Pitäisikö Maidenin myydä bootleg nauhoituksia?
Moderator: The Killer Krew
Mietin itse ihan samaa tuota postatessa.asa wrote:Niin, BOOTLEGHAN on laittomasti tallennettu konserttitallenne, joten termi ei sovi tähän. Virallisiahan ne levytykset olisi, jos Maiden ne päättäisi julkaista.
Ei ole tarkoitus nipottaa.

Metallica näemmä käyttää "bootleg" -termiä.Livemetallica.com wrote:This is the next logical step in a process that began back in 1991 when we first implemented the "Taper Section" at our shows, where our fans were encouraged to bring in their own gear to record the show, and then take home their very own "bootleg" of the concert they had just seen. This technology will enable our fans to get the best possible recording of the show, without having to hold a microphone in the air for the entire night!
--Lars

1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
mielestäni erittäin hyvä idea. olisi mukava kuunnella hyvillä saundeilla varustettua "bootleggia", joka olisi laillisesti nauhoitettu suoraan miksauspöydässtä. muuten, kuinka nämä tallenteet myydään? eikai esim seuraavana päivänä keikasta voi tehdä udeita kopioita täälaisesta nauhoituksesta, vai onko kyseessä kuvio että rahan tilille ja voi ladata keikan koneelle. idea on todella hyvä mutta miten se saadaan vaikuttavien osapuolten korviin?
-
- Azazel
Metallicalla oli näin, että rahat tilille ja sitten sai ladata keikan sivuilta.UnBrain wrote:mielestäni erittäin hyvä idea. olisi mukava kuunnella hyvillä saundeilla varustettua "bootleggia", joka olisi laillisesti nauhoitettu suoraan miksauspöydässtä. muuten, kuinka nämä tallenteet myydään? eikai esim seuraavana päivänä keikasta voi tehdä udeita kopioita täälaisesta nauhoituksesta, vai onko kyseessä kuvio että rahan tilille ja voi ladata keikan koneelle. idea on todella hyvä mutta miten se saadaan vaikuttavien osapuolten korviin?
Näinhän se käy Maideninkin kotisivuilla, tuon special-trooper-singlen kanssa. Punnan maksaa, sitten saa ladattua biisin kansineen kaikkineen.Stratocaster wrote:Metallicalla oli näin, että rahat tilille ja sitten sai ladata keikan sivuilta.UnBrain wrote:mielestäni erittäin hyvä idea. olisi mukava kuunnella hyvillä saundeilla varustettua "bootleggia", joka olisi laillisesti nauhoitettu suoraan miksauspöydässtä. muuten, kuinka nämä tallenteet myydään? eikai esim seuraavana päivänä keikasta voi tehdä udeita kopioita täälaisesta nauhoituksesta, vai onko kyseessä kuvio että rahan tilille ja voi ladata keikan koneelle. idea on todella hyvä mutta miten se saadaan vaikuttavien osapuolten korviin?
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Steve Harris in fan club magazine 75 wrote:A lot of bands these days put live shows for download on their website, and make lots of money out of it. Is that something we can expect from Maiden in the near future?
Steve Harris: "I don't know. Yes it would be nice for people to walk out of a gig, and have the show on CD a few days later or whatever. Then again, it creates a lot of work, and pressure to get that CD out, and you might end up with substandard quality, and Maiden has always been about quality. It's not ruling out that we might do something in the future, but maybe it will be a one off thing or something like that. With the way technology is changing, we might change our ideas about it in a few years, I don't know. This is something nobody would have thought about fifteen years ago, and now it's somehing you and me talk about, so you never know what will happen, but for the moment I would say no."
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
-
- Peräruiske
Aikoinaan kun bongasin Metallicalta sen lataus jutun, olin aika pähkinöissäni. Keikkaa tuli venattua simona jne jne... Sitten ite keikka olikin lievä pettymys mutta tuli kuitenkin ladattua stadikan keikka. Vastasin siis kyllä. Helvettiläinen kun ois mahtavaa saada kunnon soundeilla ne keikat joilla on ollu. Parempaa muistoa, niitten "oikeiden" ei voi olla. Varmasti maksaisin jonkun 10 egee vaikka kannet saiskin vain tulostettuina. Ja helposti +15 euroa jos olis vielä ihan oikeet painetut kannet. Mutta se taitaa jo olla hiukka työlästä toteuttaa kun myynti per keikka rajoittuisu todennäköisesti vain keikoilla olleisiin. Eli aika vähän per levy noin Maidenin mittakaavalla. Mutta juu... olis aika vitun jees!
No, ehkä itse olen sitä mieltä, että ennemmin yksi hieno päkki kiertuemuistoja kuin monta rumaa
. Olen yhden virallisen julkaisun puolella, koska on reilua, että jokaiselle on vain yksi vaihtoehto.
(Vau, Mitkä perustelut). Itse siis haluan jokaiselta kiertueelta yhden virallisen kiertuemuiston, se riittää minulle.

