Instrumentin soitto ja treenaaminen

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Painavan Pään ystävä wrote:Tällaiset olis mun soittokamat (broidin vanhat):

kitara:
http://www.compusales.com.mx/images/yam ... GP%202.jpg

vahvistin:
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_imag ... 996fbc.jpg

mitä mieltä olette?
Toi vahvari nyt ainakin pitäisi olla ihan laatupeli. Tai ainakin laatumerkki. Joskus keikalla muistaakseni soittanut tuollaisen nuppikaappi-setin lävitse ja ei valittamista
"To be alive is more than just breathing"
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Pari vuotta olen bassokitaraa soittanut mutta nyt on homma ollut vähän pysähdyksissä. Kun ei tiedä mitä tekisi tuon soittamisen kanssa. Kiinnostaisi vähän tietää, että mitä muut laudan basistit ovat tehneet muutaman ekan soittovuoden aikana? Itse melko alussa heti opettelin otelaudan kaikki sävelet ja joitain helppoja kappaleita, mutta eipä siitä lähtien tähän pisteeseen ole kauheasti edistystä tapahtunut. Tekniikka nyt tietty kehittynyt...

Vinkkejä kiitos :!:
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Viime aikoina olen akustisella rämpytellyt slayerin angel of deathia. Itse asiassa aika helppo biisi mutta helvetin nopea. :twisted:

Seuraavaksi olis tarkoitus alkaa harjoitella "swiippausta" . Aika haastavalta vaikuttaa mutta enköän mä sitä ajan kanssa opi. :?
Iron Maiden 18.7.2008
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Heitinpäs uuden kielisetin keppiin. 11-setti ja vielä järeämpi versio, pistin kitaran suoraan D-vireeseen ja soundi on uskomaton.

Vielä kun osaisin soittaa jotain.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Stratocaster wrote:Heitinpäs uuden kielisetin keppiin. 11-setti ja vielä järeämpi versio, pistin kitaran suoraan D-vireeseen ja soundi on uskomaton.

:lol: :lol:

Mikäs kielimerkki, itselläni DR-strings ja kymppisetti alla.
You're shit and you know you are
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Ite tykkään soitella ysi kielillä ja niillä oikeastaan oon soittanu aina. Tällä hetkellä harley bentonit kiinni kitarassa, eikä oo todellakaan hinnalla pilatut. 0,90 euroo maksoi thomannilta kielisetti noita ja kyllähän noilla soittelee.

http://www.thomann.de/fi/marshall_ms2.htm

Onkos kenelläkää muuten kokemuista noista mini marshalleista? ^ Aattelin kesäksi tommosen ostaa ja parempi ennen kysyä muitten mielipidettä ku laittaa tilaukseen..
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Kaverin isällä on ollut joskus tuollainen. Aika hyvä särö tulee, mutta muistaakseni volaa ei saanu kovin paljoa kyseisestä laitteesta. Tuollahan pystyy soittelemaan ihan ympäri taloa :D
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Fender wrote:
Stratocaster wrote:Heitinpäs uuden kielisetin keppiin. 11-setti ja vielä järeämpi versio, pistin kitaran suoraan D-vireeseen ja soundi on uskomaton.

:lol: :lol:

Mikäs kielimerkki, itselläni DR-strings ja kymppisetti alla.
D´Addario taitaa olla. Ihan perushyvää settiä, useimmiten tämän merkkisillä tullut veivattua. Tuo kyllä ihan hienoa vivahdetta soittoon normaalia matalampi vire, ensimmäinen kerta kun kitarani on Eb:tä alemmassa.
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

GODOFTHUNDER wrote:http://www.thomann.de/fi/marshall_ms2.htm

Onkos kenelläkää muuten kokemuista noista mini marshalleista? ^ Aattelin kesäksi tommosen ostaa ja parempi ennen kysyä muitten mielipidettä ku laittaa tilaukseen..
Noista minimarsuista tulee aina mieleen eräs Kummelissa ollut Saku ja Speedy sketsi.
"onkos pojlla demoa?"
"Ei, me vejetään livenä" ja marsu pöydälle ja show pyörimään. :lol:

On nuista jotain juttua ollut, ei kuulemma saundeissa kauheasti hurraamista, mutta hauskaa sitäkin enemmän. Noita ainakin viimeksi oli Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa jokunen kipale kassan vieressä näytteillä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

^
OHO ku tota hintaa kattelin ni rupesin iha tosissani harkitteen ostoa :shock: se olis sit vaa marsu povarii ja on the road :D
Meadow
Paholainen
Paholainen

Post by Meadow »

http://www.keminmusiikki.fi/cat/product ... .php?p=146

Vähän tuo hinta epäilyttää, mutta silti kysyisin, että soveltuuko kyseinen kitara hyvin soittamisen aloittamiseen?

