A Matter of Life and Death World Tour 2006
Moderator: The Killer Krew
Ei tämä kiertue nyt aivan tajunnanräjäyttäjä ollut, mutta setti pelasi itselleni ainakin kympillä, uudet biisit olivat setin se asia. Loppupään biisitkään eivät onneksi olleet aivan sieltä kuluneimmasta päästä, pisteet bändillle näiden muutamien vakionumeroiden pudottamisesta, se oli loppujen lopuksi aika kova temppu Maidenilta!
Bändi tuntuu viihtyvän hienosti lavalla omien kokemusten ja nauhoitteiden perusteella, joten mikäs siinä kiertuetta vetäessä. Ymmärrän, jos jollekin kiertue/setti ei toiminut täysillä kaikkien uusien biisien takia, mutta mulle se oli ainut ja oikea ratkaisu. Istumakatsomoissa olisi tietysti tunnelma voinut laskea popcorn-tuijottajien takia, mutta kentällä pääsi sentään hyvin fiilikseen, joten paljoa parannettavaa ei keikkakokemusten perusteella jää.
Bändi tuntuu viihtyvän hienosti lavalla omien kokemusten ja nauhoitteiden perusteella, joten mikäs siinä kiertuetta vetäessä. Ymmärrän, jos jollekin kiertue/setti ei toiminut täysillä kaikkien uusien biisien takia, mutta mulle se oli ainut ja oikea ratkaisu. Istumakatsomoissa olisi tietysti tunnelma voinut laskea popcorn-tuijottajien takia, mutta kentällä pääsi sentään hyvin fiilikseen, joten paljoa parannettavaa ei keikkakokemusten perusteella jää.
"Life is a bitch, too expensive to be your friend"
Yhden nähdyn keikan ja bootlegien perusteella vastasin vaihtoehto kakkosen. Erittäin hienot muistot tästä kiertuuesta jäi, sillä Tampereen keikka oli ensimmäinen Maiden-keikkani ja tulee varmasti säilymään muistoissa ikuisesti. Settilista oli aivan loistava, sillä uusi levy kiilaa helposti TOP5:een omassa rankingissäni. Päälle vielä muutama ei niin kulunut klassikko ja se on siinä. Loistava kiertue, loistava keikka, hienot muistot.
Kyllä melkein itselleni oli paras keikka kautta aikojen. Tuli vedettyä AMOLADIA sisään korvista ja ikkunoista. Tuli valmistauduttua niin maan perusteellisesti keikkoihin.
Eli 4 keikkaa tuli käytyä ja omasta missistä jäi yksi pois, mutta ei auta.
Seventh Son on myöskin rinnalla, mutta kun oli vähän junnumpi ja ei ollut niin sisällä asioissa kuin tänä päivänä niin kyllä se vähäsen vaikuttaa asiaan. Tuli kyllä koettua tämä kiertue niinhyvin kuin vain voi olla. Tuli käytyä varmaankin 20 eri bootia läpi yms. Oli hauskaa jengin kanssa ja ilman. Silkkaa parhautta koko hässäkkä kokonaisuudessaan.
Eli 4 keikkaa tuli käytyä ja omasta missistä jäi yksi pois, mutta ei auta.
Seventh Son on myöskin rinnalla, mutta kun oli vähän junnumpi ja ei ollut niin sisällä asioissa kuin tänä päivänä niin kyllä se vähäsen vaikuttaa asiaan. Tuli kyllä koettua tämä kiertue niinhyvin kuin vain voi olla. Tuli käytyä varmaankin 20 eri bootia läpi yms. Oli hauskaa jengin kanssa ja ilman. Silkkaa parhautta koko hässäkkä kokonaisuudessaan.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Hell Rat
Yhdellä keikalla itse olin ja yhden kerran olen radiosta kuullut, kakkos vaihtoehtoon päädyin. Ekat Maiden keikat niin siinä on sitten sitä muistamista. Kokolevyn soittaminen oli täydellisen hyvä vaihtoehto ja näin nousi AMOLAD vain paremmaksi levyksi. AMOLAD livenä paras levy, Studiossa 3 tai 4 paras 

"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Kun tuohon ilmestyi tuo äänestys, niin pakkohan se oli käydä ruksaamassa siitä yksi vaihtoehto... Tämä oli vasta toinen kiertue, jolla olen ollut itse keikalla, että siltä pohjalta ruksasin tuon kakkosvaihtoehdon "Hieno kiertue, tästä jäi loistavat muistot".
