Different World single
Moderator: The Killer Krew
-
- Lentäjä-Ässä
Paha sanoa, kun en omista itse kumpaakaan vinyyliä. IMOCissa vain eräs "superkeräilijä" otti asian puheeksi ja laittoi muutaman kuvankin molemmista vinyyleistä, tosin ikävä kyllä niitä ei voi suoraan linkittää tänne, tai siis voi kyllä, mutta ne näkyvät vain IMOC-jäsenille. Jostain pystyi kyllä selvittämään, onko kyseessä paksumpi vai ohuempi versio, ja jos on rekisteröitynyt IMOCiin niin sieltä vaan selaamaan.Bogardus wrote:^Mitenköhän voisi tietää onko itsellä "paksu" vai "ohut" 7"? Kun ei ole mihin verrata. Onko se paksu normaalivinyylin paksuinen?
Äxässä maksaa 7.90€ tuo 7"
Ja tuo Äxän hinta vinyylille oli tiedossa, ja juuri sen takia ihmettelinkin Jäänsärkijän hintaa joka on tuota jonkin verran kalliimpi. Music Hunterin hinnasta en tiedä, mutta toivottavasti siellä vinyyli maksaa about saman verran kuin Äxässä.
EDIT: Nyt löysin tuon keräilijän viestin koskien DW-vinyyleitä, tässä siis kuvineen päivineen (upin kuvat pikaisesti freewebs sivulle jotta näkyisi kaikille):
EDIT2: Asalle sinne alakertaan, nyt kun itse aloin noita kuvia tutkailemaan, niin en minäkään pahemmin noita eroja huomaa. Mitäköhän tuo keräilijä sitten meinasi tuolla tunnistusvinkillään? Ottakaa tuosta nyt sitten selvää

EDIT3: Tässä vielä hieman tarkemmin selitettynä tuo:
EDIT4: Ja TÄÄLTÄ pääsee sitten tilaamaan tuota paksumpaa versiota, johon en ainakaan itse ole (vielä) törmännyt Suomessa.i think the best thing is if you have the "7" on the a side and you just turn it around...the b side will have the picture turned the same way if its the thin one but will turn upside down if its the thick one....
i dont know how to explan it better.....
Last edited by Roskisdyykkari on Wed Jan 10, 2007 20:36, edited 4 times in total.
Luulisin olevan omat sarjanumerot levyillä, jos kerran eri versiot kyseessäRoskisdyykkari wrote:IMOCissa vain eräs "superkeräilijä" otti asian puheeksi ja laittoi muutaman kuvankin molemmista vinyyleistä.Bogardus wrote:^Mitenköhän voisi tietää onko itsellä "paksu" vai "ohut" 7"? Kun ei ole mihin verrata.

Juuri äänentason heitteli, mutta se on todella rasittavaa varsinki, kun se vaihtelee enemmällä kuin "puolella" voluumillla niin sitä on kyllä inhottava katsoa, mutta EMI:n tyypit sano, että ne vaihtaa sen kuitenkin.AttE wrote:No mikäs siinä sitten oli vikana?? Oliko tämä "yleisin" ongelma eli äänenlaadun heittely?Putee wrote:Itselläpä oli niinkin huono tuo DVD versio, että pakko on palauttaa EMI:e ja he sanoivat paulauttavansa virheettömän tilalle. Saapas nähdä
saattaahan siinä käydä niinkin että ne emin tyypit kokeilee sitä dvd:tä ja lähettävät saman dvdeen takaisin ja sanovat että se toimi heillä ihan hyvin...Putee wrote:Juuri äänentason heitteli, mutta se on todella rasittavaa varsinki, kun se vaihtelee enemmällä kuin "puolella" voluumillla niin sitä on kyllä inhottava katsoa, mutta EMI:n tyypit sano, että ne vaihtaa sen kuitenkin.AttE wrote:No mikäs siinä sitten oli vikana?? Oliko tämä "yleisin" ongelma eli äänenlaadun heittely?Putee wrote:Itselläpä oli niinkin huono tuo DVD versio, että pakko on palauttaa EMI:e ja he sanoivat paulauttavansa virheettömän tilalle. Saapas nähdä
-
- Hell Rat
^No ihan niin kieroiksi en heitä kumminkaan luule
Kyllähän noita Vinyyleitäkin on uusia pistetty pakettiin.
Viimeinkin CDONsta tuli Different Worldin DVD versio, ulkonäöllisesti kyllä ihan hieno, pitää vielä testata äänenlaatu
Vielä pitäis toi 7" jostain hankkia.

