*Moonchild* wrote:Angel and the gambler on aivan törkeen puuduttava,varsinki ne koskettimet:lol:sitte vielä Strange world,se ei vaan yksinkertasesti toimi mulle
Muuten, mäkin olen pitänyt Strange Worldia aina vähän sekavana.
No huhhuh. Kipale on aivan hemmetin hyvä, jos ei muuten niin tunnelmansa puolesta ainakin toiminut aina mulle. Tässä on sitä jotain ja mainitsemisen arvoinen on tuo hemmetin klassinen särö-kitara soundi. Rock On...Strange World
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
spletnes wrote:The Angel And The Gambler on aivan kauheeta sontaa...
Ja koska puoluejohtaja Keinonen on pahalla päällä, niin perustelemattomat viestit saavat armotta deleteä tästä eteenpäin. Ja jos meininki jatkuu, laitetaan käyttäjä yhtä armotta jäähylle harjoittelemaan sisältörikkaampien viestien kirjoittamista.
EDIT: typot
Last edited by Jukka on Sat Feb 10, 2007 15:41, edited 1 time in total.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Damned Children wrote:^Tuostakin listasta kyllä haluaisin kuulla perusteluja
Esim. Man on the Edge on mielestäni erittäin vetävä ja menevä rykäys, ainoa kunnon revittely X-factor -levyltä. Flash of the Bladessa taas en näe mitään vikaa, sekin oiva yksilö Powerslavelta.
Noista kolmesta Fear of the Darkin biisistä en kyllä sano mitään, minun mielestä ne kyllä ovat oikein hyviä, paitsi The Apparation on välillä hieman puuduttava, mutta porukka aliarvostaa yleensä koko Fear of the Dark levya jotenkin.
Quest for Fire ja Invanders on kyllä minunkin makuun erittäin huonoja, varsinkin Quest for Firen kertosäe on kaamea, sama vika myös Invaderissä.
Arvasinhan että saan huutia tuosta Man On The Edgesta . Syitä ovat ainakin se, että mielestäni
Blazen laulu oli huonoa The X Factorilla, ja juuri tuo kertosäe on mielestäni huonoin puoli kappaleessa. Sanokaa oudoksi, mutta itseeni ei uppoa millään.
Flash Of The Blade: Tämä oli selvä, omasta mielestä ainakin kappaleessa on rasittava alkuriffi, ja heikko kertosäe. Bruce ei myöskään ole niin kova kuin muissa PS:n kappaleissa.
Fear Of The Darkin 3 kappaletta: En tiedä miten näin menin töppäämään, mutta ainakin The Fugitiven tilalle olisi pitänyt tulla Fear Is The Key. Tuossa kappaleessa Bruce ei ole hyvä, ja kappaleen alkuriffi on aika heikko. Noista kahdesta muusta: En oikein tiedä mikä niissä ärsyttää, mutta eivät vain tehoa muhun.
^&^^ Minulle taas Man on the Edgen kertosäe taas uppoaa, perinteikästä "pari sanaa" miljoona kertaa. Varsinkin Blaze minun kohdallani kuullostaa hyvältä, ei sille minkään voi jos se ei kaikkien korvaan kolahda. ja kun mainitsit että Blaze on huono X-Factorilla, niin mitäs se Virtual XI:llä sitten on Minun mielestäni Blaze kuullostaa X-Factorilla paljon paremmalta kuin XI:llä.
No, eipä tässä muuta, Fear of the Darkista sen verran että itse pidän levyä erittäin hyvänä, ei niitä heikkoja biisejä nimittäin ole, ehkä muutkin pitäisivät enemmän jos pituutta olisi vain ollut paaaaljon vähemmän. Parhaat olisi vain jättänyt.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Damned Children wrote:Minun mielestäni Blaze kuullostaa X-Factorilla paljon paremmalta kuin XI:llä.
Olen tästä samaa mieltä, Blazen tumma ja matala ääni sopii loistavasti X-Factorin synkkään tunnelmaan ja biiseihin. Varsinkin Fortunes Of Warissa, Lord Of The Fliesissa ja Judgment Of Heavenissa Blaze tekee loistavat laulusuoritukset.
Omasta mielestäni Running Free on todella p*ska. Aihe ei iske yhtään ja muutenkin aivan helvetin tylsä biisi. Livenä marginaalisesti parempi, mutta sulkisin ennnemmin korvani ja kuolisin, kuin kuuntelisin tämän tylsyyden ylistyslaulun. Hyi.
^No jaa, mun mielestä ihan kelpobiisi. Ja loistava livenä. Nyt just The Rime Of The Ancient Marinerista en tykkää yhtän, uskomattoman ylipitkää, ja TYLSÄÄ painamista. Sama kuvio koko ajan taustalla, eri lyriikat. Booring.
^Rime Of The Ancient Mariner on kyllä yksi Maidenin parhaista pitkistä biiseistä. Mutta jos olet tuota mieltä kunnioitan mielipidettäsi.
