Kramer Pacer II Custom.Tommonen siis. Paitsi, että kaulassa on normi singlecoil ja erilainen väritys.Edward Mannerheim wrote:^Mistä ja minkämallisen Kramerin ostit? Ilmeisesti aito vanha kasaripeli?
Ei mikään tällainen uusi Kramer?
Instrumentin soitto ja treenaaminen
Moderator: The Killer Krew
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
-
- Sateentekijä
-
- Kisälli
Jos nyt kokeilisit vaikka googlea välillä. Herrallakin tuppaa olemaan tuo viestien informaatioarvo usein aika olematonta, joten nyt vähän oma-aloitteisuutta siihen hommaan.iiron maiden wrote:Minkä hintasii tommoset Kramerit muute yleensä on?
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
No tuo yksilö maksoi 345€, kun Thommannilta yksi käytetty löytyi. Jotain kait semmosta 300-600€ väliä olen itse nähnyt nuita olevan.iiron maiden wrote:Minkä hintasii tommoset Kramerit muute yleensä on?
Viime vuonna Oulun Musiikki-Kullaksellakin oli joku käytetty kirkkaanvihreä Krameri myynnissä. Malli taisi olla joku Focus ja hintaa oli noin 500€ jos oikein muistan.
Edit: pientä viilausta.
-
- Kisälli
-
- Azazel
Täytyy muistaa, että pienemmänkin hintaluokan vermeistä saa viilaamalla varmasti hyviä pelejä kun jaksaa panostaa. Jos pitää huolet tallan perussäädöistä, ja vaikka mikkiä vaihtaa jos soundipuolelta hakee parempaa, on kokonaisuus jo paljon miellyttävämpi. Sitten kieltenvaihtoa yms.iiron maiden wrote:No eipä ne ny sit NIIN kalliit oo ku kuvittelin. Mut taidanpa silti vielä tyytyä 300 euron epiphoneen

-
- Kisälli
Ku ton epiphonen ostin liikkees sanottii et ne oli vaihtanu siit huonot mikit ja pistäny jokku aika laadukkaatkin seymorit tilalle, et eipä tarvii itte siitä huolehtiaStratocaster wrote:Täytyy muistaa, että pienemmänkin hintaluokan vermeistä saa viilaamalla varmasti hyviä pelejä kun jaksaa panostaa. Jos pitää huolet tallan perussäädöistä, ja vaikka mikkiä vaihtaa jos soundipuolelta hakee parempaa, on kokonaisuus jo paljon miellyttävämpi. Sitten kieltenvaihtoa yms.iiron maiden wrote:No eipä ne ny sit NIIN kalliit oo ku kuvittelin. Mut taidanpa silti vielä tyytyä 300 euron epiphoneenOmaan kitaraani harkitsen pistäväni joskus rahatilanteen salliessa Seymour Duncanin Hot Railin kaulamikiksi sooloja silmälläpitäen, mutta siihen asti Super Distortionilla kyllä pärjää mainiosti.

http://www.youtube.com/watch?v=gvyUa4nNcZw
Ei oo hemmoilla ihan tuo yhteensoitto vielä kohdillaan.
Hoho. Pentelesh tuo mulle tänään sopuhintaan B.C. Richin. Pääsee taas pitkästä aikaa rämppäämään sähkökitaralla (ja arpomaan sitä, toimiiko mun yli 20 vuotta vanha nurkissa lojuva Fenderin paskavahvistin ollenkaan). Mulla on viimeksi ollut sähkökitara joskus 1996 (silloin myin kitarakamat swidduun, kun kuitenkin bassohan se mun pääinstrumentti on), joten lienee aika vähän treenata. Oon muuten tehnyt kaikki ne jutut akustisella kitaralla, jota on ton meidän älämölöbändin molemmille levyille tullut tehtyä. Riffejä ja kokonaisia biisejäkin. Onnistuu se tietysti niinkin, mutta oletan sähkökitaran avaavan juttua vähän toisella tavalla. Joskohan sitä nyt jo riittäisi selkärankaa opetella vähän lisää teoriaakin? Silloin junnuna kun sähkiksen sai ostettua, sitä ryhtyi vain suoraan pitämään hirveää meteliä ilman mitään väliä teoriasta. Siitä parin vuoden päästä sitten bändiä perustamaan. Toki sitä on jälkikäteen tullut jotain opittua, mutta aukkoja on tietämyksessä kuitenkin. Teknisesti mä en kai nyt ihan susipaska kuitenkaan ole, jos nyt en mikään virtuoosikaan. Vuodesta 1982 lähtien on kuitenkin soittopelejä tullut hakattua. Huonosti!