EDIT: Jaaha, vähän kun katsastelin internetin ihmeellisestä maailmasta, tuli tietooni että kyseessä on suhteellisen paska kitara.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Tarttisin tässä nyt vähän elämänohjeita enemmän death metal-puolelle suuntautuneilta kitaraihmisiltä. Lappis, joku muu?
Viimeistään Cannibal Corpse livetilanteessa käynnisti halun ruveta todella perehtymään DM-hommiin, ja kitarapuolella myös paljon diggailun ja kuuntelun ohella. Olen selaillut paljon tässä juuri CC:n tabeja, ja kappaleet ovat 95% liian vaikeita soittaa minulle. Mä olen soittanut 7 vuotta ja olen silti ihan perseestä. :lol: Jotain meni vikaan, haha!

Miten saisi homman sujumaan?
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Meadow wrote:http://www.keminmusiikki.fi/cat/product ... .php?p=146

Vähän tuo hinta epäilyttää, mutta silti kysyisin, että soveltuuko kyseinen kitara hyvin soittamisen aloittamiseen?
Metalli/hevimusiikin työkalu. Ohut ja nopea kaula.
Totta kai, siinähän on nopea kaula :D

Ihan hyvältähän tuo kitara näyttää, ja Ibanez nyt on ihan pätevä merkki, mutta fakta on että noin halvalla ei hyvää saa. siinä on tingitty osissa, komponenteissa ja mikrofoneissa.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

^asa, paljonko maksoit Destroyeristasi, ja löytyykö muita keppejä?
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Stratocaster wrote: Miten saisi homman sujumaan?
Ei ainakaan itsellä ole missään kappaleessa mitä olen alkanut harjoittelemaan ole ollut muuta konstia, kun alkaa vaan hitaasti harjoittelemaan että jokainen ääni soi kunnolla ja sitte vaikka metronomilla vähän nostamaan tempoa. tässä muuten hyvä metronomi jos ei löydy sellaista "konkreettista" metronomia :)
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

UnBrain wrote:
Stratocaster wrote: Miten saisi homman sujumaan?
Ei ainakaan itsellä ole missään kappaleessa mitä olen alkanut harjoittelemaan ole ollut muuta konstia, kun alkaa vaan hitaasti harjoittelemaan että jokainen ääni soi kunnolla ja sitte vaikka metronomilla vähän nostamaan tempoa. tässä muuten hyvä metronomi jos ei löydy sellaista "konkreettista" metronomia :)
Kiitos linkistä, loistava!
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

^
Samoin KIITOS KIITOS. Tollaselle on kyllä ollut tarvetta enkä ees tajunnu ettii netistä. KIITOS
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Stratocaster wrote:Tarttisin tässä nyt vähän elämänohjeita enemmän death metal-puolelle suuntautuneilta kitaraihmisiltä. Lappis, joku muu?
Viimeistään Cannibal Corpse livetilanteessa käynnisti halun ruveta todella perehtymään DM-hommiin, ja kitarapuolella myös paljon diggailun ja kuuntelun ohella. Olen selaillut paljon tässä juuri CC:n tabeja, ja kappaleet ovat 95% liian vaikeita soittaa minulle. Mä olen soittanut 7 vuotta ja olen silti ihan perseestä. :lol: Jotain meni vikaan, haha!

CC:ltä esim Shredded Humans on helvetin helppo soittaa, vaatii ainoastaan plektra kädeltä paljon. Muita niin Deicideltä Once Upon The Cross, Children Of The Underworld ja Lunatic Of Gods Creation ovat semmoisia mistä kannattaa aloittaa. Kaikissa noissa neljässä edellä mainitussa biisissä vire on E flat, eli puoli sävelaskelta alaspäin.