Viimevuotiset keikat olivat ensimmäiset Maiden-keikkani, joten ne ovat tietysti aina erityisasemassa. Tämänvuotinen kiertue oli täysin erilainen, mutta toisaalta kyllä yltää minusta edellisen tasolle. Mutta kumpi on minusta parempi, en kyllä osaa päättää.
Viimevuotiset keikat olivat ensimmäiset Maiden-keikkani, joten ne ovat tietysti aina erityisasemassa. Tämänvuotinen kiertue oli täysin erilainen, mutta toisaalta kyllä yltää minusta edellisen tasolle. Mutta kumpi on minusta parempi, en kyllä osaa päättää.

Die With Your Boots On...
Paras kiertue, joka itse koettu(vuodesta 90 lähtien), Paras levy kokonaisuutena(edelleenkin), 13 keikkaa AMOLAD-kiertueella nähtynä.
.
Parhaat keikat tällä rundilla:
1# Milano 2.keikka
2# Dublin
3# Milano 1.keikka
4# Kööpenhamina
Muut kyllä vaihtelevat paikkoja, mutta ykkönen on ja pysyy.

Parhaat keikat tällä rundilla:
1# Milano 2.keikka
2# Dublin
3# Milano 1.keikka
4# Kööpenhamina
Muut kyllä vaihtelevat paikkoja, mutta ykkönen on ja pysyy.
"Life goes on....until it doesn't"
-
- Rautakansleri
Kerros Dublinin keikasta, mikä siellä oli erityistä. Vai säästäkkö muistelmiisiIivis wrote: 2# Dublin

Sääli muuten tavallaan, että sunkaan listassa Suomen keikat eivät sittenkään yltäneet kärkipäähän. Ihan samaa hurmosta ei halleissa ollut kuin esim. 2005 vuoden keikoilla. Tampereen keikka vaan jatkaa matkaa alas päin asteikossa, mitä enemmän aikaa kuluu. Harmillista, että se jäi itselleni mieleen sinä keikkana, jolla fiilis oli "ei-niin-maidenmainen" ja yleisö (jossa siis paljon porukkaa muualtakin kuin Tampereelta) aivan berberistä.
"No mitäs vittu läksit selvin päin reissuun häh!" kuuluu sieltä takarivistä

Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Taka-ampuja
Sanoisin, että hieno kiertue. Itse tosin näin yhden keikan, mutta eipä toi musta silleen haittaa. Mä olen sitä mieltä yksi keikka yhtä kiertuetta kohden riittää. Varsinkin jos ja kun ei setti vaihdu. Onhan noita puheita siitä, että paikassa a on parempi keikka, kun paikassa b. Tietenkin äänentoistollisesti voi olla parempi, mutta se onki sitten ainoa. Minusta a:sta u:hun kaikki keikat on tasavertaisia soundeja lukuunottamatta.
Ja ainoa mitä Tampereen keikasta jäi puuttumaan, oli se settilista. Mut joo, Muuten ihan jees. Menen uudestaan jahka seuraavan kerran Suomeen tulevat
8,5/10. + Kaikki paitsi..
- Settilista.
Ja ainoa mitä Tampereen keikasta jäi puuttumaan, oli se settilista. Mut joo, Muuten ihan jees. Menen uudestaan jahka seuraavan kerran Suomeen tulevat
8,5/10. + Kaikki paitsi..
- Settilista.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Kyllä näin vaan on.Pertti Keinonen wrote:Tampereen keikka vaan jatkaa matkaa alas päin asteikossa, mitä enemmän aikaa kuluu. Harmillista, että se jäi itselleni mieleen sinä keikkana, jolla fiilis oli "ei-niin-maidenmainen" ja yleisö (jossa siis paljon porukkaa muualtakin kuin Tampereelta) aivan berberistä.
Äänestin toiseksi ylintä vaihtoehtoa kuitenkin. Ei sitä kirkkainta kärkeä mutta varsin kovaa settiä. Ei kyllä henkilökohtaisesti ohita 2003 kesää ja Prahaa.