Sanctuary on ärsyttävin. Miten ihmeessä se joutui Rock In Rioon? Pilasi kokonaan lopun tunnelman, koska soittivat noin paskan biisin. Hyvä ettei tätä kuultu AMOLAD kiertueella.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
WhiteRabbit wrote:
Sanctuary on ärsyttävin. Miten ihmeessä se joutui Rock In Rioon? Pilasi kokonaan lopun tunnelman, koska soittivat noin paskan biisin.
Totta. Tilalle Running free huudattamaan oikein kunnolla. Sanctuary ei ole kuitenkaan ärsyttävin. Tällä hetkellä ärsyttävin on The Nomad. Kertosäe on jotenkin imelä ja poistyöntävä. Tästä aiheesta olisi saanut paljon paremman kappaleen.
One dollar for eternal happiness? -I'd be happier with the dollar.
Kyllä se tällä hetkellä on Can I Play With Madness. SSoaSSin loistavuuden keskeltä ponnahtaakin tällainen karmea tekele. Can I play with madness-huudot ovat aivan hirveitä ja niiden kohdalla olen erityisen halukas riistämään henkeni mahdollisimman nopeasti. Biisi on muutenkin melko mitäänsanomaton, mutta pahinta on ehdottomasti kappaleen hävytön hittihakuisuus. Ei voi kuin miettiä MIKSI?
Aiemmin olin sitä mieltä että ärsyttävin on Virus, mutta siitä on tullut ihan mukiinmenevä kappale näin loppujen lopuksi.
Prodical Son wrote:Itseäni ei ärsytä kuin yksi Maiden biisi.
Se on Sanctuary roikkui vuosia ja taas vuosia keikkojen setti listalla, ärsyttävä ralli/biisi ei yksinkertaisesti tuo mulle mitään fiiliksiä.
Koko Di`Annon ajan huonoin tuotos.
Eli mielipiteitä!!!
kaikki blazen laulamat bruce ois vetänyt ne paljon paremmin
hary wrote:
No en nyt sanoisi ihan noin... Bruce vetää noita Blaze-ajan biisejä myös hyvin, mutta varsinkin X-Factorille Blazen tumma ja matala ääni sopii loistavasti. Ei taida Blaze oikeen teikäläistä miellyttää kun näyttää noin vahva mielipide asiasta olevan..?
hary wrote:
No en nyt sanoisi ihan noin... Bruce vetää noita Blaze-ajan biisejä myös hyvin, mutta varsinkin X-Factorille Blazen tumma ja matala ääni sopii loistavasti. Ei taida Blaze oikeen teikäläistä miellyttää kun näyttää noin vahva mielipide asiasta olevan..?
Luin herra haryn koko viestituotoksen läpi, eikä sieltä paljoa asiaa löytynyt. Pakko sen verran sanoa tyypin eräänlaiseksi puolustukseksi, että hänen ikäisenään (luultavasti 12v) en tykänny X-Factorista yhtään. Sitten kun ikää ja ymmärrystä alkoi tulla, olen tajunnut sen levyn hienouden.
Mutta Maidenin ärsyttävin biisi voi vähän vaihdella, mutta yleensä se on Hooks in you. Tylsä rock ralli, jossa ei tunnu olevan päätä eikä häntää. Kertsi jää ärsyttävästi soimaan päähän ja tässä tapauksessa se ei ole hyvän biisin merkki. Jotenkin tuntuu, että tämä biisi on kynäilty muutamassa minuutissa ja sanat... no lauletaan mitä tykätään.
Joutuu lähes poikkeuksetta skip-nappulan uhriksi kun Prayer on soittimessa. Hmmm... eipä oo muten vähään aikaan ollutkaan...
No perkele, mun mielestä kun Hooks In You on erittäin hyvä biisi Prayerin parhaimmistoa yhdessä Public Eneman ja Mother Russian kanssa. Hooks In Youssa Brucen laulusuoritus on kerrassaan mahtava, se raspikurkkuääni No mutta näin ne mielipiteet vaihtelee fanienkin välillä ihan laidasta laitaan.
Maidenin ärsyttävintä biisiä on aika vaikea sanoa. Esimerkiksi jotkut iänikäiset Runnin Freet ja Iron Maiden alkaa ärsyttämään nykyään, syynä ehkä näiden biisien liiallinen pakkosoitto jokapaikassa.
hary wrote:
Luin herra haryn koko viestituotoksen läpi, eikä sieltä paljoa asiaa löytynyt. Pakko sen verran sanoa tyypin eräänlaiseksi puolustukseksi, että hänen ikäisenään (luultavasti 12v) en tykänny X-Factorista yhtään. Sitten kun ikää ja ymmärrystä alkoi tulla, olen tajunnut sen levyn hienouden.
Pakko mainita tähän, että kun itse olin 12, X-Factor oli yksi suosikkilevyistäni. On toki edelleen, mutta on siitä muutama läytty mennyt ohi. Mutta en nyt tietenkään tarkoita että mullakaan olisi sitä ymmärrystä sen enempää ollut silloin, tulipa vaan mieleen kun X-Factor sattui olemaan juuri silloin niin lähellä sydäntä. Mutta offtopic omista suosikki levyistäni päättyköön tähän.