Niin ja soittamisen oppimista/harrastamista helpottaa kummasti Guitar Pro-software.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Ohjelma löytyy jo, ja perusasiat metallin soittamiseen ovat, no, jos eivät hallussa niin ainakin näköpiirissä. :D Death metal edustaa soittopuolellakin jotain sellaista, jota en koskaan aiemmin soittanut. Kiinnostus on kovaa, ja motivaatio uuden oppimiseen samaten. Corpsea siis varmaan treeniin ja nimenomaan vanhempaa tavaraa.

En taida treenailla Frantic Disembowelmentia. 8)
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Joo, no muistaakseni Bloodthirstystä lähtien kaikki biisit on soitettu b#-vireessä, eli joko hommaa seiska kielinen tai sitten saat ruuvaa fenderiä oikein urakalla :)

http://www.riversofgore.com
http://www.911tabs.com
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Pentelesh wrote:Joo, no muistaakseni Bloodthirstystä lähtien kaikki biisit on soitettu b#-vireessä, eli joko hommaa seiska kielinen tai sitten saat ruuvaa fenderiä oikein urakalla :)
Tai nykyajan mukaisen "Hevibaritonin" eli 27 skaalaisen alavirehirvityksen.

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_bich_se_baritone.htm taitaapi olla halvin baritoni, mutta tuo onkin sitten jo "oikealla" baritonskaalalla eli 30. Eikä taida normikieletkään pelata tuon kanssa vaan vaatii omat kielensä, jotka ovat kaikki punottuja.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Itteä kiinnostas kyllä helvetisti hommata seiskakielinen(juu, onhan siitä edellisestä kitaran ostosta jo se 1½ kuukautta...) kun helvetisti haluttas soittaa enemmänkin noita Dream Theaterin biisejä. Aikaisempi matsku menee ihan 6-kieliselläkin, mutta juuri esim. Train Of Thoughtin hemmetin hienot riffit jää kokonaan soittamatta, sekä myös A Change Of Seasons. Nykyisellään jää Pull Me Underin ja Overture 1928:n hakkaamiseksi, joissa kyllä sinänsä on aivan tarpeeksi opettelemista :lol: Se b-kieli tois etenkin clean-juttuihin hienon lisän.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Stratocaster wrote:Tarttisin tässä nyt vähän elämänohjeita enemmän death metal-puolelle suuntautuneilta kitaraihmisiltä. Lappis, joku muu?

Kovin ero deathmetelin ja perushevipuolen kanssa taitaa olla juurikin tuon plektrakäden toiminnassa ja biisien rytmeissä. Stomppaus, sahaus, tarkka rytmi ja ns. " heviulinat " eli vingutukset, siinäpä ne tärkeimmät. Hevissä kun voi soittaa biisejä välttävästi jo sillä tekniikalla, että roiskii edes hivenen sinnepäin. Deathmetallissa se on paljon tarkempaa hommaa.

Oikean käden treeniä vaan ja peruskliseedeathmetal-paikat haltuun. Eli nehän ovat E, Gis, F ja G. Ja just tuossa järjestyksessä
:lol:
"To be alive is more than just breathing"
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Noniin , onkos jengillä millasta palautetta antaa tälläsestä kapistuksesta? :

http://www.thomann.de/fi/laney_lv300twin.htm

Olisi itselläni yhtenä vaihtoehtona. Tulisi ihan livesoitto sekä bänditreeni käyttöön.
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

No itseltäni taitaa löytyä kyseinen kaujutin kovasta käytöstä. Hyvät saundit. Puhtaat silkkaa kukkaa korvalle, hyvät rock svengailut saa halutessaan ja mölyä kuten säröäkin saa rankempaan soittoon. Pedaalit toimivat vahvarin kanssa hyvin ja monipuolisuutta vehkeestä riittää. Herra soittelikin tällä jo viimeksi täällä käydessään, joten jos kiinnostus jatkuu niin seuraavalla kerralla vedetään uusiksi niin voi samalla esitellä mitä laitteesta irtoaa. 8)
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Post Reply