-
- Rautakansleri
Ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa. Kyllähän yleisö tekee ihan saamarin paljon tuohon keikan onnistumiseen ja fiilikseen. Mitä paremmin yleisö on mukana, sitä paremmin vetää myös bändi. Aivan varmasti. Ja päteehän tuo toisin päinkin.Ironmaiden82 wrote: Onhan noita puheita siitä, että paikassa a on parempi keikka, kun paikassa b. Tietenkin äänentoistollisesti voi olla parempi, mutta se onki sitten ainoa. Minusta a:sta u:hun kaikki keikat on tasavertaisia soundeja lukuunottamatta.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
Juuri olin tulossa samaa sanomaan. On mielestäni vähän ihmeellistä laukoa, että keikat ovat yhdenvertaisia kiertueella, jos siellä kerran käy vain yhden tsekkaamassa. Paikoissa on hyvinkin paljon eroja, ensinnäkin yleisö ja yleistunnelma, jonka jälkeen tulevat ne hyvin kuuluisat pikkuseikat jotka merkitsevät mielestäni paljon. Tietyt lavamaneerit, huudatukset, spiikit sun muut sellaiset. Yhdessä nämä sen keikan tekevät.miinus wrote: Ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa. Kyllähän yleisö tekee ihan saamarin paljon tuohon keikan onnistumiseen ja fiilikseen. Mitä paremmin yleisö on mukana, sitä paremmin vetää myös bändi. Aivan varmasti. Ja päteehän tuo toisin päinkin.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
Siinä oli montakin eri tekijää. Keikkapaikka(vanha teatteri hieman Hammersmith-tyylinen), todella kova yleisö(erityisesti uusissa biiseissä), parhaat soundit ikinä, bändi uskomattomassa iskussa, poislukien Nicko joka ryssi täysin "Iron Maidenin" toisen säkeistön. Oli vähän jätkillä ihmettelemistä, että mitä helvettiäPertti Keinonen wrote:Kerros Dublinin keikasta, mikä siellä oli erityistä. Vai säästäkkö muistelmiisi?

Tarkemmat sepustukset tulee sitten matkaraportissa, jonka työstäminen on jo alkanut. Irlannista on kyllä tullut ihan yksi lemppari keikkamesta. Siellä on aina ollut ihan HELVETIN kovat keikat ja muutenkin nasta mesta. Yleisö on 10kertaa parempi kuin muualla UK:ssa. Oli muuten erillinen karsina, samalla tapaa kuin Prahassa 2005(myös Dublinissa 2005 rannekelaisille), "First to Barrierilaisille".
Pertsa, et sitten soittanukkaan ja kyselly UK-kuulumisia...

-
- Rautakansleri
-
- Manowarrior
No huh, nyt vasta huomasin äänestyksen, tiedä sitten milloin tullut. Kyllähän se ääni lähti tolle suositulle-nappulalle, eli toiseksi ylimmäiselle "Hieno kiertue, tästä jäi loistavat muistot.". Ei mitään tajunnan räjäyttävää, paitsi Hallowed, mutta kokonaisuudessaan hieno, eikä millään keikalla kerinnyt missään nimessä kyllästymään. Hyvä meininki oli, mutta kuitenkin sillä kantilla, että ei lisää koko levyn kiertueita. 4-6 biisiä uudelta, se riittäisi.
-
- Rautakansleri
-
- Azazel
Seventh Tour Of A Seventh TourPertti Keinonen wrote:Olis muuten mukava samalla lueskella, kun vastailette, että mikä on mielestänne paras kiertue ja miksi, jos tämä viimosin ei se paras ollut. Vai onko paras vasta tulossa... Oh, tell me why I had to be a powerslave!
Spandeksit, pahvijäävuoret, settilista, Adrianin mulletti.
Kyllä World Slavery Tour on eniten mieleeni, vaikka en sillä kiertueella luonnollisesti ollutkaan. Todisteena mahtavuudesta uskomaton settilista, lavasteet, muumio-Eddie ja Maidenin paras livealbumi eli Live After Death. Toisena tulee sitten Seventh Tour Of A Seventh Tour ja kolmantena Somewhere On Tour.Pertti Keinonen wrote:Olis muuten mukava samalla lueskella, kun vastailette, että mikä on mielestänne paras kiertue ja miksi, jos tämä viimosin ei se paras ollut. Vai onko paras vasta tulossa... Oh, tell me why I had to be a powerslave!