Hoho. Pentelesh tuo mulle tänään sopuhintaan B.C. Richin. Pääsee taas pitkästä aikaa rämppäämään sähkökitaralla (ja arpomaan sitä, toimiiko mun yli 20 vuotta vanha nurkissa lojuva Fenderin paskavahvistin ollenkaan). Mulla on viimeksi ollut sähkökitara joskus 1996 (silloin myin kitarakamat swidduun, kun kuitenkin bassohan se mun pääinstrumentti on), joten lienee aika vähän treenata. Oon muuten tehnyt kaikki ne jutut akustisella kitaralla, jota on ton meidän älämölöbändin molemmille levyille tullut tehtyä. Riffejä ja kokonaisia biisejäkin. Onnistuu se tietysti niinkin, mutta oletan sähkökitaran avaavan juttua vähän toisella tavalla. Joskohan sitä nyt jo riittäisi selkärankaa opetella vähän lisää teoriaakin? Silloin junnuna kun sähkiksen sai ostettua, sitä ryhtyi vain suoraan pitämään hirveää meteliä ilman mitään väliä teoriasta. Siitä parin vuoden päästä sitten bändiä perustamaan. Toki sitä on jälkikäteen tullut jotain opittua, mutta aukkoja on tietämyksessä kuitenkin. Teknisesti mä en kai nyt ihan susipaska kuitenkaan ole, jos nyt en mikään virtuoosikaan. Vuodesta 1982 lähtien on kuitenkin soittopelejä tullut hakattua. Huonosti!

-
- Taka-ampuja
-
- Lentäjä-Ässä
Tälläinen säröpedaali tuli sitten saatua joululahjaksi:
http://www.thomann.de/fi/digitech_metal ... rpedal.htm
Loistavalta kuulostaa vaikken vielä pahemmin ole ehtinyt testailemaan. Hyvät ja monipuoliset särövalikoimat.
http://www.thomann.de/fi/digitech_metal ... rpedal.htm
Loistavalta kuulostaa vaikken vielä pahemmin ole ehtinyt testailemaan. Hyvät ja monipuoliset särövalikoimat.
Tuon lisäksi saunditkin oli jotain käsittämätöntä tällä sooloilijalla. Se ei naurattanut.Sir wrote:http://www.youtube.com/watch?v=gvyUa4nNcZw
![]()
![]()
-
- Azazel
Vaikka en olekaan elinikäinen muusikko ja kaikenkokenut jannu, vaan 15-v makuuhuonekitaristi, voin väittää omaavani sanasen tuohon teoriapuoleen.Sir wrote:http://www.youtube.com/watch?v=gvyUa4nNcZw
![]()
![]()

Itse olen kitaraa soittanut nyt seitsemisen vuotta, ja jokaisen nuotin itse opiskellut. Jossain vaiheessa minäkin ajattelin teoriaan panostamista, mutta kokeiltuani varovaisesti, huomasin, että suhtautumisestani soittamiseen katoaa vähän luonnollisuutta jos on liian tarkkaan mielessä mitä tekee. Säilytän luonnollisuuteni (ja huonouteni

Tarkoitus on herättää keskustelua.