-
- Kisälli
-
- Azazel
Varmaan Steve säästelee niitä eläke päivien iloksi. Itse olisin valmis jotain pientä niistä maksamaan.
Olisi hienoa jos ne joskus julkaistaisiin, esim kun bändi jää eläkkeelle, avaa osion kotisivulle missä live tallenteet tulevat aika järjestyksessä samoina päivinä mutta vuosia myöhemmin. Siinä sitten olisi mukava odotella sitä ekaa keikkaa missä on ollut 5 tai 25 vuotta
Olisi hienoa jos ne joskus julkaistaisiin, esim kun bändi jää eläkkeelle, avaa osion kotisivulle missä live tallenteet tulevat aika järjestyksessä samoina päivinä mutta vuosia myöhemmin. Siinä sitten olisi mukava odotella sitä ekaa keikkaa missä on ollut 5 tai 25 vuotta

-
- Wimp
-
- Lentäjä-Ässä
-
- Kundalini
Kyllä, ilman muuta pitäisi. Enkä pelkästään himoitse niitä keikkoja joilla itse olen ollut vaan erityisesti seuraavien kiertueiden materiaalia:
- Huipputasoinen 10/10 nauhoitus Somewhere on Tourilta. Tiedä sitten onko Stevelläkään noita piilossa. Liikkuuhan tältä kiertueelta toki ihan ok-tasoista kamaa boottipiireissäkin.
- Sama juttu koskien Ed Hunter -touria 1999. Eipä taida olla minkäänlaista sounboard-boottia olemassansa. Vai onko?
- No Prayer On The Road: kokonainen keikka sounboard -tasoisena.
- Huipputasoinen 10/10 nauhoitus Somewhere on Tourilta. Tiedä sitten onko Stevelläkään noita piilossa. Liikkuuhan tältä kiertueelta toki ihan ok-tasoista kamaa boottipiireissäkin.
- Sama juttu koskien Ed Hunter -touria 1999. Eipä taida olla minkäänlaista sounboard-boottia olemassansa. Vai onko?
- No Prayer On The Road: kokonainen keikka sounboard -tasoisena.
-
- Rautakansleri
Ostaisin kaikki keikat, joissa olen käynyt ja olisin valmis maksamaan niistä jopa 50 euroa / keikaus. Esim. 1999 Stadin keikasta maksoin muistaakseni just ton 50 . Asiaan tietysti vaikutti siloisen tradepiirini pienuus ja halu saada keikkakokemus hinnalla millä hyvänsä kotiin, kun oli vielä aivan saatanan hyvä keikka. Tuolloin vielä elelin opiskelijan budjetillakin...
Lukeekohan Rod & co sitä niitten föörymiä, jos sinne laittais joku vähän vinkkiä, että myö tahdotaan lisää namia?
Lukeekohan Rod & co sitä niitten föörymiä, jos sinne laittais joku vähän vinkkiä, että myö tahdotaan lisää namia?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Täällä toivotaan ihan samaa asiaa!!!!!!!!asa wrote:Kyllä ehdottomasti. Voisin maksaa 10-20 euroa käymistäni keikoista, riippuen toteutuksen laadusta (saako kannet ym...).
Lisäksi toivoisin että Maiden julkaisisi jonkun uuden boksin arkistojen helmiä menneiltä vuosilta, kuten Eddie´s Archivesilla on. Stevella varmasti kaapit notkuu kaikkea mielenkiintoista.
26 YEARS WITH MAIDEN... AND STILL COUNTING!!!!
Olisihan se mainio tapa saada keikkansa ikuistettavaksi CD:lle. Voisin maksaa siitä 20 €. Isäni oli The Who keikan jälkeen tilannut keikan CD:nä jostai music-sivulta ja kannet olivat pahviset ja äänenlaatu täydellinen. Myöhemmin siitä saikin jo DVD:n.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...