Olisi myös mukavaa, jos vastattaisiin myös, että mikä on paras kiertue, jota on itse ollut paikanpäällä todistamassa. AMOLAD paras, jonka itse todistanut. Kyllä se Slavery Tour on se minkä HALUAN(olisin halunnut) nähdä, eli varmaan se on sitten paras kiertue.Pertti Keinonen wrote:Olis muuten mukava samalla lueskella, kun vastailette, että mikä on mielestänne paras kiertue ja miksi, jos tämä viimosin ei se paras ollut. Vai onko paras vasta tulossa... Oh, tell me why I had to be a powerslave!
-
- Lentäjä-Ässä
Itse todistaneista kiertueista:
Lava/valo/pukeutumis (
)-showltaan paras: Dance of Death World Tour
Vaikka AMOLADin tankki-Eddie olikin järjettömän komea, tykkäsin itse Dance of Deathin viikatemiehestä vielä enemmän, ja Dance of Death keikan "yleislavastus" oli myöskin parempi. Brucen sotakypärä Paschendalessa ja puku Dance of Deathissa oli piste i:n päälle.
Settilistaltaan paras: A matter of life and death World Tour
Eddie Rips Up The World -kiertueen settilista oli myös mainio, etenkin kappaleet kuten Phantom of the opera ja Revelations. AMOLAD-setissä toisaalta kiehtoo ainaisten pakkobiisien heivaaminen setistä, jota olin ainakin itse kauan toivonut. AMOLAD on myöskin Maidenin paras levy SIT:n ja Seventh Sonin ohella, ja kyllähän sen kokonaan soittaminen kelpasi. Ainoa miinus oli se, että AMOLAD soitettiin juurikin pötkössä, olisi ollut parempi jos keikan alkupuolella oltaisiin kuultu vaikka 2 minutes to midnight. Setti oli myös merkillisen lyhyt, mutta laatu korvaa määrän.
Yleisfiilikseltään paras: Eddie Rips Up The World Tour
Sillä keikalla, millä olin (6.7.) yleisö oli näkörajoitteisia paikkoja myöten aivan sekaisin, seasta ei löytynyt yhtään tyypillistä popcornin mässyttäjää tai päiväunia viettävää toopea, kaikki olivat niinsanotusti fiiliksessä mukana.
"Kaiken kaikkiaan paras": Kallistuu varmaankin tämän viimeisimmän kiertueen puolelle, ihan vain senkin takia, että todistin kolme keikkaa yhden viikon aikana ja vieläpä eturivissä. Jos olisin nähnyt Eddie Rips -kiertueella näin monta keikkaa ja näin hyviltä paikoilta, saattaisin olla toista mieltä, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Ei-nähdyistä kiertueista:
Lava/yms-showltaan paras: World Slavery Tour
Ehdottomasti, mikään ei pääse tätä huikeaa lavakokonaisuutta lähellekään. Muumio-Eddie, jonka silmistä tulee tulisuihkut... huhhuh! Voisi pistää kohta LAD:n pyörimään nauhurilta.
Settilistaltaan paras: Ed Huntour / Seventh Tour
Ed Huntourin settilistalla oli monipuolisesti biisejä eri levyiltä. Itseasiassa kaikilta Maiden-levyiltä No Prayeria lukuunottamatta. Mutta toisaalta Seventh Tour oli maailman parhaan levyn kiertue, ja setti oli täynnä sellaisia helmiä, kuten esimerkiksi SEVENTH SON OF A SEVENTH SON, Infinite Dreams yms.
Yleisfiilikseltään paras: -
No paha kyllä sanoa yleisön tasosta mitään kun en itse ollut keikoilla. Toisaalta BNW-tourin Rock in Rio -keikalla oli ehkä parasta yleisöä mitä olen ikinä nähnyt. Ehkä...
Kaiken kaikkiaan paras: -
Nyt pitäisi sitten vastata mahdottomaan... No kärkikolmikko on juurikin Slavery, Edhunter ja Seventh Tourit. EDIT: Olihan tuo SIT-tourikin tolkuttoman kovaa kamaa, ainakin noiden parin bootlegin perusteella mitä multa löytyy.
Eikös muuten jossain ollut ihan oma "Paras maailmankiertue" topic? Tai sitten se on hävinnyt, emt...
