Nyt on mullakin Maiden soinut oman käden kautta erityisen paljon. Väsäilin autotallin vanhaan romutietokoneeseen Guitar Pron ja nyt on varsin mukavaa soitella Maidenia omassa rauhassa. Kehnona sooloilijana yllätyin siitä, että Adrian Smithin The Number Of The Beast-soolo olikin ilmeisen helppo, ja allekirjoittanutkin sen hallitsee jo suurinpiirtein.
Tosiaan: Jos Maidenin soittelu kitaralla alkaa kiinnostaa, niin voinen suositella ottamaan ensin haltuun komppiraidat muutamasta yksinkertaisesta rallista kuten Another Life, The Number Of The Beast, Prowler, Flight Of Icarus, Holy Smoke yms.
Jouluna Super Distortion tallaan. Sitten mä olen Adrian Smith.
Stratocaster wrote:Nyt on mullakin Maiden soinut oman käden kautta erityisen paljon. Väsäilin autotallin vanhaan romutietokoneeseen Guitar Pron ja nyt on varsin mukavaa soitella Maidenia omassa rauhassa. Kehnona sooloilijana yllätyin siitä, että Adrian Smithin The Number Of The Beast-soolo olikin ilmeisen helppo, ja allekirjoittanutkin sen hallitsee jo suurinpiirtein.
Tosiaan: Jos Maidenin soittelu kitaralla alkaa kiinnostaa, niin voinen suositella ottamaan ensin haltuun komppiraidat muutamasta yksinkertaisesta rallista kuten Another Life, The Number Of The Beast, Prowler, Flight Of Icarus, Holy Smoke yms.
Jouluna Super Distortion tallaan. Sitten mä olen Adrian Smith.
Vai olenko?
Itsekkin tosiaan tykkään reenata Smithin komppeja jnejne. Ja smithin biisien introja vähintäänkin. Viimeksi mitä soittelin niin oli prisoneria ja 22 acacia avenueta.
Itse olen vielä täysi amatööri kitaran varressa sillä juuri tässä olen aloitellut hitaasti mutta varmasti. Lähinnä käyttänyt tuota "Suuri Kitara Kirja" ja opetellut niitä sointuja.
Sitten kun sain selkoo miten tabeja luetaan niin menin kuukkelista hakemaan jonkun kyseisen sivuston ja Maidenin biisejä sitten aloin vilkuilemaan. Omat taidot riittivät saamaan jonkinlaista musiikin muotoa Run to the Hillsin alkumelodiasta sekä Dance of Deathin alkumelodioista. Täytyy sanoa että varsinkin tuon jälkimmäisen melodia mikä lähtee siinä alussa on todella kaunis ja helppo soittaa.
"Suuteleminen ennen avioliittoa on esiaviollista seksiä." -Veli Saarikalle
HikiNeito wrote:Itse olen vielä täysi amatööri kitaran varressa sillä juuri tässä olen aloitellut hitaasti mutta varmasti. Lähinnä käyttänyt tuota "Suuri Kitara Kirja" ja opetellut niitä sointuja.
Sitten kun sain selkoo miten tabeja luetaan niin menin kuukkelista hakemaan jonkun kyseisen sivuston ja Maidenin biisejä sitten aloin vilkuilemaan. Omat taidot riittivät saamaan jonkinlaista musiikin muotoa Run to the Hillsin alkumelodiasta sekä Dance of Deathin alkumelodioista. Täytyy sanoa että varsinkin tuon jälkimmäisen melodia mikä lähtee siinä alussa on todella kaunis ja helppo soittaa.
Joo lähes samalla tavalla mullaki noin vuosi sitte alkoi tuo kitaran rämpytys kuukkelista kattelemalla
HikiNeito wrote:Itse olen vielä täysi amatööri kitaran varressa sillä juuri tässä olen aloitellut hitaasti mutta varmasti. Lähinnä käyttänyt tuota "Suuri Kitara Kirja" ja opetellut niitä sointuja.
Joo lähes samalla tavalla mullaki noin vuosi sitte alkoi tuo kitaran rämpytys kuukkelista kattelemalla
Kuukkelista?
Nykyään ehdoton suosikki on Dream Of Mirrors, nyt kun on kunnollinen kanavanvaihto spedu, niin se on entistä hauskempi soittaa. Varsinkin sen nopean kohdan kitaramelodioita on todella hauskaa revitellä.
Oma suosikkini tällä hetkellä on Blood brothers mitä tulee soiteltuu putkeen suunnilleen joka päivä Erittäin hauska soittaa eivätkä soolot ole kovinkaan vaikeita mutta sitäkin parempia.
iiron maiden wrote:Oma suosikkini tällä hetkellä on Blood brothers mitä tulee soiteltuu putkeen suunnilleen joka päivä Erittäin hauska soittaa eivätkä soolot ole kovinkaan vaikeita mutta sitäkin parempia.