No tällä tyylillä sitä itsekkin olennyt jokusen vuoden rämpinyt. Kyllä se soitto kulkee jotenkuten, mutta kyllä siitä teoriasta jotain hyötyä kait olisi.Stratocaster wrote: Teorian tärkeyttä painotetaan niin wannabe-muusikoiden kuin kitaransoitto-opettajien puolesta pirun paljon, mutta itse en ole koskaan nähnyt teorian opiskelussa sitä tärkeyttä mitä siinä muka tuntuu olevan. Mitä sinä hyödyt siitä että panostat teorian opiskeluun, jos olet tähän asti pärjännyt ilman?
Olen kyllä joskus tunteja miettinyt, mutta hiukan hinnakaita meinaavat olla. Yksi tuttu olisi valmis antamaan opetusta, mutta hänpä asuukin nykyään Torniossa ja kävaisee täällä päin melko harvoin, joten sekään ei oikein onnistu.
Olisi varmaan tarvetta kysellä joltain "ammattilaiselta" tietoa tuosta "oikeasta" soittoasennosta, kun soittaessa meinaan painaa peukulla liikaa kaulaa ja näin peukku kipeytyy melko nopiasti ja tekee soittamisesta sietämätöntä.
Yksinkertainen vinkki: Älä purista niin lujaa. Soittoasennolla ei tuohon puristusvoimakkuuteen ole juuri merkitystä, tarkista ennemmin se puristusvoimasi ja esim. kielien korkeus.Räbsä wrote:Olisi varmaan tarvetta kysellä joltain "ammattilaiselta" tietoa tuosta "oikeasta" soittoasennosta, kun soittaessa meinaan painaa peukulla liikaa kaulaa ja näin peukku kipeytyy melko nopiasti ja tekee soittamisesta sietämätöntä.
ie. Puristusvoima on riittävä, kun sävel soi puhtaasti.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Juu, "soittaja Sir" ymmärtää. Ei se teorian osaaminen mikään välttämättömyys ole, vaan ei siitä haittaakaan ole. Omalla osallani olen ajatellut sitä lähinnä niin, että soittajan ei pidä lakata kehittymästä, vaan aina on parantamisen varaa jokaisella osa-alueella. Minä kun olen sellainen perverssi, että pidän haasteista.Stratocaster wrote:Vaikka en olekaan elinikäinen muusikko ja kaikenkokenut jannu, vaan 15-v makuuhuonekitaristi, voin väittää omaavani sanasen tuohon teoriapuoleen.Teorian tärkeyttä painotetaan niin wannabe-muusikoiden kuin kitaransoitto-opettajien puolesta pirun paljon, mutta itse en ole koskaan nähnyt teorian opiskelussa sitä tärkeyttä mitä siinä muka tuntuu olevan. Mitä sinä hyödyt siitä että panostat teorian opiskeluun, jos olet tähän asti pärjännyt ilman?
Itse olen kitaraa soittanut nyt seitsemisen vuotta, ja jokaisen nuotin itse opiskellut. Jossain vaiheessa minäkin ajattelin teoriaan panostamista, mutta kokeiltuani varovaisesti, huomasin, että suhtautumisestani soittamiseen katoaa vähän luonnollisuutta jos on liian tarkkaan mielessä mitä tekee. Säilytän luonnollisuuteni (ja huonouteni) sulkemalla ainakin tässä vaiheesa teoriaopinnot pois. Tokihan syynä saattaa olla myös varsin angstisena tunnettu ikäni, mutta joka tapauksessa. Mulle teoriantietämys on aina merkinnyt sellaista varjoa koko kuvion yllä, että esim omaa biisintynkää kehitellessä on liikaa mielessä se miten "asioiden pitäisi mennä" KUIN se, "miten itse ne tekisin." Soittaja Sir varmaan ymmärtää?
![]()
Tarkoitus on herättää keskustelua.