Heh, pakko todeta kahteen ylempään viestiin se fakta, että Maidenin rikkaus on juuri se, että fanien mielipiteet voivat olla todella kaukana toisistaan. Mulle kun Prayerin toinen biisi, joka ei uppoo on juurikin Mother Russia, joka multa kysyttäessä on uudelleen lämmitelty Seventh son of a seventh son.
[viimeinen offtopic]Ilo huomata, että joku on noin nuorella iällä opinut tuntemaan X-Factorin nerokuuden.[/viimeinen offtopic]
Angel and the gambler ei kyllä kolise juurikin täällä topicissa mainituista syistä. Ärsytystä lisä sekin, että siitä on tehty video ja sinkku
Mutta vastaukseni on silti Can I Play with Madness. Eihän siinä itse biisissä sinänsä olisi miotään vikaa jos se olis vaikka FotD:lla mutta nyt kun 7th:llä mikä on yksiparhaista levyistä ever niin... Se ei vaan sovi siihen levyn tunnelmaa mikä huononta/ärsyyntää biisiä entisestään..
Kyllä nyt täytyy sanoo että Mother Russia... en tykkää yhtään tosta ihme "laulumelodiasta" (jos niin voi sanoo) ja muutenki puuduttava.
Toinen on kyllä Ganglaaand. korvat hajoo tohon cliven rumpuintroon... selvä pohjanoteeraus koko TNOTB levyllä... olis saanu pistää alkuperäselle levylle Total Eclipsen... siinä on sitä ns. tunnelmaa
Mulle The Assassin ja Mother russia ovat kaksi kestoinhokkia, joista en ole oppinut millään pitämään. The Assassin on vaan niin tylsä ja mitäänsanomaton. Lisäksi se "Better watch out.. 'cos I'm the assassin"-rivi on tyhmä ja sitä vielä toistetaan liikaa. Kunnon meininki puuttuu. The Mercenary-tyylinen ratkaisu olisi minusta ollut parempi.
Mother Russia on pieleen mennyt yritys tehdä eeppinen biisi, mutta siinäkään ei mielestäni tapahdu mitään mielenkiintoista. Pelkkää tylsyyttä.
Muuten No Prayer For The Dying-levy on noussut mielestäni paremmaksi koko ajan. Nuo kaksi vaan ovat sellaisia fiiliksentappajia kyseisellä levyllä että se olisi huomattavasti parempi ilman niitä.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Jussi K wrote: Ai mitäkä? "falling down!" x miljoona ei uppoa? Enpä voi syyttää..
t. nimim. 'riepoi perkeleesti jo heti ensikuuntelulla Metalliliitosta alkusyksystä 1995'
Itsekin olin tuolloin radion ääressä ja ensireaktio oli tyrmistys. Klasukin tuomitsi miehen jo tuossa yhteydessä pölykeuhkoksi. Erityisesti tuo kertosäe tökkii mutta ei herra Bayley ole meikäläistä vakuuttanut ikinä missään. Jos joku vielä puolustelee noita X-Factorin matalia ja tummia laulusuorituksia, niin kyllähän kuka tahansa pystyy matalaa, miltei puheenomaista laulua tuottamaan, kuten esimerkiksi Sign of the Crossin alussa. Enkä ole Blazen aikaisia levyjä koskaan hankkinut, enkä hanki. Huono laulaja , eikä muuksi muutu.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Jussi K wrote: Ai mitäkä? "falling down!" x miljoona ei uppoa? Enpä voi syyttää..
t. nimim. 'riepoi perkeleesti jo heti ensikuuntelulla Metalliliitosta alkusyksystä 1995'
Itsekin olin tuolloin radion ääressä ja ensireaktio oli tyrmistys. Klasukin tuomitsi miehen jo tuossa yhteydessä pölykeuhkoksi. Erityisesti tuo kertosäe tökkii mutta ei herra Bayley ole meikäläistä vakuuttanut ikinä missään. Jos joku vielä puolustelee noita X-Factorin matalia ja tummia laulusuorituksia, niin kyllähän kuka tahansa pystyy matalaa, miltei puheenomaista laulua tuottamaan, kuten esimerkiksi Sign of the Crossin alussa. Enkä ole Blazen aikaisia levyjä koskaan hankkinut, enkä hanki. Huono laulaja , eikä muuksi muutu.
Nyt meni kyllä aika pitkälle jo, Maidenissahan Blazella oli vikana juurikin tuo äänen sopimattomuus itse musiikkiin, tosin esim. Sign of the Crossiin miehen ääni sopii perkeleen loistavasti, jopa. Mutta siis, oletkos esim. herran soolotuotantoa kuullut? Suhteellisen paljon paremmalta kuulostaa kun Maidenin Blaze-era.
Ja sitten vähän aiheestakin; Lähiaikoina tullut taas pienen tauon kautta kuunneltua vähän enemmänkin Maidenia, ja kyllä täytyy sanoa, että iki-inhokki The Apparation onnistuu jälleen ärsyttämään perkeleesti; Sitä biisiä ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella, lähinnä junnaavan rytmin ja laulumelodian vuoksi.