Näinpä, mä just tossa sain isomman boxin ja siihen foot switchin, niin entistä kivempi soitella. Mahtava!
iiron maiden wrote:Oma suosikkini tällä hetkellä on Blood brothers mitä tulee soiteltuu putkeen suunnilleen joka päivä Erittäin hauska soittaa eivätkä soolot ole kovinkaan vaikeita mutta sitäkin parempia.
Näinpä, mä just tossa sain isomman boxin ja siihen foot switchin, niin entistä kivempi soitella. Mahtava!
Juu ittelläki ollu haaveena ostaa uus vahvari ku ei tos 30 wattises meinaa riittää enää teho vaik se pelkäs kotikäytös onki
Juu ittelläki ollu haaveena ostaa uus vahvari ku ei tos 30 wattises meinaa riittää enää teho vaik se pelkäs kotikäytös onki
No, mä liityin yhteen bändiin, ja 15 W ei riittänyt mihinkään, joten nyt on 100 W fenkku. Sori offtopic.
Nämä Maidenin pidemmät biisit on itelle sitä suurinta herkkua. Phantom Of The Opera ja Sign Of The Cross kestosuosikkeina, Dream Of Mirrors, ylipäätänsä koko X-Factor-albumi(joka on muuten hauskaa soittaa kokonaan putkeen). Fear Of The Dark myös kestosuosikkina. Lyhyempiä tulee soitettua vähemmän, tosin bändin kanssa yleensä reeneissä soitellaan The Trooperia ja Wicker Mania. Livekeikkojen mukana on myös hauska soittaa, albumit alusta loppuun.
iiron maiden wrote:No kotiin riittää varmaanki semmone 60 wattine kivoilla efekteillä. Jonkimoine kelpo marsu olis kova sana
60W kombo on pelkkään kotikäyttöön aivan turhan iso. Itelläni on vieläkin käytössä tuo 15W Marsun kombo, ja tuntuu että siitäkin lähtee jopa liiaksi ääntä. Ja mie tykkään siitä overdrivesäröstä mikä siitä lähtee. Varsinkin jos lähellä asuu naapureita/taloudessasi asuu muitakin kuin sinä, on tuo 60W jopa naurettavan iso. Jos asut hallissa yksin, niin sitten jotain järkeäkin(vaikka vähän) siinä on. Kun kotikäyttöön lähdetään hankkimaan vahvaria, niin sanoisin että 5-15W vahvari on sitä oikeaa aluetta.
iiron maiden wrote:No kotiin riittää varmaanki semmone 60 wattine kivoilla efekteillä. Jonkimoine kelpo marsu olis kova sana
60W kombo on pelkkään kotikäyttöön aivan turhan iso. Itelläni on vieläkin käytössä tuo 15W Marsun kombo, ja tuntuu että siitäkin lähtee jopa liiaksi ääntä. Ja mie tykkään siitä overdrivesäröstä mikä siitä lähtee. Varsinkin jos lähellä asuu naapureita/taloudessasi asuu muitakin kuin sinä, on tuo 60W jopa naurettavan iso. Jos asut hallissa yksin, niin sitten jotain järkeäkin(vaikka vähän) siinä on. Kun kotikäyttöön lähdetään hankkimaan vahvaria, niin sanoisin että 5-15W vahvari on sitä oikeaa aluetta.
Jep, näin on, ja sinne ylemmäs kiitoksia vinkistä, taidankin opetella Rock In Rion kokonaan ja soittaa.
Kaikki muut muistaa, mutta Brave New World, Ghost Of The Navigator, The Mercenary ja The Evil That Men Do pitää kerrata. Kitaran varteen siis --->
2 minutes to midnight, paschendale, number of the beast ja waster years niitä on ihan siisti soitella on niitä muitakin mut ei jaksa kirjottaa paschendaleen on kiva keksii jotai omia sooloja. Vuoden oon tässä soitellu skebaa.
No joo ehkäpä vähän liiottelin sillä 60 wattisel mut mun mielest toi 30 wattinen vaan ei riitä vai onko mun korvat vaan vähä tukossa?