Omassa bändissäkin on jengiä laidasta laitaan - otetaan vaikkapa kitarasankarit esimerkiksi: toisella on teoriapuoli ja tekniikka todella hyvin hallussa ja toinen on hemmo, joka ei edes tiedä soittamiensa sointujen ja nuottien nimiä, ja siitä huolimatta (tai ehkä juuri siksi) tekee ihan vitun kovia biisejä. Mä olen sitten siinä välissä sähläämässä. Toimii tämä näinkin, vaikka välillä se hieman hommia hidastaakin - jos kaikilla olisi teoriaosaaminen samalla tasolla, niin esim. uusien biisien sovitusvaiheessa vaikkapa sävellajin muutokset tai jonkin harmoniapätkän muuttaminen menisi helpommaksi. Sen kun vain huutelisi hemmoille sitä muusikoiden munkkilatinaa ja hienoja sanoja, ja hemmot pystyis lennosta muuttamaan juttunsa.

-
- Hiippari
Tuohon teoriaan ja sen tärkeyteen voisin sanoa myös oman kantani.. Itellä on suoritettuna teoriasta 1/3,2/3 ja 3/3.. Nuoteista soitettaessa noista on aivan älyttömästi hyötyä, mutta koska itsekkin opettelen kitaransoittoa guitarpron avulla niin ei ole näissä puuhissa paljon noita taitoja päässyt käyttämään. Paitsi omia biisejä tehdessä tuosta teoriasta on älyttömästi apua.. Jos esim on joku melodia mihin pitää saaha komppikitara taustalle, ei tarvitse alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia sointuja, vaan tietää heti mikä sointu sinne pohjalle laitetaan.. Mutta niinkuin Sir tuossa totesikin, kyllä niitä omia biisejä ilman teoria taitojakin voi tehdä..
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Perkele... Kauankos meni? Itse haluaisin myös noita suoritella, mutta seehän vaatii sitten musiikkiopiskelua, eikä aika oikein tahdo riittää... Ogeli varmaan olisi mulle se lähin paikka, ja sinne voisin joskus suunnatakkin.GODOFTHUNDER wrote:Tuohon teoriaan ja sen tärkeyteen voisin sanoa myös oman kantani.. Itellä on suoritettuna teoriasta 1/3,2/3 ja 3/3.. Nuoteista soitettaessa noista on aivan älyttömästi hyötyä, mutta koska itsekkin opettelen kitaransoittoa guitarpron avulla niin ei ole näissä puuhissa paljon noita taitoja päässyt käyttämään. Paitsi omia biisejä tehdessä tuosta teoriasta on älyttömästi apua.. Jos esim on joku melodia mihin pitää saaha komppikitara taustalle, ei tarvitse alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia sointuja, vaan tietää heti mikä sointu sinne pohjalle laitetaan.. Mutta niinkuin Sir tuossa totesikin, kyllä niitä omia biisejä ilman teoria taitojakin voi tehdä..
You're shit and you know you are
Tuosta omien biisien tekemisestä sen verran että kyllä tuokin kehittyy ajan myötä, vaikkei mitään teoriaa ole koskaan tullut luettua/opeteltua niin kyllä mä nyt pystyn sanomaan että mitkä soinnut pistän melodian tms. taustalle.
Nuoteista vois joo olla toisinaan kiva soittaa mutta yleensä siellä on ne soinnut merkitty kirjaimin niin kyllä noilla pärjää, ja kun vähän aikaa järjellä ajattelee niin saa niistä nuoteista sen selville että miten mikäkin kohta soitetaan vaikkei ne muuten tuttuja olisikaan
Nuoteista vois joo olla toisinaan kiva soittaa mutta yleensä siellä on ne soinnut merkitty kirjaimin niin kyllä noilla pärjää, ja kun vähän aikaa järjellä ajattelee niin saa niistä nuoteista sen selville että miten mikäkin kohta soitetaan vaikkei ne muuten tuttuja olisikaan
Half Lives... Eat But Never Kill
Sama täällä, alkaa munkin nuottikorva osata laittaa tollaset paikoilleen.Yrms_ wrote:Tuosta omien biisien tekemisestä sen verran että kyllä tuokin kehittyy ajan myötä, vaikkei mitään teoriaa ole koskaan tullut luettua/opeteltua niin kyllä mä nyt pystyn sanomaan että mitkä soinnut pistän melodian tms. taustalle.
