Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ On muuten jumalattoman tyylikäs menopeli teikäläisellä!
baal
Hang-Around
Hang-Around

Post by baal »

No itse aloitin Maidenin kuuntelun joskus 11-vuotiaana tai vähän ennen. Joskus neljäsluokkalaisena ostin ekan Maiden-levyni(Rock in Rio). Aiemmin ykkös sijalle taisi tuolloin kuulua vielä Deep Purple. Ja heti kun Rock in Rion paiskasin soittimeen (skippasin tietysti kärsimättömyyttäni sen intron) ja kuulin Wickermanin alkuriffit niin olin myyty :twisted: .
Last edited by baal on Fri Aug 01, 2008 19:12, edited 2 times in total.
19.7.2008
Rautasaha
Vempare
Vempare

Post by Rautasaha »

Kun olin 12v lainasin kirjastosta Maidenin levyn pelkän kansikuvan perusteella ja nyt Maidenia on tullut kuunneltua reilu vuosi :D .
riiko
Wimp
Wimp

Post by riiko »

Aloitin maidenin kuuntelun vasta n.9-10 kuukautta sitten. Olin silloin 13v, nyt olen 14.
WM
Hang-Around
Hang-Around

Post by WM »

Joskus viidennellä luokalla en kiinnittnyt musiikkiin juuri mtn huomiota; kuuntelin sitä mitä kaveritkin ja sitäkin vain silloin kun kaverit kuunteli. Radiosta aina sattui tulemaan sitten The Trooper, Number Of The Beast tai Run to The Hills aina joskus ja ajattelin että ei piru kuinka mahtavia biisejä! Kerran sain Trooperin lopun nauhotettua radiosta ja esittelin sitä kaverille "Trouper":ina kun en nimeä kuullut hyvin :lol: Musiikkia olin alkanut itse soittamaan, jätin rummut ja aloitin kitaran soiton.
Sitten yläasteella aloin kuuntelemaan musiikkia (löydettyäni radio cityn :P) Menin kaverin kanssa kitara kurssille, joka oli joku rock -painotteinen ja siellä piti soittaa Fear Of The Dark. Ajattelin että tässä se oli, tuota pitää kuulla lisää! (Tässä vaiheessa olisi kannattanut isälle sanoa sillä wanhana (ja nykysenä) Maidenin kuuntelijana hällä ois ollu jotain vanhoja kasetteja) Kaupassa sitten hipelöin Dance Of Deathin levyä aina kun silmään sattui :D
Iron Maidenin suomen keikka lähestyi, ajattelin että voi hemmetti ku tonne pääsis. Olin kuitenki sinänsä untuvikko keikkojen käynnin kannalta etten sitten enempää ajatellut. Kaveri sitten sai liput ja lähdinkin (kolmen päivän varoitus ajalla, treeltä helsinkiin yksin kaverin kanssa 8.lk:laisena bussilla) Sitten ei ole enää ollut paluuta :wink:
:!: Up The Irons :!:
7.7.2005
12.11.2006
YöRyömijä
Wimp
Wimp

Post by YöRyömijä »

2005 alko kunnol mut olin tietyst kuunnellu noit vanhoi ikivihreit jo ties kuinka kauan
man who walks alone
Vempare
Vempare

Post by man who walks alone »

Ala-asteella 80-luvun puolella. Killers oli mun eka maiden levy.
problemchild
Peräruiske
Peräruiske

Post by problemchild »

Maidenin kuuntelemisen aloitin vasta joskus vuonna 2004 ollessani 13 tai 14 vuotta. Näin jossain ohjelmassa Rainmakerin videon ja se kolahti kovaa. Ennen sitä (en muista ikää, luultavasti sitä oli aika vähän) olin kuullut The Trooperin, joka kolahti jo silloin sen kitarariffin ansiosta.
"Rockmusiikki opettaa, kuinka eletään." - Joey Ramone.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

92, Be quick or be deadin musavideosta lähti kun olin 11. Hemmetti ku iski, ja iskee muuten vieläkin. Oli muuten rankinta heviä mitä olin ikinä kuullu, silleen melkein pelottavaa, mutta oi niin kiehtovaa myös.