Lava/valo/pukeutumis (

Vaikka AMOLADin tankki-Eddie olikin järjettömän komea, tykkäsin itse Dance of Deathin viikatemiehestä vielä enemmän, ja Dance of Death keikan "yleislavastus" oli myöskin parempi. Brucen sotakypärä Paschendalessa ja puku Dance of Deathissa oli piste i:n päälle.
Settilistaltaan paras: A matter of life and death World Tour
Eddie Rips Up The World -kiertueen settilista oli myös mainio, etenkin kappaleet kuten Phantom of the opera ja Revelations. AMOLAD-setissä toisaalta kiehtoo ainaisten pakkobiisien heivaaminen setistä, jota olin ainakin itse kauan toivonut. AMOLAD on myöskin Maidenin paras levy SIT:n ja Seventh Sonin ohella, ja kyllähän sen kokonaan soittaminen kelpasi. Ainoa miinus oli se, että AMOLAD soitettiin juurikin pötkössä, olisi ollut parempi jos keikan alkupuolella oltaisiin kuultu vaikka 2 minutes to midnight. Setti oli myös merkillisen lyhyt, mutta laatu korvaa määrän.
Yleisfiilikseltään paras: Eddie Rips Up The World Tour
Sillä keikalla, millä olin (6.7.) yleisö oli näkörajoitteisia paikkoja myöten aivan sekaisin, seasta ei löytynyt yhtään tyypillistä popcornin mässyttäjää tai päiväunia viettävää toopea, kaikki olivat niinsanotusti fiiliksessä mukana.
"Kaiken kaikkiaan paras": Kallistuu varmaankin tämän viimeisimmän kiertueen puolelle, ihan vain senkin takia, että todistin kolme keikkaa yhden viikon aikana ja vieläpä eturivissä. Jos olisin nähnyt Eddie Rips -kiertueella näin monta keikkaa ja näin hyviltä paikoilta, saattaisin olla toista mieltä, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Ei-nähdyistä kiertueista:
Lava/yms-showltaan paras: World Slavery Tour
Ehdottomasti, mikään ei pääse tätä huikeaa lavakokonaisuutta lähellekään. Muumio-Eddie, jonka silmistä tulee tulisuihkut... huhhuh! Voisi pistää kohta LAD:n pyörimään nauhurilta.
Settilistaltaan paras: Ed Huntour / Seventh Tour
Ed Huntourin settilistalla oli monipuolisesti biisejä eri levyiltä. Itseasiassa kaikilta Maiden-levyiltä No Prayeria lukuunottamatta. Mutta toisaalta Seventh Tour oli maailman parhaan levyn kiertue, ja setti oli täynnä sellaisia helmiä, kuten esimerkiksi SEVENTH SON OF A SEVENTH SON, Infinite Dreams yms.
Yleisfiilikseltään paras: -
No paha kyllä sanoa yleisön tasosta mitään kun en itse ollut keikoilla. Toisaalta BNW-tourin Rock in Rio -keikalla oli ehkä parasta yleisöä mitä olen ikinä nähnyt. Ehkä...
Kaiken kaikkiaan paras: -
Nyt pitäisi sitten vastata mahdottomaan... No kärkikolmikko on juurikin Slavery, Edhunter ja Seventh Tourit. EDIT: Olihan tuo SIT-tourikin tolkuttoman kovaa kamaa, ainakin noiden parin bootlegin perusteella mitä multa löytyy.
Eikös muuten jossain ollut ihan oma "Paras maailmankiertue" topic? Tai sitten se on hävinnyt, emt...
Jäihän tästä kiertueesta upeat muistot, koska Helsinki 15.11. oli ensimmäinen ja tähän mennessä ainut Maiden-keikkani.
Settilista oli täydellinen, kun ensin tuli koko AMOLAD ja sitten vielä viisi klassikkoa.
Ja hyvä kun jättivät noi Trooperit, Run To The Hillsit ja muut puhkikuluneet biisit pois, oli kiva kuulla niiden tilalta esim. 2 Minutes To Midnight ja The Evil That Men Do.
Settilista oli täydellinen, kun ensin tuli koko AMOLAD ja sitten vielä viisi klassikkoa.
Ja hyvä kun jättivät noi Trooperit, Run To The Hillsit ja muut puhkikuluneet biisit pois, oli kiva kuulla niiden tilalta esim. 2 Minutes To Midnight ja The Evil That Men Do.
Give me Ed...'Til I'm dead
-
- Kisälli