-
- Hiippari
Heaven_Can_Wait wrote:Perkele... Kauankos meni? Itse haluaisin myös noita suoritella, mutta seehän vaatii sitten musiikkiopiskelua, eikä aika oikein tahdo riittää... Ogeli varmaan olisi mulle se lähin paikka, ja sinne voisin joskus suunnatakkin.GODOFTHUNDER wrote:Tuohon teoriaan ja sen tärkeyteen voisin sanoa myös oman kantani.. Itellä on suoritettuna teoriasta 1/3,2/3 ja 3/3.. Nuoteista soitettaessa noista on aivan älyttömästi hyötyä, mutta koska itsekkin opettelen kitaransoittoa guitarpron avulla niin ei ole näissä puuhissa paljon noita taitoja päässyt käyttämään. Paitsi omia biisejä tehdessä tuosta teoriasta on älyttömästi apua.. Jos esim on joku melodia mihin pitää saaha komppikitara taustalle, ei tarvitse alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia sointuja, vaan tietää heti mikä sointu sinne pohjalle laitetaan.. Mutta niinkuin Sir tuossa totesikin, kyllä niitä omia biisejä ilman teoria taitojakin voi tehdä..
Mää olin musiikkiluokalla 3-9 luokat ja suoriteltiin noita osa-alueita aina tunneilla sitä mukaan kun oltiin uutta opittu.. 1/3:sta alettiin suorittamaan 5. luokalla ja 3/3 saatiin päätökseen 8. luokalla.. Eli teoriaa on tullut 3.luokasta lähtien..
Ja yrms_:n kanssa olen myös samaa mieltä.. Eli harjoittelulla saa tuloksia ja sävelkorva kehittyy koko ajan soittamisen myötä!
Ja offtopiikiksi tähän loppuun voisin mainita, että hyviä biisejä muuten teidän bändillä! It hurts on ehdoton suosikki!
Maiden todistettu:
Noin vähän ajattelinkin, mutta mielipiteeni eroaa sen verran ett World Of Lie on parempi!GODOFTHUNDER wrote:Heaven_Can_Wait wrote:Perkele... Kauankos meni? Itse haluaisin myös noita suoritella, mutta seehän vaatii sitten musiikkiopiskelua, eikä aika oikein tahdo riittää... Ogeli varmaan olisi mulle se lähin paikka, ja sinne voisin joskus suunnatakkin.GODOFTHUNDER wrote:Tuohon teoriaan ja sen tärkeyteen voisin sanoa myös oman kantani.. Itellä on suoritettuna teoriasta 1/3,2/3 ja 3/3.. Nuoteista soitettaessa noista on aivan älyttömästi hyötyä, mutta koska itsekkin opettelen kitaransoittoa guitarpron avulla niin ei ole näissä puuhissa paljon noita taitoja päässyt käyttämään. Paitsi omia biisejä tehdessä tuosta teoriasta on älyttömästi apua.. Jos esim on joku melodia mihin pitää saaha komppikitara taustalle, ei tarvitse alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia sointuja, vaan tietää heti mikä sointu sinne pohjalle laitetaan.. Mutta niinkuin Sir tuossa totesikin, kyllä niitä omia biisejä ilman teoria taitojakin voi tehdä..
Mää olin musiikkiluokalla 3-9 luokat ja suoriteltiin noita osa-alueita aina tunneilla sitä mukaan kun oltiin uutta opittu.. 1/3:sta alettiin suorittamaan 5. luokalla ja 3/3 saatiin päätökseen 8. luokalla.. Eli teoriaa on tullut 3.luokasta lähtien..
Ja yrms_:n kanssa olen myös samaa mieltä.. Eli harjoittelulla saa tuloksia ja sävelkorva kehittyy koko ajan soittamisen myötä!
Ja offtopiikiksi tähän loppuun voisin mainita, että hyviä biisejä muuten teidän bändillä! It hurts on ehdoton suosikki!