^ Itellä oli vuoden verran kotisoittoon harley bentonin 20 wattinen ja kyllä se riitti ihan hyvin, paitsi ääni oli aika puuroa! Sen takia sitten ostin line 6:n! Kaverilla olen soittanut marshallin 30 wattisella ja pitäs kyllä riittää kotisoittoon.. Muuten on korvissa vikaa.. Toki onhan se äänenlaatu aivan eri tasoista jos vertaa vaikkapa harley bentonia ja marshallia. Eli jos kotisoittoon haet vahvistinta niin ehdottomasti 15-30 watt MARSHALL tai jokin muu laatu merkki.. Kyllä sillä soittelee! Offtopic loppukoon nyt!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
^^ Jep tuollainen 30 wattinen Marshall löytyy täältäkin ja voin kyllä suositella kaikille. Noinkin "pienen" Marsun särö on aika siisti vaikka itse kyllä ostinkin/sain lahjaksi Bossin Metal Zone pedaalin. Cleani on yksi parhaista kuulemistani jos ei oteta mitään putkivehkeitä laskuihin mukaan. Löytyy vielä Reverb, Delay, Chorus ja Flanger efektit. Kyllä tämmöistä suosittelisin kotisoitteluun ja miksei bändinkin kanssa soittelua varten. Ainut miinus oli tuossa vahvarissa ettei ollut valmiina kanavanvaihto-pedaalia. Nykyään sellainenkin löytyy.
Ostipa muuten broidi erittäin siistin kapineen: Boss Micro BR
Siistejä efektejä yms piti sisällään kun tuli pari tuntia touhuttua eilen tuon kanssa. Ilmeisesti vain 200 kappaletta Suomeen tullut noita. Hinnasta en tiedä mutta veikkaisin että kohtuu kalliita ovat. Tuommoinenkin kotisoittajalle hieno vekotin
Eddie^ wrote:^^ Jep tuollainen 30 wattinen Marshall löytyy täältäkin ja voin kyllä suositella kaikille. Noinkin "pienen" Marsun särö on aika siisti vaikka itse kyllä ostinkin/sain lahjaksi Bossin Metal Zone pedaalin. Cleani on yksi parhaista kuulemistani jos ei oteta mitään putkivehkeitä laskuihin mukaan. Löytyy vielä Reverb, Delay, Chorus ja Flanger efektit. Kyllä tämmöistä suosittelisin kotisoitteluun ja miksei bändinkin kanssa soittelua varten. Ainut miinus oli tuossa vahvarissa ettei ollut valmiina kanavanvaihto-pedaalia. Nykyään sellainenkin löytyy.
Ostipa muuten broidi erittäin siistin kapineen: Boss Micro BR
Siistejä efektejä yms piti sisällään kun tuli pari tuntia touhuttua eilen tuon kanssa. Ilmeisesti vain 200 kappaletta Suomeen tullut noita. Hinnasta en tiedä mutta veikkaisin että kohtuu kalliita ovat. Tuommoinenkin kotisoittajalle hieno vekotin
Minkäs hintasia keskinmääri ton tyyliset marshallit on?
iiron maiden wrote:Minkäs hintasia keskinmääri ton tyyliset marshallit on?
Itse ostin 200 eurolla. Thomannilla saman vahvarin saisi 250 euron hintaan joka ei ole paha sinänsä tuonkin laatuisesta vahvarista.
Thomannista puheenollen, todella luotettava musiikkiliike! Tilasin Behringerin wahin ja Fenderin kaapin, Wah tuli vähän myöhässä koska ei ollut juuri silloin varastossa, mutta Fenkku tuli ajallaan, kummatkin toimii, ja onnellisempaa ihmistä ei juuri nyt voisi löytää! Tällä hetkellä suosikkisoolo löytyy Face In The Sandista, koska se on wah painotteinen. Siinä Behringerin pedaalissa on muuten hyvä boosti, ja sitä käytän kun sooloja revittelen. Cool!
Noista Marsuista puhuttaessa voin sanoa suoraan, että se eka Valvestate sarja eli 8xxx saundaa paremmalta kuin VS II ja MG sarja.
Cleanit 8XXX:ssa on hiukan yksiulotteiset ja tylsät. Metallican One intron saundi ainakin lähtee kun osaa säätää.
Särö mukavan harva/tiukka. Trebleä olen säästellyt, kun meinaa hiukkasen riipiä ainakin kovemmilla volilla.
Säröä riittää ihan mukavastoi ainakin Maideniin ja hiukan rankempaakin.
Bändisoitossa ainakin oma 8080 pelannut moitteettomasti. Elementti kylläkin tuli eilen, vihdoin viimein vaihdettua kun entinen vissiin kostunut ja pärisi pahasti kovilla volilla. Nyykään sisuksissa on Eminencen Red Coat Tonker, aiempi oli Celestion G12T.
Noita vanhoja marsuja (ainakin 8080) liikkuu noin 200€ hintaluokassa.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"