Fear of the Dark on myös siinä mielessä tunnearvoltaan mulle läheisin levy (vaikka ehdottomasti 80-luvun materiaali on kyllä pääosin vahvempaa näin jälkeen päin kelattuna.
FUCK X-THOR
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

EI muuten liity Maidenin, joten rikon ankarasti sääntöä nyt kun sanon tämän, mutta ku tuli tosta Be quick or deadista mieleen, että eka hevi-levy, minkä ite asiassa sisko lainas mulle kirjastosta oli Scorpionsin World Wide Live! Rikko muuten melko lailla ne paskat käsitykset, joita tuntuu nykyisinkin lähes kaikilla tai ainakin liian monella bändistä. OK, aikasemmin oli kuultu vain ballaadit, mutta toi Scorpionssin hevein osasto, on just sitä THE heveintä osastoa meikäläiselle Maidenin, Judas Priestin, Black Sabbathin sekä esim. Manowarin ohella.

Kuuntele "Dynamite" (Blackout levyltä 81, tai sit just mainitsemaltani live levyltä), ja mieti sit uudestaan!
FUCK X-THOR
beast doctor
Vempare
Vempare

Koska alkoi Maidenin kuuntelu?

Post by beast doctor »

:D Aloin vakituisesti kuuntemaan Iron Maidenia v.1983 jolloin olin 15v. mutta,olin kuullut jo Killers levyä joitakin vuosia aiemmin.Eli varsinainen fani musta tuli kun hankin Piece of Mindin.
IronToni
Vempare
Vempare

Post by IronToni »

Olin 11-v(nyt 15), mutta kappaletta en tarkkaan muista. Varmaa Trooper, 666 tai 2 minutes to midnight. :wink:
>Iron Maiden 18.7.2008 Helsinki Olympic Stadium
InYourFace90
Hang-Around
Hang-Around

Post by InYourFace90 »

Ipe wrote:^ On muuten jumalattoman tyylikäs menopeli teikäläisellä!
No on tosiaan hieno pyörä! Varo vaan ettei pöllitä.
There are times when I've wondered
And times when I've cried
When my prayers they were answered
At times when I've lied
But if you asked me a question
Would I tell you the truth
Now there's something to bet on
You've got nothing to lose
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

friikki wrote:7-vuotiaana, 16 vuotta sitten. Isosiskoilla oli jotkut hevoskisat ja olin jäänyt autoon jumittamaan jostain syystä ja löysin hanskalokerosta Number of the beast kasetin ja oli niin mielenkiintoinen kansikuva että oli pakko kuunnella ja siitähän se lähti. Sen jälkeen sain lahjaksi Killersin ja paluuta ei enää ollut...
Siisti menopeli tosiaan.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

^Nyt taisit Samhain mennä vähän metsään. Ipe alunperin ylisti maidenaiheista prätkää, johon on linkki friikin allekirjoituksessa, ja sunnaamassasi90 sitten komppaili Ipen mielipidettä.
You're shit and you know you are
Tenacious
Hang-Around
Hang-Around

Post by Tenacious »

Maiden alkoi sykkiä sydämessä kun olin noin 11 vuotias. Taisi olla eka kuulemani biisi Run To The Hills, ensiksi en pitänyt siitä mutta kun kuuli kerran radiossa niin huomassi että tämähän on sitä Iron Maidenia ja tämähän on rautaa!

Ensimmäinen levy taisi olla Powerslave. Powerslavella ihastuin biiseihin Aces High, 2 Minutes To Midnight, Flash Of The Blade ja Powerslave. Paras niistä oli silloin 2 Minutes To Midnight. Heti kun Powerslaven hommasin, teki mieli ostaa lisää, no kuukauden päästä takaisin kauppaan ostamaan TNOTB. Ratkaisu oli helppoa koska juuri sillä levyllä oli tuo sen aikainen paras Maidenin biisi Run To The Hills.

Näin lähti tämä Maidenin veivaaminen ja se jatkuu vieläkin.
Kris Letang #58
HenrikRamone
Hang-Around
Hang-Around

Post by HenrikRamone »

Isäni on suuri Eläkeläisten fani.
Kuuntelimme kokoelmalevyä ja eräässä vaiheessa Ranttalihumppa (Run to the hills)
alkoi soimaan.

Siitä muodostui heti suosikkikappaleeni Eläkeläisiltä!

