maidenia vielä soitellut, kun on tullut tota akustista pääasiassa rämpyteltyä. Eilen sitten nappasin velipojan sähkiksen ja aloin soittelemaan Stranger in a Strange Landia. Erittäin hauska biisi soittaa ja suht helppo, kun tällainen aloittelijakin ton klaaras aika äkkiä. Tosin sooloa en ehtinyt vielä juurikaan koittaa, mutta pitänee ottaa sekin käsittelyyn.
Give me Ed...'Til I'm dead
-
- Kisälli
-
- Lentäjä-Ässä
^ Kyllähän tuota on tullut soiteltua niinkuin koko muutakin AMOLAD:ia. Ihan perusbiisi soittaa, ei mitenkään erityisen vaikea. Soolotkin ovat suht helppoja mitä nyt olen sitä H:n sooloa vähän vedellyt, Janickin soolosta en osaa sanoa.
EDIT: Lisättäköön vielä että muistaakseni (viime kerrasta on jo jonkin aikaa) nimenomaan Brigter than a thousand suns oli hauska soittaa kitaralla, vaikka onkin aika simppeli. Ei kuitenkaan mikään liian helppo biisi, ja sisältää sen verran eri osia, että ihan kivahan sitä on vedellä. These Colours Don't Run on myös hyvä soittobiisi.
EDIT: Lisättäköön vielä että muistaakseni (viime kerrasta on jo jonkin aikaa) nimenomaan Brigter than a thousand suns oli hauska soittaa kitaralla, vaikka onkin aika simppeli. Ei kuitenkaan mikään liian helppo biisi, ja sisältää sen verran eri osia, että ihan kivahan sitä on vedellä. These Colours Don't Run on myös hyvä soittobiisi.
Allekijoitan tuon These Colours Don't Runin. Brighteriä en olekaan sitten vielä koittanut, mutta voisi tänään vääntää.Roskisdyykkari wrote:^ Kyllähän tuota on tullut soiteltua niinkuin koko muutakin AMOLAD:ia. Ihan perusbiisi soittaa, ei mitenkään erityisen vaikea. Soolotkin ovat suht helppoja mitä nyt olen sitä H:n sooloa vähän vedellyt, Janickin soolosta en osaa sanoa.
Plekua vaan ylös ja alas, ei kyllä millään pelkällä Downpickillä onnistu.HikiNeito wrote:Montsegur on myös melodioineen mukava kappale soittaa. Itselläni ei tosin ole toi oikea käsi vielä kehittynyt tarpeeks että saisi menemään sen nopean ja raskaan riffin. Miten sitä olisi muuten hyvä reenata? Jotain vinkkejä?
Roskisdyykkari, opetteletko biisit korvakuulolta?
Tällä hetkellä tipahtaa todella kovaa Allu The Greipin soittaminen, Fates Warning on myös ihan mukava.
Onkos kellään vinkkejä miten Hallowed be thy Namen soolon (Daven) voisi soittaa melkein samalla nopeudella kuin Dave? Osaan sen kyllä mutta se ei vain kuulosta samalta hitaana
Osaan soittaa helposti The Reincarnation of Benjamin Breegin (Ilman sooloa) kokonaan
Fear of the Darkin (Ilman sooloa)
Evil That Men Don soolon
Different Worldin soolon
Olen todella huono todella nopeissa tiluttelu sooloissa
Osaan soittaa helposti The Reincarnation of Benjamin Breegin (Ilman sooloa) kokonaan
Evil That Men Don soolon
Different Worldin soolon

Käytä siinä metronomia, nostat vaikka viis astetta per "kierros", ja kun alkaa tökkiä, palaat alkuun, tai jotainHevari wrote:Onkos kellään vinkkejä miten Hallowed be thy Namen soolon (Daven) voisi soittaa melkein samalla nopeudella kuin Dave? Osaan sen kyllä mutta se ei vain kuulosta samalta hitaana
Evil That Men Don soolon
Different Worldin soolon