Viimeinkin CDONsta tuli Different Worldin DVD versio, ulkonäöllisesti kyllä ihan hieno, pitää vielä testata äänenlaatu

"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Tuoltahan ne Äxästä tuli kaikki (sinne myyntiin tulleet) versiot sitten ostettua..
Tätä topickia lueskellessa kun siihen tulokseen pääsin, että Äxässä (ja ilmeisesti yleisestikin Suomessa) myydyt 7" on tuota thin-osastoo, niin sitä tässä sitten mietin, että kun tuokin levy on jo mielestäni suhteellisen paksu, niin kuinkas helevetin iso se vielä paksumpi vinyyli sitten on, vai onko niillä oikeasti mitään fyysistä eroa? Ihan yleiseltäkin tasolta siis, mikäli joku sattuu tietämään noista paksummista levyistä. Kuvalevythän kun on muutenkin normaalia yksväristä paksumpaa mallia, ja jos tuo on kovasti kuvalevyäkin paksumpi nii kyllä se aikamoinen möhkäle saapi olla..
Tätä topickia lueskellessa kun siihen tulokseen pääsin, että Äxässä (ja ilmeisesti yleisestikin Suomessa) myydyt 7" on tuota thin-osastoo, niin sitä tässä sitten mietin, että kun tuokin levy on jo mielestäni suhteellisen paksu, niin kuinkas helevetin iso se vielä paksumpi vinyyli sitten on, vai onko niillä oikeasti mitään fyysistä eroa? Ihan yleiseltäkin tasolta siis, mikäli joku sattuu tietämään noista paksummista levyistä. Kuvalevythän kun on muutenkin normaalia yksväristä paksumpaa mallia, ja jos tuo on kovasti kuvalevyäkin paksumpi nii kyllä se aikamoinen möhkäle saapi olla..
2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
-
- Viikonloppusoturi
Joo ei kuvat oikein valaisseet.asa wrote:Miten noista kuvista voi muka mitenkään verrata noita keskenään?
Vertailin muihin maidenin 7" kuva sinkkuihin joita on niin kyllä tämä minun DW on paksumpi ja siinä on pienempi tuo musta ulkoreunus kuin muissa kuva sinkuissa joita omaan. Ja myös painavampi kuin muut kuvasinkut.
En tiedä onko kyseessä tuo paksumpi versio. Äx:stä tilasin tuon sinkun.
Levyssä on tälläiset tekstit.
A-puoli EM714 A-1 69022H1/A
B-puoli EM714 B-1 69022H2/A
-
- Lentäjä-Ässä
Tuossahan juuri olin viestiini editoinut vähän lisäinfoa ko. jutusta, ja pistetäänpäs se nyt vielä tähän uudestaan:rue morgue wrote:Joo ei kuvat oikein valaisseet.asa wrote:Miten noista kuvista voi muka mitenkään verrata noita keskenään?
Eli siis, jos vinyylin kääntää ympäri, ja b-puolen kuva on ylösalaisin, kyseessä on thick/flat versio, jos kuva on niinkuin pitäisikin niin kyseessä on ohuempi versio, kuten kuvista näkyykin. Ilmeisesti se thick versio on sitten hieman harvinaisempikin, Suomessa en ole missään sitä vielä nähnyt. Whatrecordsista voikin sitten tilata tuota paksumpaa versiota, melko kalliiden postikulujen kera hinta on about 15€.i think the best thing is if you have the "7" on the a side and you just turn it around...the b side will have the picture turned the same way if its the thin one but will turn upside down if its the thick one....
i dont know how to explan it better.....
Roskisdyykkari wrote: Ilmeisesti se thick versio on sitten hieman harvinaisempikin, Suomessa en ole missään sitä vielä nähnyt. Whatrecordsista voikin sitten tilata tuota paksumpaa versiota, melko kalliiden postikulujen kera hinta on about 15€.
Hmm... kun mä katselin noita eroavaisuuksia, niin niiden mukaan mulla ainakin olisi toi thick versio. Ainakin sen perusteella, että ohuemmassa ei kuulemma ole tuota kaiverrettua numeroyhdistelmää vinyylissä A-puolella. Ja mä ostin omani ihan Lahdesta levyliikkeestä.
Tuon kuvauksen perusteella Levykauppa Äx:stä tilaamani kappale on thick-versio. Siis A-puolella on kaiverrus EM 714 A-1 ja B-puolella EM 714 B-1asa wrote:Roskisdyykkari wrote: Ilmeisesti se thick versio on sitten hieman harvinaisempikin, Suomessa en ole missään sitä vielä nähnyt. Whatrecordsista voikin sitten tilata tuota paksumpaa versiota, melko kalliiden postikulujen kera hinta on about 15€.
Hmm... kun mä katselin noita eroavaisuuksia, niin niiden mukaan mulla ainakin olisi toi thick versio. Ainakin sen perusteella, että ohuemmassa ei kuulemma ole tuota kaiverrettua numeroyhdistelmää vinyylissä A-puolella. Ja mä ostin omani ihan Lahdesta levyliikkeestä.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Hang-Around