Isäni oli sittemmin kutsuttu katsomaan DoD kiertuetta ja osti
Edward The Greatin.
Olimme mökillä ja isäni kutsui minut autoon istumaan.
Ihmettelin, että mitä oli tapahtunut.
Hän laittoi kajarit melko kovalle(auto tärisi bsarin tahdissa)
Ja sitten se oli menoa!
Run to the Hills alkoi soimaan ja pidin siitä.

The Ramones oli kuitenkin suosikki bändini siihen aikaan
joten Maideniä en paljoa kuunnellut.

Sitten talvella 2006 kuulin radio cityltä, että Maiden tulee Suomeen
ja päätin kertoa siitä isälleni, joka ei ollut päässyt työmatkan takia
DoD kiertueen keikalle.
Kun isäni kuuli tämän, hän kysyi, että tulisinko minä mukaan
koska Jaffahalli on ikärajaton venue.
Näin tein ja pyysin parhaan kaverini mukaan.
Jotta tietäisin jotakin Maidenista, ostin EdHunterin.
Siinä oli Aces High ja sitten ykköspaikka vaihtui The Ramonesista Iron Maideniksi.

Ironista on se, että isäni oli konsertin aikaan Singaporessa,
joten liput History part2- keikalle on taatut...

Ei shitto tota kirjakieltä :lol: :lol:
"Those Motherfuckers will never win!"
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Fender wrote:^Nyt taisit Samhain mennä vähän metsään. Ipe alunperin ylisti maidenaiheista prätkää, johon on linkki friikin allekirjoituksessa, ja sunnaamassasi90 sitten komppaili Ipen mielipidettä.
Hehheh, siis tuota kuvan prätkää tarkoitin kai sitten osasin quetata väärää tekstiä/henkilöä :lol: :lol: :lol:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

^Tai sitten mun ei kannattaisi syödä liikaa sieniä. :lol:

Np. Iron Maiden - The Thin Line Between Love & Hate
You're shit and you know you are
roger
Hang-Around
Hang-Around

Post by roger »

Kummatkin vanhemmat on kovia faneja, eli noin kolmevuotiaana alkoi kuuntelu. Ensimmäinen keikka 2003, jolloin olin yhdeksän-vuotias.
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

^Heh, olisipa mullekkin alettu tuputtaa Maidenia jo noin nuorena. Vanhempani tosin ovat niin kaukana metallista kuin vain voi, joten ei mitään toivoa.
Give me Ed...'Til I'm dead
roger
Hang-Around
Hang-Around

Post by roger »

_maiden_ wrote:^Heh, olisipa mullekkin alettu tuputtaa Maidenia jo noin nuorena. Vanhempani tosin ovat niin kaukana metallista kuin vain voi, joten ei mitään toivoa.
Kissiä vielä ennenmmin, viisi-vuotiaana melkein kannettiin Kissin keikalle :D
InYourFace90
Hang-Around
Hang-Around

Post by InYourFace90 »

roger wrote:
_maiden_ wrote:^Heh, olisipa mullekkin alettu tuputtaa Maidenia jo noin nuorena. Vanhempani tosin ovat niin kaukana metallista kuin vain voi, joten ei mitään toivoa.
Kissiä vielä ennenmmin, viisi-vuotiaana melkein kannettiin Kissin keikalle :D
On sulla sitten mukavat vanhemmat. :twisted:
There are times when I've wondered
And times when I've cried
When my prayers they were answered
At times when I've lied
But if you asked me a question
Would I tell you the truth
Now there's something to bet on
You've got nothing to lose
sixxer
Vempare
Vempare

Post by sixxer »

Maidenin kuuntelu alkoi kolmisen vuotta sitten kun kaverini kuunteli Maidenia. Itse kuuntelin kaikkee paskaa (Nykyään se on). Minähän tietysti "fiksuna" miehenä sanoin että toihan on hirveetä paskaa :oops: Noo, ei siinä kauaa mennyt kun lainasin kaveriltani kopio Best of the Beastin ja laitoin sen soimaan. Maiden iski todella kovaa, siitä lähtien olen Maidenia diggaillut. Kaverilleni kiitokset kun minut kunnon musiikin pariin minut johdatti.
oh lord
Vempare
Vempare

Post by oh lord »

Alkoi vasta tuossa noin puoli vuotta sitten... Eli nuori fani vielä olen, mutta olen kiitollinen, että löysin näin hyvän bändin. Nyt on sitten hankinnassa kaikki Maidenin levyt :).
Post Reply