Nyt just oon tässä tekemässä medleytä maidensooloista, kaikki peräperään GP:lle ja sitten vaan soittelemaan. Siis kaikki joihin tabi löytyy. Ja kaikki soittimet mukaan tietysti.
Evil That Men Do on todella mukava biisi soittaa. Suhteellisen helppo ja yksinkertainen. Soolonkin oppii aika helposti, siinä nopemassa loppuosassa vaan menee vielä helposti sekaisin.
Nyt olen ruvennut tuota Caught Somewhere In Timea harjoittelemaan. Alkumelodiat ovat ainakin erittäin erittäin mukavia soittaa.
The Trooper on myöskin ihan mukava. Mutta sitten kun soolot alkavat, loppuvat minulla taidot.
Uusimmalta levyltä ainakin Brighter Than A Thousand Suns ja For The Greater Good Of God ovat mukavia soittaa, vaikka nekin ovat osittain vielä liian haastavia.
Nyt olen ruvennut tuota Caught Somewhere In Timea harjoittelemaan. Alkumelodiat ovat ainakin erittäin erittäin mukavia soittaa.
The Trooper on myöskin ihan mukava. Mutta sitten kun soolot alkavat, loppuvat minulla taidot.
Uusimmalta levyltä ainakin Brighter Than A Thousand Suns ja For The Greater Good Of God ovat mukavia soittaa, vaikka nekin ovat osittain vielä liian haastavia.
Se CSIT:in toinen, menevämpi riffi on hauska soittaa H:n ilmeitä ja puoli moshausta matkienPystis wrote:Evil That Men Do on todella mukava biisi soittaa. Suhteellisen helppo ja yksinkertainen. Soolonkin oppii aika helposti, siinä nopemassa loppuosassa vaan menee vielä helposti sekaisin.

-
- Kisälli
Se on kyllä ihan ihme räpellys.iiron maiden wrote:Minustakin tuo Evil That Men Do on oikein mukava kipale soitella ja siinä soolon nopeassa osuudessa todellakin tahtoo mennä sekaisin. Lisäksi nyt parina päivänä tullut soiteltua Ghost of the navigatoria. Sooloja en vielä ole edes tarkistanut, mutta kertoon asti on mukava soitella.

-
- Kisälli
Huhhuh, nyt on aika kingi olo. Opettelin korvakuulolta kolme ainoaa AMOLAD-kipaletta joita en tähän mennessä ole soitellut korvakuulolta: Brighter Than A Thousand Suns, Lord Of Light ja The Longest Day. Kyllä ovat jumaliste kovia soittaa, ensimmäinen noista varsinkin! 

AMOLAD on täynnä aika loistavaa settiä soittaa kitaralla. Jotenkin on olevinaan tosi monipuolisia riffejä/melodioita verrattuna maideniin yleensäottaen. Ainakin These colours don't runin alkuriffi on on tiukkaakin tiukempi soittaa. Sooloja ei oo tullu kateltua tolta levyltä tosin vielä.
Toisaalta, kyllähän Aces High, olkoonkin täydellisen totaalisesti puhkisoitettu, on silti varmaan se kovin maidenbiisi soittaa.
Toisaalta, kyllähän Aces High, olkoonkin täydellisen totaalisesti puhkisoitettu, on silti varmaan se kovin maidenbiisi soittaa.
Here we stand, Brothers us all...
All the sons, divided we'd fall...
All the sons, divided we'd fall...
-
- Kisälli
On kokemuksia, molemmat menee ja Daven soolo ihan tuosta vaan, se on mun slotti bändin kanssa. H:n soolokin kulkee, muttei niin rutiinillä kuin salamasormen.iiron maiden wrote:Onkos monella muuten kokemusta noista Trooperin sooloista. Äsken katselin vähä tabuja ja vaikuttaa oikeastaan melko yksinkertaiselta. Siis nopealta, mutta yksinkertaiselta, että pienellä harjoittelulla voisi saada edes vähän kuulostamaan alkuperäiseltä.